neshaoct 9704 Posted August 29, 2023 Hiljade električnih automobila stoje napuštene na kineskim livadama Poznata je pozadina priče o hiljadama novih električnih automobila koji bukvalno trunu na livadama predgrađa kineskih gradova. Poslednjih nedelja razvile su se razne priče o poreklu ovih groblja električnih automobila pronađenih na nizu mesta u Kini. Idu od toga da se radi o propalim taksi firmama sve do planske proizvodnje da bi se uhvatile državne subvencije. Pogađate, u svakom scenariju ima malo istine. Jedino ako mislite da je pandemija isključivi krivac, verovatno niste u pravu. Naime, prva groblja ovakvih automobila u Kini su primećena još 2019. godine. Tada su uočena brojna vozila, najčešće iste boje, marke i tipa, kako stoje parkirana jedno blizu drugog na livadama nedaleko od nekih kineskih gradova. Pozadina priče je slična kao i s električnim biciklima kad je 2018. godine došlo do sloma tržišta, a milioni bicikala su preko noći ostali bez vlasnika. U jednom trenutku došlo je do rapidnog širenja usluga car-sharinga. Otvorene su bukvalno hiljade firmi koje su nudeći električna vozila u najam nastojale da iskoriste državne subvencije. Proizvođači su bili vođeni isključivo cenom pa brojni novi automobili nisu imali domet veći od 100 km. 2019. godine dolazi do drastičnog pada državnih subvencija, a kad svemu dodamo i druge faktore, poput manjka parking mesta u gradovima i zastarelosti jednom kupljenih električnih vozila, većina firmi otišla je u bankrot. Sa druge strane, upravo ova tržišna kretanja ubrzala su razvoj električnih automobila, ali i rast popularnosti električnih vozila među kineskom populacijom. Kina je tako postala najveće svetsko tržište električnih vozila sa udelom od čak 60%. Istovremeno se broj proizvođača električnih vozila smanjio sa 500 u 2019. godini na oko 100 u ovoj godini pokazujući da su opstali samo najjači igrači sa najkonkurentnijim proizvodima. Takođe, deo tih odlagališta je saniran te su vozila uklonjena. Na drugim mestima, poput predgrađa Hangzhoua, automobili stoje tako dugo da su zarasli u šikaru. Inače, automobili su tako brzo napušteni da se u kabinama nekih mogu pronaći i neki lični predmeti. Bloomberg prikladno opisuje napuštena električna vozila kao ''upečatljiv prikaz viška i rasipanja koji se može dogoditi kada kapital preplavi rastuću industriju, a možda i čudan spomenik seizmičkom napretku u električnom prevozu u poslednjih nekoliko godina.'' Priča za sebe su livade na kojima stoje stotine ''ne-kineskih'' automobila, posebno Volkswagena ID.3 i Toyote bZ4X, koji su se tu našli usled prodaje čiji je intenzitet osetno manji od planiranog. Očekuje se da će ovi automobili nakon korekcije cena ipak biti prodati. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1407 Posted October 5, 2023 (edited) Jedan napušteni je dobio novi život, ovaj put kao eksponat. Poslednja autoindustrija Srbije. https://www.facebook.com/photo/?fbid=716612133842571&set=a.632036342300151 Edited October 5, 2023 by stex_pb 4 Woodoo, MiloshBg, neshtry and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18418 Posted October 5, 2023 Lep ko lutka Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1407 Posted October 5, 2023 Nije autentičan niti u voznom stanju ali je sačuvan takav kakav jeste kao prvo vozilo. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted November 29, 2023 U skladištu pronađeno pet nekorišćenih Volkswagena Santana Od predstavljanja prve generacije 1983. godine, Volkswagen Santana je bila jedna od najpopularnijih limuzina u Kini. Model prve generacije se proizvodio lokalno do početka 2013. a sada je pronađena do sada nepoznata zaliha novih automobila. Pet novih limuzina je pronađeno u skladištu i svi su nekorišćeni. Automobile je pronašao Han Chung Classics, kineska firma za prodaju rezervnih delova koja se fokusirala na prodaju delova za starije Volkswagene. Bele limuzine su otkrivene u skladištu skrivenom na nepoznatoj lokaciji u Kini, a sve imaju identične poklopce i enterijer od crne tkanine. Prema dostupnim informacijama, automobili nisu nikada bili registrovani i na brojaču kilometara su nule ili neke simbolične brojke. Čak su na prednjim sedištima originalne zaštitne plastične folije! Ovih pet Santana limuzina je proizvedeno 2012. godine i imaju 1.8 benzinske motore. Santana je u Kini nastala kao deo zajedničkog ulaganja vlade i Volkswagena, a tamo su je nazivali narodnim autom zbog pristupačne cene, referirajući se i na Volkswagenovo ime. Inače je Santana nastala kao limuzinska verzija Passata 1981. godine. preuzeto sa - Auto Blog 2 PremieRacing and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 5, 2024 BMW E30 na pranju posle 14 godina Negde u Pensilvaniji (USA): Quote Share this post Link to post Share on other sites