Jump to content
FAS Goran
Dragon

Koje kočione pločice, diskove?

Recommended Posts

4 hours ago, andreja.micovic said:

@Rajkovicbg koliko sam ispratio ovaj podforum, Ate prednjaci po upotrebi a iz licnog iskustva, a i ovog sa ove teme, brembo izbegavaj. Nije to taj brembo sto ocekujes da bude

Brembo je odlican, izgleda da sve zavisi od kog uvoznika pazaris... Godinama sam na Alfi vozio brembo i nikada problem, a opet naslusao sam se svega i svacega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

OVDE je potvrda kompanije Brembo o originalnosti njihovih proizvoda u Euroautu.

- izvor

 

 

Euroauto i Gazelakomerc, nema greske za Brembo i Ferodo., vecina vecih firmi uvozi/nabavlja od istog dobavljaca sa zapada. Brembo-Ferodo-Pagid-EBC jos nekoliko proizvodjaca zaustavljaju vozilo, traju dugo, ne krive se na toplo-vrelo-hladno, koce kad su zagrejane i pregrejane, izbacuju sa valjaka na tehnickom, prevrcu AUTO preko nosa, sve ostalo je nepotrebno pretvaranje trenja u toplotnu energiju, 100ak evra komplet diskovi i plocice napred za PUNTA MK2, bomba. Sinu sam na Alfu MIT-a meto napred-nazad Brembo Ferodo!!! komentar je  JU JU JU JU, sta bi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da prekopitam jedan moj post da drugog foruma.

" Da te malo "razočaram", ATE više nije ono što je bio nekad. Svugde sma ga stavljao ( osim na Deltu, tu sam bio stavio Brembo ) i nisam imao problema. Sad sam ga stavio na Giuliettu i posle 20ak k km počinju da se čuju. Original su diskovi i pločice, kupljene u inostranstvu ali čuju se sad. Kasnije sam od još par ljudi čuo da ATE više nije toliko dobar. Čisto da znaš, ako počnu da škripuckaju, šta im je. "

I meni se čini da ATE nije više to što je bio. Trenutno ne škripuckaju, videćemo dalje.

Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu jos jednom navesti, dzaba bacate pare na kojekakve trw, ate i itd.. Jurid i Remsa vrse posao vrhunski za male pare. 

Remsu vozi jedan alfista na Navaku i prezadovoljan je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažu da Jurid idu na 1/3 kola prodatih u Evropi kao fabričke. Meni su fabričke na 500L bile galfer (vidi se kada se skine fabrička etiketa).  Za vozače sa nižim budžetom (kao ja) tomex pločice su super, koče odlično ali moraja da se više stiska pedala (ako je to uopšte relevantno danas prošao tehnički) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pandi promenio diskove i plocice stavio Brembo i posle 15,000km plocice za zamenu
Montirao TRW , koci lepo a koliko ce da traje videcemo
pandu vozim iskljucivo po gradu prilicno lagano bez naglih kocenja i jurcanja mada je cesto natovarena ali 15,000km mi deluje da su se plocice mnogo brzo potrosile

Na passatu promenim diskove i plocice i posle 10,000km iskrivio se disk trese, ni dve godine star, majstor kaze da se ne zezamo sa garancijom moze da bude komplikovano i da traje te obradi diskove i promeni plocice
Posle 3000km opet se disk iskrivio
passata vozim iskljucivo van grada tj autoputem i uvek sa porodicom tako da opet nema agresivne voznje
Ne znam tacno koje su marke diskovi i plocice ali kad god me je majstor pitao koji deo da kupi uvek sam mu odgovorio kvalitetniji

 

Ocigledno nemam srece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnje pločice za zamenu, taman da regulišem na velikom servisu ove godine, pored još par stvari. Poslao upit Slayer-u za komplet Galfer HP za oba zadnja točka pošto iste imam napred. Generalno, ako nemaju štroke i sa dobrim diskovima, zakivaju i ne škripe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, clockwork_orange said:

Na pandi promenio diskove i plocice stavio Brembo i posle 15,000km plocice za zamenu
ali  mi deluje da su se plocice mnogo brzo potrosile
Na passatu promenim diskove i plocice i posle 10,000km iskrivio se disk trese, ni dve godine star, majstor  obradi diskove i promeni plocice
Posle 3000km opet se disk iskrivio

Meni brzo potroseno deluje i onih 40.000 km koje kolega pomenu iznad, a kamoli 15.000 km... Ili preterano zaletanja i kocenja ili neka kombinacija tvrdog diska i izuzetno meke plocice? I meni je to bas neverovatno brzo potroseno na tako malom i laganom autu.

Sto se diskova tice - sve vise i vise bofla na trzistu, da covek vise nije pametan. Na bivsem Stilu sam jos tada uzeo OEM diskove i plocice (Ricambi Originali) preko naseg drugara Baneta iz bivse AK Vozdovac - vracao se po jakoj kisi sa duzeg puta za BG, jos pazio da se negde zbog bara disk slucajno preterano ne ugreje i ne vredi... Iskrivi se djubre, popiz*eo sam, jos svesno platio prilicno (dvoumio se izmedju ATE, tih OEM Fiatovih i jos 2-3 brenda)... A sada je situacija sa izborom jos gora, da stvarno vise ne znas sta da 100% pazaris kada dodje vreme. Cak i kada hoces da platis vise za kvalitet.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koristim boschove , ne trose se brzo, ne skripe - bas su kako treba sad nemogu da se setim kolko sam ih placao ali mislim da je to original ugradnja i odlicne su. A pre njih su bile LPR one su strugale dobro stim sto se isto nisu trosile brzo .

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stvarno normalno vozim bez naglih kocenja i zaletanja imam skoro 50 godina pa me je i proslo ludovanje sa kolima a i oci i refleksi nisu kao nekad pa i to utice na stil voznje, Jeste panda cesto natovarena ali i to je retko preko 200kg>Uvek sam bio u fazonu da kupim kvalitetne delove pogotovo sto vozim porodicu i hocu uvek da budem siguran u auto
Na kocnicama i gumama nikad nisam stedeo jer pola metra duzeg zaustavnog puta moze mnogo da me kosta samo da polomim far na pandi i eto razlike izmedju kvalitetnih i nekvalitnih plocica

Ovo sa diskovima me je razocaralo za 3000km do Grcke i nazad i malo po lokalu ni jedom nisam naglo zakocio a ni jednu baru nisam video, kao da su od zavke pravljeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabričke pločice su i dalje imale "mesa" medjutim u poslednjih mesec dana se pojavio zvuk sličan onom koji proizvodi tramvaj pri kočenju pa smo izvšili zamenu.

 

Sada je ponovo silent mod pri kočenju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni vruci srafovi na oba prednja tocka,da li su kocnice u pitanju,verovatno jesu jer pogledam od prosle zamene,skoro 30.000km...Al da li jos nesto moze da bude.

Punto2,metan,2005.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitrosOdvezi da provere koliko ti je mesa ostalo na pločicama i koja je debljina diskova. Prvo to pa ako ponovo greje onda moze da bude neki od klizaca ili sam kocioni klip da zaglavljuje i ne vraca dobro pa pravi trenje, trosi policice i diskove i ugreje felnu. Nije zgoreg ako nisi da i kociono ulje zamenis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čeljusti kočnica: pregled, servis, remont, zamena. Sve što treba da znate

 

Čeljusti kočnica: pregled, servis, remont, zamena. Sve što treba da znate

 

PR tekst

 

Stanje kočionih čeljusti treba proveriti tokom svake provere kočionog sistema.
Manje greške se mogu lako popraviti na licu mesta. Ozbiljnije greške zahtevaju čeljust za zamenu.
Preporučujemo TRW-ov asortiman repariranih čeljusti i objašnjavamo zašto su oni dobar izbor.
Evo šta trebalo imati na umu: Dodatne kontrolne tačke prilikom provere stanja čeljusti.
TRW čeljusti – proizvodni kuriozitet i pametna rešenja koja olakšavaju zamenu.

 

4_brake_caliper.jpg

 

Kočioni sistem je jedan od najvažnijih sistema, jer ima ključan uticaj na bezbednost vožnje. Nažalost, i on je podložan habanju, pa je vredno zapamtiti da ga povremeno servisirate. Treba obratiti pažnju na nedostatke koji proizilaze iz specifičnosti procesa eksploatacije i protoka vremena.

Ovog puta se fokusiramo na to šta bi trebalo raditi tokom održavanja. Ali naravno, neki saveti važe i kada vozač poseti garažu zbog kvara kočionog sistema.

 

Šema inspekcije
Ubrzo nakon što automobil dođe na pregled, vredi proveriti temperaturu felni. Važno je, jer se temperatura ne može naknadno proveriti. Ako je neki od točkova vruć, to može ukazivati na probleme sa kočionom čeljusti. Sledeći korak je intervju sa vozačem u pogledu kvaliteta kočenja (postavlja se pitanje da li automobil vuče, vibrira, ispušta neobične zvukove pri kočenju). Zatim nastaviti sa rutinskim aktivnostima održavanja.

 

1_brake_caliper.jpg

 

Mnogi brendovi automobila imaju svoje rasporede održavanja. U slučaju polovnih automobila, vredi koristiti univerzalni, u okviru kojeg se na svakih 15.000 kilometara proveravaju prednje kočnice, a na svakih 30.000 km i zadnje kočnice. Prilikom procene stanja kočionih čeljusti, najbolje je pratiti sledeću šemu:

1. Preliminarna provera:

- nakon skidanja točka – vizuelna procena čeljusti; obratiti pažnju na koroziju, neželjene elemente (npr. šljunak), nedostajuće šrafove, navrtke, poklopce,,

- kontrola spojeva krutih i savitljivih cevi,

- znaci pregrevanja.

2. Pregled nakon demontaže jastučića:

- provera stanja gumenih zaptivki,

- provera stanja klipa (stanje površine – da li je korodiran ili prljav),

- proveriti stanje slajdova.

 

Kvarovi/popravke
Manji defekti, npr. blokirani klizači, obično se mogu lako popraviti (očistiti, podmazati). Blokiran klip, korodirana čeljust i istrošene zaptivke kvalifikuju čeljust za zamenu.Na tržištu postoje kompleti za samoreparaciju, ali to nije uvek isplativo.
Takođe nosi visok rizik od pritužbi kupaca. U ovom slučaju je najbolje zameniti čeljust. Obnovljene čeljusti su dobro rešenje zbog kvaliteta, troškova i ekoloških razloga. TRW je jedan je od najvećih svetskih proizvođača čeljusti i lider u kategoriji prerade čeljusti.

 

Kvalitet nove čeljusti
Reparirane TRW čeljusti imaju sve karakteristike potpuno novih čeljusti. To je zbog činjenice da se tokom procesa prerade potpuno demontiraju, a svi istrošeni delovi se zamenjuju novim. U većini slučajeva ostaje samo jezgro, odnosno očišćeno i zaštićeno telo čeljusti, koje se može ponovo koristiti bez rezerve, jer je njegov radni vek višestruko duži od radnog veka pokretnih delova.

Postupak prerade omogućava smanjenje cene čeljusti i takođe je ekološki prihvatljiv. Proces smanjuje emisiju CO2 (do 1.500 tona godišnje) u poređenju sa proizvodnjom novog dela. Takođe troši mnogo manje energije.

 

Dodata vrednost
TRW reparirane zadnje kočione čeljusti su fabrički napunjene kočionom tehnikom za laku montažu ili odzračivanje.

 

Zamenjena kočiona tečnost
Zamena kočionih čeljusti podrazumeva promenu kočionih tečnosti u celom kočionom sistemu. S jedne strane, radi se o prevenciji i bezbednosti, a sa druge, produžava vek novim delovima. Podsećamo da tečnosti DOT4 i DOT5 treba menjati najmanje svake 2 godine.

Posetite naš sajt da saznate više o TRW proizvodima: trwaftermarket.com/en

 

ZF Friedrichshafen AG
ZF je globalna tehnološka kompanija i snabdeva sisteme za putničke automobile, komercijalna vozila i industrijsku tehnologiju, omogućavajući sledeću generaciju mobilnosti.

 

3_brake_caliper.jpg

 

ZF omogućava vozilima da vide, misle i deluju. U četiri tehnološka domena:kontrola kretanja vozila, integrisana bezbednost, automatizovana vožnja i električna mobilnost, ZF nudi sveobuhvatna rešenja za  proizvođače vozila i nove pružaoce usluga transporta i mobilnosti. ZF elektrifikuje različite vrste vozila. Svojim proizvodima kompanija doprinosi smanjenju emisija gasova i zaštiti životne sredine.

U fiskalnoj 2020. godini ZF je prijavio prodaju od 32,6 milijardi evra. Kompanija zapošljava više od  150.000 saradnika na približno 270 lokacija u 42 zemlje

Sa integrisanim rešenjima i celokupnim ZF proizvodnim programom, ZF Aftermarket divizija ZF Friedrichshafen AG garantuje performanse i efikasnost vozila  tokom njihovog životnog ciklusa. Kombinacija pouzdanih brendova proizvoda, digitalnih inovacija, prilagođenih proizvoda i usluga i svetske servisne mreže   učinili su ZF traženim partnerom i brojem dva na globalnom tržištu rezervnih delova automobila.

Za više informacija za štampu i slike posetite: www.zf.com/press

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjam kočni fluid, a verovatno i pločice i diskove (pretpostavljam da majstor ima bakarnu pastu i sl.) na »Fiesti 1,25 16v« 2006. Ima li nekog mišljenja ili preporuke, šta kupiti? Bitno mi je da dobro koče, ne škripe, ne krive se... Dugotrajnost i cena nisu važni.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporučujem galfer https://www.slajer.co.rs/ za 500L prednje pločice oko 5800din, ako čovek koji vozi celih 85ks sme da ima mišljenje ;)

Nego ako pločice nisu dobro uparene gumama može da bude još gore kočenje, nego sa ,,slabijim'' pločicama.

Diskove preporučujem fremax https://lukena-auto.com/brend/fremax/ . Vozim ih 20-30.000km, nema pregrejavanja, vitoperenja i kada sam ih kupovao pre 3-4 godine mislim da su bili među najjeftinijima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@037 Ate plocice. Nisam primetio da se neko zalio da skripe. Ja sam ih stavio pre par 1000 km i dalje ne skripe niti skripucu a bilo je kisa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost, ATE nije više što je bio. Debelo su me razočarale, diskove sam već jednom obrađivao a pločice ponekad škripe par dana pa prestanu pa opet u krug. Čitah malo po netu, dosta ljudi se žali da u zadnje vreme nisu baš dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...