Jump to content
FAS Goran
Stylo

Kako se postavljaju lanci za sneg? / iskustva sa lancima

Recommended Posts

Neko napisa danas na forumu da na Trekking ne idu lanci?

Ja kažem, ma beš felne i amortizere, samo cepaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT: Kako da montirate lance

 

Iako su lanci za sneg deo obavezne zimske opreme za vozila, vozači zapravo retko imaju priliku da ih koriste, pa kada se desi da zaista i zatrebaju, njihova montaža može zadati velike muke. Zato ovom prilikom dajemo jednostavno uputstvo kako da lance za sneg što lakše postavite na točkove, ali i neke savete kako da taj posao obavite što brže.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanci za sneg

 

lanci

 

Koju god opciju da koristite, znajte da je to prljav posao i da je dobro prvo provežbati na suvom

 

Ako ste odlučili da zimu, tačnije period od 1. novembra do 1. aprila, provedete na letnjim gumama ili ste krenuli put planina, u automobilu morate imati lance za sneg ili neku njihovu alternativu. Ako vas saobraćajni znak ne primora, vožnja s lancima i na zimskim gumama preporučuje se u uslovima leda ili dubljeg snega na putevima. Ovo je čest slučaj na planinskim putevima ili prevojima. Kod automobila koji imaju pogon na prednjim ili na svim točkovima, dovoljno je montirati lance na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste da montirate lance samo na zadnjim točkovima. Prilikom kupovine lanaca, obavezno vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80. Ako kupite neodgovarajuće lance, možda nećete moći da ih montirate, a postoji i mogućnost da vam naprave štetu na automobilu.

Samo postavljanje lanaca nije težak posao, ali bi ih trebalo prvo montirati na ''suvom'', kako biste stekli rutinu. Ne želite da prvi put postavljate lance na nekom planinskoj prevoju po mećavi. Tada se može desiti da postavite nedovoljno dobro i da napravite štetu na vozilu. Pored lanaca, trebalo bi imati i par debljih rukavica, jer ovo je prljav posao koji se radi po zimi, kao i manju lopatu. Cena lanaca za sneg zavisi od proizvođača i veličine.

 

Evo i uputstva kako jednostavno postaviti lance za sneg:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve/desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Sledeće što treba da uradite jeste da nakon sto metara stanete i, ako je potrebno, ponovo zategnete lance, odnosno ponovite poslednja dva koraka, s tim što ćete sada moći više da zategnete crveni lanac s gumenim krajem.

8. Kada upravljate vozilom sa postavljenim lancima budite posebno oprezni i nemojte prelaziti brzinu od 50 kilometara na sat.

9. Ukoliko prelazite veći broj kilometara sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru.

10. Skinite lance za sneg čim dođete na očišćeni asfalt! U slučaju da vozite s lancima po asfaltu, može doći do njihovog oštećenja ili pucanja, kao i do oštećenja delova vozila.

Čim budete u prilici, lance je potrebno i detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

 

 

Alternative lancima

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu. Takozvane čarape za sneg su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku. I njih je potrebno postaviti jedanput ili dvaput na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba. Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili. Na tržištu ima nekoliko modela ovih ''čarapa'', a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara. Jedna od opcija su i gumene vezice, poput proizvoda ''Zip Grip Go'' ili ''Silent Spike''. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno ''gripa'' za vožnju u snežnim uslovima. Kao i kod lanaca, i sa ovim opcijama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa vezicama je prava stvar. Za 850 dinara se dobija 10 komada što je sasvim dovoljno da se postavi na pogonske točkove i da vas izvuče iz svake nezgodne sitiacija. Samo može biti problem,jer kod nekih automobila hoće da kaci u kljesta i zbog toga ne mogu da se montiraju.
Lako za montažu i demontazu, sve u svemu..jako praktično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je bitno koliko je debeo lanc za koji auto? Šta znači to npr. 12mm koja je to debljina? Hvala

 

PS. Izvinjavam se ako sam promašio temu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde idu lanci za sneg kod pogona na svim točkovima - napred ili nazad?

 

lanci_za_sneg.jpg

 

Kod automobila sa prednjim ili zadnjim pogonom situacija je jasna - lanci se montiraju na pogonske točkove. Međutim, kada imate vozilo sa pogonom na svim točkovima, a vi imate samo jedan par lanaca, postavlja se pitanje da li ih staviti napred ili nazad? Mnogi će brzopleto odgovoriti: ''Pa ako je pogon na svim točkovima, onda lanci idu na sve točkove.'' Pogrešno!

 

Nije uopšte tako jednostavno - zato što nije svaki sistem za pogon na svim točkovima isti. Naprotiv, mogu drastično da se razlikuju. Neki automobili imaju stalan pogon na svim točkovima, a neki imaju pogon samo na prednjim, dok zadnji priskaču u pomoć kada prednji proklizaju. Takođe, isti model može da ima više verzija:

  1. samo sa prednjim pogonom.
  2. sa pogonom na svim točkovima, ali pri čemu automatika sve kontroliše, tako da u normalnim uslovima ''vuku'' samo prednji točkovi, dok se zadnji pogon aktivira kada zatreba, tj. kada proklizaju prednji točkovi.
  3. isto kao pod tačkom 2, ali vozač ima i opciju da po želji aktivira stalni pogon na svim točkovima.

Previše je verzija na tržištu da bismo opisivali razlike i kako te razlike utiču na ponašanje sistema za pogon na svim točkovima kada su lanci na prednjim, zadnjim ili svim točkovima.

 

Kako onda da znam gde da montiram lance za sneg?
Ne postoji univerzalno pravilo na koje točkove (prednje, zadnje ili sve) se montiraju lanci za sneg. Zato treba pročitati uputstvo za automobil - tamo ćete naći informacije koje se odnose na verziju automobila koju vi imate.

 

Kod većine samo na prednje točkove
To što auto ima pogon na svim točkovima, ne znači da treba stavljati lance za sneg na sve točkove. Naprotiv, većina proizvođača izričito kaže da se stavlja samo jedan par lanaca i to u najvećem broju slučajeva samo na prednje točkove. Takva je situacija kod većine vozila sa pogonom na svim točkovima, i to bez obzira:

  • na vrstu i način funkcionisanja sistema za pogon na svim točkovima.
  • karoserijsku verziju - klasičan auto, SUV, krosover...

Međutim, sigurno će se neko zapitati šta bi se desilo da se montiraju lanci i na zadnje točkove? Zaista ne možemo da kažemo dok ne testiramo u realnim uslovima. Sve zavisi od načina rada pogona na svim točkovima, uslova vožnje, dubine i karakteristika snega (od toga zavisi da li će i koliko proklizavati točkovi)...

 

Kod nekih samo na zadnje točkove
Postoje izuzeci kao Jeep Grand Cherokee i Jeep Wrangler kod kojih se lanci za sneg montiraju samo na zadnje točkove - tako piše u uputstvu. Međutim, nije svaki Jeep isti, tako da se na neke druge modele ove marke lanci montiraju samo na prednje točkove iako imaju pogon na svim točkovima. Stvar je u tome što imaju različite sisteme pogona na svim točkovima iako su iste marke.

 

Kod nekih na sve točkove (ali i ne mora)
Kada su u pitanju npr. Mercedes G klase i GLE, njima treba montirati lance za sneg na sve točkove. Međutim, ako imate samo jedan par lanaca, onda se stavljaju na zadnje točkove zbog bolje stabilnosti prilikom kočenja, kako piše u uputstvu. I kada su u pitanju Hyundai ix35 ili Santa Fe, lanci idu na sva 4 točka. Ali ukoliko imate samo jedan par lanaca, onda ih montirate na prednje točkove za razliku Mercedes vozila koje smo naveli kao primer.

 

Zaključak
Nema univerzalnih pravila. Morate da pročitate uputstvo za svoj automobil da biste znali na koje točkove da montirate lance za sneg.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Imate li neku preporuku za lance?  Vidim da hvale Thule, ali ono sto meni treba ili nema ili kosta 14k. Nisam mislio toliko da dajem ali opet i oni kineski od 2 000 nista ne vrede? Treda da idemo do Kopaonika pa bih kupio neke da imam za svaki slucaj.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam neke sa pumpe, te sto kazes od 2000din i koristio sam ih par puta i ok su. Svi su oni u voznji ok, ako se zaglavis pa trebas sa njima da slajvujes tu puca vecina.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gand

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Po broju postova napisanih za ovih 11 godina - ocigledno kod forumasa vrlo omiljen i cesto koriscen :D deo (obavezne) zimske opreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanci su najbolji izbor. Michelin EasyGrip je elegantnije resenje, a bolje od carapa, samo kosta prilicno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde imaju Michelin proizvodi prvi je Easy Grip i kosta i preko 15k dinara a ovi od 3-5k dinara pise lanci ali se vidi da nije lanac nego isto neki kao kanap, na torbici na slici isto pise Easy Grip ne znam koja je razlika ako se neko razume, ta cena od oko 50 eur mi je ok ako je to ok izbor, na zalost mora da se udje na svaku ponudu da se sazna za koju je dimenziju guma

https://euroguma.rs/michelin-gume-lanci-za-sneg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvoumim se izmedju klasicnih lanaca ali ne pronalazim Michelin za moju dimenziju i ovih Easy Grip koje imaju za moju dimenziju.

 

Razlika u ceni je lanci 3500 easy grip 13.500. Cena nije vazna. Zanima me funkcionalnost i vidim lanci su ipak bolji.

 

Te koje sam nasao su 9 milimetara debeli a easy grip ne znam koliko su debeli, trebalo bi da su tanji?

 

Da li ti od 9 milimetara mogu na moj auto ne znam gde to da nadjem, u pitanju je 500 L i tu ima dosta prostora do blatobrana vizuelno, gume su 205/55 R16?

 

 

guma2.jpg

guma1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam ipak lance jer su efikasniji i pitanje dal ce mi i zatrebati. Dao mi ih je clan Dale po simbolicnoj ceni jer njemu vise nisu trebali za tu dimenziju. 

 

Lanci su debljine 9 mm, a mozda nekog zanima za ovu i jos neke dimenzije traziti tip 90, oznaka 90 nema veze sa 9 mm, mogu biti i 12 mm a tip 90, oznaka tipa oznacava dimenzije felni i guma na koje odgovara

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanci za sneg idu napred ili nazad kod pogona na svim točkovima?

 

bmw z 1.jpg

 

Lanci se montiraju na pogonske točkove. Ali šta kada imate vozilo sa pogonom na svim točkovima, a vi imate samo jedan par lanaca?

 

Ne, ne treba kupiti još jedan par lanaca. Kod vozila sa pogonom na svim točkovima lanci ne idu na sve točkove. Stvar je u tome što nije svaki sistem za pogon na svim točkovima isti. Mogu drastično da se razlikuju.  Neki imaju stalan pogon na svim točkovima, a neki imaju pogon samo na prednjim, dok zadnji priskaču u pomoć SAMO kada prednji proklizaju. Neki imaju obrnuto - pogon na zadnjim, dok prednji priskaču u pomoć. Isti model se možda prodavao u više verzija:

  1. samo sa prednjim pogonom.
  2. sa pogonom na svim točkovima, ali pri čemu automatika sve kontroliše, tako da u normalnim uslovima ''vuku'' samo prednji točkovi, dok se zadnji pogon aktivira kada zatreba, tj. kada proklizaju prednji točkovi.
  3. isto kao pod tačkom 2, ali vozač ima i opciju da po želji aktivira stalni pogon na svim točkovima.

Zato ne postoji univerzalno pravilo na koje točkove se montiraju lanci za sneg kada vozite tzv. ''džip'', odnosno krosover (crossover) ili SUV. Glavna stvar je da pročitate uputstvo za upotrebu vozila. To je jedino mesto gde ćete naći pouzdane informacije na ovu temu. Posebno treba obratiti pažnju na verziju modela koju vi vozite - pošto može da postoji više verzija.

 

Vozim SUV, a stavljam lance za sneg SAMO na prednje točkove?

Mnogi misle da se kod automobila sa pogonom na svim točkovima lanci za sneg stavljaju na sve točkove, prateći logiku stavljanja lanaca na pogonske točkove kod vozila sa prednjim ili zadnjim pogonom. Međutim, takva logika ovde ne važi. Većina proizvođača kaže da se montira samo jedan par lanaca i to najčešće na prednje točkove. Većina vozila sa pogonom na svim točkovima koristi ovaj princip, i to bez obzira:

  • na vrstu i način funkcionisanja sistema pogona na svim točkovima.
  • na vrstu karoserije - SUV ili krosover, običan sedan, karavan ili hedžbek sa pogonom na svim točkovima…

Neki od primera kod kojih se lanci za sneg montiraju na zadnje točkove su Jeep Grand Cherokee i Jeep Wrangler. Naglašavamo da ovo važi samo za ova dva modela i to ne mora da znači da važi za svaku generaciju tih modela. Takođe, na mnoge druge modele marke Jeep lanci se montiraju na prednje točkove. Kada su u pitanju npr. Mercedes-Benz G klase i Mercedes GLE, njima treba montirati lance za sneg na sve točkove. Međutim, ako imate samo jedan par lanaca, onda se stavljaju na zadnje točkove – zbog bolje stabilnosti prilikom kočenja, kako piše u uputstvu. I kada su u pitanju Hyundai ix35 ili Santa Fe, lanci idu na sva 4 točka. Ali ukoliko imate samo jedan par lanaca, onda ih montirate na prednje točkove, za razliku Mercedes vozila koje smo naveli kao primer.

 

Zaključak

Obavezno pročitajte uputstvo za svoj auto - ne oslanjajte se na primere koje smo naveli u tekstu, pošto je vrlo moguće da postoje razlike u zavisnosti od generacije ili godišta tog modela. Nema univerzalnih pravila! Pogon na svim točkovima danas može u velikoj meri da se razlikuje od vozila do vozila.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već neko vreme kuburim da nađem adekvatne i budget lance za Brava. Za 17" kaže ne sme da vire više od 7mm (pretpostavljam da je to ujedno i debljina lanca) i iskreno sve nalazim deblje dimenzije od 9-12mm, što prkosi dimenziji u uputsvu. Ako mogu i ovi deblji, javite. Sa 205/55R16 nisam imao problema jer sam imao odgovarajuće, no kada sam prešao na 225/45R17 sad nemam lance :/

 

Da li je neko skoro gledao cene i dimenzije pa ima savet ?

 

STOP: znam za dobre vezice, čarape i slična pomagala, zaista mi trebaju lanci (idemo u dublji sneg)

 

Hvala unapred

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dvoumim se izmedju klasicnih lanaca ali ne pronalazim Michelin za moju dimenziju i ovih Easy Grip koje imaju za moju dimenziju.
 
Razlika u ceni je lanci 3500 easy grip 13.500. Cena nije vazna. Zanima me funkcionalnost i vidim lanci su ipak bolji.
 
Te koje sam nasao su 9 milimetara debeli a easy grip ne znam koliko su debeli, trebalo bi da su tanji?
 
Da li ti od 9 milimetara mogu na moj auto ne znam gde to da nadjem, u pitanju je 500 L i tu ima dosta prostora do blatobrana vizuelno, gume su 205/55 R16?
 
 
guma2.thumb.jpg.00c064193f2c921b8a905d4bb2c678e3.jpg
guma1.thumb.jpg.6b81a2aa4dd26dd26597798897e69b73.jpg
Sta ti se ovo desava na kocionom disku? :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipa!

Znam da postoji posebna tema za lance za sneg, no je slabo posecena, a mi treba mi pomoc.

Naime li neko zna gde mogu da kupim lance za sneg debljine 7mm za dimenziju tocka 225/45R17 (Fiat Bravo II) a da ne kostaju po kile zlata ? 

Po uputstvu za Fiat Bravo, na tu dimenziju pneumatika i felne idu lanci redukovane debljine od 7mm koje nikako ne mogu da nadjem ili ako nadjem to su neke jace marke. Sledeca debljina lanca je 9mm koja se i moze negde pronaci (ocigledno je i ona retka).

Carape mi ne igraju ulogu jer idem u dublji sneg.

Da li da slusam uputstvo ili bi mogli lanci i od 9mm bez bojazni za neke komponente vesanja ? 

Hvala unapred

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/17/2022 at 10:25 PM, MS PK said:

Sta ti se ovo desava na kocionom disku? :D

  Ne znam na sta mislis i kako si uspeo da vidis disk?

 

Edited by Ivan
Dodat citat posle spajanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vidim samo dobos :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...