Jump to content
FAS Goran
Dragon

Koje kočione pločice, diskove?

Recommended Posts

Stiglo iz Novog Sada za manje od 24h od momenta narucivanja. Pohvale za Slayer.

 

Jos samo da odlucim da li cu kod majstora ili sam da ih menjam.

Akebono.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prešao sam 700-800 km sa Akebono pločicama. Prvi utisci da je slično Galferu HP, dozirana sila kočenja, lagana pedala, još uvek bez nekih snažnih kočenja ali mislim da je to to! Nikakvih zvukova, škripanja, čak ni šumova!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

izgleda da su mu krivi diskovi,tj kad pri vecim brzinama,malo jace kocim,trese volan,bio kod majstora,rekao verovatno krivi diskovi,pa cu morati nove diskove i naravno nove plocice,a presao sam 50 hiljada sa ovim setom sto je na autu,pa se razmisljam koju marku da uzmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino iskustvo imam sa krivim diskovima na 101-ci, kod nje je pri malim brzinama pulsirala pedala a, pri većim se ništa nije ni osećalo. Mislim da  kod tebe ustvari ABS reaguje, za početak proveri da li su ti sve gume pravilno napumpane 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada si me zbunio, nisam siguran da li se na volanu oseća intervencija ABS-a, mada je logično, jer ako naizmence neki točak koči sam vući će u tu stranu, pa onda na drugu...

Sutra možda i probam ako bude prilike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlakse i najbezbolnije je da se sa tim igra na snegu... Iz mog iskustva, sa ABS pulsira samo pedala kocnice, u stvari i sluzi da ujednaci kocenje i ne dozvoli blokiranje nekog od tockova ili zanosenje vozila na kocenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne oseca se na volanu,barem ja to nisam primetio. Najverovatnije je do krivih diskova ali bih pre kupovine proverio i trap jer hoce da prevari isto tako kada nesto ima lufta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, silenci said:

izgleda da su mu krivi diskovi,tj kad pri vecim brzinama,malo jace kocim,trese volan,bio kod majstora,rekao verovatno krivi diskovi,pa cu morati nove diskove i naravno nove plocice,a presao sam 50 hiljada sa ovim setom sto je na autu,pa se razmisljam koju marku da uzmem

Vidi koliko su se ukopali diskovi, ako su duboki risevi hoće tako da se ponaša a na malim brzinama ništa. 

Jeftinije a dobra kupovina su Jurid. Ispod toga nikako samo na bolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze ABS da se oseti prilicno na volanu kad se pogubi :D Ja prvi put kad sam vozio auto sa ABSom, oteo mi se skoro volan iz ruke koliko se ABS pogubio zbog podloge na kojoj smo bili iako sam kocio najnormalnije kao sto kocim sa svojim Yugom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ivan.ik said:

Vidi koliko su se ukopali diskovi, ako su duboki risevi hoće tako da se ponaša a na malim brzinama ništa. 

Jeftinije a dobra kupovina su Jurid. Ispod toga nikako samo na bolje. 

Jurid kažu da je odličan a, inače se hvale da su prva ugradnja na trećini evropskih automobila

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa disk nije puno ukopan,milimetar mozda,a trese volan samo pri vecim brzinama i kad se koci onda trese,a sto rece Mića mozda je i do trapova,pa cu i to proveriti.Ja sam osetio abs samo na noznoj kocnici,nikad na volanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosecan disk ima 2mm potrosnog materijala i to ukljucjuci obe strane zajedno :D 1mm ukopan po strani usustini znaci da je potrosen do kraja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, silenci said:

pa disk nije puno ukopan,milimetar mozda,a trese volan samo pri vecim brzinama i kad se koci onda trese,a sto rece Mića mozda je i do trapova,pa cu i to proveriti.Ja sam osetio abs samo na noznoj kocnici,nikad na volanu

Da imaš luft na trapu čuo bi po lupanju odnosno jednom kad nategne  a ne bi imao tresenje na volanu.

Slično i šolja amortizera, čuje se i oseti udarac pri kočenju i posle ništa. 

Prošle godine negde u drugoj polovini maja oteram auto na tehnički, trap utegnut, nigde lufta, kočnice otkidaju kako dobro koče bez blokiranja i slično. Sve to prođe i možda ni mesec dana zbog budale na autoputu jače kočenje i strese se ceo auto. Odmah sam znao šta je jer su diskovi bili lepo ukopani a zamena je čekala mali  servis.  Stavljeni napred Jurid i nikad se nije slično ponovilo.

 

5d76ba0e6ee02_ik019.jpg.c02a5e8dc4f82536ccdb23d90953ed46.thumb.jpg.8ee4ff7f5b78dcb92059be1694322e16.jpg   5d76ba0b81690_ik020.jpg.13ac3ddc8d31f2b22a8a15e220239098.thumb.jpg.2bb88e71bb270730fd14c3edd139999c.jpg

 

Ono što hoću da kažem da riseve i ovalnost diska na malim brzinama i nežnom kočenju peglaju plivajuća klješta, na većim brzinama i kad se jače stisne kočnica jednostavno ne mogu.

ABS ko ABS mora da cima jer jednostavno  potpuno popa   uti kočnicu pa čim točak dobije ugaono ubrzanje opet vraća pun pritisak kočenja i to sve možda i desetak puta u sekundi. To se sve oseti i na pedali i na volanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/1/2020 at 12:24 PM, virke said:

Kupio i ulje da mi zameni majstor ali nije imao vremena. Kaze cimanje je, oduzima mu puno vremena...jedan tocak pa mora da resetuje na dijagnostici...a i kaze ako zamenis ulje onda ulazis u moguci problem sa crevima...novo ulje je agresivnije pa ces ti mozda popucati creva...

Izvinjavam se što odgovaram na stari post ali ovo nije daleko od istine.

 

Meni je majstor, na jednom autu, mislim da je bio opel corsa, ne mogu sad ni da se setim, isto tako, mora da se menja ulje, u kočnicama bla bla, zamenio ulje i posle 10 ak dana mi je procurio hidraulični druk lager. Elem, 120 € mi je izbio iz džepa (skidanje menjača, drkanje, sreća pa nije imao odgovarajući set kvačila i to je hteo da mi zameni a ja sam sa starim setom vozio još 30 000 km i nije pokazivao znake posustajanja, prodao sam auto i to je istalo da radi).

 

Istina, to ulje skuplja vlagu, samo mi nije jasno odakle je skuplja kad je sistem zatvoren? 

Da nije tako, jednostavno, ne bi radio, jer bi dolazilo do "curenja", mešanja vazduha i sl.

To ulje ako se menja kako je preporučeno na dve do tri godine onda neće biti problema ni sa gumicama ni sa crevima. Ako se zapusti, pa se ne menja, onda bude problema kao kod mene, negde  može da procuri ili ne daj Bože, na jači pritisak kočnice da "pojedene" gumice u glavnom koč. cilindru jednostavno "prolete". 

 

I ne treba ga menjati samo zbog vlage već se i gumeni delovi iz glavnog cilindra razgrađuju i "prljaju" ulje.

 

Ako se propisno održava, onda nema problema.


Ranije su mi TRW pločice završavale posao, nisu škripale, bile su mekane, malo više prljaju točak ali lepo koče i ne oštećuju disk. Sad vidim, masa ljudi ima loša iskustva sa njima, verovatno su se pojavile neke "kopije".


Bosch diskove i pločice sam jednom stavio i bilo je užasno iskustvo. Pločice su bile previše tvrde bukvalno sam vozio sa slabim kočnicama. Čekao sam par hiljada da legne i nije upalilo. Na kraju sam ih zamenio sa nekim Remsa (ili tako nekako) i prerporodio sam se.

 

Čitam temu jer treba da menjam pličice i diskove na puntu. Gledam servisnu knjigu, pločice fabričke, zamenjene na 47144 km i ako me sećanje dobro služi, moglo je to da potraje još malo. Stavljene TRW i evo, auto je na 82 000 km i čini mi se da su pri kraju. Fabrički diskovi su na autu.

 

Sad hoću da zamenim sve i ulje. Ulje je jednom zamenjeno, samo nisam baš siguran da su iši toliko daleko da su krenuli od zadnjeg desnog točka, do prednjeg levog :) 

Za zamenu treba malo više od 0,5 litara, ako će se sve ispustiti, po propisu.

 

Ne znam koje diskove i pločice da uzmem, obzirom da se malo vozi i da se neće menjati sigurno narednih 5 godina, prva opcija mi je ATE, tu kako vidim ima najmanje zamerki, a performanse mi i nisu u prvom planu, to vozi žena, kratke relacije, male brzine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2020 at 11:15 PM, YUgisa said:

Sistem jeste zatvoren ali nije hermeticki ;)

Ja nisam mašinski ing. ali, ako bi sistem na bilo kom mestu pokazao slabost, odnosno ako ne bi bio u potpunosti zatvoren, tu bi procurilo ulje pod pritiskom!? 

Ulje može da degradira zbog visoke (niske) temperature, može da degradira zbog trošenja gumice u gl. kočionom cilindru i na klipovima, može i vlagu da povuče iz vazduha ako ti čep ostane otvoren ...

 

Možda ja grešim... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cep nije hermeticki zatvoren ;) Da jeste stvarao bi vakum svaki put kada pokusas tecnost da proguras kroz kocioni u klipove koji izlaze na klestima/cilindrima dobosa ;) Takodje kako se trose plocice/pakne opada nivo u posudi pa bi opet bio problem da nema "novog" vazduha u posudi.

 

Ne znam koliko je tacna informacija, ja sam je nedavno saznao da aditivi u tecnosti koji joj povecavaju otpornost na temperaturu su glavni razlog za hidroskonost tecnosti. Sto znaci da je visi DOT super da ne prokljuca ali mu je kraci vek. Naravno voznja premalog DOTa ce dovesti do kljucanja i time naskoditi trajnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto se iznenadim svaki put kada neko napiše kako je spržio pločice (bilo koje)...kako su se brzo istrošile i slično...

Galfer zadnje pločice koje su bile uparene sa galfer diskovima...

 

20201015_211248.thumb.jpg.76f19746976e72ead0718d0748727130.jpg   20201015_211327.thumb.jpg.5efd05926a9986035c0f7fcdc4d6aea3.jpg

 

 

Promenjene negde početkom 2017. godine i prešle su jedno 40.000 - 45.000

 

Ne znam kako ih neko sprži, pa imali smo ovde i za 30k, kočite li motorom, zabadete li stalno, ja evo ne znam šta se to desi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, zadnje... :D 

Koči se prednjim, zadnje su tu da nam se auto ne zanosi na kočenju :D U procentima čini mi se da je 70/30 u koristi prednjih kočnica kad je kočiona sila u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...