Jump to content
FAS Goran
Mirko_NS

Nuova Bravo, 1.9MJT/120HP - na leru se čuje metalni zvuk

Recommended Posts

Novi Fiat Bravo, 1.9MJT/120HP, 100kkm, 2007.

Na leru se jasno cuje metalni zvuk i ucestanost zvuka prati obrtaje motora. Evo snimka:

napominjem da je zvuk sniman mobilnim, koji je drzan pored samog Fiat znaka, kada se telefon pomeri ka vozackoj strani zvuk je jasniji, kako se od znaka telefon pomeri ka suvozckoj strani zvuk se gubi.

Prilikom potrage za izvorom zvuka auto upaljen bez PK, skidan poklopac zupcastog, zastita ispod auta, ali nismo uspeli da lociramo izvor zvuka. Majstor sumnja na plivajuci, ali ja drugih simptoma (trzanje pri kretanju, pustanju gasa i slicno) plivajuceg nisam primetio - sem sto se auto ponekad pri hladnom startu malo jace zatrese (ovaj problem sa primetio kod svih Brava sa MJT koje sam probao, a kod par Stila sa MJT i koliko sam uspeo da saznam problem je vezan za jedan od nosaca motora).

Da li ovaj metalni zvuk tipican za zamajac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja ti POTPISUJEM da nemam takav (niti bilo kakav slican) zvuk ... BTW u pitanju je stilo 1.9 8V 120HP 2006-o :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je to rešeno kod MJT-a ali na JTD-u ima remenica kanalnog kaiša na radilici koja je u sredini gumena, kad se taj gumeni deo istroši ima jedan metalni zub koji počinje da udara u drugi deo remenice i to tako udara metalni zvuk kako si ti opisao. Ne znam da li sam dobro opisao ali svakako pregledajte sve remenice klinastog kaiša. Trebalo bi da je to na isti način rešeno, ta remenica je gumena da bu sprečila kidanje kaiša a MJT je sa još većim obrtnim pa to mora da je slično rešeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste bio prisutan, obzirom da se remenica i dalje vrti...tera je zupčasti kaiš. Remenica je jedna djavolja naprava koja pokreće PK kaiš, a sastoji se od dva cilindrična elementa, medjusobno spojena elastičnom gumom. Kad elastična guma izgubi elasticitet (razni uzroci, od krštenice, do uslova kojim je motor eksploatisan), dolazi do pojave nesinhronizovanog okretanja remenice, odnosno, da budem precizniji: remenica, oba prstena se okreću, sa tim što spoljni cilindar ima ekscentricitet. Ovo ima za posledicu navodjenje PK kaiša na pogrešne vodjice, njegovo fronclanje i na kraju cepanje. Zato vam i zveči motor u leru, jer sama remenica, odnosno ta dva medjusobno navučena cilindra zveče. I to još jače, nego kad su opterećena remenicom i nategnuta španerom. Ispitajte remenicu, molim vas. Pozdrav :thumbup:

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

E,ovo je vec korisna informacija. :thumbsup: Kada malo bolje razmislim, jedan tu lokalni majstor mi je bas pricao tu pricu oko remenice...

Nista, javim vam se posle provere u servisu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada su me zvali iz servisa, tvrde da se samo malo cuje remenica kompresora (nisam im rekao prethodnu "istoriju" provera i da je auto proban bez PK, te da kompresor ne moze biti izvor kliktanja), tako da cu morati da nastavim dalje po servisima u NSu dok ne nadjem neki koji je u stanju da locira/resi problem ili cu do BGa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti se zvuk gubi idući ka suvozačkoj strani a pojačava prema vozačkoj isljučene su sve mogućnosti da je remenica, altermator klima itd.

Da li si pokušao motor malo da odigneš dizalicom sa te leve strane dok je auto na točkovima, tako bi rasteretio levi nosač motora, možda on prenosi metalni zvuk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosac menjaca je verovatno uzrok cimanja pri hladnom startu (dobio info na englskom, a potvrdu na slovenackom i hrvatskom forumu), pa je moguce da je on problem i za ovo kliktanje...

Sve u svemu: novi nosac narucen, remenicu klime cu da sredim (nadam se) dok ne stigne nosac, pa cemo videti - javim vam rezultate...

@Bravo

hvala na preporuci, ako problem ostao i posle intervencija, poseticu ovaj servis koji si predlozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

iz mog iskustva metalan zvuk nije tipican za zamajac,bar ne takav (zvuk), jos sam "svez" sa Bravom, ali od svega mi je najlogicnije ovo sto je opisao Damjanovic, mada ne mogu da isljucim probl. sa nosacima iako ih za sada ne poznajem...sto se servisa u BG tice, od dosta ljudi sam cuo da je Bogunovic (Zemun, Tosin bunar) korekktan i dobro opremljen za novije Fiat modele...znaci ovo nije licno iskustvo, samo znam da dosta ljudi odrzava kola kod njih, izmedju ostalog i moj dobar prijatelj koji vozi Nuova Cromu 1.9 mjt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa remenicom radilice sto se zvuk uopste ne cuje kada se stane pored desnog tocka, dakle zvuk se najbolje i najjasnije cuje na sredini auta - bas tamo gde sam drzao mobilni, kod Fiat znaka...

Sa druge strane set PK je 3 puta proveravan - da li moguce da je sva tri puta "promasena" remenica radilice?! Auto je stojao na dizalici, ja sedeo u njemu i na komandu palio/gasio...

Na hrvatskom forumu je serviser ovaj levi nosac nazvao "nosacem auspuha" i stvarno kada sam proverio u eLearnu da bi se skinuo pomenuti nosac prvo se mora otkaciti "profil" vezan za nosac, a koji drzi cev auspuha - e, sad ako je nosac "otisao" mozda on prenosi zvuk sa izduva...

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam cackao po autu juce i shvatio da se na zvonu menjaca, otprilike ispod ECUa, nalazi gumena "zaptivka" koja se moze izvaditi i ispod pristupiti zamajcu (ili ja bar mislim da je to zamajac :)). Kada pokusam da "rotiram" prstom napred-nazad zamajac, mogu da ga pomerim oko 1 cm na jednu i na drugu stranu. Ne znam da li je to ok ili nije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ta zaptivka ne služi možda za sipanje ulja u menjač ? i ako možeš malo detaljnije, kako da je nađem..tj. jel treba da skinem poklopac, onaj sa imbusima, ili ne mora ? Onda jel zvono sa leve ili desne str. motora ? možda zvučim glupo, ali sam do sada uglavnom "čačkao" nemce, koji imaju malo drugačiji standard, a sva kola koja su imala ECU, nisam dirao dalje od provere tečnosti i guma, prosto jer nisu bila moja i nisam imao potrebe! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, kako lako objasniti, posto sam je i ja slucajno primetio...

U ravni je sa protokomerom, gurne se ruka kroz ona silna creva sto idu od/do termostata, guma je pravougaona dimenzija 5x3 cm, ima zljeb kojim upada u zvono i na taj nacin dihtuje...Ne sluzi za sipanje ulja u difernecijal, bar ne po eLearn slikama...

Lakse je prici ako se skloni gornji poklopac motora...

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update - zamenjen lezaj na kompresoru klime, zamenjena remenica radilice (ona na koju ide PK kais) - guma izmedju spoljneg i unutrasnjeg dela remenice je ispucala...

Posle svih intervencija - zvuk se uspesno zadrzao :wallbash:

Sutra jos ostaje da se zameni nosac motora i ako zvuk ne prestane, ja vise nemam nameru da se bavim njime, pa neka vidi sta ce :whistle:

Za zamajac kazu da je OK - dakle, dva majstora su rekla da zamajac nije u dobrom stanju, ovi kazu da je u dobrom, sutra da iscimam i ove u ovlastenom da i oni kazu svoje misljenje :lol:

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas zamenjen nosac, zvuk je naravno ostao - u "Stojanovu" kazu da zamajac proizvodi zvuk, ali posto ne pravi probleme u voznji (majstor je provozao auto) da se ne dira dok ne bude vreme za zamenu seta kvacila, pa da se zamene u kompletu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlakše je da kažu da zamajac nije u dobrom stanju ! a zbog čega ? jel možda proklizava jer je istrošen ili im je možda teško da kažu da NE ZNAJU odakle dolazi zvuk !? Moj je savet da se nipošto ne zalećeš i "okrivljuješ" zamajac ako se normalno ponaša u vožnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam - jedini simptom zamajca je to sto po nekad teze ubacim u rikverc (ali to moze biti i do seta kvacila) i taj zvuk...

Posle potrosenih 500E zvuk je i dalje prisutan i ja nemam nameru vise da se bavim njime - majstori ocigledno nisu sigurni, jedino da se skida zvono menjaca i proveri zamajac (izgleda da provera kroz otvor na zvonu menjaca nije dovoljna), a meni se to ne radi, niti mi se vise voza auto po majstorima. Realno, mislim da je 2 nosaca, lezaj na kompresoru klime i remenica radilice mnogo za auto koji je presao samo 100kkm (dakle nije dogurao ni do velikog servisa). Nadam se da ces ti sa 2008. godistem imati vise srece, ali 2007. ocigledno ima (suvise) problema i razmisljam se da li da prodam auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kada si sve to izmenjao, sada ga prodaj... :whistle:

Inače, jel' neko...bilo ko koga si vozio kukao na taj zvuk...jel' te pitao ''šta ti ovo lupa''...''šta se ovo čuje''?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas problem i to nezgodan,u smislu da je iritirajuci :wallbash:

E jedino iz ovog tvog poslednjeg posta nisam razumeo jednu stvar :question: ,

posto kazes da ti je auto presao 100K km,a i pomenuo si da nije dogurao do zamene kaiseva :(

Zar na tim MJet-ovima :o ,zamena kaiseva spanera i ostalog upravo nije na do 100K km :question:

A tu je i ono vecito,uvek nezahvalno pitanje,kod teme o polovnjacima i problemima,jesi li siguran za tu kilometrazu,da prodavci i preprodavci nisu nesto brljali sa kilometar satom,jer plivajuci zamajac bi trebao da izgura od 180K do 200K km,a ponekad i malko vise zavisno od stila i nacina voznje.

Na Stilu se na primer muljanje sa kilometrazom primeti po broju ponistenih servisnih intervala,koji su na 15 do 20K km,pa tako Stilo koji ima ponistenih na primer 15 servisnih intervala,nikako nije presao samo 100K km,to je samo primer,ne znam kako je na novom Bravu :unsure:

Uglavnom sad posle toliko ulozenog novca i maltretiranja :wallbash: ,

ako su ti svi glavni kaisevi,spaneri i ostalo pregledano uz zamenjenu remenicu i nosace,

terja ga dok mu ne izbacis na auspuh taj dosadni zvuk :veryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednice sve znam, ali i ti kao predsednik kluba bi popi.deo :thumbsup:

Ne cuje se zvuk unutra, samo napolju - nije mi bitno da li neko drugi primecuje, ja primecujem, to je dovoljno :)

Kilometraza bi trebalo da je prava - po servisnoj (razliciti pecati, hemijska), nalepnici na vratima, proveri u motornom kompu, a i opstem stanju auta koje odlicno (vozio sam Stila pre Brava tako da imam iskustva)...

Veliki servis sam uradio preventivno - nisam hteo da cekam 120kkm, uradio sam ga cim sam uzeo auto, da ne mislim o tome...

To sto ulozio je jedino sto me sprecava da ga ne prodam, inace bi vec bio na dobosu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bedaka, baš mi je krivo zbog tvog lošeg iskustva, bio sam ubeđen da te neka bezazlena sitnica sekira i da ćeš je isčeprkati. Ja te u potpunosti razumem, jedini sam u mom okruženju koji uvek na autu čuje da nešto lupka i krcka kao onaj iz majstorske radionice i nema šanse da to trpim a da ne znam šta je. Mislim da ne treba da ga prodaješ, probaj još malo da obilaziš majstore, ne moraš odmah da menjaš delove samo prikupljaj informacije. Neko će možda i da pogodi šta je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...