Jump to content
FAS Goran
djolemc

Punto mk.1 - problem sa obrtajima na leru

Recommended Posts

Kao prvo, pozdrav svima na forumu!

Kupio sam pre par dana punta, 1.2 75ks 1998god. Pa kao novi vlasnik imam par pitanja :)

Kako da znam da li je ovo motor sa 8 ili 16 ventila? Mozda je glupo pitanje, ali stvarno ne znam :)

Motor se gasi na leru dok se malo ne zagreje (oko pola minuta treba malo jaci gas), posle radi ok, mada mi se cini na momente da sam malo dodaje i oduzima gas dok se dobro ne ugreje.

Bivsi vlasnik je rekao da bi trebalo proveriti lambda sondu, da je to verovatno uzrok gasenja. Na sta jos da obratim paznju, kad odem kod majstora, da mi ne proda neku pricu koja nema veze s mozgom.

Toliko za sada, hvala unapred na pomoci ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za potrosnju nemoj da te cudi, svi mi UVEK pominjemo potrosnju koju smo uspeli da postignemo uz pomoc vradzbina, vuvuzela ili nekih drugih visih sila :shuriken: , a ono sto je realna potrosnja je nesto sasvim drugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče gašenja, tvoj auto je mk1? Cenim po godištu...upiši u svoj profil polje garaža pa ne moraš uvek da naglašavaš šta voziš :welcome:

Pošto je mk1, onda mu gas ide preko sajle a ne preko step motora, ali svejedno treba da proveriš čistoću klapne gasa kao i stanje kablova i svećica za početak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze ibez pljuvanja,svecice od 16v su na vrhu glave u sredini a na 8v su sa strane do firewalla.Mislim da imas 8v od 73ks,ako si se bavio zaokruzivanjem,to je taj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti onda pogledaj i traži bregastu... :thumbup:

Ja sam bez mnogo razmišljanja rekao da je 16v, jer čim vidim da se to mota oko 80KS...odmah pomislim da je 16v...

Share this post


Link to post
Share on other sites

176B9.000 Engine code je 16v twin cam u 1.2 litrazi MK1 punto i ima 85 KS. A ostali su 8 v raznih konjaza

Evo slika

Puntomk112motori.jpg

Ali ti bez obzira proveri : kablove, svećice, klapnu i tunel difuzora, pa se javi ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji 1,2 sa 8V i 75ks. Onaj sa 60 je monopoint ubrizgavanje, a 75 multipoint. Moj predlog je provera rada regulatora ler gasa - step motora. I dijagnostika,naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na predlozima, videcu ovih dana kad uhvatim malo vremena da se zezam sa tim, ako ne uspem nista, ide kod majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima na forumu. Zovem iz Skoplje imam punto mk1 94 god.1.1 55. Problem je u tome sto ne radi dobro na ler gasu znaci smenio sam koplet mono point, lambda sonda je u redu i ponekad variraju obrtaji kao da sam dodaje i oduzima gas. Posle malo voznje pali se lampica na instrument tablu ona sta lici na diznu. Step motor je u redu dizna je ok, leptir gasa je suza. Znaci dao sam gomilu para ali i dalje problem nije resen. Drugo sta sam primetio je to da mislim da i sa struju ima neki problem farovi po malo zmigaju, ali mislim da nije alternator posto sam izvadio klemu sa plusom a auto i dalje je radio. Molim za savet sta bi moglo drugo da bude.

P.S. Sumnjam na benzisku pumpu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Struja:bobina,svecice!

Senzor letira gasa(usisni kolektor):Mozda mu polozaj klapne nije dobar ili vakum senzor!

Pumpa:premeri pritisak i znaces da li je dobra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Hvala na savetu. A mozes li mi reci gde se nalizi taj vakum senzor da nije na usisnoj grani.Sto se tice leptira on je dobar. Kad sam bio na dijagnostiku nije bilo gresaka. Sta moze jos da bude. Sto se tice svecice nove su i kablovi su nove, jedino treba da proverim bobine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze sto ne izbacuje gresku,to ko ti radi dijagnostiku,mora da zna dobro da ocita parametre i da vidi pritisak,koji je pri ubrizgavanju,leru itd..!

Kada gledas usisni kolektor ili ti karburator,ali to nije karburator,prvo sto ugledas ti je senzor pritiska,ne bas senzor,ali ta mu je funkcija,pa onda je dizna,to su ti jedine dve stvari koje vidis kada skines poklopac filtera,gledajuci odozgo,ali mozda je i regulator lera,nije podesen dobro,pa zeza bez obzira sto si zamenio to sto si zamenio..

Slikaj ceo sistem za ubrizgavanje,pa cu ti objasniti,na sta da obratis paznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad skinem poklopac filtera znam da sa strane ima step motor i senzor leptira gasa, pred diznu ima jedan regulator i taj sam otvorio i ima neke federe. To mislim da je ok. Kad sam vadio mono point video sam na usisnoj grani sa desne strane da ima neki dzek mislim da je neki senzor pa moguce da taj radi neke zaebancije. Mislim da je neka mala sitnica ali velika zaebancija :unsure: . Sta jos moze da bude osven step motora, senzor leptira, regulator pritiska itd. Ima li veze benzisku pumpu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas kad sam upalio auto radilo je dobro, i kad sam upalio svetla auto je pocelo da trokira.Vozio sam neki 500 metara i pocelo je da gusi kad upali se lampica ona sta lici na diznu i auto je naglo primio i nemalo je problema ali i dalje sijalice na instrument tablu su zmigali onako neprimetno.

Sumnjam da je benzisku pumpu zapusena i da vuce mnogo struje pa zbog toga moze i trokira i svetla zmigaju. Moze li mi neko dati savet ako je imao vakav problem jer dosao sam do nervnog sloma :wallbash:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je palio lampicu sto lici na diznu onda mora da moze dijagnostikom da se iscita problem,a kazes tek po paljenju svetala poceo da brlja-proveri altenator jer na tom modelu zna da pukne kuciste isto tako moze da bude i neki losi kontakti na zicama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam na dijagnostiku i nije pokazalo nikakvu gresku niti da ima neki problem oko senzora. Jeste, kad upalim svetla on malo zatrokira i mislim kad tek zagreje pocinje malo da gusi pa onda se pali lampica-dizna i auto ide bez ikakvih problema ali svetla i dalje zmigaju onako neprimetno.

Alternator jos nisam izmerio koliko puni, uradicu to ovih dana. Ili je neka masa oko zicama ili alternator ili benziska pumpa, posto sve drugo oko monopointa i te senzora sam proverio i nije imalo probleme. Ostaje jos ovo da proverim. Nadam se da cu resiti problem.

Svaki savet bi mi dobrodosao. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam u cemu je problem, kad upalim auto radi dobro tek kad malo zagreje pocinje da trokira kao da mu nestaje benzin pa kad krenem u voznji on malo zagusi pali se lampica sto lici na diznu i onda je dobar nema nikakvih problema. Dal je mozda u pitanju struja ili benzisku pumpu. Pre toga imao sam vriranja obrtaja, smenio sam monopoint pa sad je doslo do ovoga. Dal mozda zna neko da mi pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,mala pomoc ako moze,kada palim auto kada je hladan pali ok , ali kada pustim gas da radi na ler skoro pa se ugasi,i tako par minuta dok se malo ne zagreje i onda je sve ok.

Hvala unapred!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Pretrazivao sam forum kako bih nasao resenje za moj problem,ali bezuspesno.

Desava se sledece : kad upalim auto, posle par sekundi pocinje da trese, posle dodavanje gasa prestaje ali samo na kratko i posle ponovo trese.Nemam problema sa gasenjem i gusenjem motora,kad se auto vozi nema nikakvih problema. Nisam ranije imao problema sa autom, evo neprijatno treskanje u celoj kabini bas nervira.

Svecice su dobre, kablove jer sam sumljao na njih promenio danas.

Zna li neko jos sta bi moglo biti i sta bi trebalo proveriti?!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je klapna gasa prljava i/ili step motor? Jesi li ga kacio na dijagnostiku, da li pali check engine na instrument tabli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pali check engine lampicu, planiram da ga kacim na dijagnostiku. Sutra cu odmah da vidim za klapnu gasa. Ja sam bio ubedjen da su kablovi jer je jedan bio malo pukao iznutra, medjutim sve je isto ostalo i posle promene kablova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...