Jump to content
FAS Goran
gorance

Punto mk.2 1.9 D - nivo tečnosti za hladnjak / povećan pritisak / prokuvao

Recommended Posts

imam problem sa tecnosti u posudi pre hladnjaka.

jedan dan sam podigao haubu i primetio da uopste nema tecnosti u posudi.

uzeo sam da je dospem i cim sam odvrnuo cep ona se vratila u posudu.

auto je bio hladan i to me je bas zbunilo.

i tako sam par dana vozio i stalno proveravao tecnost i uvek se isto desavalo.

bez obzira da li je hladan motor ili ne kada bih otvorio cep tecnost bi se vratila u posudu.

primetio sam da bi se creva posle voznje ili cak stajanja u leru naduvala a otvaranjem cepa bi taj pritisak vratio vodu u posudu.

posavetovao sam se i prvo zamenio cep(stavio od 0,7 bara) ali nista.

da napomenem da auto normalno radi,pali,greje,nema promene u radu motora i nikada nije prokuvao.

pricao sam i sa vise majstora i rekli mi...

ako moze neki savet ili pomoc bilo bi od koristi.

unapred hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

proveri da nije zacepljen onaj ulaz u posudu gde se kaci malo prelivno crevo,pri vrhu posude

Share this post


Link to post
Share on other sites

nivo na hladno bi trebao da je do onog vara na posudi,jesi li probao da to uradis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto si zamenio cep, ostaju da se zamene creva.

Kazes da se creva naduvaju kad motor radi, znaci oslabila su i poveca im se zapremina pa samim tim nema dovoljno tecnosti da ispune posudu.

Kad ispustis pritisak iz sistema otvaranjem cepa, smanji se i zapremina creva i dobijes rashladnu tecnost nazad u posudu.

Proveri nivo tecnosti sa otvorenim cepom, mozes i da pustis motor da radi malo sa otvorenim cepom da vidis da li se tada smanji nivo tecnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikisxy -kada sam prvi put to ustanovio dolio sam tecnost tacno do max bas da bih video njeno kretanje ali je pri radu motora ona ponovo odlazila a pri skidanju cepa se vracala.

ZokiBubu-kada se pri radu motora cep skine tecnost ostaje u posudi.probao sam vise puta i nista se ne desava.samo kad je cep na posudi,a stavljen je novi cep.

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja pretpostavka je da tecnost pri isparavanju pravi pritisak i ostaje gas zarobljen u boci jer je na najvisoj tacki. Imao sam slicno iskustvo.

Ja i sada drzim cep malo otpusten . Verovatno je do same tecnosti za hladjenje. Mozda je izgubila na svojstvu ili fali neka komponenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceo dan auto bio na pregledu u servisu i kazu mi da je verovatno otisao dihtung glave motora ili cak mozde da bude i blok motora.

e sad da li bi problem sa tim stvarima trebao da se odrazi i na rad samog motora,paljnje itd. sto kod mene nije slucaj?

rekli su mi da ne mogu nista precizno da mi kazu dok se ne otvori motor a to naravno prilicno kosta pogotovo ako je blok u pitanju.

sta raditi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creva, zameni creva

"primetio sam da bi se creva posle voznje ili cak stajanja u leru naduvala..."

Zameni si cep, "stavio od 0,7 bara", znaci u sistemu ti je nadpritisak 0,7 bar kad se zagreje motor, + visoka tempratura, sasvim dovoljno da se neko crevo naduje i "popije" rashladnu tecnost.

to je moje skromno misljenje :whistle:

Edited by ZokiBubu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolio sam paraflu prvi put kada sam to primetio.

pre jedno mozda 10-ak dana.

nisam primetio da fali od tada.obrati cu paznju i na to.

zaboravio sam da kazem da auto ne trosi ni ulje niti je tecnost u posudi zaprljana(mislim na mesanje sa uljem)

cak su i neka creva relativno skoro promenjena tj. ono debelo koje pored filtera za vazduh ulazi u motor.

u stvari se na njemu najvise i primeti naduvavanje jer je i najsire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam hteo da iz prve aludiram na zaptivac glave. Ja sam optimista po opredeljenju. :thumbup:

Drzim malo otpusten cep a tecnost je na zadatoj. Temperatura je Ok' !

Treba intervenisati ako su dolivanja tecnosti veca ! To je siguran znak , sem ako ne curi na nekom spoju .

Nisam majstor vec iz licnog iskustva. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se isto desava, pre odvrtanja cepa nivo mi je na Min, a cim odvrnem cep vrati se na Max, ne diraj nista sve je to dobro.

desava se i kod drugara na Golfu i kod burazera na Opelu. I ja sam isao kod majstora i sve smo proverili, nigde ne curi nema vazduha u sistemu.

Temperaturu odrzava kako treba.

znaci ne diraj nista, samo povremeno proveravaj.

Ja tako vozim skoro godinu dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja cenim da ti je otisao dihtung glave motora,tj.posto ne dihtuje kako treba,klipovi ubacuju "kompresiju" u vodeni prostor,a teza varijanta ti je da je glava pukla izmedju siceva ali ne verujem.uglavnom probaj sledece.upali ujutru auto odvrni cep na posudi i dok auto radi gledaj da li se u posudi pojavljuju klobuci vazduha,tj da li izlaze mehurici kao kad potopis probusenu gumu za bicikl u vodu,ako ima toga onda je sigurno dihtung,ili,ne daj boze glava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poslusaj inteceptora, imao sam slican problem, a glava kosta 2000 evra nova, jer sam zvao deltu i fiatino kad je to bilo aktuelno, sva sreca popravka je bila besplatna jer je izmenjivac otisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos uvek se dvoumim!tj.ne ulazu mi se vece pare!

pratim nivo tecnosti u posudi i do sada ne primecujem da se trosi.

cini mi se da postoje mehurici!

koliko bi smelo da se vozi u ovakvom stanju ako je dihtung glave u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije stvar da li se tebi ulaže ili ne ulaže. Ovo su kvarovi koji ne mogu da čekaju i ne pitaju da li imaš pare ili nemaš.

I još jedna stvar...pogledaj koliko je dihtung...ne znam što si se istipovao da su stotine eura u pitanju.

Biće stotine eura ako ti je pukla glava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa upravo zbog toga sto ne znam da li je dihtung glave ili sama glava ili kako mi jedan majstor rece i blok.

da li moze da se barem nekako ustanovi nesto od toga a da se ne otvara motor?

to pitam da bi znao da li se isplati ulagati ili pravo u staro gvozdje?

ipak auto koji sada vredi oko 2500e(manje-vise)da li se isplati ulagati ako je neki veci kvar u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ode digtung glave pomesa se voda i ulje. Znaci postoje dve varijante:

1. pomesa vodu i ulje, nivo ulja u motoru se dize (stvara se neka bela skrama na cepu gde se sipa ulje)

2. ulje iz motora udje u sistem hladjenja, nivo vode-antifriza se povecava (stvara se skrama na cepu gde dosipas rashladnu tecnost)

Neki put se stvori skrama od nekog kondeza pa to i ne mora da bude siguran pokazetelj da je otisao dihtunga glave. Desava se od voznje na kratkim relacijama, npr u motoru je bila jedna vrsta ulja pa si sipao nesto drugo.

Imas i sledece simptome mada to ne mora da znaci da je dihtung glave:

Motor ne dostigne radnu temperaturu i grejanje je slabo tj maltene ga i nema. Na malim obrtajima kao da ima neku knedlu.

Kranji stadijum je da ti auto prilikom voznje jako cima, podize temperaturu i naravno izbacuje rashladnu tecnost tj. kuva. Sve ovo sto sam napisao uzmi sa rezervom posto sam laik a i fiat je to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...da li moze da se barem nekako ustanovi nesto od toga a da se ne otvara motor?

Ne može.

Čak i da je glava otišla...sve zajedno je oko 400-450 eura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dihtung glave cesto odlazi na puntu II to su ovi iz Fiata i priznali. Zato su sada napravili neki silikonski koji kada se jednom zameni vise ne odlazi.

Ja sam menjao na benzincu. Znam da sam mogao to lako da uocim cim sam skinuo svecice. Tacno se videlo na kojem klipu je probio dihtung. Vidi se i na svecici ali i ako imas neku sijalicu koja baca uzak snop tacno se primecuje drugaciji klip.

Kada si menjao dihtung jel ti majstor pokazao stari? Na dihtungu mozes da primetis ako je otisao tanku crtu kao dlaku na jednom od klipova koja spaja kanal za vodu.

To sa nestajanjem vode moze biti da imas vazdusni cep u sistemu. No nadam se da je majstor sada kada je sredjivao glavu lepo ozracio sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa upravo zbog toga sto ne znam da li je dihtung glave ili sama glava ili kako mi jedan majstor rece i blok.

da li moze da se barem nekako ustanovi nesto od toga a da se ne otvara motor?

to pitam da bi znao da li se isplati ulagati ili pravo u staro gvozdje?

ipak auto koji sada vredi oko 2500e(manje-vise)da li se isplati ulagati ako je neki veci kvar u pitanju?

Naravno da se isplati,ako imas nekoga ko ce to realno da ti kaze sta i kako,pa nije to avion,pa da kosta djavo i po.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

otisao mi je izmenjivac temperature kod filtera za vazduh koji inace zovu sace, a majstor je tvrdio da je dihtung glave, i naravno zamenuo ga je i problem nije nestao. Tako znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...