Jump to content
FAS Goran
Stex3105

Fiat Bravo - opruge od modela Marea? / niža od standarda?

Recommended Posts

Interesuje me da li pasu opruge od Mare-e na Bravo? Nasao sam neke Eibach opruge na marei pa me interesuje da li pasu kod mene na bravo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa pazi ja sam npr stavljo na bravo kada sam vozio solje amortizera sa mare-e sacekaj jos neki odgovor ali ja mislim da pasuju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su za dizlo i 2.0 jace opruge nego kod 1.2 i 1.6....Nisam siguran al nesto je bilo price pa sam zaboravio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo je marea 2.0 ne znam koje je godiste na otpadu je...Na njoj su krace eibach opruge....Sad ne znam da li da ih uzimama da li bi mogle kod mene na Bravo 1.2 2001 god..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ce da bude malo mnogo tvrd auto i ne tako spusten kao ta Marea.rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li te opruge od mare-e fizicki pasu na bravo? I da li mozete da mi kazete koliko se krece cena otprilike za sve 4 opruge Eibach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno....stavi bolje 16-ice sa 45 profilom ima da ide ko voz.Ne bi ti preporucio spustanje auta.Mnogo losih stvari,rupe,bankine,neudobnost i na kraju,zbog krace reakcije moze da bude kontraproduktivno na stabilnost auta.

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze pitanje? Gde si nasao te opruge,na kom otpadu i koliko ti traze za njih para?..Hvala unapred..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opruge sam nasao na jednom otpadu u okolini kragujevca.. A cenu jos ne znam moram da pozovem coveka da ga pitam koliko trazi...Zato i pitam ovde koja je otprilike cena da bi znao da uporedim da me ne odere :D

@ Bokija

upoznat sam sa svim tim sta se dogadja kada se spusti auto vozio sam se u jednom bravu koju je isto spustan ali su opruge grejane i sabijane...ali jbg meni je ruzno da mi bude auto odignut ko da vozim dzipa :))..Sada imam felne 15-ice sa gumama 195/55 i to je razlika na standardni profil koji je 185/60 R14 nekih 2.04 Cm u visini ili kad bi stavio profil 50 bila bi razlika 1.5 cm tako da bi mi makar i 2-2.5 cm spustanja bilo oko da se vratim na staro kao sa 14-icama...

Evo slika kako izgleda sa 15-icama...

picture005t.jpg

Tad je bio na prodaju pa sam se predomislio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

195/50/15Ima skoro isti precnik kao standardna fabricka 175/65/14.Sa tim motorom koij imamo ti i ja nije preporucljivo povecavati precnik tocka....whistle.gifInace,reko bi da nemas dugo taj auto?Posto sam primetio da se moj sabio od kako gazi ove nase drumove.Ne ide estetika i Off-road thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je u 1 cm :) Imam ga jedno 11 meseci i od tad sam presao nekih 14.000 km tako da mogu reci da nije puno vozen ovde :D

A koliko je dobro zagrevanje pa sabijanje opruga? Moj ortak je to radio i nije imao nikakvih problema (mislim na pucanje opruge i tako tih stvari) i kaze da nije toliko tvrd auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je 195/45/16 prava stvar za ovaj auto.Nijansu je tvrdji al ide ko po sinama.Kombinacija spustanje plus nizak profil bi rezultovala suvise tvrd i nervozan auto koj skakuce u krivinama i ne drzi podlogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stex ajde posalji mi na pm broj telefona i lokaciju tog otpada u blizini Kg-a...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi slucajno studiram masinstvo...pa me profa smarao ceo semestar sa oprugama i slicnim masinskim elementima.

Svaka opruga posedije odredjene karakteristike. Najbitnija je koeficijenat k koji ta opruga poseduje. Da ne objasnjavam vec

da zavisno od raspona, duzine, zavisi i energija te opruge. Tako da ti ne bih preporucio da menjas njen oblik jer menjas sve parametre. I modul elasticnosti i kvalitet materijala (zilavost).Pri zagrevanju dolazi do promene u strukturi celika-slabi. Ta opruga je proracunata da se sabija do odredjene velicine, najverovatnije do one do koje si je ti sabio. Zamisli onda sta se desava kada je ti tako sabijenu sabijes jos malo. To se u masinstvu zove kriticna tacka! Znaci gubis efekat te opruge. Ok je sve to, lepo izgleda, spusten auto i tako to...ali razmisli da li su bili naivni i neuki svi ti inzinjeri u razvojnom timu u jednoj od jacih automobilskih industrija da stave takvu oprugu, a da ne pricam o raznim testovima pocevsi od softwerskih pa do labaratoriskih. Licno mislim, bez ikakvog proracuna, da ces bolje proci ako okratis tu oprugu...MFKV :book:

Edited by koshke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koshke

Svaka ti cast na tekstu totalno si upravu i ja se nikad nisam slagao sa tim grejanjem i sabijanjem.Mada ima ovde u okolini kod mene koji su me ubedjivali da to nije nista lose i da uradim to..Ako vec hocu spustanje najbolje mi je da uzmem neke koje su predvidjene za moj bravo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, naravno svako ima pravo na svoj izbor... :thumbsup:

Edited by koshke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kracenje opruge odsecanjem dela iste moze dovesti do toga da se opruga pri extremnom opustanju-istezanju, u toku voznje,istegne do kraja (ili prilikom podizanja auta na dizalicu), i ispadne iz svog lezista. Ukoliko ne posedujete kupljene spustene opruge, bolja varijanta je spustiti opruge grejanjem, jer se u tom slucaju ne gubi ukupna duzina iste u rastegnutom stanju, vec se samo jedan njen deo omeksava, i tako auto postaje nizi- spusteniji. Provereno u praksi vise puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me postoji li fiat brava 1.6 16v  sa fabricki spustenim  ili jacim oprugama, moj auto je strasno tvrd u voznji a i cini mi se nizi nego neki i neka mi neko ko zna kaze koje su opruge za nju predvidjene, normalne, bar koja debljina, kako da ih prepoznam, hvalaa

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov na forumu i odmah pitanje...

Imam bravo gt '97, spušten, pa baš dosta, za ceo retrovizor ispod standardnog... tvrd ko obraz političara... i otišle mi opruge.... malko krivi desno... Ok moram ih menjati i moram ga malo podići.... šta da stavim a da ipak donekle zaadržim vozne osobine, ne bih ga baš dizao na "stock" varijantu, u stvari kakve su uopšte opruge na fabričkom gt-u? tvrše nego standard? koliko je uopšte gt spušten u odnosu na redovne verzije?

Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

nabavio sam neke opruge za fiata  prednje su 33 cm duzine a zadnje 27 cm da li mogu na serijske amortizere ili moram uzimati krace?

 

100_3070.jpg100_3072.jpg100_3073.jpg

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...