Jump to content
FAS Goran
STILISTA

Stilo - pucanje opruge amortizera / ispala zadnja opruga

Recommended Posts

ja sam stavio sve 4 Eibachove...kada sam ga uvezao, nije mi se sviđao tako visok, sa ovima je niži oko 2 cm, taman....to je bilo 2008, nisam niti znao da je to boljka kod njih....:mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo bas ima problema sa oprugama, koliko sam primetio, u nekim grupama na fb, pogotovo na Jtd-u, i to prednje, zadnje su retkost, ali i one pucaju. Mada, trajanje opruga zavisi od dosta faktora, tako da i Eibachove ne bi trajale podjednako kod tebe recimo i kod mene. Moze biti godina, dve, tri razlike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nema nista vise problema nego ostali. Jednostavno, zamor materijala. Svemu dodje kraj :)

Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od majstora koji se bavi time, sam cuo da i Citroen ima problema sa oprugama, jer su kao kod Stila. Cini mi se C3 da rece, ne mogu da se setim tacno. Pa znas kako, dosta smo auta izmenjali do sad, i prvi put nam je pukla opruga na Stilu, i to jedna prednja i jedna zadnja

A da ne pricam o tome sto je otac izmenjao automobile do sada, i pre nego sto sam se rodio

Bilo ih je puno i sam kaze da mu je prvi put na Stilu da je pukla.

 

 

Doduse, on je na svake 3 god u proseku menjao auto, Stilo se zadrzao vec, evo ima sigurno 7 godina.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je na stilu prvi put pukla al znam da puca i na folciki i renou i audi itd.. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, Angell said:

Od majstora koji se bavi time, sam cuo da i Citroen ima problema sa oprugama, jer su kao kod Stila. Cini mi se C3 da rece, ne mogu da se setim tacno.

Sestri je upravo na C3 skoro riknula prednja opruga, srecom na parkingu.

Licno nisam, Bogu hvala, za sada imao takvo iskustvo. A konkretno je Stilo kod mene, sad ce u avgustu, punih 10 godina, 'leb te mazo :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugaru su na Stilu 2002 1.9JTD pukle obe prednje u voznji, sva sreća pa je usporavao zbog semafora, auto je samo klecnuo i postao nizak odjednom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome ispade za Stilo od pocetka do kraja proizvodnje :huh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam na zalost prodao punta ipak i dalje sam vezan za njega ... Naime komsijin sin je pazario jednog punta i posle par dana mu je zveknula desna opruga ... kako je bio kratak za lovu uzeo je ( na moj savet dve ) polovne opruge sa nekog otpada i kako rekoh vec da je kratak za lovu dodje kod mene i zamolio me da mu ja zamenim opruge ... Naravno skidanje amortizera nije neki "problem" ali postavljanje opruge jeste ... kako nisam imao alat za sabijanje opruga ( nekad imao dok majstori nisu usli u podrum i isti poharali ) iskoristio sam dve kamionske trake sa spanerom za zatezanje tereta koje sam postavio jednu preko puta druge i istovremeno natezao spaner obe trake dok nisam sabio oprugu toliko da sam mogao da stavim sraf sa soljom na vrh amortizera.... posle je sve islo mnogo lakse .... 

eto ako neko hoce da ustedi novac i ima dovoljno znanja da sam zameni amortizere ne mora da kupuje alat

 

1104.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da taj neko plati nekome ili da da za natezac za opruge 1000 kinti nego da ide na usivanje ili ne daj Boze nesto drugo..

Elem i meni je takodje pukla opruga, tacnije donji krug desne opruge. Nasao sam u siluxu neke tevema 1600/kom. Valjda li to cemu ili da jurim kyb?

Edited by Nikola 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno opasan manevar, kao što reče prethodnik, mogao je barem taj alat da ti kupi. Ja ne savetujem da se na takav način uštedi a posebno ne da se to nekom savetuje, za nekog ko uopšte nije upoznat sa materijom može biti smrtonosno.
Drugo je to kad majstor koji ima iskustvo umprovizuje, tako je i u muzici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad se menjaju zadnji amorti nije potreban nikakav alat, odsrafi se amortizer ali ne gore gde ide "solja" nego dole na mostu, tj oba se odsrafe i spusti se most i opruge se samo izvuku bez ikakvog alata, isto tako se lako i vrate, nategnese most i usrafis amorte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako puče tako i zasmrdi....

puče i na mom stilu prednja leva, čujem nešto čangrta kad prelazim preko policajca, kao da se odvoji auto od šasije 3-4cm, odem jutros kod majstora, opruga...

j.... auto, kad tako pucaju vitalni delovi.

pitam jel od rupe ili šta, kaže uopšte ne mora da znači, može i garaži da pukne.

predlog gde poručiti i koje, jer majstor će poručiti neke, ako ga ne predupredim  :)

 

hm čitam, i vidim i meni guma bušna, jutros je duvao, a nova nije ni 500km, samo da nije rasparana skroz...

Edited by bit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naručene kajaba par 3400 komad

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Stilo 103KW, preporuka za najkvalitetnije opruge i amortizere? Takodje ne znam gde da ugradim, da dobijem i neku garanciju? Nekad je bila i besplatnja ugradnja gde se kupe delovi...

Jednom sam zamenio obe, pukla nova posle mesec dana. 

Sad trenutno ne mogu da pomerim auto, dok je bio parkiran je pukla, cuje se kao da se nesto menje, raspada i skripi kad odem metar napred nazad.

Svakako nikad nisam menjao amortizera a presao sam 250000 tako bih sve sada zamenio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citajuci komentare sa foruma, odlucio sam se za BILSTEIN jer je meksi od KYB. Al svakako ta 2 sam mislio da uzmem a ne neki treci.

Imam Fiat Stilo 2005-to, 103kw tj. 140ks koji nije toliko uobicajen pa mozda sam zato i imao neuobicajene probleme.

 

Gledao sam BILSTEIN online katalog, i nasao kataloski broj, pozvao Vudim Trade i kupio sta treba, tj. amortizere i opruge, solje nisu imali BILSTEIN pa sam u Gazeli uzeo KYB.

Odlespao auto kod majstora, da bi me zvao posle 30 minuta i rekao da to nije moj amortizer. Drugacije je kacenje, usice nisu iste sirine kao ni rupa za sraf.

Pozovem ja Vudim Trade, rekoh tako i tako, pogledaju oni u njihovom katalogu, isto kao sto sam kupio, tj. pogresno a ispavno po katalogu. Zamenu nemaju, da dodjem da mi vrate pare.

Posto mi je auto na dizalici, zovem KIT i pitam ih sta imaju. Nude mi iste BILSTAIN! Zovem opet majsora kazem da li mozes ti da narucis od nekog, kaze on i meni ce dati pogresan, dok ne vidim, ne vredi nista.

Inace je majstor za Fiat samo tako da ne kapiram kako te godine iskusta nisu doprinele da se primeti problem s amortizerima na 140KS.

Onda s obzirom da imam eper i tecdoc katalog, ukucam broj sasije u eper i dobijem  originalni kataloski broj svog amortizera, ukucam taj broju u tecdoc da vidim sta ce da izadje.

Opet mi nudi isti pogresan od BILSTAINA. Pogledam i KYB. Primetim da za KYB pise da je amortizer samo za 140/150 KS, za Abarth, i za neke karavane, dok za BILSTAIN pise za je sve maltene od 80-170ks.

Zakljucim da je onda greska samo kod BILSTAINA. Zovem KIT i oni mi kazu da jesu drugaciji amortizeri za 140/150 KS, i uzmem KYB kod njih.

Odem kod majstora na prvo oko deluje indentican ali onda shvatimo da je visi za nekoliko cm. Tj. auto ce mi biti visi za nekoliko cm.

I na kraju sam te i ugradio, jeste visi, malo ce naleci, ali je ovo sve nenormalno i evo moje iskustvo ako nekome pomogne...

 

 

Originalni broj iz epera: 50705406

BILSTAIN: 22-226556 pogresan

KYB: 339729 moze da se ugradi ali visi par cm

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, milos78 said:

Pogledam i KYB. Primetim da za KYB pise da je amortizer samo za 140/150 KS, za Abarth, i za neke karavane, dok za BILSTAIN pise za je sve maltene od 80-170ks.

Zakljucim da je onda greska samo kod BILSTAINA. Zovem KIT i oni mi kazu da jesu drugaciji amortizeri za 140/150 KS, i uzmem KYB kod njih.

Odem kod majstora na prvo oko deluje indentican ali onda shvatimo da je visi za nekoliko cm. Tj. auto ce mi biti visi za nekoliko cm.

I na kraju sam te i ugradio, jeste visi, malo ce naleci, ali je ovo sve nenormalno i evo moje iskustvo ako nekome pomogne...

Hvala što si preneo. :thumbup: 

 

Da si ranije pisao da hoćeš KYB na Stilo 140/150, već bi ti neko dao link koja opisuje tu situaciju, sa sve slikom originalnog i KYB amorta:

klik OVDE i OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste bas tako, evo je i moja slika.

Za originale nisam pitao jer pretpostavljam da je cena nenormalna. KYB je oko 8000.

Trebam da menjam i zadnje. Da li je problem i za zadnje ili ce biti kao original? Da li se po pravilu menjaju i opruge koje su i dalje prve fabricke kao i amortizeri?

Da li ovo znaci da je meni opruga vec sabijena i da vise nece da legne auto? I da ce zato biti tvrdi?

 

viber_image_2022-01-21_17-14-24-180.thumb.jpg.749a33184f79cba043328854e9793be5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milos78

 

Pitaj koliko su original jer je u pitanju auto koji je prestao da se pravi pre 15 godina...i svakako na njemu odavno više nije fokus da donosi zaradu ovlašćenom.

Neće ti se ništa više spustiti jer imaš mehaničku prepreku za to, tj. tu razliku u visinama ''tacne''. Neće auto postati ni mekši jer je opruga sada dodatno sabijena opet zbog te razlike u visini ''tacne'' na amortizeru.

Ne moraju da se menjaju opruge kad se menjaju i amorti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milos78 Evo vidiš ovde ima jedno 18 strana teme o pucanju opruga na stilu.

Ne moraš menjati ali sve ti je već skinuto, plaćaš majstora za montažu/demontažu i ako možeš finansijski, drugarski savet zameni i opruge. Nešto mi je u glavi da su sve 4 220-250 eur, možda grešim. Pogotovo ako planiraš da zadržiš auto još koje vreme, 

 

Ako pročitaš iskustva sa teme, uglavnom se dešavalo pri malim brzinama na skretanju levo/desno. Pukne opruga, ode guma, padne auto... Da je moj auto, ja bih menjao sve kad je već kod majstora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, neshaoct said:

@milos78

 

Pitaj koliko su original jer je u pitanju auto koji je prestao da se pravi pre 15 godina...i svakako na njemu odavno više nije fokus da donosi zaradu ovlašćenom.

Neće ti se ništa više spustiti jer imaš mehaničku prepreku za to, tj. tu razliku u visinama ''tacne''. Neće auto postati ni mekši jer je opruga sada dodatno sabijena opet zbog te razlike u visini ''tacne'' na amortizeru.

Ne moraju da se menjaju opruge kad se menjaju i amorti.

Prednje sam vec zamenio kad sam napisao o tome. Hocu da menjam i zadnje, ne znam da li je i tu problem kao sa prednjim KYB.

Sto se spustanja tice, predhodni put kada sam menjao obe opruge, nisam menjao amortizere i auto je bio visi mesec, dva, pa se spustio verovatno kad su opruge malo legle. Na to sam mislio. Da je opruga sada sabijena, auto ne bi bio visi, a cim jeste znaci da je zadrzala svoje prvobitno stanje. Iskreno meni je auto bio prenizak napred, ovo mi deluje kao neka ispravka toga. Naravno da sad postoji razlika izmedju prednjih i zadnjih ali videcemo kako ce da legne a i da zamenim zadnje opruge,..

 

Hvala svima na savetima. :O)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...