Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Lepo ti je rekao majstor. Verovatno je zapusen mali hladnjak ili eventualno da ti ne radi klapna koja usmerava vazduh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parkiram se sinoc ispred zgrade i ispadne mi nesto na patos kod suvozaca, auto radi i radi duvanje u kabini. Sagnem se da dohvatim i bukvalno se smrznem koliko duva hladno!

Proverim sve ostale otvore, levo i desno na tabli, centralnu resetku, soferku, kod nogu vozaca, svuda duva toplo. Izvrtim onaj tockic za usmeravanje vazduha kroz sve polozaje, uvek duva hladno kod suvozaca. Zurio sam pa sam to ostavio za danas. Jutros krenem na posao i kad sam stigao (zagrejan auto) proverim ponovo i sve isto, duva hladno kod nogu suvozaca. Onda sam malo bolje pogledao i video da ustvari duva toplo kroz one resetke sto se nalaze sa leve i desne strane centralne konzole kod nogu, to je ok, ali duva mnogo hladno tacno ispod kasete. Koliko sam primetio tu je ventilator, da li je moguce da od ventilatora duva hladno? Da li neko moze da proveri kako je kod njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je to, svuda duva toplo sem ispod kasete, a tu i ne treba da duva nista. Verovatno se to oseca od ventilatora. Ne bi bilo lose kad bi neko ko ima auto kao ja gurnuo ruku ispod kasete, malo desno od filtera kabine, i proverio da li se kod njega oseca da duva hladno. Mozda tu treba da ide neki poklopac ili nesto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kad su poceli hladni dani imam problem da zagrejem kabinu na Punto mk.2b. Nikako da zagreje kabinu, a temperatura motora na 1/3 pokazivaca nema sanse da digne do pola i posle duze voznje.

Juce krenem na put i posle 50km spadne kazaljka skroz na pod, upali se lampica motora a hladnjak zuji li zuji!

 

Sta da radim?

 

IMG_1412.JPG

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda je najverovatnije termostat problem, ostao je stalno u potpuno otvorenom položaju. Ako misliš na CITY lampicu, već su to pominjali na drugoj temi, čovek reče da se rešava problem skidanjem kleme s akumulatora i vraćanjem na njega, odnosno svojevrsnim resetovanjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne CITY ukljucen mi je taj rezim. Nego lampica motora desno!

 

Koji uzeti termostat i koliko to moze da kosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/8/2017 at 5:20 PM, iDentist said:

Od kad su poceli hladni dani imam problem da zagrejem kabinu na Punto mk.2b. Nikako da zagreje kabinu, a temperatura motora na 1/3 pokazivaca nema sanse da digne do pola i posle duze voznje.

Juce krenem na put i posle 50km spadne kazaljka skroz na pod, upali se lampica motora a hladnjak zuji li zuji!

 

Sta da radim?

 

IMG_1412.JPG

 

Termostat ostao otvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instaliran je novi termostat i sada dize temperaturu vrlo brzo i greje kabinu. Ali imam problem sa ozracivanjem. Pratio sam temu ovde za ozracivanje i nikako da mi nestane kloparanje u malom hladnjaku. Tecnost koju sam sacuvao u lavoru i pokusao da dospem, mnogo manje je stalo. Po mom misljenju kao da je negde zacepljen vazdug.

 

Podignem auto na radnu temperaturu ali hladnjak se ne pali i nema sanse da doteram tecnost do otvora na velikom hladnjaku...

 

Sta ciniti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam muku mucio sa odzracivanjem ali sam najzad uspeo, evo sta sam radio:


 

Quote

 

odvrnem cep i oba srafa za odzracivanje

sipam antifriz dok ne izadje sav vazduh i pocne da kaplje na srafu na crevu iza motora, zavrnem ga

nastavim da sipam dok ne izadje vazduh i pocne da kaplje na srafu na hladnjaku, ne zavrcem

zavrnem cep za dolivanje

odvrnem sraf koji sam prethodno zavrnuo, onaj iza motora (zavrnuo sam ga da ne bi bespotrebno kapalo dok sve ne zavrsim)

upalim auto i pratim

jos mnogo vazduha (sitnih mehurica) je izlazilo kako se sistem grejao, narocito kod tog srafa iza motora

kako se antifriz greje gura vazdusni cep koji je ostao negde i vazduh izlazi napolje

posto uz vazduh izlazi i mnogo antifriza, ispod srafa sam stavio plasticnu posudu, casu, u koju kaplje pa posle vratim taj antifriz (otprilike 5 casa od 2 deci je iskapalo dok nije izasao sav vazduh)

bez ovakvog nacina odzracivanja uvek mi je ostajao vazduh i culo se klokotanje iz malog hladnjaka, sada je vec dve nedelje sve ok.

 

Kazu da je lakse odzraciti sistem koji je bez klime, moj je sa klimom pa sam morao ovako da uradim da bi izasao sav vazduh.

 

 

 Imas ovde jos jednu temu vezanu za ovaj problem:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je upravo uputstvo koje sam pratio. Ali meni ne izlazi tecnost tim redosledom uopste... Kada isteram vazduh kroz zadnji ventil iza motora, mogu da dolivam koliko hocu ali ne izlazi iz ventila na hladnjaku?

Da li je to zato sto je zatvoren? Probao sam i kad je motor zagrejan. Ne mogu nikako da upalim ventilator u ovim ledenim danima ako to ima nekakve veze uopste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. E ovako, posto vidim mnogo istih problema, razlicitih varijacija, a niko nema konkretan odgovor da krenem redom.
Slabo grejanje u kabini... U pitanju je Fiat punto 1.2. 2001. god, sa uskim farovima.
Klapne sve ispravne i dobro duva u kabinu, sto znaci da nije ni neki filter.
Odradjen veliki servis, zamenjena vodena pumpa, termostat znaci sve sto moze biti pocetna smetnja za grejanje. 

Sledece, ispran mali hladnjak (radijator kabine), nabio bastensko crevo i ispirao ga u oba smera, voda protice bez ikakvog zastoja sto govori da hladnjak nije zacepljen (makar logicki). Nakon toga uradjeno ozracivanje, na sve moguce nacine i kombinacije, po redosledu, van redosleda.....sve....sto znaci da nema ni vazduha u sistemu.

 

Sta se desava? Auto greje prvih par dana odlicno i na leru i u voznji, ali nakon par dana se desava da prestaje da greje na leru, a potom se smanjuje topao vazduh i u voznji. Ono sto mi je jedino ostali neispitano i nejasno jeste onaj razvodni leptir koji se nalazi na crevima koji idu od motora ka kabini. To se inace zover crevo hladnjaka kabine. Izgleda ovako:

 

14892a-500x500.jpg       


E  sad, da li je neko pokusao da zameni ta creva jer postoji mogucnost da se protok tecnosti ne odvija dobro u tom delu gde je ventil za ozracivanje sistema pa da zbog toga ne dolazi dovoljno vruce vode u mali hladnjak? Osim ovoga pomislio sam damoze da bude jos jedan problem, mnogo ozbiljniji, a to je glava motora. tacnije dihtung. Naleteo sam na par foruma gde kazu da je moguci problem da se ostetio dihtung pa da negde pusta vazduh i da bi glava trebala na ravnanje. Da li je neko imao slican zahvat na puntu, jer ipak to nije igranje, a ni jeftino da se uradi?
Osim toga, da li neko uopste zna koji su simptomi, ostecenog dihtunga glave, jer verujem da se on osteti i da to traje dve godine, desilo bi se nesto ozbiljnije do sad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam slican problem,mada sam primetio da mi temperaturu digne jakoo brzo auto hladan upalim celu noc nije vozen i kroz 300 m on digne na radnh temperaturu,pa obori 2 crtice pa vrati na normalu i ne greje nikako,tek tek umlaci auto posle dugoooo vozanja. Menjao sam antifriz,menjao termostat,skidao oba creva sa malog hladnjaka i ispirao koliko je to moguce a da ga ne izvadis... pa me zanima jel postoji jos neka opcija  hvala unapred... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DraganUS said:

Ako ti je mali hladnjak protocan, ovo gore sto si napisao izgleda kao vazdusni cep ili par da.imas i da sistem nije ozracen kaoo treba.

Odzracivan na sve moguce nacine i varijacije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, imam problem da motor normalno postigne temperaturu ali nikako da pocne da duva vrelo u kabinu, jedva mlako ili samo hladno. Menjao sam termostat pre 2 godine. Da li je moguce da termostat crkne tako brzo, posle prakticno jedne zimske sezone? Ili je nesto drugo u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/28/2018 at 7:22 AM, Mninkovic79 said:

Odzracivan na sve moguce nacine i varijacije. 

Mali kiler

On 12/28/2018 at 1:34 AM, Mninkovic79 said:

Ja imam slican problem,mada sam primetio da mi temperaturu digne jakoo brzo auto hladan upalim celu noc nije vozen i kroz 300 m on digne na radnh temperaturu,pa obori 2 crtice pa vrati na normalu i ne greje nikako,tek tek umlaci auto posle dugoooo vozanja. Menjao sam antifriz,menjao termostat,skidao oba creva sa malog hladnjaka i ispirao koliko je to moguce a da ga ne izvadis... pa me zanima jel postoji jos neka opcija  hvala unapred... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam problem vezano za grejanje. Prosle godine sam ravnao glavu motora i menjao dihtung, danas sam zamenio termostat ponovo i ozracio sistem. Nema nikakvog klokotanja, buckanja vode itd. Na obe ona ventila krene antifriz bez ikakvih mehurica itd. Medjutim auto i dalje slabo greje, tj on ne greje po meni nikako. Danas je prilicno lep dan pa ne mogu ni da kazem da je napolju jako hladno ili nesto tako. Jednostavno mi vise nista ne pada na pamet, sta bi moglo da bude sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino mi pada na pamet da ti je zapušen mali hladnjak pa nema dovoljan protok tečnosti, samim tim i ne greje dovoljno ili nikako.

Imaš negde u temi kako da očistiš hladnjak baštenskim crevom, jedino to da probaš.

Ja sam to uradio i dosta je pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...