Jump to content
FAS Goran
Dragon

Koje kočione pločice, diskove?

Recommended Posts

Ja imam i uopste nisam zadovoljan sa njima. Vec posle par hiljada, kada se koci sa npr 100 km/h, cuje se ono dudududu, sto znaci da su diskovi krivi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ima na zadnjim tockovima Valeo diskove i plocice, ja sam zadovoljan... koce super, ne skripe i nema mnogo korozije po njima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam i uopste nisam zadovoljan sa njima. Vec posle par hiljada, kada se koci sa npr 100 km/h, cuje se ono dudududu, sto znaci da su diskovi krivi....

Upravo zbog toga menjam diskove(Meteli) koji su mi trenutno na kolima.

Videcu onda Ferodo ili tako nesto, posto mi je mnogo da dajem 13 hiljada za ATE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam dosad na tri automobila imao valeo i na svakom saljkaju ko ludi bez skripanja cudnih zvukova... koce ko ludi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam i uopste nisam zadovoljan sa njima. Vec posle par hiljada, kada se koci sa npr 100 km/h, cuje se ono dudududu, sto znaci da su diskovi krivi....

To može i do guma da bude.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NE verujem da je do guma, posto se isto ponasalo sa 3 razlicita seta guma. Juce sam pricao sa drugarom koji radi sa delovima, i covek mi rece da je moguce da sam naisao na Kineza, posto se pravi Valeo ne ponasa tako. Ti diskovi su kupljeni u kit komercu, posto su oni kao ovlasceni za valeo, a i ispade prc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može do guma da bude. Naime, kada se gume balansiraju, mašina meri gumu rasterećenu. Guma zapravo nikad nije rasterećena u stvarnosti, nego nosi deo težine vozila. Zavisno od režima vožnje opterećenje može da bude i znatno veće (npr kočenje). Znam da Coning ima mašinu koja može da izmeri gumu i na opterećenju (Hunter), a da li postoji još neka mašina u Srbiji takva, pojma nemam.

 

Uglavnom, guma može da trese i ako je perfektna na klasičnoj balanserki, iz prostog razloga što ima neku anomaliju u strukturi. Ne ugrožava bezbednost, ali primeti se u vožnji neka vibracija. Zapravo se sa svim gumama primeti neka vibracija, veća ili manja, ne zavisi od modela gume, čak ni od serije, nego od konkretnog primerka. E, sad, da li su fabrike u mogućnosti da to sve provere prilikom kontrole kvaliteta ili ne, pojma nemam. 

 

Simptomi - na kočenju volan trese kao da je kriv disk, a ponekad trese volan i pri brzini. Konkretno je kod mene tresao od 110-130, pa se posle potpuno smiri. Sve vreme sam mislio da imam kriv disk, pa sam ih i zamenio kad im je došlo vreme, tako da tu ništa nisam izgubio. Međutim, vibracija je ostala. Enigma za majstore, enigma za Coning, jer sam prvo posumnjao na gume. Tada nisam znao za Hunter, niti se udubljivao u problem, jer je anomalija stvarno bila jako mala.

 

Epilog priče je usledio prošlo leto kad sam stavio zadnje gume napred, jer su prednje već bile skoro potrošene. Kolateralna šteta - nema apsolutno nikakve vibracije, ni u vožnji, ni na kočenju, nigde. Pesma. Pozadi je manje opterećena, tako da se verovatno anomalija ili ne ispolji, ili je zamaskira zadnje vešanje.

 

Nije možda loše da znate. Čak i ovde na forumu su spominjani problemi sa gumama, reklamacije sa Firestone gumama koje idu na Punta, spominjan je i Energy Saver koji trese, dobro se sećam. Pretražite malo, nije ovo kod mene usamljen slučaj --> na balanserki savršenstvo, u vožnji problem. Takođe zavisi i od kola, neka kola jednostavno imaju bezosećajan volan i papučice, tako da ona prikriju te mane. Alfa ima izuzetno direktan volan i svaki kamen se oseti ispod točka, a ne guma sa manom.

 

Ja smatram da bi takve gume trebale da se reklamiraju i vrate proizvođaču, ali prekasno sam skapirao šta je zapravo sve vreme bio problem. Sledeći put se neće provući, na glavi ću da im sedim dok mi ne reše ako se situacija ponovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da preoprucim Delphi diskove i plocice, na Bravu savrsene bile, takodje sada na Puntu.

 

Na Bravo  posle 15kkm nije bilo ni nagovestaja o zameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 za Delphi,malo skuplje ali vrede svaki dinar,i kod mene su iste :)


Ja mogu da preoprucim Delphi diskove i plocice, na Bravu savrsene bile, takodje sada na Puntu.

 

Na Bravo  posle 15kkm nije bilo ni nagovestaja o zameni.

 

+1 za Delphi,malo skuplje ali vrede svaki dinar,i kod mene su iste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stavio Volf zadnje pločice i uopšte nisu loše. Na kutiji piše da je uvoz i proizvodnja Italija. Ne škripe. 1890din. komplet!

Edited by neshaoct
usklađeno pismo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljam u subotu textar i diskove i plocice na stila pa javljam utiske ;)

Radoznao sam da cujem utiske iz prve ruke, posto su za njih bas oprecni u slucaju ponude kod nas. U poslednjem trenutku sam ih izbacio iz kombinacije iskljucivo zbog toga, u izboru ostali ATE (iz Mass) i Boletovi OEM. Izabrao poslednje, pisao sam vec izuzetno pozitivno iskustvo.

 

Ја сам ставио Волф (wolf) задње плочице и уопште нису лоше.

U poredjenju sa ...? Ako u poslednje 2 godine nisu nesto drasticno promenili, najtoplije ti savetujem da ih se ratosiljas. Pricam iz iskustva, toliko su tvrde da su ljudima rapidno ukopavale diskove, a da se one maltene i bukvalno nisu tanjile.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zasto ih nema na mnogo mesta kod nas, cuo sam iz prve ruke od dosta ljudi da si bas dobri i diskovi i plocice pa rekoh da probam, navodno kazu da mogu plocice da izguraju cak i preko 50k bez problema... Ali videcemo, javljam u nedelju prve utiske, posto ih u subotu malo ostruzem na putu :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moras odmah ;) , nek se slegne malo komplet i utisci.

Textar sam gledao u VS Group u Tosinom Bunaru (ispod "11."-og). Komplet za napred za nase JTD (diskovi & plocice) je tada bio malo jace od 13 000 din ako se dobro secam. Ali sam odustao zbog stvarno oprecnih ocena za ove kod nas u ponudi, kao sto rekoh.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su na 147 napred Textar diskovi, a Galfer pločice. Pozadi Textar diskovi i pločice. Ne škripe, a koče pristojno. Mislim ne vozim trke pa da kočim naglo i često. Za moje potrebe OK. Cenim da je proizvođač manje bitan, bitno da nisu falš delovi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored ostalog, obrati narocito paznju na odnos njihovog trosenja i trosenja (ukopavanja) diska, cisto drugarski savet ;) . Da kasnije ne bi imao visestruki izdatak.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam i uopste nisam zadovoljan sa njima. Vec posle par hiljada, kada se koci sa npr 100 km/h, cuje se ono dudududu, sto znaci da su diskovi krivi....

 

Pazi moze da bude da se sa vrelim diskovima (vozio malo agresivnije u nekoj situaciji i vise kocio) zatim prosao kroz neku baru,tako se cesto krive diskovi ili ostecuju na neki nacin.

 

Ne mora da znaci da je to samo do proizvodjaca,naravno sto kvalitetnije to bolje da ne kazem sto skuplje to bolje :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavio sam meyle diskove i textar plocice na kola, kako je presao par stotina km sada auto koci bas dobro tj ukopa se :-) Izvestavam kako se biti posle 1000 do 2000 km ;-) Inace sve zajedno kostalo ispod 10.000 (prednji tockovi)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo: Ja sam dugo imao trw plocice i neke obicne Wolf diskove (jbg bili najjeftiniji tada 2007 kad sam uzeo auto). Promenio nekoliko garnitura trw plocica , mekane su i trose se brzo sto je dobro, nikad se nisu cule. E prateci forum videh da se i trw "iskvario" , tj. da je postalo lutrija sa svim markama i predjoh na ricambi plocice (kupljeno kod boleabarta clana foruma). Diskove sam stavio Delphi, i sva preporuka. Disk moze i jeftiniji (ko ne divlja) ali plocice sto mekse i kvalitetnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojma koji su mi diskovi i plocice na kolima, nisam ih menjao od kako sam uzeo auto, pre 4 godine. Medjutim, kako sam saznao da i moja benzinjara ima cut off funkciju, kocnica nije mnogo radila ali mi se zato nahvatala rdja na disku. Skrenuli paznju na to na tehnickom, kazu menjaj. Ali situacija se donekle popravila kako sam poceo vise da upotrebljavam kocnicu, manje rdje na diskovima ali je i dalje ima. Jer zardjala povrsina je hrapavija i vise trosi plocicu na tom delu, pa opet ostaje rdja na disku.

 

Da li da samo stavim neke krs tvdje plocice, kao bi skinule rdju sa diska, pa da ih zamenim nekim boljim?

Diskovi su jos dobri (ako smem tako da ih nazovem). Mada kada sam video cene i da su plocice isto koliko i diskovi, nije mi bas neka usteda... Koje jeftino resenje predlazete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima meni su trenutno od kad sam kupio auto, diskovi i plocice prednje i zadnje textar, prednje su u losem stanju i diskovi i plocice, pa planiram da ih menjam kad budem radio mali servis uskoro....da li da ostajem pri istim plocicama razmisljam se izmedju textar i ate diskova i plocica, inace zadovoljan sam ovim textar uzecu npr pri brzini od 120-140 km/h pustim ruke sa volana i stisnem kocnicu auto ostaje pravo nema mrdanja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...