Jump to content
FAS Goran
Dragon

Koje kočione pločice, diskove?

Recommended Posts

Pitanje je sta se u tom trenutku gura pod tim OEM kompletom, za koje trziste i u kom rangu kvaliteta... Na bivsem Stilu sam pre 6-7 godina iz inostranstva za bas povoljnu cifru dobio OEM set prednjih diskova i plocica. Odlicne su bile, besumne od prvog dana, odlicno kocile... Za performanse nebitan detalj, ali jeste estetski - npr. diskovi nikada nisu korodirali u centralnom delu i po obodu, kao vecina koje sam imao ili vidjam... Licno bih u trenutnoj ponudi isao na Galfer bez razmisljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ate kopije? Ja kad sam menjao pre nekoliko meseci nisam nailazio na komentare o kopijama. Samo za Brembo se provlaci bas prica o kopijama, koliko ispratih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex bilo je slučajeva kod ATE da dobiješ orkestar kad kreneš da kočiš, ili je naletela loša serija ili su pak popustili s kvalitetom. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta se desava sa rotacionim i pomerajucim delovima ako nisu stegnuti istom silom,pogotovo pri zagrevanju? Recimo pregreju se diskovi,a srafovi tocka nisu stegnuti istom silom od recimo 100nm vec recimo 100nm,90nm,85nm i 95nm..Onda svaki pomalo vuce na svoju stranu pri velikoj temp i kada se to ohladi dolazi do krivljenja diska ili gresim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/14/2019 at 12:08 PM, werp690 said:

A sta se desava sa rotacionim i pomerajucim delovima ako nisu stegnuti istom silom,pogotovo pri zagrevanju? Recimo pregreju se diskovi,a srafovi tocka nisu stegnuti istom silom od recimo 100nm vec recimo 100nm,90nm,85nm i 95nm..Onda svaki pomalo vuce na svoju stranu pri velikoj temp i kada se to ohladi dolazi do krivljenja diska ili gresim?

 

Mislim da to ne igra ulogu, razlicito stegnuti srafovi vise igraju ulogu u tome da su razlicito istegnuti srafovi sto moze da dovede do pucanja istih i steti navoju, ali ne verujem da igraju ulogu u prenosenju temperature u merljivoj kolicini posto ako su srafovi stegnuti razlicito preko predvidjene mere, nije da je felna jace i manje privucena, svakako naleze. Ako i ima neke razlike, sigurno nije nista sto bi bilo kriticno za vozila u saobracaju, nije ni da ljudi prijavljuju neke razlike u kocenju sa celicnim i alu felnama, iako aluminijum bolje prenosi toplotu tj odvlaci od diska i sto su alu felne u globalu "otvorenijeg" dizajna.

 

Noviji auti zbog dimenzija diska i neki stariji koji su imali premale kocnice imaju ponekad malo tendeciju da krive diskove, ali mislim da je vecina tih problema izazvana prosto losim kvalitetom diskova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako si upuceniji od mene (zato sam i pitao) ali ako kazemo da disk moze da ide do jako visokih temperatura(Ne mislim na trkanje) vec par naglih kocenja sa 130-140-0 i disk je vec na recimo 500 stepeni,verovatno i vise,plocice takodje odu na viskogu temperaturu.Koliko od tih temperatura se prenese na samu glavcinu i srafove u njoj,a koliko se ohladi vazduhom? Ti recimo vozis trke i mozes i sam da znas koliko puta nisi smeo felnu da pipnes posle voznje? Ako ti srafovi nisu stegnuti istom silom logicno je da ce disk pri visokim obrtajima  imati oscilaciju.Neka je ta oscilacija i 0.2mm ona ipak pri tolikoj brzini okretanja i usled velikog zagrevanja i hladjenja moze da izazove krivljenje? 

@YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa opet kazem, mislim da je pretezanje srafova vise stvar njegovog istezanja nego kolicine fizickog kontakta izmedju felne i diska/dobosa odnosno glavcine. Zaista nisam nikad zalazio u tu tematiku da bih rekao da imam dokaze za tvoju ili moju teoriju, ja stezem tockove moment kljucem pa nemam ni razloga da razmisljam previse o tome, neko pametniji je deklarisao koliko treba a ja u praksi potvrdio da nema problem sa popustanjem. I dalje mislim da je razlog za krivljenje najvise kvalitet samih diskova i sto mnogi voze diskove ispod dozvoljenog minimuma, znam sta donose kod kolege na struganje, diskovi su ispod minimuma kad treba da ih struze, a onda on jos skine 0.5-1mm dok neporavna, a vecina diskova za ove narodne aute je 2-3mm ukupan materijal koliko moze da se potrosi. 1-2mm vise potroseno se ne cini puno dok ne uzmes u obzir da je to mozda 100% vise tj duplo vise potrosen nego sto je dozvoljeno.

 

I ne vozim ja trke, ja vozim po stazi za sada :D Jedino sto saradjujem sa ljudima koji voze.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne obaziri se na to, deluje mi kao izmišljotina proizvođača loših diskova. Ne govorim o trkačima, ali nikada nisam video da je u normalnoj upotrebi disk došao do crvenog usijanja (300-400stepeni), sem kod autobusa i kamiona. Lično ne rizikujem zbog spaljivanja pločica da bez preke potrebe kočim pri brzinama većim od 90km/h (držim veća odsojamja, nizbrdo kočim motorom...).

Kada se stežu šrafovi na točkovima, oni trpe najveće opterećenje, jer su opterećeni na izvlačenje, a disk na sabijanje što je mnogo povoljnije.

Ukoliko posle ozbilne sportske vožnje i usijavanja diskova, pa po njihovom hlađenju možeš da dotegneš točkove, to su ti se šrafovi razvukli. Pošto nemam baš takva iskustva, probaj da nađeš kvalitetnije šrafofe.

Elem, prilikom stezanja šrafofa, oni se elastično istegnu (kao feder), ako su nejednako stegnuti, samo postoji rizik da se najstegnutiji otkine, ali o priči da je to 0,2mm nema govora.

Dobar majstor će na ruku bolje da stegne nego moment ključ. Veruj mi da bar pola majstora ne zna da koristi moment ključ.

Veći je problem što dozvolimo vulkanizerima da pištoljem pneumatskim privlače-stežu točkove. Meni su uspeli da od 5, upropaste 3 šrafa, to je zabrinjavajuće i rizik od odpadanja točka.

Elem ako reklamiraš da su se diskovi iskrivili a, oni te odbiju uz reči da si vozio kroz vodu, po kiši ili sl, slobodno traži da li na deklaraciji piše da su samo za suvo vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nemam ja problema sa diskovima..Vulkanizer ih namesti ja iz gepeka kljuc i pritegnem,navikao covek,mada me i dalje gleda bledo  :D  vise me intresovalo kao tema..Jel uopste moguce ili ne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ne gazis kljuc kad pritezes :D Kljucevi su tako osmisljeni da prosecna osoba kad iz ruke stegne da je i vise nego dovoljno. Ja dok nisam imao kljuc onda sam praktikovao da navrnem sraf sa kljucem koji vrtim jednim prstom, kad dalje ne mogu onda sam kljuc uvek namestio vertikalno pa sam okrenuo u nekoj meri ali sad se vec ne secam koliko je to bilo :D Ali barem su svi tockovi bili priblizno jednako stegnuti posto sam ih stezao na "ugao" ne na "moment". 

 

Ali slazem se, te price da su diskovi samo za suvo vreme su smesne, ja sam znao sa prilicno ugrejanim diskovima da uletim u duboku vodu i slicno pa nikad nisam imao problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam se raspitivao za cene plocica i situacija je sarena :)

trw oko 4k, galfer oko 6,bosh oko 5...u principu cene se vrte izmedju 4-5k.

Gledao sam na Galfer sajtu plocice za punta i oni na zvanicnom sajtu uopste nemaju plocice za Fiata. Doduse nisam gledao sve modele ali 500l, grande punto...to nema.

 

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, virke said:

Gledao sam na Galfer sajtu plocice za punta i oni na zvanicnom sajtu uopste nemaju plocice za Fiata. Doduse nisam gledao sve modele ali 500l, grande punto...to nema.

Zvcnes lepo Slajer i od izuzetno ljubaznih ljudi dobijes info iz prve ruke, a imas i forumski popust 10%:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledece na tapetu do kraja godine su mi prednji diskovi i plocice. Galfer, Ate vidim da su skoro sa najvecim brojem komentara, sem sto Ate su pominjane da cesto skripe...

Nisam ofanzivan vozac po ravnom, ali brda volim da motam samim tim i krivine, te neka solidna preporuka bi bila zahvalna. 

Gledao sam kod Euroauta imaju i Brembo sa cenom po disku oko 10 crvenih (ima i nekih jeftinijih, al ovi su mi nekako privlacniji) , dok npr Ate, Jurid i npr Metelli su oko 4-5K/disk. 

Mozda bi se i odlucio za Brembo (ako nije BreNbo) diskove a plocice, sta znam...textar, galfer ili neke druge? Budzet bi mozda bio oko 200-250E komplet, kupovan iz delova (tesko sve odjednom). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ima kuknjava na ATE da skripe ja bih isao na Galfer. Svuda videh samo reci hvale za njih.

Meni iz nekog razloga piste napred (ne znam koji su, ali nije pojedeno jos) i kad budem menjao verovatno ce biti Galfer.

Pozadi sam stavio ATE prosle godine.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njihove sadasnje hp plocice (ta nova "linija" od prosle godine) su vrlo slicne smese kao moje sport plocice. Njihove sadasnje sport plocice su vise sport nego sto su ove moje. Bukvalno su sve podigli za jednu lestvicu. 

Toj plocici mora malo da se da vatre s vremena na vreme. Za to su i napravljene :) nece nikad skripati zato sto je loseg kvaliteta...ako i nekad skripne treba im koji krug obratiti pod malo vecom temperaturom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ate i galfer su ista firma isti kvalitet, brendovi continentala, mislim da original ate plocice imaju i galfer zig na sebi uglavnom jer ih galfer sve proizvodi.

Ja sam bio zadovoljan sa aftermarket i galfer i ate, ali najvise sa prvom ugradnjom ate galfera :D




ed6e39e86183e879b612bcc7ea84420a.jpg6e77f621402a3c59a45b570b51e2b2c9.jpg

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vako, dobih ponudu od Slayer-a. Po mailu, imaju Akebono diskove standard serije (iskreno nikad cuo, ali malo googlanjem shvatim da nisu no name vec ipak dobra firma), a od Galfera prednje HP plocice koje mi cenovno odgovaraju (npr Bosh plocice u KIT komercu mi daju za cenu od 4.500).
Da li bi ovi diskovi bili ok ili da gledam malo visu klasu?

Sta mislite ? ecc1b4d7410f38ab82e1ab9074a3a5ad.jpg

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmi slobodno. Ozbiljna firma, japanska kvaliteta ne moze da omane. Pre nekog vremena su poceli da ih rade tek, ali isto tako guglanjem i malo istrazivanjem - uzeo bih ih...

Ako se ne varam @Bingodalton je stavio akebono + galfer kombinaciju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajd pa da vidimo...standard disk i hp plocice sa mojim stilom voznje koliko ce potrajati. Bitno da me ne izda kada zabodem par puta, toliko ce biti i dovoljno. Svakako mi vise uliva poverenje od Brembo diskova i plocica koje su mi u Kit komercu rekli da su oko 3800 (plocice kostaju tako i disk po komadu).. Kakav crni breNbo za taj novac..

 

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi koji i na auto-putu ne prelazis 90 to moze trajati to 2030. godine :D i to ozbiljno da grize...

 

53 minutes ago, ISV_01 said:

Kakav crni breNbo za taj novac..

 

Ima onih koji jos uvek veruju da je to -onaj- brembo kvalitet... :rofl:

 

Kad smo kod gremba...jedna ekskluziva onako usput

 

20200213_110908.thumb.jpg.9b4f08f96cf8f5d40a394f1ec6690be2.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...