Jump to content
FAS Goran
Dragon

Koje kočione pločice, diskove?

Recommended Posts

42 minutes ago, virke said:

.a i kaze ako zamenis ulje onda ulazis u moguci problem sa crevima...novo ulje je agresivnije pa ces ti mozda popucati creva...

Al ga je mrzelo da radi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, virke said:

Kaze cimanje je, oduzima mu puno vremena...jedan tocak pa mora da resetuje na dijagnostici...a i kaze ako zamenis ulje onda ulazis u moguci problem sa crevima...novo ulje je agresivnije pa ces ti mozda popucati creva...

Koja k***bolja :D . Mogao je da navede neki inteligentniji razlog da ga mrzi da radi. A to sto je kociono ulje higroskopno i skuplja vlagu (da je cak i fabricki interval zamene na 2 godine), to nema veze. Sto dalje utice na propadanje kocionog sistema, snizava tacku kljucanja ulja (mogucnost ostajanja bez kocnica u nekoj seriji ostrih kocenja), itd... Pretpostavljam da je i sa istim entuzijazmom zamenio sve, ocistio vodjice, stavio bakarnu mast, odzracio sistem...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, trebalo je zameniti i to kočiono ulje. Mada, to možeš i naknadno, tj. "sada". Ne može da šteti. Naprotiv. Može samo bolje da koči posle zamene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih vise posecivao doticnog majstora.
I meni su tako "strucnjaci" posle zamene diskova zeznuli stvar pa je kocio mnogo losije. Uz malo raspravke sa "majstorom", koji je tvrdio da koci kako treba, ispusten vazduh lepo i od tad koci odlicno.
Ako ti je bolje kocio sa starim diskovima 100% je problem sa vazduhom. A ulje svakako zameni, smesna investicija a znaci.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kakve veze ima odzracivanje sistema sa zamenom diskova i plocica?

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velike. Jer mnogi tako dobro odrzavaju kocioni sistem kao ovaj majstor iznad, pa kada skroz istrosene diskove i plocice zamenis sa novima, moras klip da uguras unutra i onda to razgura talog koji je nastao prethodno. A i malo ko pokusa tokom odrzavanja da ispere klesta, pa se nakupi blata i soli i onda nekad prodje ispod prahobrana i kada se ugura klip, zna da povuce vazduh. A stvar je da bi vecina verovatno trebala cesce menjati kocionu tecnost nego sto menjaju pakne i plocice, a praksa je takva da se menja redje od toga ako se i menja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, virke said:

Stavio sam ATE Power diskove i obicne ATE plocice.

 

Ja bih rekao da je problem u ovoj kombinaciji^, stavio si poprilicno ozbiljne diskove i obicne plocice. A tom disku da bi postigao svoju radnu temperaturu treba neka agresivnija plocica. Tebi sada ta plocica onako fino mazi taj disk :)
Ako si uzeo disk da lepo izgleda onda si trebao to propratiti i nekom ozbiljnijom plocicom, jbg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ATE preporucuje obicne plocice za taj disk. Neki stavljaju keramicke i to radi ali navodno moze da skripi.

Koje su to ozbiljne plocice?

Ove diskove sam uzeo zbog cene, bili malo skuplji od ,,obicnih'' ATE a i ne bih rekao da su nesto posebni. Sto bi kupovao diskove zbog izgleda? Ne kapiram, oni se ionako ni ne vide.

U ostalom ne vozim neki lud i brz auto pa da mi trebaju neke sportske kocnice :)

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, virke said:

Pa ATE preporucuje obicne plocice za taj disk. Neki stavljaju keramicke i to radi ali navodno moze da skripi.

Koje su to ozbiljne plocice?

Ove diskove sam uzeo zbog cene, bili malo skuplji od ,,obicnih'' ATE a i ne bih rekao da su nesto posebni. Sto bi kupovao diskove zbog izgleda? Ne kapiram, oni se ionako ni ne vide.

U ostalom ne vozim neki lud i brz auto pa da mi trebaju neke sportske kocnice :)

 

 

Pa ATE power serija ima one krugove po sebi i to lepo izgleda. Prosto ne verujem da ATE to preporucuje...bas cu pokusati da nadjem taj podatak.

Jer obicno i ako se kombinuju dve razlicite "serije" - diskovi su ti koji kaskaju a ne obrnuto.

I sam imam Galfer standard diskove a sport plocice i skromno cu reci - ubija kako koci. 

 

 

Ps - nisam nasao, naravno. Odakle ti taj podatak?

 

ATE za PowerDisc seriju kaze - "A really sporty brake disc?" "To nije dovoljno dobro za nas"

 

Znaci hteli su jos nesto bolje da naprave. Gotovo sam siguran da to ne moze da radi kako treba sa std. plocicama ali ajd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao na ATE sajtu.

To sam procitao na stranim forumima pa mi nije delovalo logicno pa proverio na sajtu i zaista za power diskove preporucuju obicne plocice. Navodno samo zbog moguce skripanja se nepreporucuje. Stavljaju ljudi i keramicke i kazu da nemaju nikakvih problema ali sam hteo da ispostujem preporuku proizvodjaca.

Sad sam probao da nadjem to ali nemam pojma gde je :)

MIslis da za 1000 rsd razlike ne bih uzeo keramicke plocice ATE??????

Npr Galfer keramicke su jeftinije nego ATE obicne plocice koje sam stavio :) a dvoumio sam se da uzmem njih ili ATE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi uzimao keramiku tek tako? Ili si uvek po gasu? :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo je da je ate mnogo nezniji od bremba, ono kocenje koje sam dobijao sa 30% stiskanja bremba za ate je zahtevalo makar 70%....
Jos jedna stvar, sa brembom su diskovi uvek izgledali idelano potroseni, moglo bi se reci kao sa struga da sidju dok sa svim ostalim plocicama je uvek bilo manje ili vise riseva, i uvala....
Ate nikada vise necu staviti.
Pre 2-3 hiljade je opet bio red na zamenu plocica napred i reko ajde da probam nesto sto nisam do sada i odlucim se za textar, prilicno sam zadovoljan, nema i dalje bas te sile kocenja kao sa brembom ali daleko bolje od ate, a meksa je od bremba, tako da ko ne voli bas tvrdu i agresivnu plocicu kao brembo textar mi deluje kao dobar izbor, sto se tice trosenja diskova mozda je rano posle 2-3000 za zakljucak ali za sada disk skida kao brembo plocica, a da diskovi su i dalje brembo, nekako mi se gadja potrosnja diskova na dve garniture plocica, mislim vecina bi to jos terala ali ja posle druge garniture akidam i bacam, mislim da bi na trecoj garnituri plocica jako brzo zviznuli....
Ovih dana planiram i pozadi zamenu plocica i verovatno cu i pozadi staviti textar...

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas iz euro auta, zadnjih par puta, a ranije sam imao semu iz neke veleprodaje koja je radila i uvoz ali je to bili bas davno, svakako uvek isti rezultati, isto trajanje, ista sila kocenja i uvek isto potroseni diskovi

 

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obećah još pre 2 godine da napišem utiske za Galfer. Elem s početka sam oklevao jer, im je trebalo dosta vremena (km) da legnu. Ovo u stvari i nije mana ukoliko je relativno loše stanje diskova.

Znači kada su legle Galfer pločice, kočile su odlično i vrlo se umereno trošile (zamenjene su sa 23-24000km, možda bi i izdržale blizu 30000), diskove su slabo potrošile, ali čini mi se izrazito neravnomerno, što im predstavlja jedinu (ne previše ozbiljnu) manu. Takođe nisu nikada škripale. Nisam oštar vozač da bih mogao da ocenim kakve su kada se pregreju. 

Pre neki dan sam ih zamenio zajedno sa diskovima iz razloga što mi je 500L prelako aktivirao ABS a, onda od kočenja nema skoro ništa.

Po preporuci sam ugradio Fremax (Brazilske) diskove i Tomax pločice. Vozio sam ih samo 150km, za sada malkice slabije koče (odnosno treba jače pritisnuti pedalu), što mi trenutno i odgovara da mogu da lakše doziram kočenje a, da mi ne upali ABS.

Da cene, diskove sam plaćao 3000din/kom i pločice oko 1800din/set, sve u svemu dosta jevtino.

Edited by Kosta Smosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1, koliko god da su plocice mekane ili se ostro vozilo. Pa to su 2 prosecna intervala malog servisa.

Ili bar meni deluje. Sem kad mi dodje da malo "izdivljam" :) , ali uglavnom vozim racionalno, sa predvidjanjem i vrlo malo kocenja - pa mi i plocice i diskovi traju godinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Životni vek pločica najviše zavisi od "ritma" (kuda se i kako voze kola). Ja sam na 308 prviput zamenio pred. pločice na oko 70 kkm ( jer su počele da nekada cvile ), a na 165 kkm sam uzeo Gafler prednje diskove i pločice, a zamenio prvi put i zadnje disk pločice. A na tih 165 kkm skinute i prednje i zadnje pločice su imale oko "pola mesa koji je predvidjen za trošenje" ( a ne pola mesa ukupno ).

Prosto, ne vozim agresivno, već kao neka baba od 200 godina ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bas zato me 30.000km iznenadjuje :D Toliku kilometrazu sam ja video samo kod nekih losijih plocica ili kad neko agresivno/lose vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na 72k km jos uvek fabrički diskovi i plocice, majstor mi rece da ce da izguraju jos sigurno 15k km pa zamena, i jednih i drugih. Mada nemam bilo kakvih problema sa kocenjem, lepo koci auto. 

@Kosta Smosta to je bas jeftino sto si nasao, ja sam dobio ponudu za TRW i Textar ( konplet diskovi i plovice) nesto preko 10 000, a za Ate oko 12000 din. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 500L sam vozio Stila i tu sam bio prinuđen da kočim dosta motorom jer, je patio kao i ostali od loših zadnjih BOSCH čeljusti. Nije redak slučaj da se kod 500L menjaju fabričke pločice na tih 30000km. Takođe se sećam da se prvih godina dosta grejale prednje čeljusti a, da nisu blokirale. 80% vožnje je grad (2x dnevno Brankov most i 29.novembra).

Na Stilu su mi Valeo-ve prednje pločice trajale 50-60000 (više se ne sećam) i odlično su kočile.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galfer napred sam stavio 10.4.2017 na 181.700 a sada sam na oko 220.000. Dakle da zaokruzimo na 40.000km, disk je tek poceo da se trosi, ajd da kazem da mogu onako pod prstom da naslutim gde ce biti okvir.

 

A plocica ima baaas dosta, pokusacu da uslikam. Vozim sto kazu...dinamicno :D naravno samo kad sam sam u kolima...

 

Sto se galfera nazad tice, njih sam stavio par hiljada km pre ovih napred, disk je maaaalo vise potrosen, a plocice bih mozda mogao zameniti na sledecem malom servisu - za 10k km...

 

Napred su mi -sport- plocice a nazad standard...

 

@Kosta Smosta - bome si ti to brzo potrosio...

 



 

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...