Jump to content
FAS Goran
vmackm

Zamena termostata na Stilu JTD

Recommended Posts

Posto u subotu hocu da radim mali servis kod prijatelja u garazi a termostat mi je za zamenu, hteo sam i to o jednom trosku da resim.

Elem da li moze neko da mi da kratku proceduru dge se nalazi kako se menja termostat?
Uzgred jel dobar onaj Facet termostat za stila jtd iz AP sporta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja mu je cena ako nije tajna?

Zasto bi ga menjao?Kakve simptome imas pa znas da je za zamenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facet je sasvim ok,ja sam ga stavio evo vec na drugi JTD po redu i radi bez prolema,cena mu je oko 5 i nesto hiljada,ne znam tacno ali verovatno ima na sajtu AP sporta i tacna cena.

inace Facetovi termostati se rade u kooperaciji sa nemackim BERU-om,jedni rade senzore a drugi tela termostata.

Sto se tice zamene,oba termostata mi je zamenio mehanicar,sto bi i tebi preporucio,a evo i zbog cega:

-jako je zeznut pristup termostatu,pogotovu na Stilu JTD,koji ima manje mesta za prilaz od Maree,a pogotovu od Lybre,sve su slicni ili isti motori,ali Stilo ima nekako najmanje mesta pod haubom

-sam srafovi termostata koji idu na blok,su zaklonjeni hladnjakom EGR ventila,pa i kad ih nekako skines,jako je tesko za vracanje novog,a stari zna da zapece uz blok.

-takodje imas dosta creva i crevaca,sa sve sitnim selnama,sve je to usled temperature krto i mora se biti pazljiv sa tim,kako kasnije ne bi cureo nov antifriz

-i zadnje,ali najbitnije je ozracivanje sistema ili ti izbacivanje vazduha,e to mora da se odradi bez greske,jel u protivnom,moze skupo da kosta usteda oko zamene termostata.

Moj savet ti je da se prvo raspitas koliko bi te ta intervencija izasla kod majstora,jer su ti termostat i paraflu najvece stavke u celoj prici,a na ruke majstora ce ti otici manji deo novca i moze kasnije da te postedi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako, termostat je u AP sportu bio 4300din uz onaj 10% popust, a simptomi su klasika kazaljka tesko dolazi do sredine skale i kad je hladno stoji mi i do 2 crte ispod sredine.

Pa ne bojim se ja te zamene narocito sto su uz mene i dva iskusna majstora, to je u stvari garaza kod jednog vrsnog majstora za dizele poznatog i sa jednog drugog foruma.

Planiram da skidam i egr da malo vidim sta se tu dogadja. Inace volim da uradim sam kada imam vremena sve sto mogu oko kola.

Eto javljam kako je to proslo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valdo,ako znas i umes uradi to sam. :thumbup:

Ja sam menjao na stilu benzincu i nije mi jasna logika konstuktora ?

Prvo kuciste termostata ogromno i bespotrebno se baca :question:

Drugo,donji sraf predugacak i kada se skida kuciste udara u cev klime.

Zakretanjem i natezanjem cevi sam im spomenuo sve po spisku :realmad:

Iskusni majstori koji ne zele iznenadjenja stave malo silikona za dihtovanje izmedju motora i kucista termostata.

Kod brava sa motorom 1.2 16v zamena traje 5 min.Sve pohvale za motor i auto u celini :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako, termostat je u AP sportu bio 4300din uz onaj 10% popust, a simptomi su klasika kazaljka tesko dolazi do sredine skale i kad je hladno stoji mi i do 2 crte ispod sredine.

Pa ne bojim se ja te zamene narocito sto su uz mene i dva iskusna majstora, to je u stvari garaza kod jednog vrsnog majstora za dizele poznatog i sa jednog drugog foruma.

Planiram da skidam i egr da malo vidim sta se tu dogadja. Inace volim da uradim sam kada imam vremena sve sto mogu oko kola.

Eto javljam kako je to proslo

Pa sto ne rece odmah :whistle:

ja pomisli ti si obican vozac,bez pretenzija ka mehanici :unsure:

ovako,nadam se da ce te ga lako zameniti i da nece biti problema u radu :thumbup:

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo do malopre smo radili na stilu ali sve je na kraju ispalo kako treba. Sada je kazaljka za 5 minuta voznje zakucana u sredini.

Zamena nije bas laka pre svega zbog one cevi koja ide od EGR jer se srafi na isti sraf sa termostatom pa se on ne moze skinuti bez

svlacenja te cevi a to uzme 70% vremena pri zameni.

Eh da ko to bude radio neka prvo premeri ona creva i kupi selne jer su one originalne uglavnom jednokratne ili treba neki specijalni alat za njih.

Ja sam nasao neke ABA Svedske selne.

Inace ona uputstvta iz e-learna nismo mogli bas da primenimo jer su srafovi koje tamo navode zesce nepristupacni pa smo malo natezali tamo vamo.

EGR sam zatvorio, hteo sam da ga cistim al kad sam video koja je zaj skinuti ga onda je bolje ovako, a lako ga je odblokirati ako treba.

Eto jos sam ocistio leptir i nasuo novi paraflu, ulje, filteri...

Jesam obican vozac al sam sklon cackanju svih vrsta ipak sam elektroing pa svugde zabadam nos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro...i mom autu treba 15 min... O.K.! A reci mi, leba ti: Da li ti temeratura kada postignes radnu padne za celu crtu ili čak malo ispod nje ako upalis grejanje na 32C i max duvanje ili stoji "zakucana" i ne mrda iz vertikale? Lično mislim da je nemoguće da u tom slučaju ostane na vertikali.

Termostat nisam menjao od kupovine, auto je nultopeto...pa me interesuje da li je sve O.K. ili treba da ga menjam? pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel postoji negde informacija za koliko minuta stilo 1.9jtd dostize radnu temperaturu kada je spoljna temperatura oko 0.

Meni dostigne tek za 25 min kada je temperatura ispod 0.

meni isto sa novim termostatom,tek za 25 minuta lagane gradske voznje!

Odlicno. Hvala za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo do malopre smo radili na stilu ali sve je na kraju ispalo kako treba. Sada je kazaljka za 5 minuta voznje zakucana u sredini.

Zamena nije bas laka pre svega zbog one cevi koja ide od EGR jer se srafi na isti sraf sa termostatom pa se on ne moze skinuti bez

svlacenja te cevi a to uzme 70% vremena pri zameni.

 

E drugari ja sam do te cevi dosao skinuo prvi sraf 10tka i sad nece dalje ni da mrdne da bi prisao 13tici...jbm ti kako su ga zbudzili ja ne znam kako to da sklonim moze li neko objasniti malo detaljnije posto sam sad uzeo da radim pa je sumrak pa ne vidim sutra cu nastaviti ...jel treba akumulator da se skida ili ona budza koja je tacno iznad termostata sta god ono bilo nesto u nastavku radilice Mislim da je...prvi put skidam a i prvi mi je dizel pa se slabo razumem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se vadi i veliki je sex ko nikad nije radio. Naročito taj šraf koji tebe zeza.Pazi da samo onu cev koja vodi ispod termostata ka EGR-u ne rasklimaš puno , inače onda drugi problemi kreću.

Evo ti kako se kolega sa foruma snašao. Samo bi ti preporučio šelne koje planiraš da zameniš budu glatke sa unutrašnje strane jer one nazubljene seku creva. Srećni radovi po mraku.

 

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=56184

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stooo? Vidi mene - umesto 50€ AE elektroniksu, uz tvoju pomoc naucio svasta o tabli. Da ne pricam dalje... Valja da cackas po svemu, samo se prethodno raspitas koliko bi mogao da kosta zajeb pa ako nije strasno - samo napred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno,znam ja sve o kolima,ali nekako se ne usudjujem,jer sa dizelima nisam imao posla do sada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

upravo sam ga predao majstoru pa nek se on zeza :D



ne isplati se probao sam skinuo sam kuciste akumulatora i kad je pocela gedora da mi skripi odustao sam :D bolje da dam majstoru nego nov alat da kupujem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpametnije. Tako i ja radim,kada u nesto nisam siguran,ima ljudi koji znaju i za to uzimaju pare. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaže se pametniji popušta.

Kada se kod mene menjao termostat, bilo mi je drago što mi tako nešto nije palo napamet. Operacija nosne devijacije kroz dupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam svasta nesto sam radio na puntu, lemio servo motor, skidao i cistio interkuler, skidao i cistio egr koga sam kasnije zatvorio, cistio MAP senzor, stelovao paknove... ma svasta nesto... ali termostat sam prepustio majstoru, neka hvala :)

 

*ebo ga konstruktor!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...