Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Mitsubishi Lancer Ralliart / Evolution

Recommended Posts

Novi Mitsubishi Lancer kao SUV

 

179100-mitsubishi lancer.jpg

 

Mitsubishi je prošle godine svoju gamu obogatio novim modelom Eclipse Cross, a po poslednjim informacijama u pripremi je još jedan novi SUV. Nakon ukidanja kupea i sedana, Mitsubishi se sada fokusira pre svega na SUV/crossover modele, pa vest o još jednom njihovom modelu u tom segmentu i nije veliko iznenađenje. To je nedavno za medije potvrdio i Tsuneshiro Kunimoto, šef Mitsubishi designa. Kunimoto navodi da tržište SUV-a i dalje raste, uključujući Kinu i Evropu, pa je odluka o novom SUV-u dobra za Mitsubishi. Mitsubishi na raspolaganju ima pomoć i komponente Renault-Nissan alijanse, pri čemu Kunimoto kaže da zahvaljujući tome Mitsubishi ima brojne mogućnosti. To između ostalog podrazumeva upotrebu alijansine CMF C/D platforme.  Zanimljivo da će Mitsubishi za novi SUV u C segmentu najverovatnije upotrebiti dobro poznato ime Lancer, a njime će između ostalog napasti Toyotu C-HR. Izgled bi trebalo da bude inspirisan e-Evolution konceptom sa prošlogodišnjeg sajma automobila u Tokiju, a novi Lancer SUV bi mogao da dobije i plug-in hybrid pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istorija: Mitsubishi Lancer 1600 GSR

 

mitsubishi lancer 1600 gsr.jpg

 

Kada se spomene ime Lancer, prva asocijacija su performantni japanski sedani sa reli genima i pogonom na sva četiri točka. Međutim, malo se govori o prvom Mitsubishijevom Lanceru koji je utabao stazu za kasnija pokolenja. Početkom sedamdesetih godina prošlog veka inženjeri Mitsubishija počeli su da rade na razvoju nove limuzine za koju su očekivali da će doneti japanskoj marki globalni uspeh. Cilj inženjera je bio da se stvori jednostavan, lagan, upravljiv i pouzdan automobil, dok je agenda za marketinško odeljenje bila da se novi proizvod plasira na tržište što je bolje moguće.

Mitsubishi je tih godina stavio poseban akcenat na australijsko tržište, jer su verovali da je tu konkurencija u neku ruku slabija, kao i da je njihov proizvod ono što prosečan australijski vozač traži. Zarad boljeg plasmana u Australiji, ali i demonstracije upotrebljivosti i sposbnosti prvog Lancera, Mitsubishi je rešio da sa ovim modelom učestvuje na čuvenoj australijskoj trci ''Southern Cross Rally''. Ovaj reli bio je čuven po veoma teškom terenu i visokim temperaturama koje su značajno otežavale i onako naporan vozački poduhvat.

 

Lancer-Southern-Cross-760x459.jpg

 

Dakle, Mitsubishi je verovao da će ukoliko se pokažu na australijskom reliju uspeti da privole tamošnjeg kupca da se odluči na kupovinu njihovog proizvoda. Stoga je polagano mnogo nade u ''relifikovani'' Lancer 1600 GSR. Kao što samo ime kaže, pogonio ga je 1.6-litarski četvorocilindarski atmosferski agregat koji je ispostavljao 171 KS i 162 Nm. Ukoliko se ove brojke sagledaju sa današnje tačke gledišta, ovde nije bilo ničeg preterano impresivnog, no Japanci su imali i druge adute. Mitsubishijev pomenuti agregat je bio veoma pouzdan, što je omogućilo reli vozačima bezbrižniju vožnju. Osim toga, Lancer 1600 GSR imao je masu od svega 890 kilograma sa svim tečnostima, a treba uzeti u obzir da je posedovao i rezervoar za gorivo zapremine 50 litara. Japanci su za volan njihovog reli aduta postavili škotskog vozača, Endrjua Kouana, čime nastaje početak duge dominacije kombinacije Lancer i Kouan na australijskom prestižnom reliju. Naime, škotski as je pobeđivao na Southern Cross Rally od 1972. do 1977. godine, na taj način ovenčavši slavom i sebe, ali i Mitsubishijevu ikonu. Koliko je zapravo Lancer 1600 GSR bio dominantan govori i činjenica da je 1976. godine na ''Southern Cross Rally'' manifestaciji bilo prijavljeno 90 automobila, od toga gotovo jednu četvrtinu činili su Lanceri (tačno 20 automobila). Naravno, dugogodišnji uspesi na reliju pogurali su prodaju ''civilne'' verzije u Australiji, što je bio i krajnji cilj japanske marke.


Mitsubishi Lancer 1600 GSR nije stao na osvajanju australijskog reli prestiža. Japanci su odlučili da se posvete još jednom čuvenom reliju. Ovaj se održavao u Africi i nosio je ime ''Safari Rally''. U to vreme smatran je za najteži ispit za vozača, automobil i kompletan tim. Održavao se u istočnom delu Afrike na trasi dugačkoj gotovo 6.000 kilometara kroz najrazličitije terenske uslove. Japanska marka učestvovala je sa zvaničnim fabričkim timom od 1974. do 1977. godine. Na prvom, debitanskom nastupu 1974. godine, vozač Džodžinder Sing, poznat po nadimku ''Leteći Sik'' dolazi do pobede na reliju. Koliko je Safari Rally bio veliki izazov u to doba govori i podatak da je samo jedan od pet automobila koji startuju uspeo da stigne do cilja u Najrobiju.

 

Safari_Rally_Lancer-1024x532.jpg

 

Sledeća pobeda za Lancer 1600 GSR stigla je 1976. godine, a pobednik je ponovi bio ''Leteći Sik''. No, interesantno je da je Mitsubishi te godine ostvario apsolutnu dominaciju, s obzirom na to da su sva tri mesta na podijumu pripala vozačima japanskog fabričkog tima. Uprkos tome što je Safari Rally važio za najveći izazov u svetu relija za jedan automobil, Mitsubishi je od 1974. do 1977. godine učestvovao sa trinaest primeraka Lancera 1600 GSR. Od tih trinaest, samo jedan nije završio pomenuti reli. Toliko o pouzdanosti Mitsubishijevih mašina iz tog doba.

 

Mitsubishi Lancer za javne puteve
Civilni Mitsubishi Lancer postigao je odličan komercijalni uspeh u više velikih zemalja. Sedan verzija nalazila se u proizvodnji od 1973. do 1979. godine, karavan se pravio od 1973. pa čak sve do 1985. godine, dok je hedžbek varijanta bila u proizvodnji od 1975. do 1983. godine. Paleta agregata bila je široka, zapremine od 1.2 do 2 litra. Ono što ga je krasilo u reliju, Lancer je zadržao i u civilnom ruhu, a to je pre svega mala masa. Masa vozila (u zavisnosti od agregata i opreme) sa svim tečnostima varirala je od 765 do 900 kilograma. Mitsubishi Lancer prodavao se i pod sledećim nazivima: Chrysler Lancer, Chrysler Valiant Lancer, Colt Celeste, Colt Lancer, Dodge Colt,  Dodge Lancer, Mitsubishi Celeste, Plymouth Arrow, Plymouth Colt.

 

Mitsubishi_Lancer_1973_-_79_Hyde_Park_in_Fall.jpg

 

Mitsubishi je nakon prve iteracije Lancera nastavio da redovno učestvuje u velikim reli takmičenjima širom sveta. Lancer je postao prepoznatljivo ime u svetu relija, a najveći uspesi ostvareni su početkom trećeg milenijuma. U isto vreme izraslo je i rivalstvo između dva japanska asa - Subarua i Mitsubishija koji su se takmičili za prestiž među reli velikanima. Ova borba izrodila je fantastične automobile koji su stekli veliku popularnost među ljubiteljima performantnih sedana sa pogonom na sva četiri točka. Iako Lancer u različitim varijantama i dalje učestvuje na relijima širom sveta, prodaja ovog modela daleko je od nekadašnjeg ''zlatnog doba''. Zapravo pad popularnosti relija, odnosno svih endurance trka rezultirala je i sa slabijom prodajom Lancera, Impreze i drugih modela sa reli genima. Danas, Lancer se suočava sa teškim periodom i pitanje je kakva mu je budućnost. Jedno je sigurno, prošlost je definitivno slavna!

 

Tekst: Đorđe Platiša 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Lancer Edition R

 

187670-mitsubishi-lancer 1.jpg

 

Mitsubishi je još pre nekoliko godina prestao sa proizvodnjom sportskog sedana Lancer Evolution, a za one koji se pitaju kako bi mogla da izgleda njegova nova verzija odgovor daje poljski Dytko Sport.

 

mitsubishi-lancer 111111.jpg

 

Dytko Sport je kompanija specijalizovana za proizvodnju i prodaju zamenskih delova za trkački Mitsubishi Lancer Evolution, a na slikama je specijalni Lancer Edition R koji su napravili u saradnji sa firmom Proto Cars.

 

187671-mitsubishi-lancer 11.jpg

 

Za sada nema mnogo detalja (Dytko Sport najavljuje promociju za sledeći vikend), ali slike pokazuju da je automobil dobio prednja svetla sa modela Eclipse Cross, novu masku, drugačija zadnja svetla, proširenja blatobrana, haubu sa otvorom za vazduh...

 

187672-mitsubishi-lancer 111.jpg

 

Slika unutrašnjosti još nema, mada se u vesti pominju trkačka prednja sedišta (zadnja su izbačena) i zaštitni kavez.

 

mitsubishi-lancer 1111.jpg

 

Ostaje da se vidi kakve su promene napravljene na oslanjanju, kočnicama, a pre svega da li je 2.0 litarski motor možda dobio više snage.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući Mitsubishi Lancer Evolution sa motorom iz Renault Megana RS?

 

193903-mitsubishi evo xi.jpg

 

U Mitsubishiju se navodno pripremaju za povratak na tržište sportskih modela, i to oživljavanjem legendarnog naziva Lancer Evolution (bogata istorija tog imena je počela još 1992. godine). Tačnije, budući Lancer Evolution XI bi po japanskim izvorima mogao da bude u formi konvencionalnog sedana sa 4 vrata ili u obliku 5-vratnog hatchbacka. U svakom slučaju, radilo bi se o vozilu sportskih performansi za koje bi se brinuo 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor iz sledeće generacije Renault Megana RS. Motor bi bio uparen sa menjačem sa dvostrukim kvačilom, a u paketu bi se našao i Mitsubishijev S-AWC pogon na sva četiri točka. Takođe, pomenuti motor bi koristio i 48V mild-hybrid sistem pa bi njegova snaga iznosila više od 340KS.

Osim toga, novi Lancer Evolution bi se bazirao na CMF-C/D F4 platformi koju su razvili Renault-Nissan-Mitsubishi. Ostaje da se vidi kako će se stvari dalje razvijati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda novi Mitsubishi Lancer

 

mitsubishi lancer 002.jpg

 

Krajem juna je priličnu pažnju privukla vest da se u Mitsubishiju navodno pripremaju za povratak na tržište sportskih modela, i to oživljavanjem legendarnog Lancera Evolution. Tačnije, budući Lancer Evolution XI bi bio u formi konvencionalnog sedana, a radilo bi se o vozilu sportskih performansi za koje bi se brinuo četvorocilindrični turbo motor iz sledeće generacije Renault Megana RS. Motor bi bio uparen sa menjačem sa dvostrukim kvačilom, a u paketu bi se našao i Mitsubishijev S-AWC pogon na sva četiri točka. Takođe, pomenuti motor bi koristio i 48V mild-hybrid sistem pa bi njegova snaga iznosila više od 340KS.

U međuvremenu su se pojavili i ovi nezvanični renderi koji pokazuju kako bi trebalo da izgleda standardna verzija te eventualne buduće generacije Lancera.

 

mitsubishi lancer 001.jpg

 

Njihov kreator je ruski sajt Kolesa.ru, pri čemu je kao baza iskorišćen Renault Megane sedan. Ovo ne iznenađuje budući da Mitsubishi sada na raspolaganju ima pomoć i komponente Renault-Nissan alijanse. Rusi su za novi Lancer primenili Mitsubishijev Dynamic Shield dizajnerski rečnik, a najviše se naravno ističe prednji deo sa karakterističnom maskom i svetlima po uzoru na novije modele japanske marke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od Mitsubishi Mirage napravio Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition

 

mitsubishi evo prepravka02.jpg

 

Do sada smo vam predstavljali razne projekte prepravki vozila, od kojih su neki više spadali u domen ''budženja'', čisto da se kaže da liči željeni automobil nego što je to zaista bilo tako.

Ovaj put, moramo da skinemo kapu Brentu Colemanu, koji je napravio pravo malo remek-delo!

 

mitsubihsi mirage 01.jpg

 

Naime, Brent je, kao veliki ljubitelj Mitsubishija, a naročito Lancer Evolution modela, odlučio da napravi mega-projekat i od svog Mirage napravi Lancer Evo VI, i to ni manje ni više u izuzetno traženom Tommi Makinen Edition (TME) izdanju! Naravno da je znatno pomogla i činjenica da su Lanceri tog vremena bili bazirani na Mirage porodici modela, na kojoj su se bazirali i neki Coltovi, ali je posao, čak i tako, bio više nego zahtevan jer je Evo VI TME prilično specifičan automobil, pa ne čudi što je trajao čitavih 12 godina.

 

mitsubishi evo prepravka01.jpg

 

Tokom tog perioda, Coleman je ''ogolio'' do metala svoj Mirage i gotovo svaki deo koji je specifičan za Evo VI, zamenio originalnim JDM delom. Dodatni problem predstavljala je i činjenica da je TME uglavnom bila sa volanom na desnoj strani te je trebalo pronaći delove za model sa levim volanom. A da ne bi sve ostalo na kozmetici, Coleman se potrudio i promenio i pogonsku jedinicu za čuveni 4G63 turbo motor, ubacio i 4x4 pogon zbog kojeg je morao da prepravlja šasiju, tj. pod karoserije kako bi se ubacilo kardansko vratilo i zadnji diferencijal.

 

mitsubishi motor 01.jpg

 

I nakon svega, krajnji rezultat jeste prelepi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition u atraktivnoj crvenoj boji, doduše, bez karakterističnih Ralliart nalepnica (za sada), koji mami poglede i uzdahe gde god da se pojavi. Kompletnu galeriju od preko 100 fotografija ovog projekta možete pogledati na Brentovoj FB stranici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juraj Šebalj objašnjava razliku između trkačih varijanti Mitsubishi Evo9 i Subaru Impreze.

Po njemu, najvažnija razlika je njihova cena jer je Evo9 bio duplo jeftiniji za održavanje (u troškovima)...pominje da je nov motor direktno iz fabrike koštao 5.700 evra. Ima još zanimljivih stvari za čuti (cenu prednjeg, zadnjeg diferencijala, pločica, menjača...):

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodao kratak info

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mitsubishi Lancer EVO X

 

''Samo'' 2.0 turbo motor koji je sa fabričkih 295 konja podignut na okruglo 500, a obrtni moment je porastao sa 366 na preko 600 Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pistonheads.jpg PistonHeads video: Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Mäkinen Edition

 

Model koji slavi 20 godina postojanja.

Druga polovina 90-tih je bila odlična za Mitsubishi u WRC šampionatu. Jedan razlog je bio auto, drugi je bio finski vozač Tommi Mäkinen. Sve 4 svoje titule ('96,'97,'98,'99 godine) svetskog šampiona u reliju osvojio je sa Mitsubishijem, počev od 1996. godine sa Evo3, pa do četvrte 1999. godine sa Evo6. U želji da trajno obeleži taj uspeh, Mitsubishi je 2000. godine napravio posebnu ediciju Evo6 Lancera, sa ukupno 2.500 automobila...i posle 20 godina ovo je 1 od tih 2.500 komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 2014. Mitsubishi Lancer Evolution X

 

Posle 2015. godine Lancer Evo je otkazan i nema naslednika ni dan danas....tako da Evo 10 predstavlja vrhunac 30 godina razvoja Lancera Evo kroz WRC:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: 2011. Mitsubishi EVO X

 

Tu je 2.0 pod haubom i dalje, ali više nije fabrički (295 konja) već ima 500 konja - kompletno predstavljanje, ali bez vožnje po Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mitsubishi Lancer Ralliart

 

2.0 turbo sa 240 konja i 343 Nm, pogon je naravno na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mitsubishi Lancer Ralliart

 

Mnogo brže izgleda i čuje se: 6.2 do stotke i maksimum na 220 km/h zahvaljujući 240KS/343Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi e-Evolution možda već krajem sledeće godine

 

mitsubishi e.jpg

 

Pojedini japanski mediji pišu da će Mitsubishi krajem 2021. ponuditi novi električni crossover e-Evolution.

Ovaj automobil je već najavljen koncept vozilom promovisanim na sajmu u Tokiju 2017. godine, tada u formi coupe-crossovera. Očekivano, serijski model je pretrpeo izmene u odnosu na pomenuti koncept, a kako bi trebalo da izgleda pokazuje ovaj nezvanični render. Kako bilo, e-Evolution će imati dva elektromotora, pogon na sva četiri točka i autonomiju od oko 500 km sa jednim punjenjem baterija. Za unutrašnjost se najavljuju digitalni instrumenti, infotainment sistem i veliki ekran osetljiv na dodir. Neki izvori navode da se premijera može očekivati tokom jeseni sledeće godine, a start  prodaje krajem 2021. ili početkom 2022. godine. U Evropi ga najverovatnije nećemo videti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda novi Mitsubishi Lancer

 

mitsubishi lancer 4.jpg

 

Pred nama su novi nezvanični renderi koji pokazuju kako bi mogla da izgleda neka buduća generacija Mitsubishijevog Lancera.

 

mitsubishi lancer 3.jpg

 

Njihov kreator je Enoch Gonzales, a kako se očekuje platforma i druge komponente bi bili pozajmljeni od Renault-Nissan alijanse.

 

211389-mitsubishi lancer 2.jpg mitsubishi lancer 1.jpg

 

Gonzales je za novi Lancer primenio Mitsubishijev Dynamic Shield dizajnerski rečnik, a najviše se naravno ističe prednji deo sa karakterističnom maskom i svetlima po uzoru na novije modele japanske marke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Evo VI Tommi Makinen Edition prodat za rekordnu sumu

 

mitusbishi aukcija 02.jpg

 

Mitsubishi Velika Britanija je prodao jedan izuzetan primerak koji je dostigao rekordnu sumu, a radi se o Lanceru Evo VI Tommi Makinen Edition. Novi vlasnik je izdvojio rekordnih 100.100 funti (115.300 evra), čime je oboren prethodni rekord za 1.300 evra. Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition je šesti od ukupno 2.500 proizvedenih primeraka, u vlasništvu Mitsubishija je bio ceo svoj životni vek.

 

Na aukciji su prodati i još neki automobili iz Mitsubishijeve kolekcije među kojima je i retki Evolution IX MR FQ-360 by HKS, jedan od svega 200 primeraka. Kupac je izdvojio 68.900 funti (79.400 evra) i to je treći najskuplji Evolution prodat na javnoj aukciji u istoriji. Ultra retki Evo X FQ-440 MR, jedan od svega 40 proizvedenih, prodat je za 58.100 funti (66.950 evra). Takođe, Evolution IX Group N Works Rally Car iz 2007. godine novog vlasnika je koštao 61.700 funti (70.100 evra). Radi se o automobilu koji je dva puta osvojio Britanski reli šampionat. Mitsubishi Starion je prodat za 21.100 funti (24.300 evra), a model 3000GT za 24.500 funti (28.250 evra). Shogun i Oultander iz kolekcije su prodati po ceni od 16.000 funti (18.430 evra), a L200 Desert Warrior za 30.100 funti (34.700 evra).

 

mitsubishi aukcija 01.jpg

 

Među prodatim automobilma je i Colt Lancer 1.4 koji je dostigao cenu od 15.000 (17.280 evra), a prodati su i Galant GLSi i Colt Galant 2000 GLII za oko 13.500 evra svaki.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Mitsubishi Lancer EVO IX

 

Nekada je bio 2.0 turbo-benzinac sa 290KS/355Nm, a sada je 2.3 sa 706KS/808Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi ne planira novi Evo

 

mitsubishi l.jpg

 

Kada je Mitsubishi u maju najavio oživljavanje brenda Ralliart, pojavila se i slaba iskra nade za još jedan preporod - Lancer Evolution. Iako se povratak Ralliarta uglavnom odnosi na razvoj originalne dodatne opreme i kozmetičkih paketa za njegove modele, izvršni direktor MMC-a Takao Kato napomenuo je da japanska marka takođe razmatra učešće u auto-moto sportu. Međutim, japanski Response piše da se novi Lancer Evolution neće desiti - ili bar još uvek nije u planu. To je nagovestio i sam Kato koji je rekao da on to želi da uradi, ali da kompanija prvo mora da stane na noge. Prema njegovim rečima ''kompanija još uvek nije dovoljno jaka''.

 

Pored toga, MMC akcionari u stvari žele povratak Lancer Evolution, navodi se u izveštaju. Pomalo iznenađujuće, s obzirom na to da je akcionarima obično stalo do profita, a ne do imidža kompanije. Podrazumeva se da elektrifikacija - i njen skupi razvoj - igra ogromnu ulogu u odluci Mitsubishija da ne da prioritet povratku Lancera Evolution. Mitsubishi je takođe relativno jak u pogledu hibridnih vozila i off-road vozila, a Kato želi da iskoristi tu prednost da kompaniju vrati na noge. Treba napomenuti da se Mitsubishi muči kao kompanija i da sada prilagođava svoju liniju kao deo alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi i usmeriće svoje napore na ASEAN (Japan, Kina, Australija, Indonezija, Indija, Filipini, Tajland...) region. Pa opet, nikad ne reci nikad. Možda će nam trebati malo više strpljenja pre nego što ugledamo povratak imena Evo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedan od poslednjih proizvedenih Mitsubishija Lancera EVO

 

216886-mitsubishi evo 03.jpg

 

Odlazak Mitsubishija Lancera Evolution sa scene pre pet godina u desetoj generaciji, zaključno sa 2016. godinom, bila je loša vest za fanove japanskog sportskog sedana širom sveta, pa je Mitsubishi u čast modela na odlasku, u prodaju pustio ograničenu količinu od 3.100 primeraka Lancer Evolution ''Final Edition''. Sada je 2021. godina, a u oglasu se pojavio jedan od takvih iz 2015. godine i to nov! Mada je star šest godina, kao salonski primerak je prešao tek 99 kilometara, a prodaje ga lokalni kanadski trgovac Mitsubishija Baywest Mitsubishi.

 

216885-mitsubishi evo 02.jpg

 

Reč je o 350-om primerku od 350 isporučenih u Kanadu pa cena zato nije mala: 147.899 kanadskih dolara (99.755 evra). Međutim, to je dobra prilika jer će ovakvom automobilu cena u budućnosti samo rasti.

 

mitsubishi  evo 03.jpg

 

Auto je lakiran u belu boju, a u odnosu na standardni Lancer Evolution, ''Final Edition'' ima crno lakirani krov, posebne značke sa nazivom i BBS aluminijumske felne. Tu su i standardni zadnji spojler, i Brembo kočiona klešta lakirana u crvenu boju. Unutrašnjost je prilično standardna, a jedine značajne promene u odnosu na obični Evo su crveni kontrastni šavovi i pločica sa serijskim brojem, u ovom slučaju - 350/350. Poslednji Mitsubishi Lancer EVO ispod poklopca raspolaže sa 307KS i 414 Nm (standardni 295KS i 407 Nm) koliko isporučuje njegov kultni 2.0 turbo četvorocilindraš koji snagu šalje na sve točkove putem 5-stepenog ručnog menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition prodat za rekordan iznos

 

mitsubishi tomi 03.jpg

 

Nakon što je Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition, koji je bio deo Mitsubishijeve Heritage flote u Velikoj Britaniji, prodat za rekordnih 100.000 funti, odnosno 118.200 evra, taj rekord se nije dugo održao. Na aukciji kuće Silverstone Auctions se našao Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition #001, koji je plaćen 146.250 funti, odnosno 172.825 evra, što je novi rekord za ovakav automobil.

 

mitsubishi tomi 02.jpg

 

Razlika u ceni između dva primerka je očigledna, a rezultat je činjenice da se radi o automobilima s brojevima šasije #006 i #001. Skuplje prodati primerak je ujedno i prvi proizvedeni, zbog čega je još posebniji.

 

mitsubishi tomi 01.jpg

 

Set nalepnica u kombinaciji sa belim 17-inčnim Enkei felnama je deo Special Colour Package paketa, a proizvedeno je svega 212 ovakvih primeraka. Evo je u fabričkom stanju osim izduvnog sistema od nerđajućeg čelika s tim da je originalni još uvek u posedu vlasnika, kao i kompletna dokumentacija sa servisnom knjigom. Automobil je prešao 17.703 kilometra te je imao dva vlasnika. Sudeći prema fotografijama, radi se o jednom od najboljih Evo VI modela na svetu.

 

Tommi Makinen Edition je najbolja verzija modela Evo VI i verovatno najpoželjniji Evo. Pojavio se 2000. godine u čast četiri vezane WRC titule vozača Tommija Makinena u periodu između 1996. i 1999. godine kao najbliža verzija njegoog trkačkog automobila. Automobil pokreće 2.0 četvorocilindrični motor sa turbopunjačem koji zvanično razvija 276KS i 373 Nm obrtnog momenta, ali je zapravo realna snaga oko 300KS. Motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem preko kojeg se snaga prenosi na sva četiri točka. Automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 4.4 sekunde i postiže maksimalnih 240 km/h. U poređenju sa standardnim modelom Evo VI, Tommi Makinen Edition verzija ima turbopunjač od titanijuma, brži upravljač, drugačiji izduvni sistem, remapiranu ECU jedinicu, ojačani diferencijal, redizajnirani prednji branik i nešto drugačije oslanjanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mitsubishi Lancer Evo koji je pripadao Ričardu Barnsu

 

mitsubishi a03.jpg

 

Mitsubishi Lancer Evolution je veoma popularan model, a želja svih ljubitelja je definitivno verzija Tommi Makinen Edition. Međutim, sada entuzijasti imaju priliku da poseduju automobil koji je nekada pripadao preminulom reli fenomenu, velikanu Ričardu Barnsu.

Reč je o modelu Mitsubishi Lancer GSR Evolution V S500 TMR, koji je prešao manje od 1.300 kilometara i koji je poklonjen Barnsu nakon osvajanja titule u poretku konstruktora World Rally Championshipa 1998. godine. S obzirom da je u narednoj sezoni vozio za Subaru, vožnja Mitsubishija bi verovatno predstavljala kršenje novog ugovora za Barnsa, ali on ga ipak nije prodao.

 

mitsubishi a02.jpg

 

Automobil je postao deo njegove lične kolekcije te je ostao među ostalim automobilima sve do 2020. godine, kada ga je porodica Barns prodala kompaniji Iconic Auctioneers. Automobil je zatim poslat na restauraciju vrednu gotovo 20.000 evra.

 

mitsubishi a01.jpg

 

Ispod haube se nalazi 2.0 DOHC četvorocilindrični turbo motor koji razvija 280 KS. Snaga se prenosi na sva četiri točka putem Mitsubishijevog pouzdanog SAWC 4W sistema i Active Yaw Control sistema. Za zaustavljanje se brinu velike Brembo kočnice. Stabilnost je fantastična, čemu doprinosi i širi trag točkova. Novi vlasnik će dobiti i nekoliko Barnsovih stvari uključujući kačket, putnu knjigu i fotografije automobila iz prošlosti. Za automobil će verovatno izdvojiti do 100.000 funti (116.000 evra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...