Jump to content
FAS Goran
notorni

Napušteni automobili

Recommended Posts

Klinci provalili u staru zgradu, unutra pronašli ''blago'' klasičnih automobila

 

217294-kolekcija 04.jpg

 

Nakon što je grupa tinejdžera provalila u staru zgradu u Rio Grande do Sulu u Brazilu, unutra su otkrili ogromnu kolekciju klasičnih automobila prekrivenih debelim slojem prašine. Ono što su pronašli, dečaci su snimili svojim mobilnim telefonima i podelili putem WhatsApp grupe. Sada je u slučaj umešana i policija. Naime, klasični ''dragulji'' pripadaju kolekcionaru koji je u prošlosti imao privatni muzej, a osim samih automobila tu su i razni delovi za mašine, delovi sa benzinskih stanica, pa čak i rekonstrukcija starog kafića.

 

217295-kolekcija 03.jpg

 

Prašnjava kolekcija uključuje automobile iz perioda od 1920-ih do 1970-ih. Na prvom spratu su mogli da se vide Ford Model T, Citroen DS, Chevrolet Corvair, Chevrolet Styleline, Fiat 124 Sport Coupe, Simca 8, Renault Dauphine, Morris Oxford i Hudson Hornet. Svi su kompletno restaurirani, osim što im je potrebno dobro pranje, a stare registarske oznake sugerišu da na putu nisu bili decenijama.

 

kolekcija 02.jpg

 

Na drugom soratu oldtajmeri ''sede'' na drvenim daskama koje izgledaju kao da će se svaki čas urušiti. U kolekciji su i Austin A90 Atlantic, Chrysler Airflow, Fordovi Coupei iz 1938. i 1940. godine, Fordov kombi iz 1951. Standard Vanguard, Renault Gordini, Ford Consula, Ford Taunus i Goliath sa tri točka.

 

kolekcija 01.jpg

 

Privatni muzej nikada nije bio otvoren za široku javnost. Između 1990. i 2000. posećivali su ga samo prijatelji i drugi kolekcionari, a kako je vreme prolazilo vlasnik je zaključao zgradu, i čini se da je na nju zaboravio. S vremenom, čak je i grmlje počelo da raste, a prašina je prekrila celu kolekciju. Grupu od 10-ak tinejdžera je zanimalo šta se nalazi u napuštenoj zgradi, pa su odlučili da izvrše ''invaziju'' na privatno vlasništvo. Sledećeg dana policija je informisana, a policajci su kontaktirali roditelje tinejdžera. Naslednici kolekcije, blizanci, već su odvezli neke automobile na drugo mesto. Fiat 124 Sport Coupe je dobio pranje i stavljen je na prodaju za 65.000 američkih dolara. Citroena DS-a i Renaulta Dauphinea je odvezao kamion.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

London: Skladište sa 175 klasičnih automobila

 

Među njima puno BMW, Mercedes, Volkswagen, Porsche modela u različitom stanju očuvanosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Transit je 12 godina stajao na livadi, a onda su odlučili da ga upale

 

ford transit 12.jpg

 

Stari Ford Transit nakon 12 godina stajanja ne izgleda obećavajuće.

Druga generacija Transita je lansirana 1986. godine, a konkretan primerak je iz 1994. godine, odnosno model proizveden nakon restajlinga. Jedno od najpopularnijih dostavnih vozila se nudilo u nekoliko benzinskih i dizel verzija. Na konkretnom primerku je u pitanju upravo dizelaš - 2.5 atmosferac dostupan u tri verzije snage. Ako se pitate koliko je ovaj Ford pouzdan, najbolje će vam pokazati video u nastavku - nakon 12 godina stajanja korozija je pojela znatan deo ''patosa'', ali zub vremena nije bio jači od motora. Dovoljno je bilo staviti novi akumulator i magija se dogodila. Ako ne verujete, pogledajte video u nastavku i razmislite šta bi se dogodilo današnjem automobilu da ga ostavite 12 godina da stoji na parkingu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkriće zaboravljenog klasičnog superautomobila nakon 30 godina

 

218629-lamborghini 30.jpg

 

Brojni superautomobili su vremenom otrkivani na različitim mestima, napušteni dugi niz godina iz različitih razloga. Međutim, The Late Brake Show emisija nedavno je naišla na nešto potpuno unikatno, ne po pitanju samog pronalaska, već i čitave priče koja je vodila do otrkića. U nedavnoj epizodi, Džoni Smit putuje u udaljeni deo Lejk Okruga u Kendalu, gde nailazi na Lamborghini Espada model, koji se nalazio parkiran u hibernaciji preko tri decenije, sklonjen od pogleda u jednom od ambara predivnog privatnog poseda.

 

Međutim, ovaj model verovatno nikada ne bi bio pronađen da nije bilo Dominika, čoveka koji je zaposlen kako bi se otarasio gomile metala koja stoji u ambaru i oslobodio ovaj prostor za nove vlasnike. Na njegovo veliko iznenađenje u ovom ambaru našao se Espada model sa volanom na desnoj strani, jedan od svega 130 takvih primeraka ikada napravljenih. Sudeći prema Dominiku, Espada je dovežen na ovo imanje od strane vlasnika koji je tragao za mesto na kome ga može odložiti na neko vreme. Nakon što je plaćao tokom nekoliko meseci vlasnik je naprasno nestao i niko više nikada nije čuo za njega. Bez ikoga ko bi ga preuzeo, ovaj Lamborghini Espada ostao je zarobljen na ovom mestu.

 

Kada je kompanija Lamborghini zahtevala od Marsela Gandinija da razvije novi automobil, njeni ljudi su želeli nešto što će biti potpuno drugačije od svega do tada. Espada linija zamišljena je kao veoma dobra za vožnju, pouzdana i luksuzna. Originalan plan je bio da modeli ove linije budu Grand Tourer varijante, a lap takve, uz malo inspiracije preuzete sa Lamborghini Marzal serije istog dizajnera i Beretone Pirana koncept automobila, Espada je stigao na tržište. Gandinijeva Espada linija priključila se 1968. godine proizvodnom portfoliju kompanije Lamborghini, zajedno sa linijama Islero i Miura. Ukupno, Espada model proveo je jednu deceniju u proizvodnji, prolazeći kroz tri različita evoluciona procesa pre nego što je konačno penzionisan 1978. godine.

 

Nakon dobrog baštovanskog posla, koji je bio potreban kako bi se ušlo u ambar, Džoni i Dominik bili su u mogućnosti da konačno dođu nadohvat ruke od neprocenjivog Espada automobila, dok je na iznenađenje ovih ljudi, automobil delovao u iznenađujue dobrom stanju, posebno kada se uzmu u obzir uslovi garažiranja i to da nije okretao svoje točkove trideset i nešto godina, kako od njegovog plavog kožnog enterijera, tako i do 3.9 V12 motora koji se nalazi ispod haube. Ovaj pronalazak biće postavljen na aukcijsku prodaju, gde i za koliko para ostaje da vidimo, ali je ipak najbolje od svega to što će se on, ako sve prođe kako treba, jednoga dana ponovo naći na ulicama neke države..

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkriveno polje prepuno napuštenih Porschea 928

 

218838-porsche 928 03.jpg

 

Porsche 928 je automobil koji je pokušao da zameni kultni 911, ali nikada nije uspeo. Zbog toga su ga kolekcionari godinama zanemarivali, ali danas je reč o poželjnom klasiku. Napuštene, na jednom polju u Kaliforniji, primetio je Steve Rhodes, dok je tražio dobru lokaciju za snimanje televizijske serije West World. Polje je smešteno u blizini starog kamenoloma severno od Moorparka u okrugu Ventura.

 

218839-porsche 928 02.jpg

 

U objavi na FB-u Steve je objasnio: ''Jedan od prijatelja vlasnika zemlje je zatražio da smesti nekoliko automobila. I nikad se nije vratio po njih''. Fotografije prikazuju 13 primeraka Porschea 928, od ranih 4.5 litarskih primeraka bez zadnjih krila do kasnih 5.0 lS4 sa uglađenijim branicima. Sudeći po količini prašine i oljuštenog laka na njima, tamo su već duže vreme.

 

218840-porsche 928 01.jpg

 

Činjenica da 928 koristi šasiju od pocinkovanog čelika i aluminijumske ploče znači da verovatno nema rđe na vidiku. Ipak, Ahilova peta im je elektronika, zato bi ovi primerci mogli da nose mnogo problema svojim sledećim vlasnicima. ''Tip koji ih poseduje živi u blizini, ali izgleda da je izgubio interes za njihovo popravljanje. Ipak, rečeno mi je da ne želi da ih proda'', kaže Steve. ''Nema načina da dođete do imanja i uzmete automobile. Samo je jedan ulaz i vrata su ogromna. Na vratima su i video kamere''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slučajno pronađeni Citroen Traction Avant 11B čeka nekoga ko će ga oživeti

 

220001-citroen ta 03.jpg

 

Pronalasci napuštenih automobila u starim garažama i ambarima predstavljaju nekakav fetiš za sve ljubitelje automobila, posebno kada se iza njih nalazi neka priča koja je prilično važna za automobilsku industriju.

Upravo je ovo slučaj sa ovim nedavno otkrivenim primerkom, modelom Citroen Traction Avant 11B, klasikom iz 1949. godine, pronađenim u Melderslou, u Holandiji, gde se trenutno nalazi na aukciji kako bi pronašao svog novog vlasnika koji će ga vratiti u život i pružiti mu uslove kakve zaslužuje.

 

220002-citroen ta 02.jpg

 

Citroën Traction Avant linija proizvodila se između 1934. i 1957. godine i svetu je isporučila oko 760.000 jedinica, koje su napustile fabriku francuskog brenda. Iako ovaj model nije bio popularan kao njegov nešto moderniji naslednik ikonični DS, on je itekako bio daleko ispred svog vremena. Najvažnije od svega jeste to što on predstavlja prvi model monoblok karoserije u masovnoj proizvodnji, dolazeći na tržište sa nezavisnim vešanjem, hidrauličnim kočnicama na sva četiri točka i rasporedom sa pogonom na prednjoj strani, kome duguje Traction Avant ime.

 

220003-citroen ta 01.jpg

 

Primerak koji vidite u galeriji predstavlja Traction Avant 11B model iz 1949. godine, koji je u toliko lošem stanju da deluje kao bleda senka samoga sebe. Uprkos tome što dolazi sa kompletno jednodelnom šasijom, jednodelnom karoserijom, enterijerom i veoma dobrim dvolitarskim četvorocilindričnim agregatom sa osam valvi ispod svoje dugačke klasične haube, sve na njemu deluje u užasnom stanju. Karoserija je strašno zarđala, sa pojedinim delovima koji doslovno otpadaju, farovi i štopaljke nedostaju, dok je buđ potpuno preplavila nekada veoma udobna sedišta i enterijerne presvlake.

 

Zbog njegovog veoma lošeg stanja, lako je zaključiti da je ovaj klasični Citroen proveo veći deo svog veka napušten u vlažnim uslovima, potencijalno čekajući da ga neko spasi. Dobra stvar je ta što na njegovom odometru stoji samo 41.524 pređena kilometra i da dolazi sa francuskim registracijama i potpuno originalnom papirologijom. Prodavac za njega tvrdi da se dobro kotrlja uprkos rđavom vešanju, međutim, on je i dalje samo potencijalni projekat automobil koji zahteva veliki rad kako bi mogao da postane reprezentativni primerak svoje vrste.

 

Na svu sreću, postoje ljudi koji su dovoljno vešti, upućeni i novčano obezbeđeni kako bi se latili ovakvog posla, jer je ljubav prema automobilima, posebno klasičnim modelima koji predstavljaju istoriju autoindustrije. Prošlog leta, restaurirani 1949. Traction Avant aukcijski je prodat od strane Bonhams kuće za 16.100 evra, što znači da će ovaj model, u toliko lošem stanju u kome se nalazi, definitivno biti jeftin, dok kuća Catawaki, zadužena za njegovu prodaju, veruje da će ga prodati po nekoj cifri koja će se zaustaviti između 2.750 i 3.050. evra. Sa druge strane, nemoguće je reći da li je restauracija klasičnog autombila u ovoliko lošem stanju finansijski održiva, ali svako ko je dovoljno hrabar kako bi se upustio u ovu misijiu spasavanja, može ga kupiti do 20.11.2021. kada se aukcija završava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronalazenje retkih primeraka BMW sestice (E24) i Toyote MR2...

Iako nisam neki pratilac ove produkcije, sa zadovoljstvom sam sinoc odgledao klip. Krece i sredjivanje ova dva potencijalna lepotana, koje ce takodje moci da se isprati...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte šta je sve pronađeno u ogromnom britanskom ambaru

 

ambar.jpg

 

U opisu videa nije tačno navedena lokacija gde su automobili pronađeni, ali prema naglasku, starim saobraćajnim znakovima i registarskim oznakama na nekim automobilima, oni se nalaze negde u Velikoj Britaniji. U prvoj polovini video zapisa voditelj kanala vodi kroz šumu koja je nekada bila put. Postoji nekoliko saobraćajnih znakova koji upućuju na situaciju pre nekoliko desetina godina, ali na kraju možemo videti ono o čemu pričamo. Zelena Nissan Almera, koja je gotovo u voznom stanju, dočekuje snimatelja, ali ona je daleko od toga da je tamo najzanimljivije vozilo.

Zatim možemo da vidimo nekoliko Porschea 911 kako ''sede u tišini'', a tu je i plavi Porsche 356 u vrlo ''tužnom'' stanju. Većina ovih automobila ima upravljač na desnoj strani, što upućuje da su verovatno kao novi prodati u Ujedinjenom Kraljevstvu. Neki imaju enterijer dok neki umesto toga imaju samo puno rđe. Uz njih, tu je i nekoliko Jaguara, Lotusa, Bentleyja, Aston Martina, Sunbeam-Talbota. Tu je i nešto otmenog što nosi značku AC i jasno prepoznatljiv Wolseley II. Čak možete i videti veliku nalepnicu na poklopcu prtljažnika sa relativno nedavnog vintage relija u Holandiji - Tulpen Rallyja 2004. Prema evidenciji, to je Renault Clio Williams koji je događaju prisustvovao sa brojem 65. Nažalost, prilično rano je otišao u penziju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je na parkingu ''zaboravio'' Lamborghini Huracan Performante

 

222355-lamborghini parking.jpg

 

Kad neko ostavi stariji klasični automobil dugo parkiran u garaži donekle je razumljivo: verovatno vlasnik mesecima čeka proleće kako bi svog ljubimca izveo na vožnju. Međutim, kad jedan gotovo nov Lamborghini Huracán Performante skuplja prašinu onda je to neobičan prizor.

Sudeći prema fotografiji koja je podeljena na Instagram nalogu Supercar.fails, automobil je verovatno parkiran na istom mestu već mesecima. Oštra sportska karoserija posebne verzije Huracána je prekrivena gustim slojem prašine koja prolazi kroz sve nabore tako da je nemoguće i zaviriti kroz stakla u kabinu. Crveni bolid sa crnim točkovima i inovativnom tehnologijom ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) razvijenom za visoke brzine sa karbonskim elementima prisutnim u zadnjem spojleru, prednjem spliteru i difuzoru u međuvremenu je nekome poslužio i za ''crtanje'' dok stoji na parkingu jedne zgrade u Otavi u Kanadi.

 

Inače, model Huracán Performante je predstavljen 2017. godine kao najsportskija i najekstremnija verzija italijanskog sportskog automobila po ceni od 270.000 evra. Njegov 5.2 V10 isporučuje 640 konja i 600 Nm obrtnog momenta, a tu su i automatski menjač i sistem pogona na sve točkove za neverovatne performanse: od 0 do 100 km/h Huracán Performante stiže za 2.9 sekundi i postiže maksimalnih 325 km/h. Upravo ovaj model se svojevremeno okitio titulom najbržeg serijskog automobila na Nürburgringu, sa vremenom kruga od 6 minuta i 52.01 sekunde. Kasnije su ga nadmašili Porsche 911 GT2 RS (6:47.3) i Lamborghini Aventador SVJ (6:44.97), pa je prava šteta da jedan super sporista sposoban za ovakve domete ovako tužno samuje mesecima, ako ne i godinama u nekoj javnoj garaži...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napušteno skladište BMW-a kao ''rudnik zlata'' za fanove

 

bmw r.jpg

 

Uz milione proizvedenih automobila od pamtiveka, jednostavno je nemoguće s vremena na vreme ne naleteti na napuštene i zaboravljene. Međutim, u jednom napuštenom BMW-ovom zastupništvu u Španiji ne nalazi se samo nekoliko njih - tamo je čitava hrpa koja trune u prašini. Napušteno BMW-ovo zastupništvo se nalazi u Taragoni u Španiji. Njegov vlasnik je bio kolekcionar automobila, a onda je odlučio da skladišti vozila pod jednim krovom.

 

Automobili su sada očiglednoo zaboravljeni, ili jednostavno zanemareni. Ova 70-minutna tura YouTube kanala M539 Restorations daje nam pogled izbliza na njih i dragulje koji se kriju daleko od očiju javnosti. Zgrada je trenutno u nečijem posedu, uključujući i automobile u njoj. Međutim, kolekcija nije ograničena na BMW-e, već su tu i Alfa, Lancia, Jeepovi i Citroeni. Među automobilima koji su izazvali zanimanje kolekcionara evropskih klasičnih automobila su BMW kockica E30, Alfa Romeo Alfetta i GTV6. Drugi vredni pomenuti uključuju E28 M5, 850i (E31) i E34 525td prekriven ptičjim izmetom. Tu je i jedan E32 750i sa V12 motorom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je ovo čudo ostavio na ulici, a reč je o modifikovanom Mercedesu S-klase

 

dc design.jpg

 

Potpuno bizarno prerađeni Mercedes je primećen nedavno napušten u Indiji, i zaista reč je o jednoj od najčudnijih kreacija koju smo ikad videli.

Naime, u pitanju je S-Klasa generacije W126, ali na bazi izgleda to nikako ne bi mogli da pogodite. Navodno je automobil modifikovala kompanija DC Design, a kreacija je nazvana SF1 i pokazuje koliko se značajno može modifikovati S-Klasa.

 

Za početak, što se tiče karoserije, više nije reč o limuzini već o coupeu. Jasno, bile su potrebne značajne modifikacije na karoseriji, dok je linija krova potpuno transformisana i sada se sužava pozadi do izduženog zadnjeg poklopca. DS Design je drastično izmenio i izgled prednjeg dela S-Klase s prilagođenom rešetkom, novim prednjim svetlima, prepoznatljivim branikom i novim poklopcem motora. Sa strane su vidljivi veliki otvori za vazduh iza prednjih točkova, dok je zadnji deo automobila posebno bizaran sa vrlo čudnim svetlima.

 

Automobil je uočio indijski YouTuber Shiva the Vlogger krajem prošle godine, i čini se da je ostavljen na uglu ulice u Delhiju. Ostaje nejasno zašto bi neko odbacio ovakav unikatan automobil na putu, ali čini se da je tamo već neko vreme s obzirom na količinu prašine i krhotine po njemu. Izgleda da su neki delovi veoma zarđali, a iznenađujuće je što je automobil čak bio otključan, zato imamo priliku i da bacimo pogled na unutrašnjost, koja nije u ništa boljem stanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-otpad na dnu jezera

 

223225-otpad.jpg

 

Prizor sa fotografije svakako ne bi iznenadio stanovnike Srbije. Stari automobili završavaju u šumama, rekama i jezerima, a priroda trpi. Međutim, ova vest dolazi iz Velike Britanije, odnosno Škotske.

 

Javno preduzeće ''Škotske vode'' uklonilo je olupine devet automobila koje su nesavesni vlasnici godinama bacali u jezero Renfrušir. Zarđala vozila otkrivena su u blizini brane Louer Glen, u okviru lokalnog parka, nakon što je nivo vode opao tokom sušnog razdoblja. Pronađene automobile - uključujući Vauxhall Carlton, Nissan Prairie i Fiat Uno - odvukla je, oprala i pregledala lokalna policija, a postavljena je nova kapija na ulazu parka kako bi se sprečilo ilegalno odlaganje otpada u budućnosti. Tim za uklanjanje na čelu sa škotskim preduzećem za vodu uključivao je ronioce i stručnjake za prirodnu sredinu koji su radili sa Škotskom agencijom za zaštitu okoline (SEPA), policijom Škotske i fondacijom Ayrshire Rivers. Nivo vode u akumulaciji postepeno je snižavan kako bi se omogućilo spašavanje ribe iz jezera.

 

Identifikovano je svih devet pronađenih automobila: Vauxhall Carlton iz 1984, Rover 827 iz 1988, Citroen AX iz 1995, Ford Mondeo iz 1994, Citroen XM iz 1989, Nissan Prairie iz 1988, Vauxhall iz 1987. godine i Fiat Uno, Peugeot 505 iz 1987. Ovom prilikom nije saopšteno da li su identifikovani i neodgovorni vlasnici, ni da li će oni biti sudski gonjeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desetine električnih BMW-a napušteno na livadi

 

223386-bmw i3 1.jpg

 

Nedugo nakon što smo pisali o napuštenim BMW-ovim klasicima u Španiji, sličan prizor može da se vidi i na drugom kraju sveta.

Ovde su u pitanju daleko mlađi primerci BMW-a, oni proizvedeni krajem prošle decenije. Navodno je u pitanju oko 70 primeraka BMW-a i3 koji su ostavljeni na otvorenom i prepušteni zubu vremena, a nalaze se na korejskom ostrvu Jeju, navodi Index.hr.

Kako saznaje Korea Times, u pitanju je nekadašnji vozni park jedne rent-a-kar firme. Neimenovana firma je kupila čak 200 primeraka BMW-a koristeći državne podsticaje, a onda je tokom 2020. godine bankrotirala. Maleni BMW-i su ostavljeni na nekoliko lokacija, a jednu od njih možete videti u nastavku.

 

Iako je BMW Korea mogao da preuzme automobile nazad, većina je ostavljena na otvorenom, i to na nekoliko lokacija. Neki automobili deluju kao da su u vrlo dobrom stanju, dok na nekim primercima već nedostaje delova.

Međutim, daleko je to od sudbine koja bi snašla ovako odložene automobile primera radi na brdovitom Balkanu. Ovdašnji "ekološki svesni aktivisti" bi zbrinuli sve primerke verovatno i brže nego što je potrebno da se proizvedu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2022 at 3:21 PM, Ivan said:

Pronalazenje retkih primeraka BMW sestice (E24) i Toyote MR2...

Sa zadovoljstvom sam sinoc odgledao klip. Krece i sredjivanje ova dva potencijalna lepotana, koje ce takodje moci da se isprati...

Nastavak price za Toyotu MR2, koja je sredjena, registrovana i vec je na ulici.

Bar meni, neverovatno interesantan auto - sa sve zadnjim pogonom, manuelnim menjacem, MultiLink vesanjem pozadi...

Sto se estetike tice, vrhunskom sportskom, spustenom i fluidnom linijom dominiraju pop-up farovi, targa krov i frameless prozori.

Vracen je u zivot u punom sjaju, u pitanju je MR2 GT-i, sa 2.0 TwinCam motorom od 156 KS i 190 Njutna.

Radije bih posedovao ovako nesto, nego 90% modernih elektro-LED-Crossover-Copy-Paste-SUV plastikanera, kojima svrha polako ali sigurno postaje Touch screen sto vece dijagonale i mogucnost promene boje ambijentalnog svetla :) ....

Svaka cast ljudima koji sa ljubavlju vrate ovakve raritete i prave automobile u zivot. Poslastica za svakog pravog Petrolheada, uzivajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši fudbaler Serie A ostavio Cadillac parkiran u hotelu 15 godina i sada mora da plati 415.800 evra

 

cadillac escalade platinum.jpg

 

Al-Saadi Gaddafi je danas penzionisani profesionalni fudbaler, koji je takođe i sin pokojnog Muammara Gaddafija, bivšeg libijskog vrhovnog vođe. Uživao je u hotelu sa pet zvezdica nedeljama, pa otišao bez plaćanja i ostavio skupoceni Cadillac SUV Escalade ESV već petnaest godina na parkingu hotela. Sada mora da plati 415.800 evra da bi ga vratio.

 

Fudbaler je 2007. godine uživao u dugom boravku u hotelu Excelsior sa pet zvezdica u Rapallu, gradu na obali italijanske rivijere dok je igrao za italijanski klub Sampdoria i redovno je priređivao raskošne zabave u svom apartmanu. Međutim kad ga je Sampdoria izbacila iz kluba, napustio je hotel ne plativši račun od 450.000 dolara i ostavio svoj SUV, Cadillac Escalade ESV 6.2 na parkingu ispred hotela. Ignorisao je i pisma u kojima se tražilo da podmiri račun. Podsetimo i da je 2011. započeo i vihor revolucije u Libiji pa mu je život otišao u drugom smeru.

 

Na kraju, hotel je izveo Gaddafija na sud, a njemu je naloženo da plati svoj dug, kao i 4.330 dolara advokatskih troškova ako ikada želi da vrati svoj automobil. Budući da je automobil tu već toliko dugo, šale se zaposleni u hotelu, postao je svojevrsna turistička atrakcija. Direktor Excelsiora Aldo Werdin je izjavio: ''Čekali smo 15 godina da gospodin Gaddafi podmiri svoj račun. Tokom poslednjih nekoliko godina smo mnogo puta pokušali da rešimo ovaj problem, ali bezuspešno. Čak smo kontaktirali i libijsku ambasadu u Rimu, ali oni nisu mogli da pomognu.'' G. Werdin je dodao: ''Ostavio je auto ispred hotela, a mi nemamo čak ni ključeve za njega. To je u stvari postalo pomalo privlačno s ljudima koji zastaju da ga pogledaju. Moramo s vremena na vreme da ga očistimo jer prljavi automobil ispred hotela ne bi bio baš dobar za goste, a nema čak ni italijanske tablice pa ne bi mogli da ga vozimo ovde.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boss 351 Mustang spašen iz skladišta u kojem je proveo 46 godina

 

225012-boss 02.jpg

 

Retki primerak Fordovog Mustanga je pronađen u skladištu u kojem je proveo čak 46 godina. Reč je o modelu koji mnogi ne bi mogli da prepoznaju. Boss 351 je bio dostupan samo tokom 1971. godine te je svoje mesto našao ispod modela Boss 429. Pokreće ga 5.7 V8 motor koji razvija 330KS i 500 Nm obrtnog momenta, a koji je uparen sa četvorostepenim manuelnim menjačem. Snaga se prenosi na zadnje točkove. Boss se razlikuje od standardnog Mustanga po radilici, glavama cilindara i specijalno dizajniranom Autolite 4300-D karburatorom. Ugrađeni su klipovi od kovanog aluminijuma, a blok motora je dobio poklopce glavnog ležaja sa četiri šrafa umesto uobičajena dva. Takođe, model je dobio moćnije kočnice i modifikovano oslanjanje, a servo upravljač je bio opcija.

 

225013-boss 01.jpg

 

Tokom 1971. godine je proizvedeno svega 1.806 primeraka modela Boss 351, a primerak na fotografijama je kupljen nov. Međutim, parkiran je od 1976. godine. Prvi vlasnik je naručio automobil u crvenoj boji, ali mu je isporučen žuti primerak. On to nije uočio jer je bio daltonista, ali je saznao istinu kada mu je za boju automobila rekla njegova supruga. U nameri da smanji potrošnju pokušao je da postavi dva dvogrla umesto jednog četverocevnog karburatora, ali je odustao od projekta. Automobil je od tada parkiran, a s obzirom na starost u dobrom je stanju s tim da mu je potrebno detaljno čišćenje. Prešao je 74.311 kilometara. Sada je na putu do novog vlasnika koji će ga verovatno restaurirati i vratiti mu njegov puni sjaj.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkriveno skladište puno klasika

 

skladiste.jpg

 

U Engleskoj je otkrivena velika zbirka klasičnih automobila. Video britanskog YouTuber-a The Bearded Explorera pokazuje desetine Porschea, Rolls-Roycea, Bentleyja i Jaguara poređanih u velikim šupama. Oronula zgrada u kojoj se nalazi zbirka je obrasla drvećem i korovom, a mnoge automobile prekriva sloj algi i mahovine. Mnogi automobili parkirani ispred imanja su često prekriveni drvećem i grmljem.

Mnoga vozila su prilično zapuštena, a kolekcija uključuje neke kultne automobile, kao što su Porsche 911, Ford Sierra XR 4×4, Metro GT-A, Fiat Coupé s oznakom Abarth, Lotus Esprit i Jensen Interceptor. Ne zna se gde se tačno nalazi ova štala, ali postoje veliki izgledi da se radi o zbirci bogatog kolekcionara bez potomstva. U svakom slučaju, mnogi od ovih primeraka sada će sigurno završiti na aukciji, a neki nažalost i na otpadu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkriveno veliko groblje Range Rovera

 

range rover blato.jpg

 

Na YouTube kanalu Imstokze objavljen je video snimljen blizu velškog grada Aberystwytha gde je vlasnik kanala pronašao pravo groblje Range Rovera.

Automobili su uglavnom druge i treće generacije, a kao što možete videti u videu, prepušteni su na milost i nemilost lošim vremenskim uslovima. Iako pojedini primerci izgledaju kao da su spremni za put, mnogi od njih su u vrlo lošem stanju jer im nedostaju branici, svetla, čak i motori, a jednom je unutrašnjost potpuno ogoljena - verovatno su nekome bili potrebni delovi. Ipak, napušteni su i mnogi modeli sa skoro savršenim enterijerom prepunim kožnih i drvenih materijala. U videu se navodi da je na tom velškom obronku napušteno više od stotinu Range Rovera.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brojni sportski automobili propadaju u ''zoni isključenja'' nuklearne elektrane Fukušima

 

fukushima 02.jpg

 

O japanskoj nuklearnoj elektrani Fukušima koja je oštećena pre 12 godina u zemljoresu i razornom cunamiju se zna gotovo sve, ''zona isključenja'' oko nje je danas mnogo manja nego ranije, a u toj zoni i dalje propadaju brojni automobili među kojima su i sportski.

Na YouTube kanalu pod nazivom ''Exploring the Unbeaten Path'' objavljen je video koji se fokusira na napuštene automobile u zoni isključenja. Na nekim lokacijama su automobili prikupljeni u skladišta gde čekaju eventualnu obradu, dok na drugim propadaju na otvorenom. Među njima su i vredni sportski automobili, kao i oni retki. Takođe, mogu se videti limuzine, kamioni i druga uobičajena svakodnevna vozila.

 

 

Na snimku je prikazan Mitsubishi Lancer Evo VII, kao i Datsun trkački automobil u čijem slučaju radijacija iznosi 0.45 mikrosiverta. Iako se ne radi o mnogo višem nivou radijacije od normalnog, ipak je previše da bi se automobil eventualno spasio.

 

fukushima 01.jpg

 

U videu koji traje nešto više od 16 minuta su prikazani i neki izuzetno traženi japanski klasici, a među njima su Subaru WRX, R32 Nissan Skyline te model 300ZX. Snimljena je i jedna Toyota MR2. Takođe, mogu se videti klasični američki, ali i nemački automobili. Zubu vremena izložen je i Porsche 911 Carrera 4 sa vazdušnim hlađenjem (964 generacija). Na lokaciji gde se nalaze Subaru WRX STI, Volkswagen Scirocco i Honda S2000 izmerena je radijacija do 5.0 mikosiverta, što je mnogo više od normalne. To znači da su ovi automobili osuđeni na propast, a neki od njih su u međuvremenu uništeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri potpuno nova Teslina Roadstera pronađena u brodskim kontejnerima nakon više od 10 godina

 

rdst01.jpg

 

Nakon što su pronađeni u brodskim kontejnerima u Kini, tri potpuno nova primerka Teslinog modela Roadster ponuđena su na prodaju. Reč je o automobilima koji su stajali ''nedirnuti'' duže od deset godina. Automobili se blago međusobno razlikuju, jedan je osnovni Very Orange model, drugi je Very Orange Sport verzija, a treći Radient Red Sport.

 

rdst02.jpg rdst03.jpg rdst04.jpg

rdst05.jpg rdst06.jpg rdst07.jpg

 

Prema dostupnim podacima, sva tri je kupio isti kupac i transportovao ih u Kinu, gde ih je napustio iz nepoznatih razloga. Tokom desetogodišnjeg perioda se nakupljao dug za skladištenje, koji će prodavac sada platiti. Svaki automobil koji stoji decenije, bez obzira na njegovo prvobitno stanje, može pretrpeti ozbiljnu degradaciju, ali brodski transporter nije loše mesto. Električni automobili sa sobom ne nose iste probleme koji su karakteristični za vozila sa konvencionalnim pogonom, ali to ipak ne znači da će Roadsteri biti u voznom stanju kada se napune njihove baterije. Nekada automobili mogu biti ''brickovani'' ako zataji ćelija baterija ili se potpuno isprazni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gomilu puta sam palio stare, da ne kažem napuštene automobile posle dugo stajanja, ali nikad nisam snimao, a vidim da je to danas popularno na Youtube.

 

Evo jedna reportaža o jednom zaboravljenom kamionu koji je srećom, ovog meseca izbegao sečenje.

 

U pitanju je Fap 6GGFL, prvi proizvedeni Fap iz 30.oktobra 1953.

Kamion je aktivno radio do 1968.godine kada je uvršten u muzejsku postavku fabrike. Vremenom je zaboravljen i očerupan a 90ih godina je izbačen na otvoreno gde je propadao sve do aprila 2023.godine kada je vojna uprava koja je preuzela Fap rešila da ga restaurira i sačuva.

 

Na prvoj fotografiji je kamion na otvorenom dok su ostale slike iz pogona gde je rasturen i spreman za peskarenje.

Vozilo se neće potpuno restaurirati za vožnju već samo kao eksponat. Biće izložen ispred fabrike na postamentu. Na motoru nedostaju dinama, anlaser, pumpa za vodu, boš pumpa,dizne, instalacije....

 

1683125577152.jpg

IMG-c610fed09118ba62aecbe7461c146a2c-V.jpg IMG-90507087deeb517833ae6714e3cd5f38-V.jpg

IMG-567c13b8677bfd536275e94ea4d8ab6e-V.jpg IMG-67ee483f09ba9bee8446a32dffb32e1e-V.jpg IMG-4187d7fc70e4a8428583d54e7c3424aa-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim desavanja na FAPovoj FB stranici. Samo napred sa sredjivanjem! :thumbsup: 

Nazalost, briga o tehnickim eksponatima kod nas je na jako niskom nivou. Za Zastavinu kolekciju automobila se ne zna gde je zavrsila tacno, a mnogi modeli nisu ni ostavljeni kao eksponati vec su prodati.

Edited by Nikola031
Pritinut submit prerano :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...