Jump to content
FAS Goran
vazon

Lancia Ypsilon 2003. - 2011. - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

U temi "Ženska za volanom" izneo sam mišljenje da su Italijanke najgore vozačice, mislim da ni Italijani ne zaostaju. Možda i drže do tehničke ispravnosti, ali su aljkavi do kindera. Poseban problem kod svih polovnih Lanći je što su mahom uvezene iz Italije i prešle xyz kilometara. Takođe, kod Lanći važi kako se koja potrefi. Brat je vozio Dedru 1,6 mpi, uvezao je iz Nemačke. Dao je malo više para, ali je uživao. Ta Dedra se još voza po Novome Sadu, već kod trećeg vlasnika i svi zadovoljni. Ako ne žuriš moje mišljenje je da se orijentišeš na Ypsilon iz Nemačke ili Švajcarskei. Imaju i žabari svog Dinkića. Kod njih je popust staro za novo 2000E i krediti su im povoljniji, tako da vozila ne održavaju baš u tip-top stanju. Možda je moj osećaj subjektivan, ali Dedra koju pominjem je po dosta detalja bila lepša od Dedre iz Italije. Ličila mi na mali Mercedes. Valjda i oni kao nekada Zastava više pažnje polažu vozilima za izvoz.

239.gifšto se tiče hrama, moja prijateljica istinski zvala popa i osveštala auto, ali ne pomaže-i dalje ga čuka gde stigne pa kod oštećenih hvata na šarm

Izvinjam se i tebi i ostalima ako sam bio preoširan-dosadan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razvencao se od Dedre danas. Potraga za novim vozilom i zvanicno pocinje! Aj' nek mi je sa srecom! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo da se igramo - kad bi ste mogli da birate izmedju Lancie Ypsilon i Fiata 500, sta bi ste izabrali i zasto? Fiat 500 mi je za sada preskup, ali kazem "da se igramo" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 je zbog kratkog međuosovinskog rastojanja mnogo nemiran na neravnom putu pri većoj brzini (probaj deonicu od BIP-a do Laste), skače i otima se ko divlji konj. Mesta ima slično kao i u Seicentu (600). Gepek je tu reda radi. Fiat 500 čak i nije mnogo lep, nekako je zdepast i pozadi stilski nedovoljno doteran. Iznutra me nervira Fiat-ovo insistiranje na beloj boji koja ipak po mom skromnom mišljenju loše izgleda. Materijali nisu na nivou Lancia modela. Ipak, važi za najbolji Fiat do sada, Panda je na drugom mestu. Sve se ovo odnosi na osnovne modele dok npr. Abarth predstavlja već nešto drugo ...

Lancia Y ima nešto veće međuosovinsko rastojanje pa je i udobnija i po mom skromnom mišljenju nešto markantnija kao pojava. Iznutra su prilično kvalitetni materijali i prijatni na dodir.

Za kraj, sve se vrti oko dizajna pošto su motori identični a razlike su u platformi i samo neke skrivene emocije mogu da odnesu kupca ka određenom modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno Lancia Ypsilon. Da me vide u F500 svi bi rekli vidi matori derpe. U Ypsilon bi bilo svaka čast gospodine. Ni tehnički-tehnološki i funkcionalno nisu za poređenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uze li ti neki auto?

Pre neki dan Dinkić je bio u mom televizoru i opet (.... ko zna koji put) obećavao svetliju budućnost. Navodno će u Kragujevcu početi da se montira Fiat Idea/Lancia Musa. Pošto mu to dođe kao Ypsilon karavan, možda nije loše da razmisliš ozbiljno o ovom modelu. Dobićeš stil, eleganciju kao i kod Ypsilon-a pa još pride 4/5 vrata i kakav takav prtljažnik, pa ovo dođe kao interesantno za dugogodišnju upotrebu. Delova bi trebalo da bude. Ako nisi incidentan vozač onda kod registracije osiguraj stakla i trebalo bi da budeš bezbedan (uslovno rečeno).

Inače rešenje da ne boli glava i novčanik = polovan Fiat Punto mk.2b i voziš, čukaš, zamažeš i opet voziš i što je najvažnije ne brineš o generalkama, branicima, staklima, krilima, kožnim sedištima i ostalim (ne)potrebnim stvarima. Hoću da kažem stil, elegancija i slična sr..a imaju cenu (visoku).

Da ilustrujem - moj rezon.

Odustao sam od Lanče Y (jesam izdajnik ali cipele sa kožnim đonom koštaju) i poručio Punto 1,2 8V b 3V naravno putnički u crnoj boji. Stiže nešto pre Nove Godine. Nema klimu (imam je u Libri i to automatsku dvozonsku sa sve ugljenim filterom), nema servo (imam u Libri pravi hidraulični servo), nema centralnu bravu, ima el. podizače prozora i što mi najviše prija 155/80/13 pneumatike. Znači 4 zimske Tigruše oko 12 000 din. Za Libru 4 zimske Michelin oko 36 000 din. i još nešto preko toga. Na lux makine se ne stavljaju Tigruše jer to govori kakav je vlasnik. Znači, Punto stalno a Libra nikako zimi (ni do sada nije vožena zimi).

Pošto Libru pokušavam da prodam za 6000 eura i ne ide nikako, zaključujem da bi za 4000 možda otišla i to knjižim kao njenu realnu vrednost. Kada na ovu cifru dodam cenu Punta kod nas lako dolazim do zaključka da za približno 6300 eura imam nepobedivu kombinaciju - dugoprugaš za udobna putovanja (nema akanja u kolonama - pođi stani po sat vremena već samo 5. brzina i auto put) i mali gradski auto za gužve, tesne ulice i još tesnije parkinge. Kada se auto upotrebljava u režimu auto puteva to na njemu skoro i da ne ostavlja nikakve tragove. Svakodnevna gradska vožnja sahranjuje automobil i bolje je da bude nešto jeftino za održavanje.

Ako je novac veliki problem (a obično jeste) možda se treba manuti egzotike i gledati neko opšte prihvaćeno rešenje koje miri prostor, brzinu, udobnost i naravno nabavnu cenu sa troškovima održavanja.

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane

ja bih pre uzeo Seicento za grad nego tako ogoljen Punto jer je jos jeftiniji za odrzavanje i ima bolji motor.Moj drugar prodaje te Seicentoe sa fabrickim plinom 2006 za 2700 eura a i sam ga vozi i ne moze da se nacudi kako auto ide i malo trosi.Kaze da mu je prosecna potrosnja oko 6l plina sto ti je malo jace od 400 dinara.

Sta ces jeftinije a pritom ide ko blesav -pravi mali gradski zvrk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmatrao sam i Seicento, tačnije njega prvog. Ali je otpao. Mnogo je razloga, da sad ne čukam. Ne volim alternativna pogonska goriva. Ono što ima ugrađeno autogas sigurno je mnogo prešlo. Probao sam Sei i ja se nisam oduševio njime ni malo. Mnogo je razloga. Nisam oduševljen ni Puntom ali ipak je nešto prostraniji i udobniji. Motori su takoreći isti, onaj 1.1 je malo modifikovan u 1.2. Cene održavanja su približne pa ni to nije moglo da presudi u korist malog Seicenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, ljudi!

Nisam jos nista kupio. Posao mi je na 10 minuta peske od kuce, napolju je zima te mi i nije do nekih eksurzija i putovanja po okolini. Sve u svemu, snalazim se dobro u ulozi pesaka ovih dana. Cekam taj famozni januar, pa krecem u ozbiljniju akciju. Za sada samo gledam sta ima u ponudi.

Moja razmisljanja ovih dana su isla i do kupovine Stila. Ima ih dosta iz uvoza, svi su lepo nasminkani, mada mogu misliti koja je prava sitaucija... Sreo sam pre neki dan drugara, kaze kupio auto u Madjarskoj. Navodno cene nisu lose, Madjarska nam je pod nosom, a kako im je zemlja ravna ne akaju mnogo automobile. Ako vam se ova ideja cini zanimljivom, evo njihovog najpopularnijeg sajta: www.hasznaltauto.hu pa pogledajte kakva je situacija.

@BaneJ

Vidis, to za Musu je zanimljivo. Bas sam se pitao hoce li se neka Lanca proizvoditi kod nas... Musa mu dodje nesto kao nabildovani brat Ypsilona. Jako mi se svidja, samo sto je to prevelik auto za moje potrebe. Videcemo sta ce biti od toga, ipak je to Dinkic izjavio...

To sto kazes za Punta - mislim da se svi slazemo. Punto je sigurica. Svaki put kad neko od prijatelja ima dilemu sta da pazari (a pri tome nema nikakve specijalne prohteve) ja mu preporucim Punta 1.2 8v.

Kako ne pusim, ne pijem, ne kockam se i ne bacam novce na slicne jalove aktivnosti pomislio sam da ipak zasluzujem lep automobil, te sam se vratio prvobitnoj ideji - kupovina Ypsilona.

Ako bi mogao da se nadje neki solidan za oko 5000 (a videli smo da moze) kupio bih ga ako bih znao da cu:

- Imati gde da nabavim osnovne delove (veliki servis i to)

- Da postoji neko u krugu od 50km (Novi Sad najbolje) ko bi mogao da mi odrzava auto.

- Da postoji nacin da se zastitim od posledica eventualnog cukanja i malo jaceg cukanja. Nisam incidentan vozac, ne srljam i ponasam se odgovorno, ali nikad ne znate kada ce neki kamikaza da vam izleti iz sporedne ulice i nabode vas. Da li je kasko osiguranje mozda resenje?

Ako mi pomognete da nadjem odgovor na ova pitanja, mislim da cu biti dosta blizi odluci da uzmem Ypsilona. Ukoliko znate da ga vozi neko sa foruma, cimnite ga da nam se pridruzi ovde i pomogne u resavanju gore navedenih nedoumica.

Hvala! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Delova ima isto kao i za Punta jer i jeste Punto...lepše upakovan. Ovo ne važi za limariju, farove i ostalo. Ne, ovo ne znači da ih nema, već da su skuplji u odnosu na Punto.

- Gde je 50 km, tu je i 80 km... :whistle:

- Da se zaštitiš...finansijski kasko...fizički - veži pojas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm...

Pre nekog vremena mi BaneJ rece sledece:

Nemoj da se nadaš da ćeš u prodavnicama naći nešto od delova što nije 100% kompatibilno sa Puntom (filteri, nešto od mehanike vešanja i to je to). Za ostale stvari se dovijaš tj. poručuješ spolja. Bila je pre 2 godine prodavnica Auto Lancia kod Bogoslovije ali vidim da je zatvorena i preseljena negde. Čuo sam da je prodavnicu držao Ninićev brat (onaj Ninić servis iz Mirijeva). Bilo je svašta u prodavnici i moglo je da se naruči. Cene, pa ... onako evropski jake.

To me prilicno obeshrabrilo. Sad mi ti kazes da delovi i odrzavanje nebi bili toliki problem. Morace da se uradi jedno ozbiljno istrazivanje ovim povodom :) da vidim stvarno koja je situacija.

- Gde je 50 km, tu je i 80 km... :whistle:

Veruj mi, najuzaznija stvar mi je da se vucaram po Beogradu zbog popravke automobila! To bih da izbegnem po svaku cenu. Cuo sam da u Novom Sadu ima neki Fiatino ili tako nekako. Je l' bi mogli tamo da mi zavrse pos'o?

- Koliko bi, od prilike, kostalo kasko osiguranje za Ypsilona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trap, kočnice, menjač, sve oko motora...ma, sve što ne vidiš na toj Y je isto kao kod Punta. Ista je platforma, isti motori, menjači...

Ono što vidiš nije isto, a to je ono što sam ti i napomenuo, tj. far, krilo, stakla...ako ti bude trebalo, plaćaćeš skuplje nego za Punta.

Nemaš šta da se vučeš po Beogradu jer sam mislio na Gorana sa Altine...tebi je on najbliži i nećeš pošteno ni ulaziti u Beograd iz pravca Novog Sada... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vojo, bas dobro da si naisao. Ajde kad uhvatis vremena napisi mi koliko je tesko odrzavati taj auto, koliko lako nalazis delove, cene i sve u vezi sa tim sto bi moglo da zanima novog ponosnog vlasnika jednog Ypsilona. Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče redovnog održavanja (motor, sve što je zakačeno na motor - filteri, creva, auspuh, elektronika, pumpa u rezervoaru i sl.) sve odgovara od Punta mk2 i ovo se odnosi na novi Ypsilon. Stari Y je nastao na šasiji Punta mk1 pa nešto (npr. hladnjak odgovara samo od Punta 1) dok ostale stvari mogu da se kombinuju od Punta 2 i 1.

Što se tiče havarijskog održavanja, u slučaju čukanja, limarija, stakla i farovi/stop svetla naravno moraju da se kupe za dati model. Sve može da se poruči novo ili polovno.

Goran i TIM su i moja preporuka za održavanje. Na kraju, i ja sam kod njih vozio svoje ljubimce na servis.

Mada posle svega što si pitao/napisao a naročito pošto si već bio vlasnik Dedre, stičem utisak da bi tebi najviše odgovarao Opel Astra 5V i to 1.4 16v (uglavnom ok uz sitne mane) ili 1.7 cdti (uglavnom mešaju vodu i ulje ali ne na glavi već nešto banalno) i to su im manje više svi veći nedostaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Astra?! Okej, izbacite ga sa foruma! :rofl:

Salu na stranu, otkuda sad to? Mislim, sta imaju zajednicko Dedra i taj Opel i sta to samnom nije uredu pa da vozim Opela? :)

Ili mozda bolje da pitam ovako: Zasto mislis da Ypsilon nije bas za mene?

Ziveli! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas kao sto ste pisali, sve sto se ne vidi na auto je punto2 i delova na svakom cosku. Ono sto "boli" su limarija i stakla.

- Stakla se mogu naci ali nisu jeftina. Npr. soferka za ypsilon je oko 20.000 rsd.

- Desni far mi je jako potamneo i cak ni poliranje nije dalo znacajnije poboljsanje. Nov far u BG je 155eur original 105eur kopija.

E sad koga ne mrzi da se muci i porucuje preko ebay.it, gde far u kopiji kosta 50eur, a polovnih u ponudi od 20-30eur.

Zakljucak kasko je pozeljan :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komšija prodaje noviji model, godište baš 2003 čini mi se, ima klimu i neki slabiji benzinski motor, boja plavozelena neka lepa, na BG table, Mirijevo pa ko hoće da gleda mogu da vas spojim...cena 2700 eur!

Izvinjavam se što je reklama, više mi je namera da informišem, dal će komšija prodati, hoće kad tad valjda.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bice da je to stariji model po ceni, inace 2003 je prelomna ima starog i novog modela

Voja

Za soferku:

Zvao sam dve firme u BG-u i nije mi se nesto trazilo jeftinije jer sam osigurao stakla :-)

To su cene euroglass i glass service

Edited by vojinp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, cena koju sam gore napisao je bas za ta dva servisa, doduse imaju ih na stanju ko zna od kad, pa su zato smanjili cenu maksimalno. Inace, vlasnici su isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...