Jump to content
FAS Goran
Guest maliomladinac

Fiat Grande Punto 1.4 8v / 1.3 MJet - teško ulazi u brzine

Recommended Posts

Guest maliomladinac

Kao da zapne malo pri promeni, tesko ulazi u brzinu, a jos vise me uplasilo kad sam video da mi je menjac mastan. Cuo sam price da je to cest problem da curi ulje na semeringu? Ili tako nesto...

Koliko bi kostalo od prilike provera nivoa ulja u menjacu ili cak zamena ulja u nekom servisu? Da li neko zna cene od prilike?

I poceo je da se cuje menjac po malo dok vozim...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom skromnom iskustvu (imao sam isti / sličan problem na Stilu) najverovatnije je neka od sajli za birač brzina, naravno, ograđujem se, ne znam kakva je tehnička realizacija tog problema, ali kada sam ja došao kod majstora, i rekao mu šta je u pitanju (Goran) odmah mi je rekao da je neka od sajli. Kod mene je u pitanju bila sajla za napred - nazad (ne znam koliko i za koju namenu ih ima tačno) i teško je ulazio u prvu drugu i treću... ostale manje više teško, ali ne toliko teško. Stanje se menjalo, ja sam tripovao da je to od ulja koje je izgubilo kvalitet (zima bila, tripovao sam da se stezalo...), ali nije bilo zato...

Otvorili, zamenili sajlu, izašlo me to oko 7500 dinara. Od onda radi kao nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omladinac i ja kao i predhodnik tipujem na sajle. Mada, ne mora da bude. Proveru nivoa ulja u menjacu treba vrsiti svake 2 ili jos bolje svake godine. Sa prednje strane menjaca (do hladnjaka) imas kontrolni sraf inbus 12mm. Auto na ravno, odvrni sraf i ako krene da curi ulje sve je OK. Ako ne curi onda dospi, ili jos bolje promeni ulje to ionako nije skupa investicija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

Videcu sledece nedelje da odem do servisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

Kad sam vec kod menjaca, zna li neko odnos brzina za njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav drugari,moze li neko da mi pomogne da da savet i tome slicno,naime problem je u sledecem u toku voznje a i kad je ugasen cesto se desava da ne mogu lepo u prvu da ubacim kao da zapinje negde pa onda na silu ga ubacim,isto se desava i sa drugom samo sto menjac dodje negde do pola druge pa moram jace da povucem menjac da bi usao u drugu kao da preskoci neki zubac da bi usao i na kraju desava se da iz trece isto ne mogu da lepo ubacim u drugu.

majstori mi pricaju razlicite price.

letos sam bio kod bobana i njegov jedan radnik kaze da sajle deluju ok,tom prilikom on mi je kao nastelovao menjac i korektno je radio nekih mesecak dana ali se isto desavalo da zapne.

Meni se cini kao da preskace neke zupce ili ne moze da se pogodi sa zupcem i tome slicno

Da li moze sajla da bude,jel moze onaj plasticni zavrsetak na kraju sajle da zeza koji se pritiska da se steluju sajle ili pak problem je u necem drugom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje boje ti je auto i jel imaš navigaciju? :)

 

Pošto si sve lepo napisao osim koji auto i sa kojim motorom voziš, što ti ne piše ni u profilu. 

Teoretski, meni po opisu ukazuje na problem sa mehanizmom birača 1-2 brzine: viljuška, klizač, uklopna čaura i eventualno sinhroni. Da bi se to tačno ustanovilo mora se skinuti i rasklopiti menjač. Pre te operacije, da bi se isključio problem sa sajlama koje pominješ, jednostavno se otkače sajle sa menjača i proveri kompletan sklop birača brzina. Ako je izvedba akva da se sajle podešavaju i da se proverava položaj ručice birača u "N" poziciji, podrazumeva se da se i to odradi/proveri. Generalno, na sajlama i biraču gotovo da nema šta da se pokvari i češći su tako opisani problemi unutar samog menjača. 

 

Moj savet je da prvo posetiš neki servis specijalizovan za marku automobila koji voziš i da se posavetuješ sa nekim mehaničarem koji ne priča priče nego zna posao.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

u pitanju je 1.2 8v, sivi bez navigacije 2006 godiste

jel to znaci da mora da se otvara menjac sto je minimum 50 jura?Jel kad sjle zezaju one zezaju uvek tj.tesko se vodi menjac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prije nekoliko dana su temperature bile dosta niske uz puno vlage u zraku; i prilikom prvog jutarnjeg starta imao sam osjećaj kao da je blokiran mjenjač, nisam mogao ubaciti u nijednu brzinu, te sam nakon 10ak sekundi uz malo razrade i šaltanja u prazno mogao normalno mijenjati brzine. Je li netko možda imao slično iskustvo?

Već sam čitao po forumu o problemima sa sajlama mjenjača, da li bi bilo dobro da ove preventivno zamjenim, ili se može staviti mast i malo podmazati postojeće? Nekako nemam povjerenja za dijelove koji nisu tvornička ugradnja...

 

Edit:

 

Sad sam naletio na ovu temu, na sljedećem servisu ću zamjeniti i ulje u mjenjaču pa da sam miran.. Vrijeme će pokazati hoće li se ovo  ponavljati.

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/52545-grande-punto-19-mjet-menjac-kao-skamenjen/page-2

Edited by DiscoVolante

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo da ne otvaram temu pitat cu ovde....dakle saltanje na mom gp ide uredu ali recimo u voznji u 5. brzini kad pustim pa dodam gas osjeti se po rukom kako se mjenjac mrvicu pomakne kod dodavanja i pustanja gasa.

da li je nosac getribe zrel za zamjenu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi jedno pitanje.. Htedoh da zovem Gorana ali je proslo 3 sata a ljudi rade do 2..

Uzeo sam GP tjet-a tesko je ulazio u brzinu posle krace voznje, znaci kad je ladan sve ok. Majstor mi rece mora da se kida menjac da bi se zamenio set kvacila i druk, iako bivsi vlasnik tvrdi da je set kvacila menjan. Kvacilo je mekano i lepo hvata, druk se cuje jedino kad je u garazi na otvorenom nema sanse. Na dan kupovine dovukao sam se do kuce i to je bilo to. Odslepao ga do majstora kaze pukla ti je sajla nova 16000 iz fiata i to je pitanje kad ce stici narucicu 2 polovne dobre, reko dobro.. Juce otisao po auto provozao se po kraju sve ok, ne glavi nista. Kesiram mu tu 100 jevreja i krenem kuci. Na putu mi se ucinilo da moram u jednom trenutku malo jace da ubacim u prvu al reko tripujem. Medjutim danas posle voznje od tipa sat vremena opet je odbijao da udje u prvu i drugu, ubaci al kad prosaltam sve brzine. Majstora sam zvao ne javlja se, zvacu ga malo kasnije da ga pitam da li je proveravao ulje u menjacu mada bi glavio onda u svim a ne samo u prvoj i drugoj.. Jel ima neko ideju sta da radim?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim ako neko bude imao slican problem kao moj.. 

Menjac je bio u pitanju, otisli su sinhroni prve i druge brzine a viljuske koje guraju su se izlizale tako da ce morati i one da se menjaju. Ovo sto je landaralo nije bio druk nego se plivajuci raspao skroz tako da mora i on da se menja. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo, uzeo sam gore navedeni auto skoro. Predstavicu ga kad dodje lepse vreme :) Desava se to, da auto malo teze ulazi u brzine, tacnije ulazi lako, ali put dok rucica ide do da kazem upada nekad se teze krece nekad ne. Najvise se primeti iz vise u nizu. Nema zvukova nikakvih, kvacilo je mekano i dalje, odvaja odlicno. Menjac je inace utegnut kao nov, rucica nema ni najmanji luft, precizna je maksimalno. Sta to moze biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sajlice, posto je to kod mene bio slucaj, a valja promeniti i menjacko ulje.
Ne znam da li ima nekakve veze, moj je benzinac 1.4 16v
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Puntu mk2 se mogu podmazati, na GP na znam, ali verujem da mogu. Samo moraju kod profesionalca za Fiat-Lancia-Alfa!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...