Jump to content
FAS Goran
evilclown

Toyota Corolla / Corolla Cross

Recommended Posts

Nova Toyota Corolla na probi ''Novosti''

 

tyt005.jpg

 

Japanski automobilski gigant Toyota izabrao je španski turistički biser Palma de Majorku da predstavi novi generaciju najprodavanijeg automobila na svetu Corollu. Model koji je prodat u više od 42.000.000 primeraka, počevši od prvog automobila koji je poneo ovo ime davne 1966. godine, do sada predstavljao je uvek vrhunsku ponudu iz C segmenta. Da u Toyoti ne nameravaju da odustanu od oprobanog recepta postaje jasno već od prvog pogleda na 12. generaciju Corolle. Brojnim specijalizovanim novinarima iz celog sveta inženjeri i dizajneri Toyote su predstavili sve tri verzije - sedan (limuzina), hečbek i turing sports (karavan). 

 

tyt004.jpg

 

Poštujući želju prvog čoveka Toyote da ''više nijedan naš automobil ne sme da bude dosadan'', dizajneri su puno pažnje posvetili izgledu. Corolla je sasvim nova, osobena, hečbek je mišićav, sportski, mladalački... Sedan elegantna, uglađena,udobna limuzina, ''turing sports'' neverovatno praktično vozilo skladnih linija. Hečbek i karavan su prvi modeli koji nude izbor između dva vrhunska hibridna motora 1.8 i 2.0 litarskih sa 12 odnosno 180 KS. Po prvi put u istoriji kompanije i sedan je opremljen 1.8 litarskim hibridnim motorom. Dizel motora nema više u ponudi, a ljubitelji benzinaca će moći da biraju između 1.2 litarskog turba u hečbek i karavan verzijama (114 KS) dok je u sedanu moguće izabrati i benzinski 1.6 litarski motor sa 132 KS. 

 

tyt003.jpg

 

Za bezbednost vozača i putnika brine se unapređena ''Toyota Safety Sense technology'' krcata najnovijim sistemima od prepoznavanjnja pešaka (i danju i noću), čitanja saobraćajnih znakova, adapitvnog tempomata, kočenja u iznenadnim situacijama do sistema za pomoć pri parkiranju... Unutrašnjost vozila je priča za sebe. Nije se štedelo na materijalima, sve je na dohvat ruke, lepo izvajano, nadasve praktično, upotrebljivo. 

 

tyt002.jpg

 

Vožnja je dobila sasvim novu dimenziju. Ogibljenje izvedeno do perfekcije. ''Makferson'' napred i sasvim novi ''multi-link'' sistem nazad. Takozvana ''Adaptive Variable Suspension (AVS)'' primenjena je kod hečbeka i karavana a tu je i ''drajv mod'' koji ima opcije Eco, Comfort, Normal, Sport S, Sport S+ i Custom. Motori i automatski menjač (jedini manuelni menjač je u ponudi u sedanu uz benzinski motor od 1.6 litara) svoj posao obavljaju besprekorno. Udobna sedišta, brojni sistemi asistencije, dvoozonska klima (grejači svih sedišta, obruča upravljača) precizan uprvaljač. Sve je tu. Pri tome u unutrašnjost vozila, zahvaljujući unapređenoj izolacije, spoljni zvuci skoro da ne prodiru. Čujete samo šum pneumatika. Potrošnja svih verzija sa hibridnim motorima se kreće proesčno oko 3.2 do 3.4 litra, dok 1.2 turbo benzinac predstavlja vrhunac štedljivosti ovih agregata sa prosečnom potrošnjom ispod 5 litara na 100 kilometara. Nove Corolle su i znatno agilnije. Sa 2.0 litarskim hibridnim motorom hečbek do stotke iz mesta sprinta za 7.9 sekundi. Ono po čemu je Toyota prepoznatljiva - briga za očuvanje životne sredine je naravno jedan od prioriteta i kod novee Corolle. Emisije štetnih gasova su minimalne i kreću se od 76 grama po pređenom kilometru kod 1.8 litarskog hibrida do 114 grama kod 1.2 turbo benzinca.

 

Prezentacija Corolle biće uskoro obavljena i u Srbiji, a poznate su i cene na našem tržištu. Jedini žal je što smo mi jedna od retkih evropskih zemalja koja ne subvencioniše kupovionu hibrida, iako za ovu vrstu vozila i na našem tržištu, raste interesovanje. 

 

tyt 001.jpg

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Corolla GR Sport i Corolla Trek

 

toyota-corolla-gr-sport 1.jpg

 

Pored nekoliko novih verzija gradskog modela Aygo, obnovljenog Priusa i potpuno nove Supre, posetioci Toyotinog štanda na ovogodišnjem sajmu u Ženevi će moći da vide i nekoliko zanimljivih varijanti nove Corolle. Pre svega, tu je Corolla GR Sport, Toyotin odgovor na slične pakete drugih proizvođača (kao što su R-Line, GT-Line ili ST-Line). To ovde podrazumeva samo dizajnersko doterivanje Corolle, ali bez izmena na mehanici.

 

toyota-corolla-gr-sport 11.jpg

 

Corolla GR Sport je dobila nešto agresivniji izgled sa drugačijim prednjim grilom u dark chrome finišu, LED prednja svetla, set pragova, zadnji difuzor, alu točkove od 18 inča i zatamnjena zadnja stakla. Tu je i dvobojni eksterijer, dok su za enterijer predviđena drugačija sportska sedišta (opciono i sa kožom), kao i crni i crveni detalji. Takođe, Toyota će u Ženevi predstaviti i Corollu Trek, razvijenu u saradnji sa biciklističkim specijalistom Trek.

 

toyota-corolla-trek 1.jpg

 

Kao i kod drugih sličnih (pro)terenskih modela, i ovde je kao baza poslužila karavan verzija.

 

toyota-corolla-trek 11.jpg

 

Corolla Trek se ističe povišenim klirensom (+ 20 mm), dodatnim zaštitnim elementima oko blatobrana i pragova, sivim elementiam na prednjem i zadnjem braniku, LED prednjim svetlima, novim 17-inčnim alu točkovima, zatamnjenim zadnjim staklima, dvobojnim sedištima, 7.0-inčnim infotainment sistemom i drvenim akcentima. Prodaja Corolle Trek u Evropi startuje u avgustu, dok će cena biti saopštena naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenovnik za novu Toyotu Corollu u Srbiji

 

toyota corolla srb.jpg

 

Uvoznik japanske Toyote za Srbiju je na svom sajtu objavio i cenovnik za novu generaciju Corolle koju će sledećeg meseca domaća javnost moći da upozna na međunarodnom sajmu automobila u Beogradu. Za sada su objavljene cene za Corollu sedan i hatchback, a one startuju od 16.990 evra. Konkretnije, po cenovniku, Corolla sedan sa 1.6L benzincem od 132KS, 6-stepenim ručnim menjačem i Terra opremom košta pomenutih 16.990 evra. Sa druge strane, Corolla hatchback startuje od 18.490 evra, a to je verzija sa 1.2L turbo benzincem od 116KS, 6-stepenim ručnim menjačem i Luna opremom.

 

Cenovnik u SRB za Corolla sedan možete pogledati ovde.

Cenovnik u SRB za Corolla hatchback možete pogledati ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Corolla BTCC

 

toyota-corolla-BTCC.jpg

 

Nova Corolla fabričkog Toyota tima GB, spremljena za učešće u Britanskom prvenstvu turing automobila 2019, prvi put je izašla u javnost u petak na Olton parku. Tom prilikom izvedena je prva probna vožnja, a automobil koji je izradio ''Spidvorks motorsport'' vozio je Tom Ingram. Ingram je aktuelni BTCC vicešampion u apsolutnoj konkurenciji, istovremeno i osvajač trofeja namenjenog nezavisnim takmičarima. On je na pisti u Češiru, po komplikovanom i promenljivom vremenu, prešao prve kilometre u novom automobilu. Corolla će dalje biti transportovana u Španiju, na stazu Kalafat, gde će biti nastavljena ozbiljna razvojna testiranja.

 

''Izašao sam na pistu u novoj Corolli i osećaj je neverovatan'', pričao je Ingram. ''Još otkad je Toyota krajem prošle godine zvanično ušla u BTCC, sve što smo radili bila je priprema za ovaj trenutak. Auto izgleda zadivljujuće, stoga priznanje svim momcima ''Spidvorks'' tima, radili su odlično, kao i uvek. Apsolutna mi je čast što ću predstavljati britanski ogranak Tojote u ovom novom čudovištu napravljenom u Britaniji. Današnji test je u suštini bio funkcionalna proba, a Corollu ćemo detaljno ispitati u Španiji iduće nedelje. Jedva čekam da vidim šta može!''

 

Šef ekipe Kristijan Dik vrlo je zadovoljan kilometrima pređenim u tek napravljenom BTCC jurišniku. ''Sad možemo malo mirnije da spavamo'', komentarisao je on. ''Olakšanje je što smo dovde stigli i što sve funkcioniše. Ujutru nismo vozili, a razlozi su bili dvojaki. Staza je bila veoma mokra, a sesija je održavana na međunarodnoj konfiguraciji Olton parka, koju u BTCC ne koristimo. To vreme smo upotrebili za dodatne provere i rešimo nekoliko sitnih dečjih problema, a onda smo izašli tokom popodneva. Prvi Tomovi utisci bili su sjajni, zaista pozitivni. Nije bilo apsolutno nikakvih drama.''

Corolla se na asfaltu Olton parka pojavila kamuflažno ''livrejisana''. Prava trkačka kolor šema automobila ne očekuje se pre kraja meseca i zvaničnog BTCC medija dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota Corolla stigla u Srbiju

 

corolla006.jpg

 

Dvanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, Toyota Corolla, upravo je startovala na domaćem tržištu gde je ponuđena u formi atraktivnog hečbeka, sportskog karavana i elegantnog sedana sa četvora vrata.

Početak prodaje nove, 12. generacije Corolle na našem tržištu kompanija Toyota Srbija obeležila je promocijom za predstavnike medija u poznatom beogradskom hotelu Radisson Collection. Jedan od najdugovečnijih modela, a svakako najprodavaniji na svetu jer je od 1966. do danas stekao je više od 40 miliona kupaca, i u najnovijem izdanju napada C segment i to ponovo čini sa tri karoserijske verzije.

 

corolla005.jpg

 

Ova Corolla utemeljena je na novoj Toyotinoj globalnoj platformi TNGA, konsutrisanoj s ciljem da podrži dinamična vozna svojstva i najviši nivo sigurnosti, te donosi prošireni asortiman hibrida. Sve to u skladu sa novom filozofijom japanskog giganta da se u prvi plan stave uzbudljivi, istovremeno i ekološki prihvatljivi automobili. Shodno tome Corollu odlikuje privlačan dizajn ' hatchback sa petora vrata pleni dinamičnim izgledom, baš kao i TS Touring Sports odnosno karavan, dok sedan sa četvora vrata daje prednost elegamntnijoj liniji.

 

corolla004.jpg

 

Osim po obliku i ciljnoj grupi gde je kompaktni model pre svega namenjen mlađoj publici, karavan porodičnim kupcima, a sedan pravnim licima i flotama, pomenute verzije razlikuju se i u pogledu pogonskih agregata. Hatchback i TS karavan nude izbor između 1.2 turbo motora od 114 KS i dve verzije hibrida, slabiji u kombinaciji sa 1.8-litarskim motorom (122 KS), snažniji sa dvolitarskim benzincem i 180 KS. Sedan je dostupan sa 1.6-litarskim benzincem od 132 KS, kao i u hibridnoj varijanti (1.8/122 KS) što je prvi put da verzija sa četvora vrata može da se dobije sa hibridnim pogonom.

 

corolla003.jpg

 

Pored dinamičnog dizajna, novu generaciju odlikuje i sveobuhvatna Toyota Safety Sense sigurnosna oprema - standard su automatska aktivacija dugih svetala, čitanje saobraćajne signalizacije, sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara sa funkcijom prepoznavanja pešaka i biciklista, radarski tempomat i asistencija održavanja saobraćajne trake.

 

corolla002.jpg

 

Najpovoljniju cenu ima model sa četvora vrata. Corolla sedan kreće od 16.990 evra, koliko košta verzija sa 1.6 motorom u osnovnoj opremi Terra, dok je na drugom kraju cenovnika Corolla 1.8 hibrid sa cenom od 30.400 evra u Executive opremi. Corolla hatchback 1.2 turbo Terra po zvaničnom cenovniku staje od 19.400 evra (1.8 hibrid na akciji je 19.990 evra), s tim da je pripremljena specijalna ponuda kod modela sa višom Luna opremom gde je cena snižena sa 22.400 na 18.490 evra. Najskuplja verzija 2.0 hibrid sa Executive opremom košta 30.000 evra, isto kao i Corolla TS u istoj konfiguraciji, koja inače kreće po akcijskoj ceni od 19.590 za model 1.2 turbo sa Luna opremom.

 

cor001.jpg

 

Tekst i fotografije: Uroš Dedić

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mASbuoV0tNBi7jyL7R-3PECIjseujN11LIV AutoMarket.hr video: Proba Toyota Corolla

 

U Palma De Mallorci vozili smo novu generaciju najprodavanijeg automobila u istoriji. Pogledajte utiske sa prve vožnje nove Toyote Corolle:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test 2019. Toyota Corolla

 

Sa novim starim imenom dolazi i novi dizajn, Toyota koja postaje interesantna za gledanje...koja postaje lepa kako spolja tako i unutra. Doduše, unutra ima određenih bezveze stvari...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress video: Test 2019. Toyota Corolla

 

Toyotin rival Golfu se ponovo zove Corolla, i deli dosta elemenata sa Priusom i C-HR modelima (jer su na istoj platformi):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekao sam da sednem u Corollu, pa da je uporedim sa Aurisom, mozda ce nekom biti od koristi...

 

Corolla je uspela da se dizajnom priblizi evropskom ukusu, diskutabilan dizajn zadnjeg dela Aurisa je ublazen, u rekao bih, Corsa stilu, napred su mu dali jos agresivniji izgled I prelepa LED drl! Uz one kod vau-vau porodice sigurno najlepsi na trzistu! 

Unutra su zamenili ona kratka ali udobna sedista, odlicnim, udobnim, GT like sedistima. Mnogo bolje se sedi I nalazi dobra pozicija, a tome pomaze to sto su volenu unormalili podesavanje po dubini (na Aurisu se podesavao simbolicno, par mm). Tabla je kvalitetna, konvencionalnija, nego ona u Aurisu (izbacili su onaj "a la vesele osamdesete" sat) I tu se dobro otprilike zavrsava...

Sama instrument tabla kod vozaca je "kao bajagi" digitalna, ali recimo da je digitalizacija zaustavljena u 2005. Za razliku od, recimo Peugeotove ili Vau Vau digitalne, ovde je prikaz uvek isti, kao na mom Scenicu (doduse nisam probao da menjam boje) ili Tipu iz '89. Mene je kod Aurisa privukao taj sportski izgled instrumenata - cajgeri u hrom kucistima… Takodje su izbacili jos jedan cool detalj, a to su oni ventilacioni otvori pored vrata koji su bili kruzni I jako elegantni. Naslon za ruku je nepomican, I za nas mini size neupotrebljiv, isto se odnosi na ostavu ispod koja je smanjena! 

Infotainment je postavljen bolje, ali je TO ONAJ STARI sa Aurisa, g...o Panasonicovo na koje ne moz' ni AA ni Car Play, a mirror link koji navodno ima, podrzavaju tri telefona! Malo su ga unapredili fizickim dugmicima I uneli malo vise boja.

Klima uredjaj je podignut visoko, pa nije pod ruku, kao pre - mogao sam da menjam temperaturu bez dizanja pogleda sa puta.

Idalje nema otvora za klima uredjaj na srednjem grebenu, ali sada nema ni mesta pozadi. U Aurisu se iza mene mogao smestiti odrastao covek od 180-190cm, sad niks! Zbog zaobljenosti krova, sad se I hlavom udara o stranu.

Gepek je ostao najmanji u klasi. Jesu promenili dizajn zadnjih vrata, ali samo prividno, idalje postoji onaj debeli branik, siroki prostor izmedju ivice auta I ulaza u gepek! Ali, sada u LUNA paketu, ne postoji duplo dno!

Cena je korektna, toliko je kostao I Auris sa 1.2 motorom, ali sa daleko manje opreme. U svim paketima one sejfti dzidzabidze su standard.

Jednom recju, razocarenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom rečju, kada imaš stok 320Nm i više ne seda ti se u anemično Japansko govno, koje i dalje pati od loše ergonomije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Toyota Corolla 1.6 sedan - ultimativni favorit je pod pritiskom

 

Nakon 53 godine, ne posustaje kao bestseler...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Toyota Corolla Hybrid

 

Vraćeno je ne samo staro ime, već Corolla opet ima tri karoserijske varijante:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Toyota Corolla Sedan Hybrid

 

Provozali smo Toyotu Corollu Sedan u njenoj hibridnoj verziji, a kako se štedi gorivo proverite u testu Juraja Šebalja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Toyota Corolla

 

Bilo da govorimo o dizajnu, motorima, ogibljenju ili tehnologijama, nova Toyota Corolla donosi sve novo. U tom maniru, u startu prodaje 12. generacije istovremeno su ponuđene tri karoserijske verzije - ''hečbek'', limuzina i karavan. Ranije se o karavanskim verzijama modela, van premium segmenta, nije toliko vodilo računa koliko danas, pa su predstavnici C-segmenta u ovim izdanjima često delovali kao da im je veći prtljažnik samo tek-tako prikačen na karoseriju, bez previše brige o tome kako će finalni proizvod izgledati. Istini za volju, karavani se nisu ni toliko tražili, osim ukoliko im glavni zadatak nije da budu tovarni ''magarci''. Ali, otkako su postali shvaćeni više kao ''lajfstajl'' modeli, pogotovo u Evropi, dizajneri daju sve od sebe kako bi ih učinili atraktivnim, neretko čak i više od standardnih verzija. 
To se desilo i novoj Toyota Corolla koja u karavanskoj, odnosno ''touring sports'' verziji donosi veći prtljažni prostor, ali i inovativan, gotovo ''šuting brejk'' dizajn, osmišljen u novom Tojotinom dizajn centru u Belgiji. Tačnije, ova Corolla želi da ispuni želje zahtevnih Evropljana, pa tako deli samo prednji deo sa hečbek varijantom, dok je sve ostalo, od srednjeg stuba pa do vrata prtljažnika, posebno konstruisano za ovu verziju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota Corolla na testu Auto magazina

 

wqwq117.jpg

 

Kada se pojavio Auris nismo bili sigurni zašto se neko usudio da Corolli promeni ime. Ipak, Corolla je opet tu. Bilo je pitanje vremena kada će se neko u Tojoti zapitati koliko je pametna bila promena imena kojom je Corolla pre nekoliko godina zamenjena Aurisom. Jer, za najprodavaniji automobil u istoriji automobilizma olako je prihvaćen predlog nekog menadžera koji je predložio da Corolla jednostavno bude Auris. Posle nekoliko godina, Japanci su se setili da promena identiteta nije jednostavna stvar, pa su priznali grešku i eto nam opet Corolle u punom sjaju, i u već 12. generaciji.

Od 1966. godine kada se pojavila, Toyota Corolla je postala hit bez presedana, auto koji se širom sveta prodavao kao alva. Bolji (svakako i stariji) poznavaoci prilika setiće se da je i kod nas sa kraja osamdesetih i početkom devedesetih godina prošloga veka vladala prava jagma za to vozilo, koje je tada prodavala beogradska Agrooprema. Čekalo se u redovima ispred salona u Sarajevskoj ulici, a slično je bilo i u drugim gradovima bivše SFRJ. Iako je i pre toga ovaj japanski automobil bio popularan, tek pomenuti period bio je zapravo ključan za stvaranje imidža koji sada Toyota Corolla ima kod nas.

 

wqwq116.jpg

 

U međuvremenu, Tojota je promenila nekoliko generacija, verzija, čak i suštinskih ideja o prirodi tog modela. Ako izuzmemo (nepotreban i pogrešan) potez promene imena, Corolla je ostala to što jeste: pouzdan, ekonomičan i kvalitetan auto.

 

wqwq115.jpg

 

Taj razvoj ove godine dobio je nove važne prelomne tačke, pre svega lansiranje potpuno nove generacije, uz još konkretniju primenu hibridnih motora. Najnovija Corolla sada stiže u tri verzije - hečbek, sedan i karavan.

 

wqwq114.jpg

 

Prva verzija je namenjena (duhom) mlađim kupcima, sedan je kao limuzina porodični izbor i alternativa na tržištima koji još uvek vole taj oblik karoserije (recimo, kod nas), dok je karavan ponuđen kupcima koji svoje slobodno vreme vole da provedu u prirodi. Karavan zapravo nosi oznaku TS (Touring Sports). Sve to spakovano je u pet paketa opreme (zavisno od karoserijske verzije), već poimence dobro poznatih: to su Terra, Luna, Sol, Sport i Executive.

 

wqwq113.jpg

 

Naravno, sve ove pakete moguće je dodatno opremiti opcijama kojih ne manjka, od izbora felni, preko boja, navigacionog sistema do tehničkih detalja kao što su Tech paketi. Ukratko, i Tojota prati opšti trend visokog nivoa opreme već u standardnom paketu, a za ostalo - po želji i džepu. Unutrašnjost Corolle je iskoristila mogućnosti koje su joj dale arhitekte. Mislimo na prednosti koje je donelo novo podvozje, sa merama koje su ponudile više prostora i mogućnosti.

 

wqwq112.jpg

 

Prednji panel je redizajniran, iako tabla ispred suvozača i dalje ima pomalo jednoličan izgled. Zato je vozač na dobitku - sada je tu displej umesto klasične analogne table sa kazaljkama, a stigao je i hed-ap displej u boji. Veliki, centralni ekran infotejnment sistema, navigacije i sistemskih podešavanja nalazi se na starom mestu, na vrhu srednjeg dela prednjeg panela. Od dodataka tu su i elektronska ''ručna'' kočnica, pregrada sa površinom za bežično punjenje mobilnih telefona, kao i monohromatski retrovizor.

 

wqwq111.jpg

 

Mnogo je novih stvari sada na Corolli, počevši od ''temelja'', odnosno platforme. Iskorišćena je ona sa oznakom TNGA, već poznata sa modela CH-R i Prius-a. Taj element trebalo bi da omogući bolje upravljanje i kontrolu karoserije, uz niži tačku oslonca. To je, dalje, pružilo gol šansu dizajnerima da izgled učine lepšim, sa dosta oštrih, dinamičnih linija, uz pozicioniranje točkova bliže uglovima.

 

wqwq110.jpg

 

Konačno, uz niže težište, hečbek verzija je, naprimer 40 millimetara duža nego Auris koji zamenjuje, a sedište vozača sniženo je 25 milimetara, što daje više sportske arome. Auto sada izgleda agresivnije, modernije i zabavnije, što je (a posebno ovo poslednje) neretko bila primedba na Corollu. Igra oštrih rezova prednje maske i zaobljenih delova lima i branika dala je novom kroju zanimljive obrise.

 

wqwq109.jpg

 

Ispod te i takve karoserije potpuno je prerađeno i ogibljenje. Prednja Mekferson šema doživela je preciznu rekonstrukciju: poboljšani su amortizeri, a opruge su usavršene kako bi doprinele još boljem ležanju na putu i preciznijem upravljanju. Još zanimljivije je to što je sada na zadnjoj osovini uvedno multilink ogibljenje. Dok konkurencija gotovo redom koristi jednostavniju i rigidniju krutu šemu na zadnjim točkovima, Tojota se odlučila za svakako bolju i skuplju varijantu. Što se motora tiče, već vam je jasno da dizela više nema. Ostali su samo benzinski motori, i to dva klasična benzinca, plus dva hibridna.

 

wqwq108.jpg

 

Tako mašina sa najmanjom zapreminom (1.197 kubika) oznake 1.2T ima turbo punjač i 114 konjskih snaga, dok je motor sa oznakom 1.6 sa atmosferskim punjenjem, snage 132 KS. Ali, hibridna tehnologija kao kombinacija benzina i struje jeste nešto od čega (i za šta) Tojota živi, pa su za tu ulogu pripremili dva motora. Prvi je obnovljeni, zapremine 1.8 (1.798 kubika) sa 122 konjske snage, dok je drugi pravi novitet - potpuno novi dvolitarski agregat koji ima obećavajućih 180 KS.

 

wqwq107.jpg

 

Hibridni motori rađeni su sa najvećom pažnjom. Od debljine bloka motora, preko površina čela klipa i košuljica cilindara, od poboljšanja rada ventla, do recirkulacije izduvnih gasova; od boljih a manjih baterija; konačno, od ubrzanja, obrtnog momenta i dužem radijus vožnje na struju. Ako će TS verzija biti možda malo egzotična za naše kupce, slavu bi trebalo da pokupe hečbek i sedan. I teško je sada reći ko bi mogao imati više kupaca. Hečbek je popularna forma, a limuzina, opet, kod nas dobro prolazi kao ''ozbiljan'' auto. Heč ima sportski karakter, sa lepom siluetom i kompaktnom formom.

 

wqwq106.jpg

 

Duži je 40 milimetara od prethodnog, i taj razlika iskorišćena je za produženje međuosovinskog razmaka, što je bila nova mogućnost za poboljšanje voznih osobina. I visina je smanjena za 25 milimetara, kao i pomenusmo težište za 10. Raspon između prednjih točkova je smanjen, zadnjih povećan, pa je auto sada postavljen kao sprinter pred start trke. Hečbek će dolaziti u verzijama sa tri motora - turbo benzincem 1.2, i sa hibridnim 1.8 i 2.0 pakovanjima.

 

wqwq105.jpg

 

Sedan je, sa druge strane, elegantniji i ozbiljniji. Slično kao kod verzije sa petora vrata, i limuzina je prekrojena tamo gde je to trebalo i na način koji donosi rezultate. Nastala je na crtaćim stolovima u Evropi, baš zbog toga što je naš kontinent redak deo sveta gde ovakve limuzine uživaju popularnost. Ključna razlika u dimenzijama je ta što sedan ima veće međuosovinsko rastojanje (kao i TS), što je razumljivo a logično rešenje.

 

wqwq104.jpg

 

U prodaji će se naći u dve verzije. Prva je čisto benzinska, atmosferskog punjenja u motoru 1.6, dok je drugi izbor hibridna verzija 1.8. Test vožnje na Palmi, na kojoj su novinari ''Auto magazina'' učestvovali, bili su prilika tek da se oseti ukus vrućeg noviteta.

 

wqwq103.jpg

 

Ono što smo osetili jeste da su Corolle sa hibridnim motorima zaista otišle korak dalje u smislu ne samo tehnologija već i performansi; da je turbo motor prava mala zujalica sa ozbiljnim mogućnostima, a da Tojota može da napravi i zabavan i izazovan auto, po čemu nije bila baš prepoznatljiva. O tim detaljima, međutim, performansama, potrošnji i tehničim detaljima čitaćete na ovim stranicama veoma brzo. Jer, nova Toyota Corolla već je na našem tržištu, cenovnici su odštampani, a test vozila spremna. Sad kad je ikona vratila svoj identitet i svoje časno ime, na prvi pogled izgleda da je to urađeno u pravo vreme.

 

wqwq102.jpg

 

Prodaja nove generacije Tojotine Corolle već je počela u Srbiji. Naši kupci imaće mogućnost da biraju između sve tri verzije karoserije, i sa brojnim paketima opreme i dodatnih opcija. Najjeftinija je, na primer, verzija sedan sa motorom od 1.6 litara i standardnim Terra paketom opreme, koja košta 16.990 evra. Naskuplji hečbek je sa dvolitarskim hibridnim motorom u paketu Executive, i staje 31.900 evra. Za 900 evra skuplji je samo karavan, sa istim motorom i istim paketom opreme. U rasponu od najjeftijeg sedana do najskupljeg hečbeka (ili TS-a), smeštene su cene ostalih verzija, sa različitim motorima i novoima opreme, ali je važno napomenuti da su neki modeli stigli sa promotivnim, nižim cenama.

 

wqwq100.jpg

 

Tekst: Dejan Danilović

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...