neshtry 14490 Posted December 30, 2019 Izvinjavam sa, SkyActiv-G... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 30, 2019 Autogefuhl video: Test 2020. Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Iako je na testu karavan, preko njega može da se sazna sve važno o novoj Corolli bez obzira na karoserijsku verziju: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 11, 2020 CarsGuide video: Test 2020. Toyota Corolla sedan Nije joj glavna prednost u odnosu na konkurenciju ogroman gepek koji ima - pogledajte i ostale karakteristike: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 27, 2020 ChasingCars video: Test 2020. Toyota Corolla Jedno je sigurno - nikada bolje nije izgledala: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 4, 2020 AutoservisEmisija video: Toyota Corolla 1.2 Turbo Novi uzbudljivi dizajn, staro ime, dizelaša nema već su tu hibridi i čist benzinac: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 9, 2020 TheStraightPipes video: Toyota Corolla vs Honda Civic Sedani sa automatikom (CVT) za američko tržište - faktički ovo su dva modela limuzina koje Amerikanci kupuju kad ne znaju šta će da kupe, a treba im neki auto sa četvoro vrata da se prevezu od tačke A do tačke B i ništa više od toga: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 11, 2020 U planu i Toyota GR Corolla Nedavno predstavljeni Toyotin hot hatch GR Yaris je naišao na brojne pozitivne kritike, a isto se očekuje i za buduću sportsku GR Corollu. I za GR Corollu će se pobrinuti Gazoo Racing, ali kako stvari sada stoje ovakvu Corollu po pisanju britanskih medija ne treba očekivati pre modelske godine 2023 (bar što se tiče britanskog tržišta). GR Corolla će dobiti isti 1.6 trocilindrični turbo motor kakav ima i GR Yaris, ali ostaje pitanje sa koliko snage će raspolagati u Corolli (u svakom slučaju i ovde će biti uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem). Takođe, GR Corollu će odlikivati i aero body kit (proširenja blatobrana, izmenjeni branici, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), set novih alu točkova, modifikovano oslanjanje, širi trag točkova, jače kočnice, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi i doterani enterijer sa sportskim sedištima, kožnim volanom i sportskim pedalama. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 13, 2020 VreleGume video: Toyota Corolla Hybrid protiv Mazde 3 Svaki je neprikosnoven na svoj način, ali koje su im prave vrednosti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 2, 2020 Toyota podnela zahtev za zaštitu naziva GR Corolla Pojedini mediji su objavili informaciju da je Toyota podnela zahtev za zaštitu naziva GR Corolla što je još jedan nagoveštaj da će ova japanska kompanija u budućnosti ponuditi i hot hatch varijantu Corolle. O tome se inače govorilo još ranije, pri čemu se navodi da će se i za GR Corollu pobrinuti Gazoo Racing. Ipak, ovakvu Corollu po pisanju nekih britanskih medija možemo očekivati tek za nekoliko godina. GR Corolla bi trebalo da dobije isti 1.6 trocilindrični turbo motor kakav ima i GR Yaris, ali ostaje pitanje sa koliko snage će raspolagati u Corolli (u svakom slučaju i ovde će biti uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem). Takođe, GR Corollu će odlikivati i aero body kit (proširenja blatobrana, izmenjeni branici, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), set novih alu točkova, modifikovano oslanjanje, širi trag točkova, jače kočnice, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi i doterani enterijer sa sportskim sedištima, kožnim volanom i sportskim pedalama. Na kraju treba pomenuti da je Toyota podnela zahtve i za zaštitu naziva C-HR GR-Sport, kao i da je još ranije zaštićeno ime GR Hilux. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 15, 2020 Autotrader video: 2020. Toyota Corolla Potpuno nova generacija Corolle i verovatno najinteresantnija Toyota koja se pojavila na tržištu godinama: 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 21, 2020 Savagegeese video: Test 2020. Toyota Corolla Na testu je Corolla sa manuelnim menjačem: 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 19, 2020 NK test: Toyota Corolla 1.6 Uvoznik Toyota vozila nam je u vrlo kratkom roku, prosto ''uvalio'' kompletnu Corolla gamu u ruke, tako da smo u vrlo tesnom ritmu prošli kroz nekoliko varijanti nove generacije najprodavanijeg Toyota vozila u istoriji. U ovom tekstu razmatramo jednu od najpristupačnijih varijanti - limuzina sa 1.6 motorom. Limuzinu smo već imali prilike da vozimo, ali je za pogon bio zadužen HSD, tj. hibrid koji možda doprinosi manjim štetnim emisijama, potrošnji i, uopšte, ekološkoj osvešćenosti - ali, primetno podiže cenu koštanja. Takvi argumetni su važni u nekim drugim zemljama, gde države žele da deo novca poreskih obeznika pokušavaju da vrate kroz, za nijansu, čistiji vazduh. Naravno, to u Srbiji sigurno nije slučaj ili to bar nije nešto što se dugoročno i planski sprovodi. U takvim uslovima, doplata od 6.000 evra za hibridni pogon i to onaj slabiji u ponudi, daleko je od bilo kakvog racionalnog izbora. Dizela, kao što znamo, u novoj Corolla karoseriji više nema tako da se izbor svodi ili na 1.6 benzinac koji se nekada odazivao na Valvematic, ili na moderniju i nešto skuplju opciju u vidu 1.2 turbo-benzinca. Kako smo novu generaciju ovog modela već analizirali kako u limuzinskoj, a tako i u karavan karoserijskoj varijanti, kratko ćemo sažeti novitete ovog modela, a u nastavku ćemo se pretežno baviti specifičnostima konkretne kombinacije motora i opreme. Bilo bi prirodno očekivati da kompanija želi da održi svoju reputaciju štiteći oznaku Corolla koja se nalazi na preko 50 miliona prodatih vozila, ali marketing ''eksperti'' su odlučili da tu oznaku zadrže samo na modelu koji je okrenut slabo razvijenim tržištima gde su plasirane limuzine sastavljane u Turskoj fabrici. Ne baš dobro promišljen potez, zar ne? Nove linije su dosta modernije i atraktivnije nego što je to ranije bio slučaj, ali uprkos dosta žustrijim linijama karoserijama i agresivnijem svetlosnom potpisu, Corolla i dalje želi prevashodno da bude pouzdano prevozno sredstvo kakve smo i navikli. Enterijer je takođe, modernizovan, ali je to i dalje opet vrlo konzervativno u odnosu na ono šta radi konkurencija tako da Toyota ne napušta svoju osnovnu ciljnu grupu - konzervativne kupce koji traže poznata rešenja upakovana u tek nešto modernije pakovanje nego ranije. Enterijer, kao rezultat takvih kompromisa, nudi mogućnost širem spektru kupaca da nakon sedanja za upravljač ne budu zasenjeni beskonačnim ekranima na dodir, već da uprkos nešto većem broju ekrana ipak imaju osećaj tradicionalnog vozačkog ''radnog mesta''. Svi sistemi za pomoć vozaču su tu, a neki od vrlo naprednih su sada i deo osnovnog paketa opreme - sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivni tempomat i sistem automatskog kočenja dopunjuju osnovne sisteme sasvim zadovoljavajuće. Bolji paketi opreme uvode još naprednije sisteme, pa je tako Sol Tech paket na osnovnu bateriju sistema (TSS) dodao još nadgledanje kolovozne trake (LTA) i prepoznavanje vozila mrtvom uglu prilikom kretanja napred (BSM) i nazad (RTCA). Čista logika, kažete? Naravno, u zavisnosti od raspoloživog budžeta, logika pojedinih izbora se menja. Svako od nas, dok čita reklamnu brošuru/cenovnik nekako podsvesno klizi ka samom dnu cenovnika gde se nalaze najzanimljivije opcije. Slično je i sa testovima automobila u časopisima - mahom su u pitanju vrlo dobro opremljeni i motorizovani automobili kojima je jako teško naći neku manu osim, eventualno, potpuno ličnih estetskih impresija. Logika stiže u onom trenutku kada gurnete ruku u džep, tj. kada sednete ispred bankarskog savetnika. Tada se većina kupaca suočava sa surovom realnošću i tada će pokuašti da stvarno proceni šta je od inicijalnih zahteva realitstično, a šta samo lepa želja. Niski troškovi eksploatacije koji stižu iz relativno niskih troškova za registraciju, a potom i vrlo jednostavne mehanike koja, čak i kada zahteva održavanje, košta jako malo čak i kada servisirate vozilo u ovlašćenom servisu. 1.6 litarski atmosferski benzinac je jedan od ''poslednjih mohikanaca'' koji niti ima turbo punjač, niti ima direktno ubrizgavanje goriva, a pored toga je u pitanju motor koji je vrlo dugo prisutan i čije mane su davno otklonjene tako da vlasnike ovog modela, po pitanju troškova održavanja, a posebno onih vanrednih, očekuje zaista malo izdataka. Drugi aspekt praktičnosti je svakako raspoloživi prostor. Corolla, zahvaljujući limuzinskoj karoseriji, nudi sasvim dovoljno prostora za transport 2 ili 3 putnika na zadnjoj klupi bez obzira da li su u pitanju deca, tinejdžeri ili odrasle osobe. Prtljažnik je takođe vrlo korisnih gabarita, što takođe čini ovaj automobil vrlo praktičnim. Završni aspekt je opremljenost, a imajući u vidu da je Tojota u svojoj aktuelnoj akcijskoj ponudi ponudila upravo ovaj model, s time što je umesto testiranog Sol paketa opreme na akciji model sa malo manje opreme, odnosno u Luna paketu opreme. Sve ono pozitivno što stiže sa pouzdanim i dobro proverenim 1.6 litarskim benzincem ima i svoje naličje - potrošnja i buka. Uz pomoć, očigledno, dobre zvučne izolacije buka motora neće biti bitan faktor ukoliko broj obrtaja ne prelazi 3.500 obrtaja što je ujedno i dovoljno da se postigne uobičajena putna brzina na autoputu. Svakako da nedostatak snage na niskim obrtajima nije nešto što se može ''maskirati'' tako da će potreba da se obrtajima zalazi u gornji deo skale biti izražena kada ste na magistralnim ili, još gore, brdskim deonicama gde ukoliko želite da prizovete svu deklarisanu konjicu - obrtaji moraju biti preko 5.000. Istini za volju, hibirdni pogon je podjednako bučan, a katkad i bučniji kad su situacije poput obilaženja, dugačkih uspona ili nešo snažnijih ubrzanja u pitanju. Zanimljivo, u redvnoj mešovitoj vožnji, potrošnja iznosi oko 8.5l što je oko 3l više od hibridno pogonjenog modela, tako da kroz relativno jednostavnu kalkulaciju možete sami izračunati da li se doplata od 6.000€ za hibridni pogon isplati ili ne. Kažemo ''relativno'' jednostavna kalkulacija, zato što zavisi da li vas i koliko košta finansiranje te razlike i nešto viši troškovi registracije zbog veće radne zapremine, dok sa druge strane imate nešto više troškove eksploatacije u vidu kočionih pločica koje se kod hibridnih modela jako retko menjaju jer većinu kočione sile zapravo preuzima HSD pogon na sebe. Ukoliko ste češće na otvorenim putevima, razlika se prilično brzo smanjuje, mada i tu imamo ''klauzulu'' koja kaže da to zavisi od tempa vožnje. Naše je mišljenje da većina vozača koji se odlučuju za 1.6 atmosferski motor voze vrlo kontrolisano, tako da se nećemo posebno osvrtati na ponašanje vozila prilikom agresivnije vožnje. Nova Corolla šasija i ogibljenje zapravo su toliko kompetentni da je potrebno biti izuzetno agresivan vozač, a posebno ukoliko je za pogon zadužen 1.6 benzinac, da automobil prestane da ''sluša'' upravljač, ali čak i kada se tako nešto bude desilo - podupravljanje se vrlo lako kontroliše minimalnom korekcijom pedale gasa. Ogibljenje je, kako smo već pisali u prethodna dva teksta posvećena Corolla modelima, izuzetno dobro procenjeno tako da je vožnja veoma udobna uprkos tome što Tojota u jačim paketima opreme isporučuje gume vrlo niskog profila. Čak ni kada odaberete najskuplji paket opreme koji sa sobom nosi 225/45 u 18'', vožnja je vrlo udobna i civilizovana do te mere da se prosto morate zapitati zašto drugi proizvođači nisu u stanju da ponude automobil koji se ovako dobro ponaša bez obzira da li vozite po vrlo lošem asfaltu ili je to pak neki krivudavi put gde ovo ogibljenje sa lakoćom obezbeđuje praćenje zadate putanje bez imalo naginjanja, a uz sjajnu udobnost. Udobnost sa 17'' točkovima koji su prisutni u Sol paketu opreme je još bolja, tako da po ovom pitanju Corolla verovatno i prednjači u ovom segmentu. Ono što možemo da kažemo da je jedini negativan utisak po pitanju ogibljenja je da je ono previše nisko, a posebno kada se u obzir uzme i relativno nizak donji deo prednjeg branika što će zakomplikovati svakodnevne aktivnosti u domenu parkiranja i savladavanja ivičnjaka. Kao što smo primetili i nakon testa hibridno pogonjenog modela, Corolla u limuzinskoj karoseriji ostavlja daleko bolji utisak nego što su je prethodne verzije nudile. To naravno i ne treba da čudi s obizirom da je u proteklih 10 godina Corolla bila pravljena imajući u vidu siromašnija tržišta Južne Evrope, Severne Afrike i Bliskog Istoka. Testirani model košta 21.300 evra što je prilično veliki korak u odnosu na akcijski model sa Luna paketom opreme koji je, usled akcije, jeftiniji više nego solidnih 3.800€. Čini se da usled akcijske ponude, Toyota naprosto ''gura'' kupce koji traže racionalnu kupovinu u Luna paket opreme. Ono što bi smo mi svakako uradili je dodavanje Smart paketa (510€) čime dobijate keyless ulazak i pokretanje kao i vrlo praktične automatski sklopive retrovizore. To će cenu popeti na koji evro ispod 18.000, bez doplate za specijalne boje i zaštite. Što se potrošnje tiče, ona je takva kakva je. Oprezna gradska vožnja će vas koštati oko 8l, dok nešto nonšalantnije dodavanje gasa lako tu broju penje ka 9 i 10 litara, a dvocifrenu potrošnju treba očekivati ukoliko ste krenuli brdskim putevima. Na autoputu i magistralnim pravcima potrošnja se može spustiti na 6 litara, ali u zaista kontrolisanom tempu i sa minimalnim brojem dobro tempiranih preticanja. Naprosto, ovaj motor svoju mehaničku jednostavnos naplaćuje u višoj potrošnji goriva. Naravno, dodavanje LPG u jednačinu dramatično obara troškove eksploatacije, što je sasvim validna opcija. Poput prethodno vožene Corolla limuzine i karavana, udobnost je nešto što nas je impresioniralo. Ne samo što je udobnost za pohvalu, ona je takva da uopšte nema kompromisa po pitanju upravljivosti automobila iako Toyota sa svojom gamom motora ni ne razmatra bilo kakvo agilnu, a kamoli sportsku, vožnju. Dakle, ukoliko tražite ekonomični transporter koji nudi dobru opremu, dosta putničkog i prtljažnog prosotra - Corolla sa 1.6 motorom je tačan odgovor. Autor: Nemanja Šarović preuzeto sa - nacionalnaklasa.com 1 FreddoCane reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 9, 2020 Toyota Corolla Cross Nekoliko meseci nakon Yarisa, sada je i Toyota Corolla dobila svoju Cross verziju. Doduše, za sada samo na Tajlandu (gde prodaja startuje još ovog meseca), ali je već potvrđeno da će kasnije krenuti prodaja i na drugim tržištima. Corolla Cross je bazirana na Toyotinoj New Global Architecture platformi (TGNA-C), a pored beninske biće dostupna i hibridna verzija. Što se dimenzija tiče, automobil je dugačak 4.460 mm, širok 1.825 mm, visok 1.620 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.640 mm. Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 487 litara. Bazna verrzija ima 1.8 benzinski motor sa 140KS i 175 Nm obrtnog momenta (uz prednji pogon i CVT menjač), dok hibridna varijanta kombinuje 1.8 benzinac, elektromotor sa 72KS i CVT menjač. Ističu se i crni prednji gril, prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, crni elementi (branici, okviri blatobrana, pragovi, krovni nosači), disk kočnice napred i pozadi, točkovi od 17 ili 18 inča, veliki ekran osetljiv na dodir i digitalni instrumenti. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 17, 2020 Toyota Corolla GR Sport sedan Toyota je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi prikazala Corollu hatchback sa GR Sport paketom, što je bio Toyotin odgovor na sličnu ponudu drugih proizvođača. Sada je gamu dopunila i Corolla GR Sport u limuzinskoj verziji, ali sve se opet svodi samo na dizajnersko doterivanje jer izmena na mehanici nema. Corolla GR Sport sedan je dobila nešto agresivniji izgled sa elementima u crnoj boji (maska, retrovizori, pragovi, B stubovi, krov), pa LED prednja svetla, alu točkove od 18 inča, zatamnjena zadnja stakla i mali spojler na prtljažniku. Tu je i nova boja (Dynamic Gray), dok su za enterijer predviđena drugačija sportska sedišta (opciono i sa kožom), kožni volan, kao i crveni detalji. Pogon je hibridni sa 1.8 benzincem i kombinovanom snagom od 122KS. Cena ove Corolle će biti naknadno objavljena. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 27, 2020 Toyota Corolla je najprodavaniji automobil svih vremena Toyota Corolla je jedan od retkih automobila koji je postigao ogromnu svetsku popularnost. Corolla je automobil koji u osnovi nudi mnogo više od samo izgleda na koji su se kladili mnogi njeni konkurenti. Toyotini inženjeri bili su svesni da je izgled važan, ali to nije sve. Obično je potrebno nekoliko godina da se dokaže da li je automobil dobar ili ne. Tada se reč o dobrim ili lošim automobilima širi daleko i široko. A reč o Toyoti odavno se proširila, govoreći po celom svetu o pouzdanosti, kvalitetu, upotrebljivosti, trajnosti i trajnosti. Možda je upravo Corolla ima najviše zasluga za ovaj veliki ugled. ''Automobil za sve'', bile su čarobne tri reči s kojima je šef projekta Tacuo Hasegawa kratko i sažeto objasnio saradnicima suštinu svog zadatka. Već tada je Hasegawi bilo jasno da će globalni uspeh biti moguć pri svega izuzetnim kvalitetom. Zato su posvetili veliku pažnju gotovo svakoj komponenti, čak i najmanjoj. ''Ako želimo da novi model stekne reputaciju sjajnog porodičnog automobila, moramo ga napraviti kako bi odgovarao svim potrebama i upotrebama. Mora pružiti izuzetne vozne karakteristike, kao i udobnost i dobar osećaj iza volana. Mora biti dostupan po pristupačnoj ceni. Ali niža cena ne sme ni na koji način smanjiti kvalitet'', govorio je Tacuo Hasegawa. Kada se Corolla prvi put našla pod farovima u novembru 1966. godine, bilo je jasno da se rodila zvezda koja je udovoljavala svim zahtevima neumornog inženjera. Sa Corollom je Toyota od početka razvojne faze imala velike, zapravo globalne planove. Još 1970. Corolla je postala Toyotin najveći izvozni model, a tako je i danas. Prodaje se u čak 150 zemalja širom sveta. Do sada su proizveli jedanaest generacija Corolla u mnogim verzijama. Bili su tu klasična limuzina, ali i karavan, sportski kupe... Njegove sportske verzije su se čak pojavljivale u raznim trkačkim serijama. U 2013. godini je postao prvi automobil koji je imao proizvodnju veću od 40 miliona. Corolla je sa ovim brojem daleko najprodavaniji automobil svih vremena. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 27, 2020 Toyota Corolla HB 1.8 Hibrid na testu Auto magazina Uz uštedu i ekološke prednosti, Toyota je omogućila svojim kupcima da vožnja Corolle hibrid bude i zabavna. Iako motor nije previše snažan, ogibljenje i upravljač omogućavaju oštriju vožnju. Došlo je vreme da o Tojotinim hibridima više ništa ne mora da se objašnjava, čak i manje informisanim ljudima. Prius (''prvi'' na latinskom) se pojavio pre 23 godine i sada sa sigurnošću možemo da kažemo da je ova tehnologija više nego proverena. Šta više, Toyote koje se prodaju na zapadu su uglavnom hibridi. Sada kada se pouzdanost hibrida ne dovodi u pitanje, već hvali, došlo je i vreme za malo više kreativnosti. Japanci su odlučili da novi modeli ovog brenda nikako ne smeju da budu ''dosadni'' automobili. Ne samo što je Corolla sedan elektrifikovana po prvi put u istoriji, već je gama dobila i sportski karakter, uvođenjem jače verzije (za hečbek i karavan). U kombinaciji sa 2.0 benzincem, ukupna snaga sistema je 184 konjske snage, pa tako hečbek do stotke ubrzava za respektabilnih 7.9 sekundi. Dok u našu redakciju ne stigne na red i ta verzija na testiranje, pozabavićemo se proverenim 1.8 hibridom u potpuno novoj generaciji Corolle. Hečbek je namenjen ljudima koji nisu previše zahtevni u pogledu prostora, s obzirom da je međuosovinsko rastojanje kraće u odnosu na sedan i karavan. Iako hečbek ima manje mesta za kolena u odnosu na navedene verzije, ima nešto više mesta za glavu u odnosu na limuzinu, pa tako iznad glave osobe prosečne visine ima još oko 10 centimetara prostora, što je više nego kod većine novih konkurenata. Prtljažnik zapremine 361 litar je sasvim solidne veličine za jedan hečbek, tako da je auto prava mera za sve one kojima je Yaris premali, a nemaju potrebu za dodatnim prostorom koji nude karavan i limuzina. Nova generacija Corolle donosi i vrlo dinamičan dizajn, pa je auto sve samo ne konzervativan. Teško je odlučiti se da li je atraktivniji prednji ili zadnji deo, pogotovo sa punom LED tehnologijom na svetlosnim grupama. Niskoprofilne 18-ce dodatno utiču na sportski karakter, koliko god takva karakterizacija možda zvučala neprikladno za jedan automobil čija je glavna karakteristika da bude štedljiv i ekološki podoban. Da, Toyota je definitivno rešila da unese živosti u gamu, pa se i za unutrašnjost može reći da je kreativno dizajnirana. Možda ponekad deluje da preterujemo sa isticanjem kvaliteta materijala, ali to je zato što se proizvođači zaista trude da doživljeni utisak kvaliteta podignu na viši nivo. Toyoti to zaista ide od ruke; pretposlednji po redu, ''GR sport'' paket opreme, ima komandnu tablu presvučenu eko-kožom. Gratis je i metalik boja. Kod nižih paketa nema eko-kože ali su zato svuda prisutni mekani materijali i istaknuti štep. Kada smo već kod slabije opremljenih verzija, treba reći da je čak i osnovna verzija veoma bogata. Na primer, standard je adaptivni tempomat, automatsko kočenje sa prepoznavanjem biciklista i pešaka, asistencija za održavanje putanje u saobraćajnoj traci, kamera za prepoznavanje saobraćajnih znakova i automatsku aktivaciju dugih svetala, LED prednja i zadnja svetla, koža na volanu, automatska klima... Tako opremljena Corolla hečbek sa 1.8 hibridom košta 23.050 evra sa carinom i PDV-om. Na tu cenu se dobija subvencija države od 2.500 evra, pa vas auto na kraju izađe 20.550 evra. Pritom, treba računati i na dodatnih 100 evra uštede na godišnjem nivou zbog toga što se na hibride ne plaća porez na upotrebu motornog vozila. Da se vratimo na sportskiji karakter. Na instrumentima se od sada nalazi i obrtomer. Ne vidimo neku veliku korist od njega, s obzirom da je reč o slabijem hibridu, a i CVT menjač je taj koji diktira obrtaje u skladu sa zahtevanom snagom. Vozač ne može da zahteva više obrtaje, niti da manuelno menja brzine jer nema predefinisanih stepeni prenosa. Ako ništa drugo, bar znamo da motor ne prelazi 2.000 obrtaja tokom uobičajenih ubrzanja po gradu. Međutim, ono što stvarno jeste sportski su vozne karakteristike. Corolla je sada jedan od retkih modela C segmenta koji nazad ima sofisticirano multilink ogibljenje kao standard. Sa niskoprofilinim 18-cama skreće kao pegla, pogotovo sa direktnim volanom koji omogućava da u krivinama ne skidate ruke sa položaja 9:15. Čak smo u šali konstatovali da je zbog toga još niža potrošnja, s obzirom da nema gubitaka na nepotrebno kočenje u krivini. Sve u svemu, Corolla predstavlja vrlo zanimljiv spoj bogate opreme, sjajnih voznih karakteristika i veoma niske potrošnje. Sa umerenim ubrzanjima i nešto pažljivijom vožnjom u smislu ranijeg puštanja gasa kada vidimo da je ispred nas crveno svetlo ili kolona, postigli smo prosek po gradu tek nešto manji od četiri litre. Sa malo više strpljenja prilikom ubrzanja kojim se odlaže start benzinca, prosek lako može da bude i pola litre niži. Kada smo već kod toga, Toyota je ekonometar postavila i na ''hed-ap'' displej, tako da bez skidanja pogleda sa puta možete da imate skalu pred očima i maksimalno iskoristite doziranje gasa i ubrzanje samo na struju. U odnosu na Auris Hybrid, to jest prethodnu generaciju, Corolla hečbek i karavan imaju litijum-jonske umesto nikl-metal-hidridnih baterija, koje su zadržane samo u sedan verziji. Čak je i ukupna snaga sistema nešto niža - sada ima 122 konjske snage umesto 136. Nemojte da vas ove cifre zavaraju, s obzirom da samo elektro-motor ima 72 KS. Za razliku od drugih proizvođača koji snage SUS i elektro-motora sabiraju, Toyota to ne radi. U praksi su međuubrzanja veoma snažna, a jedini ''problem'' je što je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h. Za one koji nikad nisu vozili hibrida treba reći da auto uopšte nije dosadan za vožnju, pa ni spor, naprotiv. Elektro-motor omogućava trenutnu reakciju na komandu gasa, kao kod čisto električnih automobila. Rezerva snage je iznenađujuća, pogotovo u ''sport'' režimu kada Corolla ''poleće'' i sa malim gasom. Nema problem ni da lepo ubrza sa 130 km/h. Obrtomer nam je omogućio da vidimo da se na toj brzini vrti na oko 2.500 obrtaja. Putni računar tada pokazuje trenutnu potrošnju od oko 7 litara, ali prosek vožnje auto-putem u realnim uslovima ne prelazi 6 litara, što smo pre nekoliko godina iskusili čak i kroz Nemačku, sa mnogo vožnje po deonicama bez ograničenja brzine. Punim gasom, razume se. Suština svakog hibrida je niska potrošnja. Toyota se potrudila da vožnja takvog automobila zaista bude zabavna, čak i luksuzna. Kupce možda najviše raduje to što su troškovi redovnog održavanja niski, pa mali servis košta kao za Yarisa. Umesto džojstika, Toyota se u Corolli vratila na klasičnu ručicu menjača. Kod nje je nezgodno to što je u krajnjem zadnjem položaju ''B'' mod za kočenje motorom, pa nam se često dešavalo da vozimo u tom režimu umesto u standardnom ''D'' položaju. Toyota u ovom trenutku ima akcijske cene za Corollu u raznim verzijama i paketima opreme, uključujući 1.2 benzinca i hibride. Što se tiče hibrida, na akcijske cene se ostvaruje i državna subvencija od 2.500 evra, pa tako Corolla hečbek hibrid sa Terra paketom opreme kupca na kraju košta 20.550 evra. Toyota je omogućila akcijske cene i za drugi i treći po redu paket opreme, odnosno za Luna i Sol. Njihove krajnje cene sa subvencijom su 22.150, odnosno 22.850 evra. Na žalost, za testirani GR Sport u ovom trenutku nema akcijsku cenu, pa sa subvencijom košta 27.700 evra. Interesantno je da Corolla Hybrid sa najnovijim 2.0 motorom od 184 konjske snage startuje od 23.850 evra i to sa drugim po redu Luna paketom. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 6, 2020 Savagegeese video: 2021. Toyota Corolla Apex Apex = Corolla koja je napred 47% i 35% pozadi čvršća, a to je urađeno preko kraćih i krućih opruga: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 3, 2020 Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo Sport na testu Auto magazina U odnosu na hečbek, Toyota Corolla karavan ima duže međuosovinsko rastojanje i dosta više mesta za kolena putnika na zadnjim sedištima. O imidžu Toyote Corolle koji ima širom sveta nije potrebno mnogo govoriti. Najprodavaniji model svih vremena je pravi Japanac, ali globalno dopadljiv kupcima na svim kontinentima. Baš zbog toga nas je iznenadila činjenica da je najnovija generacija evropskija nego ikada, skrojena po ukusu vozača na starom kontinentu. Usput je donekle pretumbana ponuda u smislu oblika karoserije i naziva. Ime Corolla je u poslednje vreme bilo rezervisano za limuzinu, a sada je prošireno na kompletnu gamu, zamenjujući Auris. Sve verzije su dobile zadatak da budu sportske, s tim što limuzina i karavan imaju duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na hečbek. Velika promena je i u motorizaciji. Dizela definitivno više nema, a umesto njega dolazi potpuno novi 2.0 hibrid, koji se pridružio dosadašnjem 1.8. Troše manje od dizelaša, a i jeftiniji su za održavanje. Atmosferski 1.6 benzinac je rezervisan samo za sedan, dok hečbek i karavan kao alternativu hibridima imaju 1.2 turbo motor od 116 konjskih snaga. Priznajemo, na papiru ne deluje ubedljivo, pa smo rešili da otkrijemo šta stvarno može i to u karavanu. Na test smo preuzeli verziju sa Sport paketom opreme. U oči odmah padaju niskoprofilne ''osamnaestice'', koje daju poseban šmek atraktivnom dizajnu. Corolle inače imaju nešto višu cenu zbog izuzetno bogate standardne opreme, koja u baznom modelu uključuje automatsko kočenje, adaptivni tempomat, automatsku aktivaciju dugih svetala, nadgledanje saobraćajne trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova, LED farove i zadnja svetla... Naš test primerak ima eko-kožom presvučenu i proštepanu komandnu tablu, digitalne instrumente čija se grafika menja u zavisnosti od režima vožnje i mnoge druge detalje. Odmah testiramo otvaranje prtljažnika zamahivanjem nogom. Radi svaki put, za razliku od nekih automobila gde mašemo a ništa se ne dešava, dok nas prolaznici čudno gledaju. Gepek je apsolutno suština ''TS'' (Touring Sports) verzije. Sa svojih 598 litara je jedan od najvećih u C segmentu. Nova pozicija zadnjih amortizera omogućila je velike bočne pregrade. Zadnja polica se lako vadi, a odmah uz nju je i mrežica za razdvajanje prtljažnog od putničkog prostora. I ona se lako postavlja i demontira za svega par sekundi. Duže međuosovinsko rastojanje je omogućilo više prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima u odnosu na hečbek. Putnici prosečne visine iznad glave imaju još tri do četiri centimetra prostora, što može da bude tesno višim osobama. Red je da isprobamo i motor. Utisci su takvi da se u vožnji ponaša kao da ima bar 30% više snage. Nije preterivanje, posebno nas je iznenadio u Sport modu, gde zaista snažno vuče od vrlo niskih obrtaja. Nema potrebe vrteti ga, svoj maksimum daje već na 5.200 obrtaja. U realnim uslovima, retko kada ćete zaći preko 4.000 obrtaja. Na autoputu troši kao hibrid. Menjač ima duge prenosne odnose pa je na relativno niskim obrtajima što rasterećuje motor. Mi ga nismo štedeli, pa smo zabeležili prosek na testu od 8.0 litara, sa konstantno uključenim klima-uređajem. Dileme oko izbora motora za Corollu nema. Ukoliko ne prelazite veću kilometražu, 1.2 benzinac je pravi izbor. Ekvivalentno opremljen hibrid je skuplji 2.800 evra, ali se ta razlika u ceni vrlo brzo nadoknadi velikim uštedama u gorivu, pre svega u gradskoj vožnji, gde je hibrid neprikosnoven, uz prosek koji bez problema može da bude oko četiri litre benzina. Novu Corollu karakteriše sportska dinamika vožnje, pogotovo sa osamnaesticama kao na test automobilu. Brzina kojom možete da uđete u krivinu bez naginjanja a kamoli proklizavanja je impozantna. Tako nešto nismo očekivali od jednog karavana. Kada se svemu doda bogata oprema, ali i potpuno nova filozofija u pogledu kvalitetnih materijala, slobodno možemo da potvrdimo da se Toyota Corolla ozbiljno približila Leksusu po ukupnoj solidnosti i sofisticiranosti. Cena Corolle Touring Sports, što je zvaničan naziv za karavan verziju, počinje od 22.850 evra, koliko treba izdvojiti za testiranog 1.2 turbo-benzinca sa osnovnim Terra paketom opreme. Ipak, subvencije su omogućile dodatne uštede, pa tako hibrid sada ima nižu cenu od turbo-benzinca. Kupca, na kraju, hibrid izađe 21.650 evra uz dodatnu godišnju uštedu od oko sto evra na ime smanjenih troškova registracije. Ono što nas je prijatno iznenadilo je novi koncept osvetljenja, koji nismo videli ni na jednom drugom automobilu. U bokove gepeka sa svake strane su postavljene LED trake u dužini od oko pola metra. Time je Toyota Corolla karavan dobila najbolje osvetljen prtljažnik u klasi a i šire. Još jedna razlika u odnosu na hečbek je to što karavan ima ventilacione otvore za putnike na zadnjim sedištima. Po potrebi, protok vazduha na njima može da se isključi preko tastature klima-uređaja. Za obaranje naslona sedišta postavljene su ručice u boku gepeka. Trajanje i ove operacije se meri sekundama. Dobijena površina je praktično potpuno ravna, tako da bez problema možete da prevezete i dugačke komade nameštaja. Rezervnog točka nema, a umesto njega je dodatni prostor velike zapremine. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - Auto Blog 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted November 4, 2020 22 850e za karavan osnovni paket!!!Baš su "malo" skuplji od ostalih Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted November 4, 2020 14 hours ago, neshaoct said: svoj maksimum daje već na 5.200 obrtaja Već! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 15, 2020 Toyota Corolla 1.6 Valvematic Sol na testu Auto magazina Nije dizel, nema turbo, a nema ni struje iz elektro-motora. Čist benzin u četiri cilindra, a rezultat više nego dobar. Najprodavaniji auto na svetu, Toyota Corolla, definitivno je promenila ne samo imidž već i karakter. Uz atraktivne sportske, ali i elegantne note u dizajnu, auto je dobio i mehaniku koja u potpunosti odgovara estetici. Toyota Corolla 1.6 Valvematic SolTu, pre svega, mislimo na vozne karakteristike. Pored već poslovičnog kvaliteta i pouzdanosti, sada je i vožnja malo začinjena: Corolla skreće kao po šinama, a ogibljenje momentalno stabilizuje karoseriju. Pri svemu tome, auto je udoban po našim putevima, dobro podnosi sve vrste neravnina, pa čak i one udarne. Akcenat je, naravno, na hibridnim motorima. Tako je limuzina po prvi put u istoriji dobila ovu vrstu pogona, a za one koji preferiraju tradicionalna rešenja, zadržan je 1.6 benzinac sa 132 konjske snage. Dizelaši su otišli u istoriju. Dakle, Corolla je ostala jedan od retkih modela na našem tržištu koji može da se kupi sa klasičnim, atmosferskim benzincem. Njegova cena počinje od 15.490 evra. Odnosi se na osnovni paket opreme Terra, Spisak standardne opreme je izuzetno dug i podrazumeva mnogo toga što neki konkurenti nemaju čak i u najskupljim paketima. Na primer, tu su adaptivni tempomat koji sam održava odstojanje od vozila ispred, automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, kamera za snimanje saobraćajnih znakova, automatsko uključivanje dugih svetala kada ispred vas nema nikoga… Još je zanimljiviji sledeći paket po redu, Luna Family. Košta 16.790 evra i donosi još opreme među kojima su automatska dvozonska klima, senzor za kišu, kamera za vožnju unazad, elektronska ručna, retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, LED maglenke, alu-felne prečnika 16 inča, koža na volanu i ručici menjača, nasloni za ruke napred i nazad… Test primerak ima tek nešto više opreme, s obzirom da je reč o sledećem, Sol paketu. Ukoliko ste razmišljali o hibridu, njihova cena počinje od 24.400 evra, kada je u pitanju Corolla sedan. Navedena cifra je bez državne subvencije od 2.500 evra, s obzirom da je tokom decembra prekinuto primanje zahteva zbog duge procedure, a kraj godine je blizu… Ukoliko ne prelazite veliku kilometražu, ne brinite, 1.6 benzinac je prava mera. Jeftin je za održavanje, lepo ide i iznenađujuće malo troši. Na kraju krajeva, nema šta da se pokvari; nema turbine, nema skupih dizni. Corolla sedan, baš kao i Touring Sports (karavan), imaju duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na hečbek. To je uticalo na povećanje prostora za kolena, što je posebno bitno ako napred sedi visoka osoba koja će pomeriti sedište unazad. Mesta za glavu ima sasvim dovoljno kada su u pitanju ljudi prosečne visine. Do krova im ostaje još tri do četiri prsta prostora, što uopšte nije loše. Sedi se zavaljeno čak i pozadi, tako da duža putovanja neće predstavljati problem. Prtljažnik je tradicionalno prostran; između njega i kabine nema prepreka, što znači da možete da oborite deljiv naslon zadnjih sedišta i da ugurate duže predmete po potrebi. Završna obrada i materijali su takvi da bi i modeli Lexusa pozavideli. Meke površine su svuda, tu je i precizni štep na komandnoj tabli, pijano lak oko ručice menjača, polu-digitalni instrumenti sa velikim displejima… Ukupan osećaj kvaliteta je vrlo visok i zaista možemo da kažemo da se Corolla ozbiljno približila premium modelima. Ljubitelji limuzina će uživati u niskom i zavaljenom sedenju, sa gotovo opruženim nogama. Ovakvu relaksaciju ne mogu da pruže SUV modeli, pogotovo ne ležanje u krivinama kakvo omogućava najnovija generacija ovog najprodavanijeg automobila na svetu. Verujemo da mnogima ova karakteristika ne znači mnogo, ali kada je potrebno da se na putu pri većoj brzini izbegne prepreka, sjajna upravljivost će se sigurno ceniti. Za to je, između ostalog, zaslužno i kompleksno multilink zadnje oslanjanje, koje omogućava sofisticirano ponašanje automobila. Motor je posebna priča. Priznajemo, i sami smo se odvikli od atmosferaca, s obzirom da ih je sve manje. U ovom trenutku, mogu da se izbroje na prste jedne ruke modeli C segmenta koji imaju ovakve motore. Toyotin 1.6 poznajemo još iz Aurisa. Sada je prilagođenim najnovijim standardima o emisiji izduvnih gasova. Pri svemu tome je još pitomiji nego što je bio. Baš zbog toga što retko imamo priliku da vozimo mašinu bez turba, japanac nas je ozbiljno iznenadio svojom elastičnošću i količinom snage koju razvija na niskim obrtajima. Ovde se neće dogoditi da date gas, a da se malo toga desi. Praktično, vozićete ga kao turbo-motor, a ne kao klasičan atmosferski. Nema potrebe da se zalazi u visoke obrtaje u svakodnevnoj vožnji, što je rezultovalo neverovatno niskim prosekom po gradu za jedan klasičan 1,6 motor, ma koliko da ima direktno ubrizgavanje i sva moguća unapređenja. Verovali ili ne, nismo uspeli da pređemo 8l/100 km; štaviše, test smo završili sa 7.2 l/100 km. Pri 130 km/h je na niskih 3.200 obrtaja za jedan atmosferac i tada troši 6 do 6.5 litara, što je u rangu sa hibridima. Sa druge strane, iznenadiće vas količina preostale snage, kao i ponašanje na višim obrtajima. Voli da se zavrti, pa preticanja nisu nikakav problem. Uz već pomenuto povoljno održavanje i zaista nisku potrošnju za ovakav motor, Corolla je prava tema za razmišljanje za sve one koji bi još malo da sačekaju sa ''novim'' tehnologijama. Zakačaljke za kese i torbe su česte kod hečbek modela, međutim, kod sedana se ne sreću tako često: Corolla limuzina ih ipak ima. U odnosu na hečbek i karavan, Corolla sedan ima nešto skromniju LED rasvetu. Dnevna svetla čine dva tačkasta svetleća elementa, a slična je situacija i pozadi, bez atraktivnih LED cevi kakve imaju druge verzije. Atmosferski benzinac sa direktnim ubrizgavanjem od 132 konjske snage je rezervisan samo za Corollu sedan. Jeftin je za održavanje i što je najvažnije, malo troši. Po gradu smo zabeležili prosek od 7.2 l/100 km, dok po špicu ne prelazi preko 8. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 21, 2020 Motormouth: 2021. Toyota Corolla Hatchback Za tržište severne Amerike evo Corolle sa 2.0 motorom i 170 konja. Može imati manuelni ili automatski menjač. Automatik je CVT, ali unikatni jer ima klasičnu prvu brzinu, pa tek onda prelazi na CVT režim: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 2, 2021 Priča o Toyoti Corolli Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted January 2, 2021 On 12/15/2020 at 10:22 PM, neshaoct said: Po gradu smo zabeležili prosek od 7.2 l/100 km, dok po špicu ne prelazi preko 8. Jes, al nizbrdo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 8, 2021 CarGurus: 2021. Toyota Corolla Veoma je bitan izbor motora: Quote Share this post Link to post Share on other sites