djolemc 0 Posted December 2, 2010 Kao prvo, pozdrav svima na forumu!Kupio sam pre par dana punta, 1.2 75ks 1998god. Pa kao novi vlasnik imam par pitanja Kako da znam da li je ovo motor sa 8 ili 16 ventila? Mozda je glupo pitanje, ali stvarno ne znam Motor se gasi na leru dok se malo ne zagreje (oko pola minuta treba malo jaci gas), posle radi ok, mada mi se cini na momente da sam malo dodaje i oduzima gas dok se dobro ne ugreje. Bivsi vlasnik je rekao da bi trebalo proveriti lambda sondu, da je to verovatno uzrok gasenja. Na sta jos da obratim paznju, kad odem kod majstora, da mi ne proda neku pricu koja nema veze s mozgom.Toliko za sada, hvala unapred na pomoci Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 2, 2010 Tvoj motor je 16v. Ako ništa drugo, vidiš po snazi koju ima jer 8v imaju oko 60 KS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
NED 10 Posted December 2, 2010 To za potrosnju nemoj da te cudi, svi mi UVEK pominjemo potrosnju koju smo uspeli da postignemo uz pomoc vradzbina, vuvuzela ili nekih drugih visih sila , a ono sto je realna potrosnja je nesto sasvim drugo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 2, 2010 Što se tiče gašenja, tvoj auto je mk1? Cenim po godištu...upiši u svoj profil polje garaža pa ne moraš uvek da naglašavaš šta voziš Pošto je mk1, onda mu gas ide preko sajle a ne preko step motora, ali svejedno treba da proveriš čistoću klapne gasa kao i stanje kablova i svećica za početak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djolemc 0 Posted December 3, 2010 @NeshaoctJesi li siguran da je ovo 16v motor? Nasao sam ovo na wikipediji:Benzin:1.1 8V, 40 kW (55 KS)1.2 8V, 44 kW (60 KS)1.2 8V, 54 kW (73 KS)1.2 16V, 63 kW (85 KS)1.4 8V (Turbo), 98 kW (133 KS)1.6 8V, 65 kW (88 KS)http://hr.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 3, 2010 Skini čep za dolivanje ulja, ako je 16V videćeš kroz rupu gornju bregastu osovinu i pljuckaće te ulje ako motor radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 3, 2010 Moze ibez pljuvanja,svecice od 16v su na vrhu glave u sredini a na 8v su sa strane do firewalla.Mislim da imas 8v od 73ks,ako si se bavio zaokruzivanjem,to je taj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 3, 2010 Ti onda pogledaj i traži bregastu... Ja sam bez mnogo razmišljanja rekao da je 16v, jer čim vidim da se to mota oko 80KS...odmah pomislim da je 16v... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chika Kure 6 Posted December 3, 2010 176B9.000 Engine code je 16v twin cam u 1.2 litrazi MK1 punto i ima 85 KS. A ostali su 8 v raznih konjazaEvo slika Ali ti bez obzira proveri : kablove, svećice, klapnu i tunel difuzora, pa se javi ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 3, 2010 Postoji 1,2 sa 8V i 75ks. Onaj sa 60 je monopoint ubrizgavanje, a 75 multipoint. Moj predlog je provera rada regulatora ler gasa - step motora. I dijagnostika,naravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djolemc 0 Posted December 6, 2010 Hvala svima na predlozima, videcu ovih dana kad uhvatim malo vremena da se zezam sa tim, ako ne uspem nista, ide kod majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zeka8 0 Posted December 7, 2010 Ocisti klapnu i brizgaljke i nece te tako zezati, preporodice ti se auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted January 15, 2011 Zdravo svima na forumu. Zovem iz Skoplje imam punto mk1 94 god.1.1 55. Problem je u tome sto ne radi dobro na ler gasu znaci smenio sam koplet mono point, lambda sonda je u redu i ponekad variraju obrtaji kao da sam dodaje i oduzima gas. Posle malo voznje pali se lampica na instrument tablu ona sta lici na diznu. Step motor je u redu dizna je ok, leptir gasa je suza. Znaci dao sam gomilu para ali i dalje problem nije resen. Drugo sta sam primetio je to da mislim da i sa struju ima neki problem farovi po malo zmigaju, ali mislim da nije alternator posto sam izvadio klemu sa plusom a auto i dalje je radio. Molim za savet sta bi moglo drugo da bude.P.S. Sumnjam na benzisku pumpu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted January 16, 2011 Struja:bobina,svecice!Senzor letira gasa(usisni kolektor):Mozda mu polozaj klapne nije dobar ili vakum senzor!Pumpa:premeri pritisak i znaces da li je dobra! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted January 16, 2011 ^^^ Hvala na savetu. A mozes li mi reci gde se nalizi taj vakum senzor da nije na usisnoj grani.Sto se tice leptira on je dobar. Kad sam bio na dijagnostiku nije bilo gresaka. Sta moze jos da bude. Sto se tice svecice nove su i kablovi su nove, jedino treba da proverim bobine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted January 16, 2011 Nema veze sto ne izbacuje gresku,to ko ti radi dijagnostiku,mora da zna dobro da ocita parametre i da vidi pritisak,koji je pri ubrizgavanju,leru itd..!Kada gledas usisni kolektor ili ti karburator,ali to nije karburator,prvo sto ugledas ti je senzor pritiska,ne bas senzor,ali ta mu je funkcija,pa onda je dizna,to su ti jedine dve stvari koje vidis kada skines poklopac filtera,gledajuci odozgo,ali mozda je i regulator lera,nije podesen dobro,pa zeza bez obzira sto si zamenio to sto si zamenio..Slikaj ceo sistem za ubrizgavanje,pa cu ti objasniti,na sta da obratis paznju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted January 16, 2011 Kad skinem poklopac filtera znam da sa strane ima step motor i senzor leptira gasa, pred diznu ima jedan regulator i taj sam otvorio i ima neke federe. To mislim da je ok. Kad sam vadio mono point video sam na usisnoj grani sa desne strane da ima neki dzek mislim da je neki senzor pa moguce da taj radi neke zaebancije. Mislim da je neka mala sitnica ali velika zaebancija . Sta jos moze da bude osven step motora, senzor leptira, regulator pritiska itd. Ima li veze benzisku pumpu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted January 17, 2011 Danas kad sam upalio auto radilo je dobro, i kad sam upalio svetla auto je pocelo da trokira.Vozio sam neki 500 metara i pocelo je da gusi kad upali se lampica ona sta lici na diznu i auto je naglo primio i nemalo je problema ali i dalje sijalice na instrument tablu su zmigali onako neprimetno. Sumnjam da je benzisku pumpu zapusena i da vuce mnogo struje pa zbog toga moze i trokira i svetla zmigaju. Moze li mi neko dati savet ako je imao vakav problem jer dosao sam do nervnog sloma Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted January 17, 2011 ako je palio lampicu sto lici na diznu onda mora da moze dijagnostikom da se iscita problem,a kazes tek po paljenju svetala poceo da brlja-proveri altenator jer na tom modelu zna da pukne kuciste isto tako moze da bude i neki losi kontakti na zicama Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted January 17, 2011 Bio sam na dijagnostiku i nije pokazalo nikakvu gresku niti da ima neki problem oko senzora. Jeste, kad upalim svetla on malo zatrokira i mislim kad tek zagreje pocinje malo da gusi pa onda se pali lampica-dizna i auto ide bez ikakvih problema ali svetla i dalje zmigaju onako neprimetno.Alternator jos nisam izmerio koliko puni, uradicu to ovih dana. Ili je neka masa oko zicama ili alternator ili benziska pumpa, posto sve drugo oko monopointa i te senzora sam proverio i nije imalo probleme. Ostaje jos ovo da proverim. Nadam se da cu resiti problem. Svaki savet bi mi dobrodosao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted January 19, 2011 Ne znam u cemu je problem, kad upalim auto radi dobro tek kad malo zagreje pocinje da trokira kao da mu nestaje benzin pa kad krenem u voznji on malo zagusi pali se lampica sto lici na diznu i onda je dobar nema nikakvih problema. Dal je mozda u pitanju struja ili benzisku pumpu. Pre toga imao sam vriranja obrtaja, smenio sam monopoint pa sad je doslo do ovoga. Dal mozda zna neko da mi pomogne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krvavko 0 Posted January 18, 2012 (edited) Pozdrav,mala pomoc ako moze,kada palim auto kada je hladan pali ok , ali kada pustim gas da radi na ler skoro pa se ugasi,i tako par minuta dok se malo ne zagreje i onda je sve ok.Hvala unapred! Edited January 18, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikolasm 0 Posted March 27, 2012 (edited) Pozdrav svima!Pretrazivao sam forum kako bih nasao resenje za moj problem,ali bezuspesno.Desava se sledece : kad upalim auto, posle par sekundi pocinje da trese, posle dodavanje gasa prestaje ali samo na kratko i posle ponovo trese.Nemam problema sa gasenjem i gusenjem motora,kad se auto vozi nema nikakvih problema. Nisam ranije imao problema sa autom, evo neprijatno treskanje u celoj kabini bas nervira. Svecice su dobre, kablove jer sam sumljao na njih promenio danas.Zna li neko jos sta bi moglo biti i sta bi trebalo proveriti?! Edited March 29, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
nitro 16 Posted March 27, 2012 Mozda je klapna gasa prljava i/ili step motor? Jesi li ga kacio na dijagnostiku, da li pali check engine na instrument tabli? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikolasm 0 Posted March 27, 2012 Ne pali check engine lampicu, planiram da ga kacim na dijagnostiku. Sutra cu odmah da vidim za klapnu gasa. Ja sam bio ubedjen da su kablovi jer je jedan bio malo pukao iznutra, medjutim sve je isto ostalo i posle promene kablova. Quote Share this post Link to post Share on other sites