Guest maliomladinac Posted December 2, 2010 Kao da zapne malo pri promeni, tesko ulazi u brzinu, a jos vise me uplasilo kad sam video da mi je menjac mastan. Cuo sam price da je to cest problem da curi ulje na semeringu? Ili tako nesto... Koliko bi kostalo od prilike provera nivoa ulja u menjacu ili cak zamena ulja u nekom servisu? Da li neko zna cene od prilike? I poceo je da se cuje menjac po malo dok vozim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dishko 0 Posted December 2, 2010 Po mom skromnom iskustvu (imao sam isti / sličan problem na Stilu) najverovatnije je neka od sajli za birač brzina, naravno, ograđujem se, ne znam kakva je tehnička realizacija tog problema, ali kada sam ja došao kod majstora, i rekao mu šta je u pitanju (Goran) odmah mi je rekao da je neka od sajli. Kod mene je u pitanju bila sajla za napred - nazad (ne znam koliko i za koju namenu ih ima tačno) i teško je ulazio u prvu drugu i treću... ostale manje više teško, ali ne toliko teško. Stanje se menjalo, ja sam tripovao da je to od ulja koje je izgubilo kvalitet (zima bila, tripovao sam da se stezalo...), ali nije bilo zato... Otvorili, zamenili sajlu, izašlo me to oko 7500 dinara. Od onda radi kao nov. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted December 2, 2010 Omladinac i ja kao i predhodnik tipujem na sajle. Mada, ne mora da bude. Proveru nivoa ulja u menjacu treba vrsiti svake 2 ili jos bolje svake godine. Sa prednje strane menjaca (do hladnjaka) imas kontrolni sraf inbus 12mm. Auto na ravno, odvrni sraf i ako krene da curi ulje sve je OK. Ako ne curi onda dospi, ili jos bolje promeni ulje to ionako nije skupa investicija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mateo 2 Posted December 3, 2010 Koliko me secanje sluzi inbus je isti kao i na karteru a to je 16.....najbolje ti je da ga skorz zamenis uzeo si polovan auto...http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=4_50&products_id=221.5 Lsvakako najbolje resenje je da odes do servisa na dizalicu pa da se vidi tacno sta je. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest maliomladinac Posted December 3, 2010 Videcu sledece nedelje da odem do servisa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest maliomladinac Posted December 3, 2010 Kad sam vec kod menjaca, zna li neko odnos brzina za njega? Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted December 3, 2010 I - 3,909II - 2,158III- 1,480IV - 1,121V - 0,921R - 3,818 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest maliomladinac Posted December 3, 2010 Hvala lepo Quote Share this post Link to post Share on other sites
dockiljone 1 Posted October 11, 2015 pozdrav drugari,moze li neko da mi pomogne da da savet i tome slicno,naime problem je u sledecem u toku voznje a i kad je ugasen cesto se desava da ne mogu lepo u prvu da ubacim kao da zapinje negde pa onda na silu ga ubacim,isto se desava i sa drugom samo sto menjac dodje negde do pola druge pa moram jace da povucem menjac da bi usao u drugu kao da preskoci neki zubac da bi usao i na kraju desava se da iz trece isto ne mogu da lepo ubacim u drugu.majstori mi pricaju razlicite price.letos sam bio kod bobana i njegov jedan radnik kaze da sajle deluju ok,tom prilikom on mi je kao nastelovao menjac i korektno je radio nekih mesecak dana ali se isto desavalo da zapne.Meni se cini kao da preskace neke zupce ili ne moze da se pogodi sa zupcem i tome slicnoDa li moze sajla da bude,jel moze onaj plasticni zavrsetak na kraju sajle da zeza koji se pritiska da se steluju sajle ili pak problem je u necem drugom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ForrestGump 6 Posted October 12, 2015 Koje boje ti je auto i jel imaš navigaciju? Pošto si sve lepo napisao osim koji auto i sa kojim motorom voziš, što ti ne piše ni u profilu. Teoretski, meni po opisu ukazuje na problem sa mehanizmom birača 1-2 brzine: viljuška, klizač, uklopna čaura i eventualno sinhroni. Da bi se to tačno ustanovilo mora se skinuti i rasklopiti menjač. Pre te operacije, da bi se isključio problem sa sajlama koje pominješ, jednostavno se otkače sajle sa menjača i proveri kompletan sklop birača brzina. Ako je izvedba akva da se sajle podešavaju i da se proverava položaj ručice birača u "N" poziciji, podrazumeva se da se i to odradi/proveri. Generalno, na sajlama i biraču gotovo da nema šta da se pokvari i češći su tako opisani problemi unutar samog menjača. Moj savet je da prvo posetiš neki servis specijalizovan za marku automobila koji voziš i da se posavetuješ sa nekim mehaničarem koji ne priča priče nego zna posao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dockiljone 1 Posted October 12, 2015 u pitanju je 1.2 8v, sivi bez navigacije 2006 godistejel to znaci da mora da se otvara menjac sto je minimum 50 jura?Jel kad sjle zezaju one zezaju uvek tj.tesko se vodi menjac? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 12, 2015 Bicu slobodan da ti preporucim ovaj servis:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39186Mnogima je uspesno resen problem koji si opisao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted January 19, 2016 (edited) Prije nekoliko dana su temperature bile dosta niske uz puno vlage u zraku; i prilikom prvog jutarnjeg starta imao sam osjećaj kao da je blokiran mjenjač, nisam mogao ubaciti u nijednu brzinu, te sam nakon 10ak sekundi uz malo razrade i šaltanja u prazno mogao normalno mijenjati brzine. Je li netko možda imao slično iskustvo?Već sam čitao po forumu o problemima sa sajlama mjenjača, da li bi bilo dobro da ove preventivno zamjenim, ili se može staviti mast i malo podmazati postojeće? Nekako nemam povjerenja za dijelove koji nisu tvornička ugradnja... Edit: Sad sam naletio na ovu temu, na sljedećem servisu ću zamjeniti i ulje u mjenjaču pa da sam miran.. Vrijeme će pokazati hoće li se ovo ponavljati.https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/52545-grande-punto-19-mjet-menjac-kao-skamenjen/page-2 Edited January 19, 2016 by DiscoVolante Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baso_1990 0 Posted January 19, 2016 evo da ne otvaram temu pitat cu ovde....dakle saltanje na mom gp ide uredu ali recimo u voznji u 5. brzini kad pustim pa dodam gas osjeti se po rukom kako se mjenjac mrvicu pomakne kod dodavanja i pustanja gasa.da li je nosac getribe zrel za zamjenu?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted April 28, 2018 Ljudi jedno pitanje.. Htedoh da zovem Gorana ali je proslo 3 sata a ljudi rade do 2.. Uzeo sam GP tjet-a tesko je ulazio u brzinu posle krace voznje, znaci kad je ladan sve ok. Majstor mi rece mora da se kida menjac da bi se zamenio set kvacila i druk, iako bivsi vlasnik tvrdi da je set kvacila menjan. Kvacilo je mekano i lepo hvata, druk se cuje jedino kad je u garazi na otvorenom nema sanse. Na dan kupovine dovukao sam se do kuce i to je bilo to. Odslepao ga do majstora kaze pukla ti je sajla nova 16000 iz fiata i to je pitanje kad ce stici narucicu 2 polovne dobre, reko dobro.. Juce otisao po auto provozao se po kraju sve ok, ne glavi nista. Kesiram mu tu 100 jevreja i krenem kuci. Na putu mi se ucinilo da moram u jednom trenutku malo jace da ubacim u prvu al reko tripujem. Medjutim danas posle voznje od tipa sat vremena opet je odbijao da udje u prvu i drugu, ubaci al kad prosaltam sve brzine. Majstora sam zvao ne javlja se, zvacu ga malo kasnije da ga pitam da li je proveravao ulje u menjacu mada bi glavio onda u svim a ne samo u prvoj i drugoj.. Jel ima neko ideju sta da radim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted April 28, 2018 Vozi ga samo po garazi. Cudan ti je taj problem, mozda je bas do menjaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted April 28, 2018 Ne razumem komentar.. Idem u ponedeljak opet kod majstora da vidimo sta I kako.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted May 14, 2018 Samo da javim ako neko bude imao slican problem kao moj.. Menjac je bio u pitanju, otisli su sinhroni prve i druge brzine a viljuske koje guraju su se izlizale tako da ce morati i one da se menjaju. Ovo sto je landaralo nije bio druk nego se plivajuci raspao skroz tako da mora i on da se menja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 230 Posted February 11, 2020 Drustvo, uzeo sam gore navedeni auto skoro. Predstavicu ga kad dodje lepse vreme Desava se to, da auto malo teze ulazi u brzine, tacnije ulazi lako, ali put dok rucica ide do da kazem upada nekad se teze krece nekad ne. Najvise se primeti iz vise u nizu. Nema zvukova nikakvih, kvacilo je mekano i dalje, odvaja odlicno. Menjac je inace utegnut kao nov, rucica nema ni najmanji luft, precizna je maksimalno. Sta to moze biti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
rage_man 128 Posted February 11, 2020 Mozda sajlice, posto je to kod mene bio slucaj, a valja promeniti i menjacko ulje. Ne znam da li ima nekakve veze, moj je benzinac 1.4 16v Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 230 Posted February 11, 2020 Ulje je novo sipao prethodni vlasnik pre mesec dana, ne znam koje je sipano, al kontam da ne moze ono da utice toliko da se oseti takva vrsta otpora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14518 Posted February 11, 2020 Kablovi (sajlice) menjača Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 230 Posted February 11, 2020 Jel se one mogu podmazati ili mora menjanje? Ako se menjaju onda se mora opet podesavati preciznost menjaca/rucice, i pitanje je dal ce biti isto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14518 Posted February 11, 2020 Na Puntu mk2 se mogu podmazati, na GP na znam, ali verujem da mogu. Samo moraju kod profesionalca za Fiat-Lancia-Alfa! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 230 Posted February 11, 2020 Ok, tnx za savet. Oticicu do Gorana svakako pa cemo videti. Quote Share this post Link to post Share on other sites