Boki_16v 0 Posted November 16, 2010 Na Punto-u Mk2 Sporting 1.2 16v sam otvorio KATALIZATOR i izvadio keramiku iz njega i zatim ga zavario nazad...tako da sada fakticki imam prazan katalizator...eh sada mene zanima da li mogu da ga skinem citavog i da stavim samo cijev obicnu umjesto njega i da li ce mu lambda sonda smetati,tj. da li se ona nalazi na katalizatoru i kako to izbjeci...HVALA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted November 16, 2010 trebalo bi da imas dve sonde, jednu pre kata i jednu posle. Resava se emulatorom, nisam upucen za koliko se trenutno prodaje i ugradjuje. Sljaka i to je bitnoako ti nije tesko i mozes, fotkaj sace, tj, "keramiku" iz svog kata. Bas me interesuje kako izgleda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boki_16v 0 Posted November 16, 2010 bacio sam keramiku...otpad cisti...jako je gusta i dosta je stane u isti...a u vezi emulatora,gdje se mogu naci i koja im je cijena za moj motor 1.2 16v i ako ima neka slika emulatora i otprilike na kojem principu radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boki_16v 0 Posted November 17, 2010 ima li povratne informacije...hehehe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boki_16v 0 Posted November 17, 2010 cisto da ne "zamre" tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted November 18, 2010 Ne mora emulator Quote Share this post Link to post Share on other sites
daca 0 Posted December 22, 2010 Imam problem sa automobilom ( Punto MK2, 1.2 16V 2001.g.) , naime, upalio je check engine lampicu, nikakve promjene u radu motora nije bilo. Dijagnostika je ocitala kod greske P0420, (nedovoljna efikasnost katalizatora). Katalizator provjeren, nije se zapusio, niti je busan negdje, kao ni cijeli ispuh... sonde obe testirane, rade ok. Poslije toga je greska ponistena a majstor je skidao sonde i kaze da ih je cistio (iako ja nevidim razlog za to) i spricao kontakt džek sonde sa wd40. Nakon brisanja greske, auto trosi i do 13 L /100 km, na leru treska i u voznji cupka..., iz auspuha kad se upali auto ide sivkast dim, malo gusci i smrdi jako...i na visokim okretajima (3000 na vise) nesto krcka iz motora. Kad se naglo pusti gas malo jace stucne, a kad se drzi konstantno na 3000 okretaja ivise iz motora povremeno kao da nesto eksplodira....( trenutno (poslije 30-ak km) ne svjetli check lampica) i zvuk je malo drugaciji . Interesuje me sta bi mogao biti uzrok ovakvog ponasanja automobila? Mozda neki senzor (temperature motora i sl.) ? Dijagnostika poslije ponistavanja koda P0420 jos nije nista izbacila.hvala, Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 22, 2010 Kada smrdi (kao na pokvarena jaja) je katalizator, a i taj dim plus mnogo veća potrošnja...ukazuje na sondu...Kako si proverio katalizator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
daca 0 Posted December 22, 2010 Vise mi smrdi na nesagorjelo gorivo (sto ukazuje na bogatu smjesu), dijagnostika nije prijavila nista, osim te greske P0420 (niska ucinkovitost katalizatora) sto opet ukazuje na "visak" O2 na drugoj sondi...U katu nista ne lupa (nije se raspao) niti je zapusen (vizuelno pregledan) a na auspuh dobro "duva" Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted December 23, 2010 Kako sada troši? Ja bih ipak otišao kod nekog od naših ozbiljnih sarvisa, eto Goran ili Miki. Quote Share this post Link to post Share on other sites
migun 1 Posted December 23, 2010 Po pisanju bih pre rekao da je dotični iz Republike Srpske, to znači da mu nije baš blizu BG. A ako se odluči da reši problem brzo onda neka ode u TiM servis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 23, 2010 Nemojte pisati preporuke za bilo koje servise ako niko te preporuke nije tražio u konkretnoj temi. Znam da nemate nikakvu zlu nameri pišući ih, ali ima ljudi koji to vide kao nepotrebnu reklamu, tj. počnu da kreiraju razne teorije zavere kako Klub namerno to radi, namerno preporučuje i kada niko ne traži preporuke, itd...itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
daca 0 Posted December 23, 2010 da iz Rep. Srpske sam.... ma neki od senzora brljave, e sad je problem sto dijagnostika ne izbacuje gresku za sad, a ovi "majstori" kod nas ne znaju da ocitavaju uzivo parametre sa senzora , da ih testiraju i vide koji brljavi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 23, 2010 probaj da otkacis sondu,jednu pa probas u voznji ima li razlike ako nema ukopcas pa to isto sa drugom.poboljsa li ti se rad motora onda je 100% neka od sondi riknula. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejo_Joe 0 Posted December 27, 2010 (edited) Nisam isao do dijagnostike ali isto taj motor trosi mi oko 12 lit benzina dok gasa trosi oko 7.5-8...sta je sad to,sta to moze da bude?el ima to veze sa sondama il katalizatorom? i smrad kao ne sagorelo gorivo,slica kao pokvarena jaja sto se spominje vec na forumu dosta,ali citiram,samo na benzinu,tj kad ga ujtru upalim sve dok ne prebacim na gas Edited December 27, 2010 by Dejo_Joe Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusman55 0 Posted April 29, 2011 pozdrav svima, ovo je moje prvo javljanje, pa mi oprostite ako nesto zabrljamimam punta II 1,2 16v i imam veliki problem sa potrosnjom goriva. Posto mi je probila jedna svecica i crkao kabl na cetvrtom cilindru (upalila se greska), to sam zamenio ali posle toga mi se strasno povecala potrosnja 10+. Na forumu sam procitao da otkacim sondu da vidim da li je ona i potrosnja se drasticno smanjila. Odem kupim lambda sondu u AP i nedelju dana perfektno, trosi oko 6 na otvorenom ispod 5. Ali posle toga opet strasno poveca potrosnju na 10+. Otkacim opet sondu i smanji on potrosnju na 7 -8, ali danas opet 10 i to sa otkacenom sondom. Vidim ja da ne vidim u cemu je problem, pa pitam da li je mozda katalizator. Sve sam procitao sa foruma i greska se vrti samo ok sonde. Da li postoji nesto od cega crkava ta sonda, mozda katalizator ili ta donja, druga, sonda. Pomagajte, ne znam sta da radim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 29, 2011 Pomocice ti neko sa dijagnostikom, ko ume da radi sa njom i da je lepo procita. Jednostavno daljim postupcima na svoju ruku samo mozes da izbijas pare iz dzepa. Katalizator moze da se zapusi, ali veoma veoma retko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusman55 0 Posted April 29, 2011 ma vise nisam pametan sta da radim, bio sam na dijagnostici pet puta i ne pokaze nista dok ne skinem sondu i tek onda upali gresku. Ne bih se toliko mucio da nije radio i trosio kako treba. Videcu da zakazem kod TIM servisa posle praznika. Puno hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted May 5, 2011 Gresku ce da pokaze kada na sondi crkne grejac omski ili kada postane letargicna...pravise usporeno menja pokazivanje. Za proveru sirokopojasnih lambda sondi i ne mora dijagnostika ..moze i obicni voltmetar sa iglom . U svakom slucaju povecana potrosnja moze biti zbog sonde koja zeza ali ako si stavio drugu pa je radilo i sad ne radi znaci da je kompjuter u medjuvremenu uradio adaptaciju...sonda mu govori siromasna smesa i on pokusava da kompenzuje dodavanjem goriva ...problem moze biti jedna dizna koja ne radi kako treba ili vise njih ili nesto drugo (bolji sistemi imaju po jednu sondu za svaki par cilindara da se izbegnu npr ovakve situacije). u svakom slucaju da skidas i menjas sam deo po deo...sta da ti kazem.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted May 5, 2011 Kada otkačiš sondu, računar uzima prosečne vrednosti koje je pre upamtio za nju.Ako već nisi... otkači klemu 5 minuta da računar pogubi podešavanja i krene sa prilagođavanjem ispočetka (sa prikopčanom novom sondom). Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted May 5, 2011 Paaaa ne uzima prosecne vrednosti nego koristi onu koja je upisana u mapi...isto kao kad crkne senzor temperature vode ili protokomer.. koristi -20 c ili 2.5 gm/s Quote Share this post Link to post Share on other sites
hidro_mont 1 Posted June 12, 2012 (edited) Pošto mi se zimus 2x desilo da mi se izduvna grana usjala dok je radio na leru, majstor mi rekao da je moguće da je katalizator začepljen. Pošto ja imam 2x katalizator i ispred svakog po 1 lamda sondu + 1 sonda prije srednjeg lonca interesuje me mogu li ja te katalizatore skinuti i ako ih skinem hoću li imati problema sa sondama?Punto 1.8 16v HGT Edited June 12, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Yugiša 0 Posted June 12, 2012 Ja ti mogu samo reći da znam kad se skinu da auto ide nešto brže i da nešto više troši što je i logično Quote Share this post Link to post Share on other sites
jasmin1989 0 Posted June 17, 2012 (edited) Zdravo,jel moze neko da mi kaze kako da proverim da lisu na mom puntic mk1 {1.2 8v 54kw} bile dve lambda sonde kod katalizatora.Kupio sam ga bez katalizatorom i sada ima jednu sondu na izduvnoj ali ne znam da lije imao jos jednu?I da li steti motoru sto nema katalizator? :Da pitam i ovo izduvni sistem mu je komplet los srednji lonac je valjda od juga duplo je manji nego original a i zadnji nije od njega jel postoji mogucnost da zbog toga losije ide i ubrzava.Kupio sam mu original za njega i razlika u dimenziji je velika,sutra ga stavljam :-) Edited June 19, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 17, 2012 motoru ne ali okolini da... tako da teraj i cutinov kat je 500 e... Quote Share this post Link to post Share on other sites