gorance 0 Posted December 1, 2010 imam problem sa tecnosti u posudi pre hladnjaka.jedan dan sam podigao haubu i primetio da uopste nema tecnosti u posudi.uzeo sam da je dospem i cim sam odvrnuo cep ona se vratila u posudu.auto je bio hladan i to me je bas zbunilo.i tako sam par dana vozio i stalno proveravao tecnost i uvek se isto desavalo.bez obzira da li je hladan motor ili ne kada bih otvorio cep tecnost bi se vratila u posudu.primetio sam da bi se creva posle voznje ili cak stajanja u leru naduvala a otvaranjem cepa bi taj pritisak vratio vodu u posudu.posavetovao sam se i prvo zamenio cep(stavio od 0,7 bara) ali nista.da napomenem da auto normalno radi,pali,greje,nema promene u radu motora i nikada nije prokuvao.pricao sam i sa vise majstora i rekli mi...ako moze neki savet ili pomoc bilo bi od koristi.unapred hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 1, 2010 proveri da nije zacepljen onaj ulaz u posudu gde se kaci malo prelivno crevo,pri vrhu posude Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 1, 2010 nije zapuseno.vidi se da tecnost prolazi kroz sistem i kad je cep otvoren a i kad je zatvoren. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 1, 2010 nivo na hladno bi trebao da je do onog vara na posudi,jesi li probao da to uradis? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted December 1, 2010 Posto si zamenio cep, ostaju da se zamene creva. Kazes da se creva naduvaju kad motor radi, znaci oslabila su i poveca im se zapremina pa samim tim nema dovoljno tecnosti da ispune posudu.Kad ispustis pritisak iz sistema otvaranjem cepa, smanji se i zapremina creva i dobijes rashladnu tecnost nazad u posudu.Proveri nivo tecnosti sa otvorenim cepom, mozes i da pustis motor da radi malo sa otvorenim cepom da vidis da li se tada smanji nivo tecnosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 2, 2010 mikisxy -kada sam prvi put to ustanovio dolio sam tecnost tacno do max bas da bih video njeno kretanje ali je pri radu motora ona ponovo odlazila a pri skidanju cepa se vracala.ZokiBubu-kada se pri radu motora cep skine tecnost ostaje u posudi.probao sam vise puta i nista se ne desava.samo kad je cep na posudi,a stavljen je novi cep.??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted December 2, 2010 Moja pretpostavka je da tecnost pri isparavanju pravi pritisak i ostaje gas zarobljen u boci jer je na najvisoj tacki. Imao sam slicno iskustvo. Ja i sada drzim cep malo otpusten . Verovatno je do same tecnosti za hladjenje. Mozda je izgubila na svojstvu ili fali neka komponenta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 2, 2010 ceo dan auto bio na pregledu u servisu i kazu mi da je verovatno otisao dihtung glave motora ili cak mozde da bude i blok motora.e sad da li bi problem sa tim stvarima trebao da se odrazi i na rad samog motora,paljnje itd. sto kod mene nije slucaj?rekli su mi da ne mogu nista precizno da mi kazu dok se ne otvori motor a to naravno prilicno kosta pogotovo ako je blok u pitanju.sta raditi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 2, 2010 Jel' povremeno dolivaš paraflu i vodu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted December 2, 2010 (edited) Creva, zameni creva"primetio sam da bi se creva posle voznje ili cak stajanja u leru naduvala..."Zameni si cep, "stavio od 0,7 bara", znaci u sistemu ti je nadpritisak 0,7 bar kad se zagreje motor, + visoka tempratura, sasvim dovoljno da se neko crevo naduje i "popije" rashladnu tecnost.to je moje skromno misljenje Edited December 2, 2010 by ZokiBubu Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 3, 2010 dolio sam paraflu prvi put kada sam to primetio.pre jedno mozda 10-ak dana.nisam primetio da fali od tada.obrati cu paznju i na to.zaboravio sam da kazem da auto ne trosi ni ulje niti je tecnost u posudi zaprljana(mislim na mesanje sa uljem)cak su i neka creva relativno skoro promenjena tj. ono debelo koje pored filtera za vazduh ulazi u motor.u stvari se na njemu najvise i primeti naduvavanje jer je i najsire. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted December 3, 2010 Nisam hteo da iz prve aludiram na zaptivac glave. Ja sam optimista po opredeljenju. Drzim malo otpusten cep a tecnost je na zadatoj. Temperatura je Ok' !Treba intervenisati ako su dolivanja tecnosti veca ! To je siguran znak , sem ako ne curi na nekom spoju . Nisam majstor vec iz licnog iskustva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 6, 2010 da li jos neko ima neki predlog, savet ili je mozda imao slican problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted December 14, 2010 Kod mene se isto desava, pre odvrtanja cepa nivo mi je na Min, a cim odvrnem cep vrati se na Max, ne diraj nista sve je to dobro.desava se i kod drugara na Golfu i kod burazera na Opelu. I ja sam isao kod majstora i sve smo proverili, nigde ne curi nema vazduha u sistemu.Temperaturu odrzava kako treba.znaci ne diraj nista, samo povremeno proveravaj.Ja tako vozim skoro godinu dana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
interceptor 18 Posted December 14, 2010 i ja cenim da ti je otisao dihtung glave motora,tj.posto ne dihtuje kako treba,klipovi ubacuju "kompresiju" u vodeni prostor,a teza varijanta ti je da je glava pukla izmedju siceva ali ne verujem.uglavnom probaj sledece.upali ujutru auto odvrni cep na posudi i dok auto radi gledaj da li se u posudi pojavljuju klobuci vazduha,tj da li izlaze mehurici kao kad potopis probusenu gumu za bicikl u vodu,ako ima toga onda je sigurno dihtung,ili,ne daj boze glava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted December 17, 2010 poslusaj inteceptora, imao sam slican problem, a glava kosta 2000 evra nova, jer sam zvao deltu i fiatino kad je to bilo aktuelno, sva sreca popravka je bila besplatna jer je izmenjivac otisao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 20, 2010 jos uvek se dvoumim!tj.ne ulazu mi se vece pare!pratim nivo tecnosti u posudi i do sada ne primecujem da se trosi.cini mi se da postoje mehurici!koliko bi smelo da se vozi u ovakvom stanju ako je dihtung glave u pitanju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 20, 2010 Nije stvar da li se tebi ulaže ili ne ulaže. Ovo su kvarovi koji ne mogu da čekaju i ne pitaju da li imaš pare ili nemaš.I još jedna stvar...pogledaj koliko je dihtung...ne znam što si se istipovao da su stotine eura u pitanju.Biće stotine eura ako ti je pukla glava... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorance 0 Posted December 21, 2010 pa upravo zbog toga sto ne znam da li je dihtung glave ili sama glava ili kako mi jedan majstor rece i blok.da li moze da se barem nekako ustanovi nesto od toga a da se ne otvara motor?to pitam da bi znao da li se isplati ulagati ili pravo u staro gvozdje?ipak auto koji sada vredi oko 2500e(manje-vise)da li se isplati ulagati ako je neki veci kvar u pitanju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
virke 73 Posted December 21, 2010 Kad ode digtung glave pomesa se voda i ulje. Znaci postoje dve varijante:1. pomesa vodu i ulje, nivo ulja u motoru se dize (stvara se neka bela skrama na cepu gde se sipa ulje)2. ulje iz motora udje u sistem hladjenja, nivo vode-antifriza se povecava (stvara se skrama na cepu gde dosipas rashladnu tecnost)Neki put se stvori skrama od nekog kondeza pa to i ne mora da bude siguran pokazetelj da je otisao dihtunga glave. Desava se od voznje na kratkim relacijama, npr u motoru je bila jedna vrsta ulja pa si sipao nesto drugo.Imas i sledece simptome mada to ne mora da znaci da je dihtung glave:Motor ne dostigne radnu temperaturu i grejanje je slabo tj maltene ga i nema. Na malim obrtajima kao da ima neku knedlu.Kranji stadijum je da ti auto prilikom voznje jako cima, podize temperaturu i naravno izbacuje rashladnu tecnost tj. kuva. Sve ovo sto sam napisao uzmi sa rezervom posto sam laik a i fiat je to Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 21, 2010 ...da li moze da se barem nekako ustanovi nesto od toga a da se ne otvara motor?Ne može.Čak i da je glava otišla...sve zajedno je oko 400-450 eura... Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted December 22, 2010 dihtung glave sa zamenom sam ja platio oko 7500 hiljada dinara, mada sam je dzabe menjao ali nema veze ima se moze se ali kod tog majstora vise ne ide se Quote Share this post Link to post Share on other sites
alex.belgrade 0 Posted January 2, 2011 Dihtung glave cesto odlazi na puntu II to su ovi iz Fiata i priznali. Zato su sada napravili neki silikonski koji kada se jednom zameni vise ne odlazi.Ja sam menjao na benzincu. Znam da sam mogao to lako da uocim cim sam skinuo svecice. Tacno se videlo na kojem klipu je probio dihtung. Vidi se i na svecici ali i ako imas neku sijalicu koja baca uzak snop tacno se primecuje drugaciji klip. Kada si menjao dihtung jel ti majstor pokazao stari? Na dihtungu mozes da primetis ako je otisao tanku crtu kao dlaku na jednom od klipova koja spaja kanal za vodu.To sa nestajanjem vode moze biti da imas vazdusni cep u sistemu. No nadam se da je majstor sada kada je sredjivao glavu lepo ozracio sistem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted January 2, 2011 pa upravo zbog toga sto ne znam da li je dihtung glave ili sama glava ili kako mi jedan majstor rece i blok.da li moze da se barem nekako ustanovi nesto od toga a da se ne otvara motor?to pitam da bi znao da li se isplati ulagati ili pravo u staro gvozdje?ipak auto koji sada vredi oko 2500e(manje-vise)da li se isplati ulagati ako je neki veci kvar u pitanju?Naravno da se isplati,ako imas nekoga ko ce to realno da ti kaze sta i kako,pa nije to avion,pa da kosta djavo i po.! Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted January 3, 2011 otisao mi je izmenjivac temperature kod filtera za vazduh koji inace zovu sace, a majstor je tvrdio da je dihtung glave, i naravno zamenuo ga je i problem nije nestao. Tako znam. Quote Share this post Link to post Share on other sites