Jump to content
FAS Goran
Mikica83

Gume, kako ih čuvati do sledeće sezone?

Recommended Posts

Promenio sam gume na autu tj. skiuo letnje i stavio zimske pa me zanima da li neko zna kako da cuvam letnje gume do sledece sezone? Da li se trebaju premazati nekim sredstvom ili ne?

Unapred hvala na odgovoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na nekom našem sajtu (www.4cars.rs tako nešto), ima i u temi o pneumaticima, ukratko ne treba da ih naslažeš jednu na drugu bočno već da stoje uspravno, na šari, i da svakih mesec dana recimo ili ređe ih malo okreneš da ne stoje na istom delu šare, da se ne ujajaste...

Meni tako stajale i ništa im ne fali.

Takođe ne treba da ih nanižeš na neke šipke da vise i slično.

Prvo ih operi, ako želiš namaži onim za gume i to je to.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

gume 2.jpg

 

Većina pneumatika bar neko vreme ostaje skladištena, zato moramo dobro da se potrudimo oko njih i kad nisu montirani na vozilo. Pravilno skladišteni pneumatici, naime, ne gube svoje karakteristike, pa će njihov vek trajanja biti duži. Stručnjaci iz Goodyear-a pripremili su nekoliko korisnih saveta koji će pomoći da pravilno skladištite svoje pneumatike.

 

Na šta morate obratiti pažnju?

Kad letnje pneumatike menjate zimskim ili obrnuto, najvažnije je da pregledno označite njihov položaj na automobilu. Tako ćete pri sledećoj zameni znati gde je bio montiran svaki od pneumatika i pri ponovnoj montaži biće svi montirani na pravilnim mestima: levi na levoj strani i desni na desnoj. Kod ponovne montaže vulkanizer će prednji levi pneumatik montirati pozadi, a zadnji napred, i to isto učiniti na desnoj strani. Na taj način pneumatici će se ravnomerno habati. Pre skladištenja pneumatika očisti­te sa njih prljavštinu i odstranite kamenčiće i slične predmete koji bi mogli da ih oštete ili utiču na ob­lik površine naleganja. Pneumatike odložite u tamnom, suvom i hladnom prostoru (ne u kotlarnici za grejanje) jer im izlaganje dnevnoj svetlosti, a naročito UV zracima, veoma škodi. Pneumaticima takođe škodi i kontakt sa uljima, mazivima, lakovima i gorivima.

 

Pneumatici sa felnama

Ako pneumatike skladištite sa naplatcima, pre skladištenja smanjite pritisak vazduha, ali nemojte potpuno da ih isprazni­te. Pneumatike sa naplatcima ne odlažite u uspravnom položaju, već ih obesite na nosače da bi zimu preživeli bez opterećenja. Ako pneumatike sa naplatcima ne možete da obesite, složite ih jedan na drugi, ali tako da visina složenih pneumatika ne bude viša od 1.5 metra. Dobro je da ih jednom mesečno presložite da bi se na dnu menjali.

 

Pneumatici bez felni

Pneumatici koje ste skinuli sa naplataka odložite uporedno u uspravnom položaju, a između njih ostavite malo prostora. Preporučljivo je da ih svake četiri nedelje obrnete da se pneumatik ne bi deformisao.

 

gume 21.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili ukratko na jednoj slici - ''cuvena'' forumska, kacena X puta na temi o pneumaticima ;) :

 

skladistenje-guma.thumb.jpg.126e1bc64706197d0232b80a245591a9.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saveti majstora kako čuvati gume kad nisu na kolima

 

gume 050.jpg

 

Ekstra set guma, bez obzira da li su ili ne na felnama, treba odložiti na neko suvo i mračno mesto, a pre toga ih je potrebno detaljno očistiti i pregledati kako bi se ustanovilo da nije došlo do nekog oštećenja. Nemojte držati gume direktno na podu, posebno ako je podloga betonska, jer mogu upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica. Gume nemojte pokrivati plastikom, jer one treba da ''dišu'', a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti. Ako su na felnama, držeti ih položene dve na dve, a nikako sve četiri jedna na drugoj, kako poslednja ne bi trpela težinu ostalih. Bilo bi dobro napumpati ih malo više od norme, na oko 2.5 atmosfere. Bez felni, treba da stoje uspravno, sa razmakom između od nekoliko centimetara. Jednom mesečno gume treba rotirati za oko 20 stepeni.

Ako vas sve ovo mrzi da radite ili nemate prostora, onda je najbolje pneumatike odneti u takozvane ''hotele za gume''. Reč je o prostorima sa posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Tada se o njihovom stanju brini stručnjaci, koje ovu uslugu naplaćuju 400-500 dinara mesečno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad odlažete gume,zimi ili leti da li ih premazujete nečim. Ja sam ih dosad samo prao. Vidim kod kolege, premazao ih silikonskim sprejom.Kao da su nove, sijaju. Ja samo menjam prednje leti a zimi koristim ollseason

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jok a trebalo bi mozda...sad ih samo sa sve kesom u kojoj su ubacim na mracno suvo mesto i povremeno okrecem...da imam dvoriste sigurno bi ih pravo vadio kamenje i mazao glicerinom ili cime vec al jbg....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@ samo ih naduvam malo više pre nego što ih upakujem u kese, npr. moje su 14- ice, njih na 2.4 naduvam i to im je to dok ih ne zamenim u novembru/aprilu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ih bacim iz gepeka u garazu,nabacam jednu na drugu i to im je do sledece sezone. Kakve antiejdzing q10 kreme, glicerini kamencici i gluposti. Nisam ni svoje ruke namazao u zivotu a ne gume zbog stajanja. Mazem ih posle pranja auta zbog radi lepote :D Nista im ne fali i garantujem zivotom da pranje i premazivanje ne moze da im pomogne ni 0,01%. Stavis na ravnom, da nesto negde ne stoje deformisano i to je to. Nemoj neko da se oseti prozvanim iz ovog mog texta, pisem licno svoje misljenje i u svoje ime :D Znam da puno kolega sa foruma to radi, neko iz ubedjenja, neko sto je tako pedantan po prirodi i ok mi je to sve :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, i moji matorci su tako lagerovali letnje/zimske gume za mog punta, 5-6 sezona i obrnem turu sa novim gumama. Nikad nikakvo mazanje kao ni na sadasnjim AS gumama nisam stavljao, pa i ne vidim da im ista fali... Sem sto su na celicanama, ali to je, za sad, druga prica :lol:

 

PS 

Ako su zajednicke prostorije ili boks u podrumu zgrade, nadam se da ti komsije nisu takve da trajno pozajme i prodaju/koriste/stagod.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moje turim,pored drva, na mračno mesto i prekrijem i sada čekaju proleće....
Oprane,povađeni kamenčići iz šara i tako spakovane

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo gimnastike ne skodi. Ionako sam stalno popravljao po nesto pa taman usput ocistim i kamencice. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moje ovde odlozim.operem felne sa unutarnje strane i to im je to.

Btv letnje gume unutru znaju biti dosta tvrdje,a jos mi se ne stavljaju zimske.

 

20201111_190918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju svake letnje ili zimske sezone, ocistim gume od kamencica, dobro ih operem i nanesem sredstvo koje sluzi za zastitu auto guma i kedera. Sredstvo koje koristim sadrzi glicerin i nikada nisam imao takav problem sa ABS-om. Moram priznati da gume manje vise cistim iz nekog svog zadovoljstva, a ne iz nekog ubedjenja da cu na taj nacin produziti zivotni vek gume. Gledajuci drugara i to na koji on nacin tretira svoje gume pri odlaganju na kraju sezone ( onako prljave i blatnjave gume odnese u podrum, naslaze ih jednu na drugu i tako docekaju sledecu sezonu ), primecujem da moje oprane i nalickane gume nisu nista bolje od njegovih prljavih guma, prepunih kamencica. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isprobao sam i Imalin, ali posle nekog vremena pocne da se peruta i da spada sa gume...da li se i tebi to desavalo? Komsija koji preprodaje polovne gume iz uvoza, pravi neki rastvor od sirove gume i benzina...pa cak i ispucale gume nakon nanosenja tog rastvora, izgledaju kao nove. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, LanciaLybra 1.9jtd said:

Isprobao sam i Imalin, ali posle nekog vremena pocne da se peruta i da spada sa gume...da li se i tebi to desavalo? Komsija koji preprodaje polovne gume iz uvoza, pravi neki rastvor od sirove gume i benzina...pa cak i ispucale gume nakon nanosenja tog rastvora, izgledaju kao nove. :mellow:

Bio sam ironičan! ;)

Osušim, mooožda operem i obeležim četvrtine, da bi ih periodično okrećao i toeto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji dobar način da točkovi (znači felna i guma) stoje vodoravno naslagani jedan na drugom a da se ne dodiruju.

Uzmu se plastične kante(molerske uglavnom) koje su pravilnog kružnog oblika(mada i ne mora), i iseku se po horizontalnoj sredini pa se ređa na sledeći način: telo kante na patos pa prvi točak na telo kante, pa telo kante na prvi točak, pa drugi točak na telo kante, i tako do kraja.

Takođe, čak se ove kante i ne moraju seći ali je onda gomila sa točkovima malo povisoka ali ako to nekome ne smeta onda se i ne moraju seći.

Praktično visina tela kante treba da bude dubina felne plus višak balona van felne plus razmak između točkova po želji.

U zavisnosti od visine kanti ovaj posao se može završiti sa najviše 3 kante.

Na kraju se cela gomila samo pokrije nekim starim čaršafom kako bi bilo moguće da gume "dišu", a i da se neko slučajno ne isprlja kada se očeše o gumu.

Sistem je praktično veoma jednostavan.

Ako se desi da točkovi hoće da skliznu onda se na vrhove kanti mogu postaviti podloge za laminat i onda felna baš lepo "zaglavi".

Dešavalo mi se da prva kanta napukne od težine međutim to sam rešavao čvrstom lepljivom trakom.

Međutim, sa gubitkom prostora prestao sam sa ovom praksom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za lagerovanje guma tj tockova,vulkanizer mi rekao ako je sa felnama moze kako oces,a same gume gledam po radnjama gde se prodaju i sve su vodoravno jedna na drugoj,pa sam tako i ja mislio.

na ovoj slici:

 

skladistenje guma.jpg

 

...sto si mi poslao sve je suprotno od toga. Sad moram da odem do podruma,posto imam i samo gume i jos posebno gume sa felnama (ukupno 8 guma, od toga 4 sa felnama).

Sta mislis kako da ih sve zajedno slozim? :wub:

 

 

Edited by neshaoct
Prebačeno by Ivan / link ka slici by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiš lepo za 100 dinara 4 kom armature na nekom stovarištu ubusis i zakucas u zid.

Štediš mesto i ne smetaju na podu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mitros said:

vulkanizer mi rekao ako je sa felnama moze kako oces,a same gume gledam po radnjama gde se prodaju i sve su vodoravno jedna na drugoj,pa sam tako i ja mislio.

Gde god sam kupovao, same gume stoje slozene bas onako kako je savetovano iznad :) , a ne polozene. Ubedjen sam da i lose skladistenje u malo duzem periodu, utice na zalbe ljudi pri kupovini novih. I kasnije "majanje" sa Hunter masinama koje se nazalost proslavise u zadnje vreme.

Apropo vulkanizera, prodavaca i njihovih saveta - dovoljno mi je sto mi za nepune 3 decenije vozackog staza ali uvek i svuda zestoko prepumpaju gume pri montazi. Iako najljubaznije moguce uvek zamolim da budu na fabrickom pritisku koji navedem. Krpljenje, kupovina novih, ista prica... Stani posle par stotina metara kad vidis da zvoni, vadi manometar iz gepeka i ispustaj na ispravan pritisak.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...