Jump to content
FAS Goran
evilclown

Toyota Corolla / Corolla Cross

Recommended Posts

Toyota Corolla TREK

 

196446-toyota trek 004.jpg

 

Japanci idu putevima evropske konkurencije. Scout, Active i ostale verzije poznatih proizvođača dobijaju konkurenciju. Toyota je tako svoju karavansku Corollu TS učinila još upadljivijom. Nova verzija je dobila dodatak TREK i imenom obeležava saradnju japanske marke sa istoimenim proizvođačem bicikala.

 

196447-toyota trek 003.jpg

 

Gde je zapravo razlika? TREK verzija Corolle je povišena za 20 mm, ali ne odstupa od starih pogonskih principa. Nema pogona na sve točkove, hibridni sistemi su ostali isti, jedino je od dodataka dobila plastične obloge ispod motora, plastične rubove blatobrana i pragove, nova svetla za maglu, izmenjenu rešetku napred i alu točkove od 17 inča. Pravi dekor da dobijete osećaj da imate pustolova parkiranog ispred kuće.

 

196449-toyota trek 002.jpg

 

U unutrašnjosti su promene takođe minimalne, sa drvenim lajsnama i posebnom bojom enterijera kakva priliči ovakvom tipu vozila, uz 7.0-inčni ekran infotainmenta.

 

196448-toyota trek 001.jpg

 

Corolla TREK može da ima 1.2 litarski ili 1.8 litarski motor kao i hibridnu varijantu sa 2.0 litarskim benzincem. Uglavnom, TREK je sve dobro poznato, dakle izuzetno štedljivo i bezbedno pre svega.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020. Toyota Corolla

 

Verovatno najuzbudljivija Corolla ikada, u svojoj 12. generaciji u kojoj deli dosta stvari sa Priusom i većom Toyotom Camry:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

 

cor 010.jpg

 

Japanska marka u poslednje vreme nastoji da što više privuče mlađu publiku pa je prepoznatljivim osobinama Corolle kao što su kvalitet i pouzdanost dodala i atraktivan dizajn, a u ponudu bestselera sada je prvi put uvršten i hibridni pogon. Ono što je Golf za Volkswagen, to je Corolla za Toyotu. Zaista je teško poverovati da bi japanska marka bila to što jeste i tu gde je, da u svojim redovima nije imala jednu takvu veličinu i bestseler kao što je ovaj model predstavljen još daleke 1966. godine.

 

Corolla se svrstava u nižu srednju klasu koja se danas popularno naziva C segment, nedavno je zaživela u svojoj 12. generaciji, a može da se pohvali bilansom od preko 45 miliona prodatih primeraka širom sveta. Najnovije izdanje Toyotine uzdanice ponovo pod jednim imenom objedinjuje sve tri karoserijske varijante. Dakle, eksperiment sa promenom naziva u Auris kod kompaktnog modela i karavana stavljen je ''ad akta'', a srećom, Corolla nije ni tada izgubila kontinuitet jer je u vreme Aurisa model sa četvora vrata zadržao slavno ime. Sada smo za prvi test nove generacije odabrali baš sedan i to verziju sa oznakom Corolla 1.8 Hybrid. Upravo je uvođenje hibridnog pogona u ponudu jedna od stavki, ali ne i jedina, po kojoj se nova Corolla suštinski razlikuje od svojih prethodnika.

 

cor 009.jpeg

 

Druga dolazi kao posledica nove strategije prema kojoj Toyota treba u većoj meri da privuče mlađu i vozački orijentisanu publiku. Baš zbog toga u njenoj gami, posebno na evropskom tržištu, sve više dobijaju šansu atraktivno dizajnirani i modeli koji se neuporedivo življe i zabavnije voze nego što bi mnogi pomislili ili očekivali od Tojotinih standarda. Da i Corolla ima takve predispozicije otkriva podatak da je postavljena na najmoderniju Toyotinu globalnu platformu koja omogućava niže težište i samim tim bolji balans. Važno je istaći i da je zadnje oslanjanje unapređeno u multilink, dakle, povezano je u više tačaka.

 

cor 008.jpeg

 

U odnosu na pređašnji model, novitet je neznatno porastao - tek 1 cm u dužinu, tako da sada meri 4.63 metra, širok je 1.78 metara što je za nekih pola centimetra više nego ranije, a najveću razliku pravi to što je visina (1.465 mm) smanjena za dobra 3 centimetra. Nizak stas u kombinaciji sa oštrim linijama koje dodatno ističu tanke svetlosne grupe, te golema maska hladnjaka, stvaraju sliku dinamične kompaktne limuzine.

 

cor 007.jpeg

 

U tom svetlu Corolla nudi sasvim adekvatan komfor za putnike. Kabina pruža dovoljno prostora, a naravno u nešto većoj meri će uživati oni napred. Sedišta su dovoljno velika i udobna, a prijatno se sedi i pozadi pod uslovom da ste prosečne visine jer zbog niskog krova ulazak i izlazak može zahtevati malo više gimnastike kod viših osoba. Za razliku od eksterijera kojem se nema šta prigovoriti, unutrašnjost ipak nije u potpunosti ispratila najnovije trendove.

 

cor 006.jpeg

 

Recimo, uvedena je digitalna instrument tabla koja u zavisnosti od režima vožnje (Eco/Normal/Sport) menja grafiku, u njenoj sredini je zasebnim TFT displej koji u sredini daje više prikaza i to je sve u redu. Međutim, centralni 8-inčni ekran Toyota Touch sistema se baš ne ističe sjajnom grafikom niti kontrastom, a i tasteri u kućištu pored samog ekrana podsećaju na prekidače kakve smo imali na televizorima 90-ih godina.

 

cor 005.jpeg

 

U Toyoti očigledno smatraju da kupcima neće suviše zasmetati ako pojedini detalji zaostaju odnosno odstupaju od opšte slike koja je prilično dobra. Kvalitet izrade i upotrebljeni materijali u najvišem paketu Executive zaista zaslužuju pohvalu. Sedišta su presvučena kombinacijom kože i tkanine, putnicima je na raspolaganju wi-fi punjenje, grejači sedišta i napred i pozadi, a vozaču i grejanje upravljača. Pomenuti paket spolja je prepoznatljiv po bi-LED svetlima i aluminijumskim točkovima od 18 inča, na koje su montirani ne baš reprezentativni Falken pneumatici.

 

cor 004.jpeg

 

Međutim, ono što je reprezentativno na ovom automobilu i daleko važnije od marke ''obuće'' jeste hibridni pogon. Reč je o kombinaciji benzinskog motora zapremine 1.8 litara, koji raspolaže sa skromnih 97 KS i 147 Nm obrtnog momenta, ali udruženim snagama sa elektromotorom ispostavlja 121 konjsku snagu. Ne previše, ali opet dovoljno za solidne performanse. Bilo bi i bolje da za prenos nije odabran CVT menjač sa varijabilno kontinuiranom transmisijom i šest stepeni prenosa. No, već smo navikli na ovakve automatske menjače kod japanskih proizvođača i na to što je bučan prilikom ubrzavanja, što kompromituje performanse, pa i samu dinamiku. Nasuprot tome, pospešuju komfor jer ima duge prenosne odnose pa se motor gotovo i ne čuje u gradu, a osim toga, promene stepena su neprimetne.

 

cor 003.jpeg

 

Prema očekivanjima, najbolja karakteristika ovog hibridnog sistema, koji je uveden još kod Toyote Prius pre više od 20 godina i u međuvremenu je usavršavan, jeste ekonomičnost. Sa pažljivom nogom na gasu u gradskom režimu možete često i u dugim intervalima krstariti isključivo na struju. Važno je samo ne ubrzavati naglo i isto tako odmereno kočiti, po mogućstvu što duže jer se prilikom usporavanja i zaustavljanja prikuplja kinetička energija kojom se dopunjavaju baterije. Osim nožne kočnice, dostupna je i funkcija kočenja motorom i ona se aktivira pomeranjem ručice menjača i u položaj B (brake).

 

cor 002.jpeg

 

Zaista je prava milina voziti mirno i gospodski Toyotu Corollu, jer ona tada pruža najviše. Dok u kabini veći deo vremena vlada takoreći potpuna tišina, posebno će vam goditi podatak o potrošnji. Mi smo u gradu uspeli da ostvarimo prosek od 5 litara. Otprilike isto toliko troši i na magistralnom putu, možda koji decilitar više, dok na auto putu pri konstantnih 130 km/h pije oko 7 litara. U vožnji auto-putem smo se uverili i da adaptivni tempomat sa automatskim prilagođavanjem brzine pomoću radara, koji je deo Toyota Safety Sense ''paketa'', radi odlično. Isto važi i za sistem upozorenja i automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, koji pored vozila i ostalih prepreka prepoznaje i pešake i bicikliste.

 

cor 001.jpeg

 

Posebnu pohvalu zaslužuje činjenica da su ovi sistemi odnosno Toyota Safety Sense deo standardne opreme! A u standardnoj opremi Corolla 1.8 Hybrid startuje sa cenom od 26.000 evra, što je za oko 6.000 evra skuplje od identično opremljenog modela koji pokreće benzinski 1.6 agregat od 132 KS. Testirani model u ful opremi izlazi na 30.000 evra, što nije malo, baš kao ni razlika u ceni između hibrida i benzinca. Ipak, ukoliko se opredelite za hibridnu verziju, dobićete automobil koji zapravo nema adekvatnu konkurenciju u svojoj klasi.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: TopSpeed/Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

 

corolla20.jpg

 

Nova generacija modela Corolla je u potpunosti fokusirana na hibridni pogon, tako da je Toyota Srbija odlučila da nam na test ustupi hibridno pogonjenu limuzinsku varijantu modela Corolla u najbogatijem Executive paketu opreme. Skoro 50 miliona prodatih kroz 11 prethodnih generacija dosta govore o uspešnosti modela Corolla, mada sa druge strane moramo da se zapitamo šta je Toyota mislila kada je ovako dugovečan i prepoznatljiv model u potpunosti istisnula i zamenila je prilično bledom oznakom Auris? Čini se da su ti marketing stručnjaci zamenjeni, tako da je doneta odluka da se ponovo u prvi plan vrate prepoznatljiva imena. Corolla je sada jedini model u C segmentu koji Toyota nudi.

 

corolla19.jpg

 

Pored ovog modela, na testu nam je bila i karavan verzija iste karoserije (tekst će biti odmah objavljen ubrzo nakon ovog) i ono što je bilo zajedničko za oba modela je da su se za ovim automobilima osvrtala dosta mlađa publika od one koju je Toyota do sada gađala svojim modelima, a posebno Corolla verzijom. Novi dizajnerski jezik je dramatičan zaokret ka oštrim i agresivnim linijama. Mi smo prilično sigurni da je Toyota naučila lekciju koju im je održao Mercedes svojom dizajnerskom rokadom koja je vozila ove marke učinila daleko prodavanijim i to među publikom koja tradicionalno nije bila zainteresovana za proizvode iz Štutgarta.

 

corolla18.jpg

 

Ako je to bila ideja vodilja, onda je ona vrlo uspešno praćena. Novi Toyota modeli, počevši od C-HR pa preko RAV4 i Yaris modela, u potpunosi promenila imidž kompanije koja je dugo vremena važila za proizvođača vrlo konzervativno dizajniranih vozila. Oštre linije na limuzinskoj karoseriji su ipak nešto manje agresivne nego što su na hečbek i karavanskoj karoseriji, ali su takođe vrlo efektne. Prednja deo vozila ima agresivnu donju masku koja je oivičena hromiranim elementima, a koji se u gornjem delu nastavljaju u novu svetlosnu grupu.

 

corolla17.jpg

 

Zadnji deo automobila je vrlo mišićav, što je potpuno netipično za Toyota program. Kada god bi prilazili automobilu, svaki put bi morali sebi da postavimo pitanje - da li je to Toyota!? Executive paket opreme je dodaje 18'' točkove koji su savršeno dopunili izgled iako po svojim dimenzijama nisu u potpunosti u skladu sa ekološkim šmekom koji donosi hibridni pogon. No, spolja gledano, točkovi su pun pogodak jer niskoprofilni pneumatici čine Corolla limuzinu još upadljivijom.

 

corolla16.jpg

 

Jedini prilazni ugao koji odaje vezu sa prethodnom generacijom je bočni gde se može naslutiti da je u pitanju Toyota. Iz tog ugla se možda može nazreti da je ovim, skoro liftback, položajem poklopca prtljažnika povučena veza sa liftback karoserijama iz 70-tih i 80-tih. Na žalost, pogonski sistemi jasno govori da nije bilo planova da ovo budu naslednici ''hačirokua'' ili ''levina'', ali je to vrlo pozitivan trend i nadamo se da će ga Toyota nastaviti.

 

corolla15.jpg

 

Nova karoserija je vrlo sličnih dimenzija kao ona koju zamenjuje - dužina je 4630mm (+10mm), širina 1780mm (+5mm) i visoka 1435mm (-30mm), dok je međusovinsko rastojanje od 2700mm identično. Uprkos tome, prtljažnik je porastao na 471l (+19l) što ga čini malo praktičnijim, ali i dalje je to dosta daleko od vodećih u segmentu.

 

corolla14.jpg

 

Ako je karoserija dramatično zaokrenula na modernu stranu, unutrašnjost je i nešto manje agresivno okrenuta ka modernim rešenjima, tako da enterijer i dalje odaje utisak tradicionalnog Toyota dizajna, ali su pojedini elementi napravili otklon ka mlađoj (ili bar onoj kojoj je tehnologija vrlo bitna) klijenteli.

 

corolla13.jpg

 

Kod limuzinske karoserije međuosovinsko rastojanje je neizmenjeno u odnosu na prethodnu generaciju, tako da je za malo, ali osetno, povećanje putničkog prosotra zaslužno nekoliko suptilnijih izmena kao što je tanja komandna tabla, tanja sedišta, drugačiji položaj centralnog grebena i nešto drugačije sedenje na zadnjim sedištima. Ove izmene omogućavaju da se četiri odrasle muške osobe mogu sa lakoćom smestiti i uputiti na duža putovanja. Centralna konzola je dosta drugačija, sada sa nešto višom pozicijom i većom dužinom, a novi prekidači i kvalitetniji materijali potvrđuju da je Toyota vrlo ozbiljno želela da se posveti i detaljima koji treba da učine svakodnevno korišćenje automobila mnogo prijatnijim i lakšim.

 

Za lakšu vožnju brine se TSS koji nudi čitavu bateriju sistema, koji su još sveobuhvatniji ukoliko se kupac odluči za neki od skupljih paketa opreme. U osnovnoj opremi se isporučuje TSS koji nudi adaptivni tempomat, prepoznavanje saobraćajnih znakova, automatska duga svetla, sistem za upozorenje pri slučajnom napuštanju kolovozne trake, sistem za automatsko kočenje. U bogatijim paketima opreme se ovi sistemi pojačavaju nadzorom vozila pri kretanju u nazad, nadzorom slepih uglova koji korišćenjem zadnjeg radara obezbeđuju da vozač bude obavešten o bočnim kretanjima vozila/pešaka iza vozila.

 

corolla12.jpg

 

Vozačke informacije se sada dobijaju na 7'' ekranu sa 3D efektom, kao i na vetrobranu gde se mogu naći najbitnije informacije vezane za brzinu, ograničenje i navigaciju što obezbeđuje HUD sistem. Za upravljanje info-zabavnim sistemom sada je zadužen potpuno novi 8'' ekran visoke rezolucije osetljiv na dodir.

 

corolla11.jpg

 

Treba istaći da se u Corolla modelima sada nalazi i bežični punjač za mobilne telefone sa posebno gumiranom podlogom koja sprečava klizanje.

 

corolla10.jpg

 

Globalna arhitektura, odnosno platforma sa oznakom TNGA GA-C je bila presudna za prilične manevarske mogućnosti dizajnera u svakom smislu, počevši od toga da su dizajnerski sve tri karoserije prilično različite, pa do toga da su sve tri verzije podjednako razvijane umesto tradicionalnog pristupa da se limuzinska karoserija naknadno planira pukim produživanjem hečbek karoserije. Ogibljenje je konstrukcijski identično za sve verzije karoserije i pogonske varijante, tako da će svaki kupac novog Corolla vozila napred imati klasični Makferson, dok će pozaddi biti multilink. U zavisnosti od odabranog pogonskog sistema se nude različite dimenzije kočionih diskova - 274mm za hibride, a 270mm za benzince.

Sama činjenica da postoji jako malo varijacije u zavisnosti od pogona i/ili karoserije jasno govori da su inženjeri od samog početka znali koje varijante će imati na raspolaganju, tako da nema jeftinih varijacija namenjenih siromašnijim tržištima što je pozitivan znak da Toyota nema više nameru da takvim postupcima loše utiče na vrednost marke.

 

corolla09.jpg

 

Gama raspoloživih pogonskih agregata se sastoji od dva benzinska i dva hibridna, dok je dizel u dvanaestoj generaciji ovog modela u potpunosti izostavljen iz ponude. Bazni pogonski agregat je dobro poznati Valvematic zapremine 1,6 litara sa 132KS pri 6400 obrtaja i 159Nm pri 4000. U pitanju je poslednja revizija vrlo pouzdanog i relativno jednostavnog agregata koji je jedan od retkih preostalih agregata na tržištu koji nudi Euro 6D-TEMP emisije, a da pri tome ne koristi direktno ubrizgavanje goriva niti turbo punjač. Druga opcija je 1,2 litarski četvorocilindrični turbo sa direktnim ubrizgavanjem koji nudi 114KS u opsegu od 5200-5600 i 185Nm u opsegu od 1500-4000 orbtaja. Oba benzinska agregata se isporučuju sa šestostepenim manuelnim, dok se opciono mogu poručiti sa MultidriveS automatskim menjačem (CVT).

Četvrta generacija hibridnog pogona iliti HSD, je predstavljena pre nekoliko godina sa četvrtom generacijom modela Prius, a u identičnom obliku je kupcima ponuđena u novoj generaciji Corolla modela. Toyota je, zanimljivo, odlučila da ovaj osnovni hibridni pogon oslabi u odnosu na ono što smo imali prilike da vozimo u trećoj generaciju Priusa, kao i u Aurisu Hybrid.

 

corolla08.jpg

 

Imajući u vidu da je taj hibridni pogon, po nama, već bio vrlo upitne korisnosti - novi pogon je, bar na papiru, imao sve indikatore samo teorijski korisnog rešenja. Toyota je odlučila da za ovu generaciju HSD pogona zadrži 1,8 litarski benzinski agregat koji radi po Atkinsonovom ciklusu, a što je poželjno upravo zobg toga što HSD elektronika zapravo pokušava da održava broj obrtaja u onom opsegu gde se ovaj ciklus najbolje i pokazuje. Benzinski agregat je zadržao slične performanse kao i u prethodnoj generaciji, sa identičnim obrtnim momentom od 142Nm ali na nešto nižem broju obrtaja (sada pri 3600 umesto dosadašnjih 4000) i za 1kW manjom nominalnom snagom pri 5200 obrtaja. Sa druge, električne, strane pogona primetne su redukcije kako u vidu snage koja sada iznosi 53kW što je za 7kW manje, kao i za 44Nm manjim momentom (sada 163Nm). Baterije su tehnološki modernije, ali je Toyota odlučila da umesto povećanja kapaciteta smanji dimenzije i težinu baterijskog paketa, tako da je i dalje na raspolaganju 1,3 kWh u NiMH tehnologiji. Kao što rekosmo na početku, izgledalo je da je i onako već upitna efikasnost električnog dela pogona još više dovedena u pitanje, ali u praksi to zapravo nije tako. Naprotiv, inicijalni utisci su bili takvi da smo pomislili da je elektro pogon za dobrih 20% jači nego ranije.

 

corolla07.jpg

 

Razlog je u projnim optimizacijama sklopova HSD sistema kojima je smanjeno trenje, olakšane su i povećana im je termalna efikasnost čime je dobrim delom anulirano smanjenje snage električnog pogonskog sistema. Smanjenje težine je postignuto boljom integracijom elektro motora (MG1 i MG2) u menjačko pogonski sklop. EV režim rada i dalje prestaje sa radom pri brzini od 60kmč, tako da je jasno da je ovaj hibridni pogon uperen ka vozačima koji veliku većinu kilometara voze u urbanom okruženju, a upravo u takvim uslovima HSD nudi i najveće uštede.

 

corolla06.jpg

 

Uprkos svim unapređenjima, hibiridni pogon i dalje od vozača zahteva izuzetno staloženu i disciplinovanu vožnju jer svaki drugi način vožnje ovako pogonjenog automobila ne samo što nema smisla, već je u prilično zahtevan usled buke koju HSD pogon pravi čim se pomerite iz optimalnog težima rada. Drugim rečima, pokušaj da se vozi brže rezultuje mahom povećanjem buke, što će većinu vozača raspoloženih da ispitaju mogućnosti HSD pogona vrlo brzo ''resetovati na fabričko podešavanje''.

 

Ono gde smo primetili boljitak je da sada čisti EV režim rada može malo bolje da podnese gradski tempo te da smo u većem procentu slučajeva uspevali da održimo tempo sa saobraćajem, a da to nismo radili uz asisteniju SUS motora. Od pomoći, svesne ili nesvesne, sigurno da je bio prikaz informacija na vetrobranu (HUD) koji sa tri segmenta jasno pokazuje koliko još možete pritisnuti pedalu gasa, a da izbegnete uključenje benzinskog motora. Ono što je verovatno bitno čitaocima je potrošnja. Realistična prosečna potrošnja u gradskim uslovima, a automobil je skoro sve vreme vožen u prilično gustim pre i popodnevnim špicevima iznosi oko 5.2l na 100 kilometara gradske gužve.

Situacija ostaje manje-više slična na magistralnim pravcima gde Corolla Hybrid troši nešto ispod 5l u praksi, mada ukoliko redovno vozite slabo opterećenim magistralnim deonicama po ravničarskim krajevima treba očekivati da prosek bude čak i nešto manje od 4l. Vožnja autoputem je najmanje ekonomična vožnja za ovako motorizovani hibrid, tako da pri 130 na sat treba očekivati prosek od oko 6l. Brži tempo od toga će primetno povećati buku, koja ni na 130 Km/h nije posebno niska, ali na višim putnim brzinama ona dolazi do izražaja, a sa povećanjem broja obrtaja raste i potrošnja, što je sasvim očekivano.

 

corolla05.jpg

 

Hibridni pogon, kao i uvek do sada, favorizuje tečnu vožnju, a već pomenuta buka i relativno mala vršna snaga pogona se svojski trude da vam daju do znanja da ste vi ti koji moraju da se prilagode. U gradskim uslovima hibrid nudi solidnu agilnost ukoliko ste raspoloženi da odlučno potapate pedalu gasa i zahtevate zajedničko delanje elektro i benzinskog motora. Tečna vožnja magistralnim putevima je daleko lakša za izvesti jer elektro asistencija dobro dođe na usponima i na izlascima iz krivina, tako da u tom režimu vožnje subjektivni osećaj snage pogona je daleko bolji nego što ukupna brojka od 122KS govori. Kad smo kod ukupne brojke, ona je za celih 10kW niža od prethodne generacije. Nova platforma je značajno doprinela da se ogibljenje na svim Corolla modelima (u štampi je i tekst o karavan verziji) ponaša daleko bolje u svim uslovima vožnje, tako da je vožnja prilično udobna, a da sa lakoćom trpi sva opterećenja koja hibridni pogon može da isporuči bez ikakvih naginjanja kakva su kod Priusa prisutnija.

 

corolla04.jpg

 

Ogibljenje svoj posao radi odlično uprkos 18'' pneumaticima u profilu 45, tako da velika većina neravnina sa lakoćom biva apsorbovano, uključujući i blago utonule šahotove ili niske ležeće poliajce. Sa druge strane, prilikom žustre vožnje Corolla je potpuno stabilna i prilično nevoljna da podupravlja što govori da ova šasija i ogibljenje mogu da podrže i daleko snažnije pogonske opcije. Nadamo se da će snažniji hibirid uskoro biti dostupan za test! Kočioni sistem, sa druge strane, je izuzetan i omogućava ekspresno usporenje. Nismo sigurni koliko je zapravo uticalo prisustvo elektro motora na ove brojke, ali je sigurno da 225 široki pneumatici sigurno doprinose jako kratkom zaustavnom putu.

 

Izuzimajući pogonski sistem, Corolla u limuzinskoj karoseriji sada ostavlja daleko bolji utisak nego što su je prethodne verzije nudile. To naravno i ne treba da čudi s obizirom da je u proteklih 10 godina Corolla bila pravljena imajući u vidu siromašnija tržišta Južne Evrope, Severne Afrike i Bliskog Istoka. U skladu sa time, cena je nešto viša nego što je bila kod prethodnog modela, tako da bazni 1.6 litarski benzinac cenom kreće 16.990€, dok je baznih hibridno pogonjeni model 26.000€ što donekle otežava izbor imajući u vidu šta konkurenti nude za taj novac. Situacija sa subvencijama za hibride je, tradicionalno, nepredvidiva i neplanska. Testirani model košta oko 31.000€ što znači da kupac baš, baš, baš mora biti fokusiran na ekologiju jer u tom, ali i u segmentu iznad, za taj novac možete kupiti vrlo potentne i dobro opremljene modele.

 

corolla03.jpg

 

Sada je situacija potpuno drugačija i to se jasno vidi. Ne toliko po opremi i dizajnu karoseije, iako su i ovi elementi sada dosta napredovali - već po pitanju ogibljenja i šasije. Nova platforma nudi izuzetno dobro izbalansirano ogibljenje koje sa lakoćom izlazi u susret širem spektru vozača kako po pitanju dinamike vožnje, ali i po pitanju udobnosti. Kupci koji imaju želju da većinu kilometara voze u gradskoj vožnji i vožnji magistralom, a da tek u povremeno voze duže ture autoputem apsolutno treba da razmisle o hibridnom pogonu. Potrošnja u ovakvim uslovima će se kretati oko 5l u proseku, dok vozači sa nešto težom nogom treba da očekuju 6l. Dakle, brojke koje su realistično očekivane od malolitražnog dizel agregata, što je zapravo i cilj koji je Toyote želela da postigne.

 

corolla02.jpg

 

Sa druge strane, super moderni dizajn karoserije koji je potpuno netipičan za Toyota, a posebno za Corolla proizvode bi trebali da budu vrlo privlačni vozačima koji ne spadaju u tipične kupce ove japanske marke. U taj, atraktivan i pomalo futuristički, izgled Corolla karoserije se sjajno uklapa odlično podešeno ogibljenje koje je daleko kompetentnije i sa lakoćom bi podržalo i daleko snažniji pogonski sistem od testiranog hibridne varijante. Ogibljenje uprkos niskoprofilnim pneumaticima nudi izuzetnu udobnost, a da pri tome vozne karakteristike automobila mogu sa lakoćom da pariraju modelima drugih marki koje se prilično busaju ''sportskim'' pridevima.

 

corolla01.jpg

 

Ukratko, Corolla limuzina je daleko bolji proizvod od prethodne generacije i sa dosta lakoće se nadmeće sa prilično brojnom konkurencijom, čemu pored ostalih elemenata doprinosi i pozamašni prtljažnik zapremine 471l.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Proba 2019. Toyota Corolla

 

Hatchback, Touring Sports i Sedan. U narednih nekoliko minuta videćete kompletan utisak o novoj, 12. generaciji Corolla game koja je snažno napala evorpski C segment:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Test Toyota Corolla Touring Sports hybrid 2.0 180 Sport

 

Dvanaesta generacija Toyote Corolle vratila je poznato ime na evropsko tržište i donela nikad agresivniji dizajn i bogatu opremu u želji da se ''dohvati '' nešto od kupaca premium modela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fifthgearyoutube.jpg Fifth Gear video: Test Toyota Corolla

 

Toyota je rešila da Corolla više ne bude dosadan auto u moru takvih, već da i dizajnerski pokaže koliko je dinamična:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Toyota Corolla

 

Novu Toyotu Corollu testirali smo u sedan i hatchback hybridnim varijantama, a sada nam je u ruke stigla i ona cenovno najprivlačnija sa turbo-benzinskim motorom koji razvija 116 konja i na put ih prenosi putem 6-stepenog manuelca. Pogledajte TOP 5 stvari koje trebate znati o Toyoti Corolli:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Išao sam komšijom koji vozi samo Yarise već deceniju i po, po novoga ... Uhhh ala su im cene jake ! Ali im je i bolji portfolio od nemaca!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto je najgore, nas drugar Bane je kupio, ali kao sto kaze - nije stigao da proveri :( :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auris je davno prežaljen.

Inače sa početnom cenom od 13000 , Auris je bio među jeftinijim modelima iz klase! Sad je već druga priča, mada i ostali su podigli cene, te je Corolla hatch u sredini ponude, čini mi se.

Auris/Corolla je "japanski Golf" - dok Vau Vau ziheraši sa dizajnom, Toyota to radi sa tehnologijom! Jeste bio dobro i poprilično precizno uklopljen, ali nešto sumnjam da će im novi turbaci biti dugotrajni i nekvarljivi kao atmosferac 1.6 koga su ugrađivali još dok je Vuk Karadžić hodao na dve noge, a još se nudi tržištima u razvoju (kod nas u Corolli sedanu)! Da ne pominjem šipku pod haubom, infotainment poprilično neupotrebljiv, i još xy ziheraških stvarčica! Jednostavno eliminisali su potencijalne kvarove, korišćenjem tehnologije koja je proverena, ali bez novotarija!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanci igraju na siguricu i to je to, dizajn im je treca rupa na svirali

 

Sedeo sam u Aurisu karavanu, sve je ok, kvalitetno ali kad namestim poziciju vozaca za mene, a ima me svega 1.80, iza mene nije bilo bas mesta sto mi je bilo totalno bzvz. Sad su to valjda sredili u Coroli

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korejanci sa zadnjim serijama svih modela mnogo vise gadjaju evropski ukus kupaca, pa i sto se dizajna tice (pogledati rezultate prodaje recimo za Tucson).

Toyota je u nekoj svojoj dimenziji sa dizajnom, a bez obzira na njihovu pouzdanost ne mogu sebe da "nateram" da mi se neki od njihovih modela svidi (sem nekih ranijih sportskih) ili koju bih video kao iduci auto. Tipican primer je kad bloggeri/vloggeri okace neku Top10 listu i ako se tu, pored ostalih, nadje i Toyota. Ispod u komentarima se pokolju u komentarima za 9 modela, a da Toyotu maltene niko ne pomene.

Jedino sto me "radi" od japanskih brandova je Mazda, i to zadnjih par godina od kada su krenuli u pricu sa Kodo dizajnom. U ovoj klasi, "trojke" vrhunski izgledaju - ono da kupis auto srcem i okrenes se da ga pogledas kada ga zakljucas na parkingu :) . A i sa kvalitetom su vrlo visoko, takodje im skidam kapu za SkyActiv tehnologiju i nepotpadanje pod ovaj dugogodisnji trend downsizing-a motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/29/2019 at 8:01 PM, Ivan said:
Toyota je u nekoj svojoj dimenziji sa dizajnom, a bez obzira na njihovu pouzdanost ne mogu sebe da "nateram" da mi se neki od njihovih modela svidi (sem nekih ranijih sportskih) ili koju bih video kao iduci auto.


Pa sad...
https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/corolla

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Ivan said:

Korejanci sa zadnjim serijama svih modela mnogo vise gadjaju evropski ukus kupaca

 

Toyota je u nekoj svojoj dimenziji sa dizajnom, a bez obzira na  njihovu pouzdanost ne mogu sebe da "nateram" da mi se neki od njihovih modela svidi (sem nekih ranijih sportskih) ili koju bih video kao iduci auto

Korejanci su isto fino kvalitetni, samo sto kod nasih ljudi jos uvek vlada misljenje o korejancima iy 90-tih a ja licno se ne bih bunio da imam novog i20

 

A o dizajnu ne vredi raspravljati, to je stvar licnog ukusa

 

16 hours ago, neshtry said:

Meni je Mazda Ford i tačka

 

Bila, više nije, raskristili su sa Fordom kad su videli da im to partnerstvo donosi vise problema nego koristi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, neshtry said:

Meni je Mazda Ford i tačka

Sedi malo i provozaj tog Forda ;) . Mene je kupila sluzbena CX-5 jos pre par godina - da stvar bude interesantnija, uopste ne volim taj segment vozila, ali mislim na generalni utisak koji auto ostavlja. Prijatno me je iznenadio i SkyActiv-G, na vozilo te mase. A zadnje generacije "trojki" im ubijaju kako izgledaju, ako pricamo o ovoj (Compact) klasi.

Slazem se naravno sa ostalima da je dizajn licna kategorija (apropo Toyote), cisto komentarisem iz svog ugla ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i tačka... Za jedno 5-10 godina kada se dovoljno odmaknu od Forda i aktiv x bude svuda...
Vozili ste američke Fordove pa znate razliku...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...