Jump to content
FAS Goran
Chika Kure

Punto - startovanje motora

Recommended Posts

Desava mi se zadnjih dana, a i zeni se to desavalo dok sam bio odsutan,

zavergla malo, resetuje se tabla komplet i normalno nece da upali posle toga, kao da ACCU nema snage tog momenta

rade svetla radi muzika...sve sem startovanja.:rant:

Kao da se akumulator slogira tog momenta.

Ako sacekam 10-15 minuta mozda i u zavergla :coffee: .:wallbash:

Akumulator u odlicnom stanju, danas mi istekla garancija.

Varta Blue Dynamic 42 AH proveren ima tecnost, bez punjaca preko 12v sa punjacem preko 13v. sa potrosačem( sijalicom) 11.8-12.1 bez punjaca to je ok

Uredno pregledavan,premeravan proveravana tecnost ITD.

Nego dal ce biti da je do Anlasera ? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mož biti, kad neće da vergla, a čuješ da cakne, ti probaj malo čukni većim ključem ili lagano čekićem po alnaseru pa probaj...možda glavi.

Mada me ne bi začudilo da ti akumulator rikne tačno kada ističe garancija, tako ga natempiraju da ne veruješ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne nije ta fora , cakne a ne zavergla, nego uvek malo okrene al se zaustavi kao da nema dovoljno struje da ga pogura.

I u tim momentima akumulatoru padne napon extra oko 10v

Sinoc sam kao dopunio ćelije destilovanom vodom i punio ga vise od 10 sati, rano jutros sve ok, oko 10 -11 u gradu STATIVA nece da zavergla dovoljno da startuje motor

MOREEE :realmad::realmad::realmad: ..... nema potrebe da razglabamo dalje,

dajte nekog elektricara ili servis da iproveravam Alternator i Anlaser...racunajte da sam u Zarkovu ;)

Fala !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem ti je u akumulatoru, naime on ima struje ali nema snage, jednostavno je oslabila kiselina u akumulatoru i to je to nema leka . . . Idi kod nekoga da ti izmeri jacinu akumulatora ali ne u voltima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre nego krenes da juris majstore i servise uzmi od nekog drugi akumulator i probaj.garantovano ti je akumulator problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi prvo proverio detaljno kleme i cvoriste sa masama...rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ima logike ajmo redom, mada sam vec dosta toga vec uradio

Hvala momci za savete,čitamo se uskoro kad i ako rešim ovaj prob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada deluje da je sve ok

-sitan servis accu - tecnost i dopunjavanje, čišćenje kontakata,mase na šasiji i motoru

-auto nije vozen 2 dana

-merenje accu bez potrošača oko 12.85v

-startovanje hladnog motora oko 11.60v u momentu

-startovan motor 13.60v sa sitnim varijacijama, znaci alternator radi ok

-popaljeni silni potrosaci, sva svetla, ventilator u kabini,grejac zadnjeg stakla, klima,muzika, napon ne pada ispod 13v to je skroz ok

Mozda ova jednostavna procedur apomogne nekome da ispita accu i alternator.

Sto li se dešavalo gore navedeno jbm lli ga...neka trenutna slabost accu, videćemo

Hvala u svako slucaju na odgovorima

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto da se ukljucim malo i ja imam puntica 1.2 16v i ocu da ga zapalim vise. Jos prosle zime kako prodje vise od 24sata a da ga ne upalim on zavergla jednom ili dva puta i cak nece dalje nestane struja resetuje se sat. odem kod jednog elektricara on proveri punjenje i sta vec i kaze mi lagno da je akumulator. Ja ga poslusam i odem lepo i kupim novu vartu. ona je trajala par dana i posle isto i sa njom. odem kod drugog elektricara i on mi kaze sve u redu idi reklamiraj akumulator. odem u servis oni ga nakace na neki instrument i sve je kao u redu samo je ispraznjen. Ja uzmem punjac od druga i ostavim ga ceo vikend da se puni. Isti slucaj kao kad je bio nov potrajao par dana i opet isto. Prodje zima dodje leto i moji problemi nestanu do pocetka ladnih dana ove godine. Odem kod treceg elektricara i on se seti da proveri da li mi radio vuce struju mozda. Inace radio je alpine 101rm. Ispostaci se da vuce kad je auto ugasen i aktiviran alarm izvadjena plocica radia oko 150mA. Izvadimo lepo alpinu i stavimo fabricki radio i potrosnja opadne na 0.01A a cisto smo i probali da stavimo alpinu sa prevezivanjem da se napaja preko kljuca i tu bude oko 0.05A. I ja srecan ko malo dete posle dve godine resio problem ali prvi bas hladan dan dosao tj noc ja lepo ujutru na posao kad on zavergla jednom i zastane sekundu dve i jedva uspe da upali. Posto mi vise svega toga preko glave sta jos moze da mi pravi problem a vise nije radio definitivno (ili je i 0.01A velika potrosnja). Sta to moze da bude pa da mu smeta hladnoca

Hocu da sredim taj problem posto dajem auto bratu koji se razume jos manje nego ja pa bih da mu ostavim auto u ispravnom stanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uzmem punjac od druga i ostavim ga ceo vikend da se puni.

2 dana si neprekidno punio akumulator??? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam 07.11.2010. nov akumulator marke Banner od 44 Ah i 380 A za punta. Na kolima nikad ne gasim svetla na prekidacu jer kad se ugasi auto i svetla se gase. Isto tako i palim auto. Znaci svetla su na prekidacu uvek upaljena pa tako auto palim pod ukljucenim svetlima. Dok je akumulator bio nov nikakvih problema nisam imao. Onda je doslo prolece i toplo vreme i sve u redu. Medjutim, od pre desetak dana kad je poceli ovo hladno vreme, ujutru nece da upali. Akumulator je pod garancijom jos godinu danan i u servisu je na reklamaciji.

Posle dva ispitivanja serviseri kazu da je sa akumulatorom sve u redu i da ne gubi previse snage. Gubi malo i to je u granicama normalnog. Auto dobo puni tako da ni to nije problem. Jedino sto mi je sad sumnjivo je to sto palim auto pod svetlima. Nisam se setio da to pitam servisere. Akumulator je u servisu do utorka na ispitivanju. E sad kad palim auto nije da je akumulator skroz mrtav pa ne zavergla ni malo nego zavergla sekund i onda stane. Drugi put kad probam onda nema ni malo snage. Zanima me koliko se akumulator dodatno opterecuje kad se pali pods svetlima i moze li to da predstavlja toliki problem.

Jos da napomenem da nigde ne gubi struju kad je ugasen.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasi svetla.

Baš pročitah ovih dana na forumu...10 ampera više treba ukoliko su svetla odmah upaljena prilikom verglanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj Punto automatski gasi sve potrosace prilikom anlasovanja. Ventilaciju, farove, muziku, sve. Jedino nisam siguran za svetlo unutra, njega ionako stalno drzim iskljucenog. edit: sekund posle startovanja motora se opet sve upali sto je bilo upaljeno.

Ali, svejedno nista ne ostavljam upaljeno pre nego sto ugasim motor.

Edited by Punto Abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne valja ti akumulator ima kapacitet , ali nema snage...

kratke relacije i upaljena svetla, muzika,zadnji grejač stakala,ITD, jedu accu ...više potrošiš nego što alternator u kolima dopuni.

Svaka sijalica opterećuje accu sa oko 4 Ah ...sijalica srednje svetlo 55w podeljeno sa 12v = 4.3 puta dve sijalice malo li je

Ovo gore važi ako su sijalice kvalitetne...dreš sijalice mogu (materijal vlakna ...gas u sijalici ITD.) da opterete pojedinačno i preko 7 Ah

Ne valja držati accu na punjaču 2-3 dana ako punjač nema AUTO OFF

Recimo tvoj accu je 45 Ah

Punjač puni sa 5-10 Ah

Recimo 7 Ah

Ako je accu dobar ne treba više od 6-7 sati da ga napuni

U servisu ispitaju osnovno u vezi accu, samo servis za accu će ti reći pravo stanje

kad je pun unimer treba da pokazuje 12-3 do 13 kad nema potrošača (uz minimalna variranja)

sa potrošačem ne sme da padne mnogo ispod 12

u kolima sa startovanim motorom (alternator) i svim ostalim potrošačima komplet ne sme da padne ispod 13.5

ITD ITD

eto da se ukljucim malo i ja imam puntica 1.2 16v i ocu da ga zapalim vise. Jos prosle zime kako prodje vise od 24sata a da ga ne upalim on zavergla jednom ili dva puta i cak nece dalje nestane struja resetuje se sat. odem kod jednog elektricara on proveri punjenje i sta vec i kaze mi lagno da je akumulator. Ja ga poslusam i odem lepo i kupim novu vartu. ona je trajala par dana i posle isto i sa njom. odem kod drugog elektricara i on mi kaze sve u redu idi reklamiraj akumulator. odem u servis oni ga nakace na neki instrument i sve je kao u redu samo je ispraznjen. Ja uzmem punjac od druga i ostavim ga ceo vikend da se puni. Isti slucaj kao kad je bio nov potrajao par dana i opet isto. Prodje zima dodje leto i moji problemi nestanu do pocetka ladnih dana ove godine. Odem kod treceg elektricara i on se seti da proveri da li mi radio vuce struju mozda. Inace radio je alpine 101rm. Ispostaci se da vuce kad je auto ugasen i aktiviran alarm izvadjena plocica radia oko 150mA. Izvadimo lepo alpinu i stavimo fabricki radio i potrosnja opadne na 0.01A a cisto smo i probali da stavimo alpinu sa prevezivanjem da se napaja preko kljuca i tu bude oko 0.05A. I ja srecan ko malo dete posle dve godine resio problem ali prvi bas hladan dan dosao tj noc ja lepo ujutru na posao kad on zavergla jednom i zastane sekundu dve i jedva uspe da upali. Posto mi vise svega toga preko glave sta jos moze da mi pravi problem a vise nije radio definitivno (ili je i 0.01A velika potrosnja). Sta to moze da bude pa da mu smeta hladnoca

Hocu da sredim taj problem posto dajem auto bratu koji se razume jos manje nego ja pa bih da mu ostavim auto u ispravnom stanju

Tvoj opis me podseća na moj problem kojisam rešio tako što sam sredio anlaser, četkice ,ležajeve, kontakte.

Prilikom startovanja motora, anlaseru treba sva postojeća struja u datom momentu 30-40-50-60 ampera

Ako gore navedeno nije ispravno jednostavno trošiš napon accu bez pravog efekta ...znaš ono pali na pola KLJUČA itd

Kad god zaverglaš tebi deluje da se sve lepo okreće, ali ako nisu sve komponente anlasera ok on pretvara struju accu u toplotu,

na kontaktima ležajevima rotor ITD. Svaki put povuče mnogo više nego što mali accu može da isporuči, i onda jednog jutra neće da upali

Ne kažem da moraš da menjaš anlaser ili kupuješ odmah delove ali električar može da ustanovi koliko struje je potrebno

da se pokrene tvoj anlaser pa u odnosu na nov vidiš razliku

Valjda nisam udavio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam fabricki CD sa navigcijom i CD Changer blaupunkt. Postoji li mogucnost da jedno od to dvoje vuce stuju dok je auto ugasen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno da je radio jedinica pod naponom zbog memorije radija

I ECU tj. kompjuter ti je pod stalnim naponom

ali je to izuzetno malo da bi ti pravilo takve probleme pa čak i posle 7-10 dana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam fabricki CD sa navigcijom i CD Changer blaupunkt. Postoji li mogucnost da jedno od to dvoje vuce stuju dok je auto ugasen?

Lako moze da se utvrdi sa amper-klestima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desava mi se zadnjih dana, a i zeni se to desavalo dok sam bio odsutan,

zavergla malo, resetuje se tabla komplet i normalno nece da upali posle toga, kao da ACCU nema snage tog momenta

rade svetla radi muzika...sve sem startovanja. :rant:

Kao da se akumulator slogira tog momenta.

 

Meni se nešto slično desilo pre neko veče. Ostavio sam upaljen grejač zadnjeg stakla i duga svetla, da se malo odledi, to je trajalo svega minut, dva. Pre davanja kontakta sam ih ugasio (mada nema potrebe, jer to inače radi sam), motor je upalio, ali su se sve lampice ugasile, restartovala se tabla, itd, ali je motor nastavio da radi. Čitajući iskustva ostalih članova, potpuno mi je logičan sled događaja, samo što sam imao ludu sreću da je ostalo taman toliko struje da upali. Obično prvo upalim kola, pa onda čistim sneg, ali ga je bilo samo malo po staklima, pa sam mislio da nema potrebe da palim...

 

Niše meni ne bi bilo neobično, da mi se slična stvar dogodila pre 3 meseca. Ortak je vozio, stajali smo na semaforu, i kad je trebalo da krene, sve se ugasilo, svetla, radio, i sam motor, tabla se restartovala. Auto nije uopšte reagovao par sekundi, i tek onda je uspeo da upali, i nastavi kao da ništa nije bilo.

 

U pitanju je Classic benzinac, star 3 godine, prešao oko 42000km, menjane su svećice na 31000km.

 

Šta sve da proverim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ticma hvala, videđu to za vikend ako stignem ;)

 

@Skajnet Što misliš da je do kontakt brave? Misliš da je ona negde bila izgubila kontakt ili prespojila, pa tako ugasila svu struju i motor? Ima logike, ali se i board bio resetovao, a to ne bi trebalo da se desi pri prekidu kontakta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se dešavalo da prekine kompletnu struju u autu,motor se ugasi,radio takodje,sve komplet,na tabli ništa nema...Rešenje - uložak kontakt brave

Pogledaj u moje postove, tamo sam opisao i snimio video čak, sa problemima sa prokletim uloškom brave, fantomski kvar


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam baš prelistao. Sasvim logično zvuči, što se tiče gašenja struje, ali i dalje ostaje problem restartovanja board-a. ;)

 

Restartovanje board-a mi više deluje kao neki probem oko akumulatora, ili veze sa akumulatorom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukucaj na Youtube Punto 1,9 jtd cold start,i videćeš da njemu ,zbog lošeg akumulatora,resetuje sat,ali nisam ga pitao da li resetuje i board

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...