Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Evo i najnovije iskustvo sa sistemom za grijanje. Kao i većini članova foruma imao sam problem sa grijanjem u puntu 1,2 8v 2001g. kada sam ga kupio prije 8 godina grijanje je radilo perfektno, nije bilo nikakvih problema međutim od pre dvije godine počeli problemi prvo popucali šrafovi za ozračivanje jedva ih povadio iz kučišta (imam osječaj da su ih pravili od meke plastike) ni da ih pritegneš ni da ih ostavim labave radi felš vazduha. Muku mučio sa ozrakom dok mi m.bravar nije urezao veće navoje ubacio metalne šrafove sa mat.glavom i riješio taj problem. Onda nastao problem ove zime sa slabim grijanjem na posao otišao sve radilo ok u povratku da se smrznem začepio mali hladnjak dovod ceijevo vrelo, odvodo mlako.

 

Odlučim sa da primjenim neka od navedenih iskustva članova foruma i odgledam masu videa sa YT na ovu temu i u četvrtak i petak zbog toplog vremena krenem u ispiranje čitavog sistema. Kupim u Lidlu tri kanistera dest.vode+jedan što sam kupio ranije u drugoj radnji i tri Abro radiator flush tečnosti za ispiranje i 500g sode bikarbone. Prvo ga ispirao tri puta sa vodom iz česme sipajući po pola flašice Abro tečnosti na 4,3 l vode (potrošena 1.5 flašica), u četvrto ispiranje rastopio sodu bikarbonu i ostavio da motor radi u leru 30 min. nakon toga ispustio i isprem ponovo sa vodom iz česme. Svaki put nakon pražnjenja sistema voda puna mulja kao da pomješana zemlja.

 

Peti put sipam dest.vodu koju sam imao ranije i ostavim da prenoći jer nisamo postupak mogao da završim za jedan dan zbog posla. Nastavim sljedeći dan gdje sam u druga dva kanistera dest.vode sipao ostalu Abro tečnost i sve ponovim, voda je ovog puta postala bistrija, hladnjak se pročepio i poćeo normalno da daje toplotu. U zadnji kanister pomješam 2 l antifriza i 2.5 l dest.vode napunim sistem ozračim i sve radi kako treba. Da ne zaboravim prva tri puta je sipana vruća iz bojlera, a dest.voda sam grijao na šporetu kako ne bi šokirao motor  toplo hladno, a i sam postupak je nešto brži, pridržavao sam se uputstva sa flašice (motor radio u leru 20 min). Na YT  sam vidio masu ruskih videa kako za ispiranje malog hladnjaka koriste malu protočnu pumpu koja cirkuliš i na taj način sa dosta manje vode i truda završe posao. Da sam je imao i ja bih tako uradio ali za čitavo pranje sistema sam se odlučio iz razloga ako se očisti samo mali hladnjak, a ne veliki i ostali kanali u bloku motora onda je to polovičan posao jer će kroz neko vrijeme doće ponovo do zagušenja malog hladnjaka. Ovako sam sada 100% siguran da sam uradio maksimalno da sistem radi što bolje. Gledao sam koliko košta mašinsko čišćenje najjeftinije na akciji 3000 din pa na više.

 

Ovako sam svoj majstor. Svidjela mi se njihova domišljatost kao ugrađuju protočni kosi ventil za nećistoču kod nas se zove hvatač nečistoče i nije skup razmišljam da ga i ja ugradim. 

 

 

Pozdrav za forumaše.

 

kosi hvatac necistoce-300x300.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje si ti to odradio nego da si dao 3000rsd, i kako bi oni odradili.

Ja htedoh da ocistim mali hladnjak tako sto cu da gurnem crevo sa cesme u npr ulaz, a kasnije u izlaz. Pa tako da dvosmerno isperem hladnjak.

Ali me majstor sprecio, jer je rashladna tecnost bila veoma cista i bez taloga. On je pokupi u neki balon. Cenim da ce nekom dobro doci.

Nego, pitanje, jesi li ti za tvoj period vlasnistva menjao antifriz, i koliko cesto.

Pitam, jer me interesuje, da li se toliki talog nakupi kada se ne menja, ili i kada se redovno menja antifriz....

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je postupak, samo si ga ti dosta prosirio i mislim da ti Abro nije ni trebao uopste ali svakako nije skodio :D
Ja sam na jednom puntu imao tako prljav antifriz, kao da je neko zemlju sipao unutra ali radilo je sve ok pa nisam dirao nista :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/20/2021 at 9:02 PM, shuxx said:

Bolje si ti to odradio nego da si dao 3000rsd, i kako bi oni odradili.

Ja htedoh da ocistim mali hladnjak tako sto cu da gurnem crevo sa cesme u npr ulaz, a kasnije u izlaz. Pa tako da dvosmerno isperem hladnjak.

Ali me majstor sprecio, jer je rashladna tecnost bila veoma cista i bez taloga. On je pokupi u neki balon. Cenim da ce nekom dobro doci.

Nego, pitanje, jesi li ti za tvoj period vlasnistva menjao antifriz, i koliko cesto.

Pitam, jer me interesuje, da li se toliki talog nakupi kada se ne menja, ili i kada se redovno menja antifriz....

Od kako je auto u mojem vlasništvu (od2012g.) mjenjao sam antifriz svake druge godine bez obzira što za G12 stoji preporuka korištenja do 5 godina, ali prilikom zamjene uvijek je iz njega izlazio tako prljav kao da je sipana zemlja kao što je napisao MSPK . To me je toliko nerviralo da sam ga od 2018 mjenjao godišnje ne bi li se došlo do onog što imam danas. Sjećam se iz svoje SŠ (saobraćajne) da nam je prof. govorio da se bez obzira koliko je trajnost antifriza  (u moije vrijeme je to bilo makimalno do 3 godine)  bilo da je u pitanju auto, kamion ili lake i teške radne mašine sistem hlađenja ispira i čisti svake druge godine zbog gubljenja hemiskih osobina i produkata koji se nakupljaju u kanalima motora i hladnjaka . Gledao sam kod drugih ljudi kada vrše redovnu zamjenu koliko im je antifriz bio u boljem stanju nego kod mene ali sam sebi govorio nema veze dobro grije i neću ništa da diram dok nije prelila kap na punu čašu kada sam se smrzavao vraćajući se sa posla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da si ti tako redovno i prevremeno menjao antifriz, i da je bio prljav i sa talogom, mogu samo da zakljucim da prethodni vlasnik nije nikad menjao. Pa se napravio takav talog. Meni je to ne zamislivo. Jer sam na prethodom autu menjao na 4 do 5 godina. I nikada nisam imao talog mulj ili sl.

Skoro sam i ja preventivno prilikom zamene termostata menjao i antifriz, i hteo da isperem mali hladnjak. Ali me majstor recima da je isousten antifriz cist ko nov, odbio od toga.

Izgleda da je ipak dobro, da se na svaku drugu trecu zamenu, isperu hladnjaci, suprotnosmernim pustanjem vode npr sa npr bastenskim crevom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, BubiFiat 1.2sx said:

Zasto ?

Zato što i dalje ima vazduha u sistemu, ili je mali hladnjak dosta prljav/zapušen.

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije naisano u temi na kojoj smo. :thumbup: Možeš i unazad par postova, ima video i detaljnije uputstvo kako rešiti slabo grejanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...