Jump to content
FAS Goran
alfa&omega

Fiat Coupe 1993-2000

Recommended Posts

Fiat Coupe – Istorija modela

 

Mnogi od nas koji su pravi ljubitelji italijanskih marki automobila na sam pomen reci Pininfarina znaju da se radi o necemu kvalitetno izradjenom i perfektno dizajniranom, bilo da se radilo o automobilu, klima uredjaju ili frizideru. Tako ni Fiat Coupe nije izuzetak.

Jedini izuzetak je da Pininfarina nije bio zaduzen za dizajn spoljasnosti automobila, vec Chris Bangle tadasnji sef Fiatovog dizajnerskog tima Centro Stile.I dan-danas mnogi su mu dozivotno i neizmerno zahvalni sto je javnosti podario jedinstveno dizajniran automobil koji godinama odolevu vremenu i promeni dizajnerskih pravaca. On i danas predstavlja primer kako treba da izgleda kompaktan sportski kupe sa 2+2 sedista.

Prototip iz 1990 nije imao haubu, ali je bio primetan dominantan izgled otvora za tockove koji su mu davali karakteristican izgled.

Obozavan od nastanka, tacnije od prvog predstavljanja javnosti krajem 1993. godine,nastavio je tradiciju njegovih prethodnika, klasicnih sportista kao sto su 124 Coupe, Fiat Spyder i X1/9. Proizvodnja je pocela 1994.godine i poverena je cuvenom dizajneru i karoseristi Pininfarini zbog rucne i izrade u malim serijama. On je takodje bio zaduzen za dizajn enterijera i aluminijumkih felni bez kojih Coupe ne bi bio kompletan u dizajnerskom smislu.

 

Dnevna proizvodnja iznosila je 80 vozila, a ukupan broj proizvedenih je 72.762, od cega je pola bilo plasirano na italijansko trziste. Fabrika se nalazila u Grugliasco-u, a testiran je severno od Torina u San Giorgio Canavese-u Tokom 7 godina njegove proizvodnje vise puta je poboljsan u tehnickom i estetskom smislu. Proizvodnja je stala u septembru 2000.godine.

Fiat Coupe je demonstrirao sta moze da se uradi pod dinamicnim vodjstvom fabrike i nekoliko dizajnera koji su bili spremni na rizik. Ovaj model je Fiat-u vratio uveliko poljuljanu slavu krajem 80-ih i predstavljao je automobil koji je bio zabavan za voznju, izradjen kvalitetno imao je i fantasticne performanse, a sve to za razumnu cenu.

Mnogi novinari su dokazali kvalitet ovog Coupe-a testirajuci ga uporedi sa brendovima kao sto su Honda, Toyota, Hyundai, i gde je obicno izlazio kao pobednik. Zato ne cudi sto je 2 godine zaredom izglasan za najbolji kupe u casopisu „What Car?“

 

Zadnja svetla podsecaju na Ferrari, dok prednji kraj podseca na na jednog od njegovih sportskih prethodnika, model Dino. Kabinom dominira Pininfarinin logo postavljen centralno na komandnoj tabli, a sam izgled kabine je pomesan sa retro stilom i Pininfarininim smelim dizajnom. Neko vreme su po internetu kruzile glasine o mogucem nasledniku Coupe-a, ali je sve prestalo 2003. godine kada je Alfa Romeo preuzeo ulogu pravljenja sportskih automobila pod Fiat grupacijom. Fiat Coupe je baziran na platformi Fiat-a Tipo, a za pogon je bio zaduzen motor o 2 litra zapremina, 16 ventila i 190 KS dobro poznat iz Lancia Delta-e Integrale, koji je bio pojacan turbo punjacem. Za bolji prenos snage i bolje upravljanje u krivinama pobrinuo se sistem Viscodrive.

 

Provereni motor iz Delta-e je 1996. bio zamenjen novim motorom zapremine 2 litra, 5 cilindara koji je imao i Turbo verziju 220 KS uz ubrzanje 0-100 km/h za 6.5 sekundi. To je bio najbrzi ikad proizvedeni Fiat.

Osnovna boja Coupe-a je bila zuta Broom Yellow, zajedno sa crvenom Rosso Speed. Bile su u ponudi i tri metalik boje Chamonix Green, Blue i Black. Klima uredjaj, siber i kozni enterijer su bili opcija. Model 2.0 20V je dobio trece stop svetlo i novu masku hladnjaka kao i novu paletu boja: Sprint Blue ( samo u turbo verziji) i pet novih metalik boja-Portofino Blue, Dark Red, Steel Grey, Scots Green i Ink Black.

 

1998. se pojavila Limited Edition serija sa Brembo kocnicama kao standardom, body kit-om, starter dugmetom, menjacem sa 6 brzina, anti-roll barom, Recaro sedistima i jedinstvenom plocicom na kojoj je bio ispisan broj primerka ogranicene serije i koja se nalazila iznad unutrasnjeg retrovizora. Ova serija je prvobitno bila zamisljena u kolicini od 300 komada, ali je taj broj ubrzo povecan na 1400 sto je razljutilo vlasnike prvih 300 jer im je vrednost, kao i ekskluzivnost primetno opala.

 

1999. se pojavio model Turbo Plus koji je imao fabricki kit karoserije koji je licio na Limited Edition sa manjim poboljsanjima u unutrasnjosti i bez plocice sa serijskim brojem. Sedista su takodje bila poboljsana, bolje su obuhvatala telo i mala su crveni step. Felne od 16" su takodje bile redizajnirane. Kraj proizvodnje je bio u septembru 2000.

 

Broj proizvedenih primeraka po godini:

1993. - 119

1994. - 17.619

1995. - 13.732

1996. - 11.273

1997. - 12.288

1998. - 9.042

1999. - 6.332

2000. - 2.357

UKUPNO: 72.762

 

Ponuda motora:

1.8 16V 130 KS 205 km/h

2.0 16V 137 KS 208 km/h

2.0 20V 147 KS 212 km/h

2.0 20V 154 KS (Variable Inlet System 1998.)

2.0 16V Turbo 190 KS 225 km/h

2.0 20V Turbo 220 KS 250 km/h

 

Svi turbo modeli dolazili su sa zatvaracem diferencijala LSD i bili su specificni kao Italian Tax models, odnosno nisu spadali u kategoriju automobila sa skupim osiguranjem zbog kubikaze od 2 litra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chris Bangle, tadasnji sef dizajnerskog tima Centro Stile

 

2SLPA.jpg

 

Izgled prototipa koji nije imao haubu, ali otvori za tockove su mu da lispecifican karakter

 

coupe-proto1.jpg

 

Centro Stile - top dizajneri Nevio di Giusto (desno) i Peter Davis

 

davis-giusto1.jpg

 

Fiat Coupe i njegovi prethodnici

 

coupe-heritage.jpg

 

Linija za proizvodnju

 

prod-line.jpg

 

Originalni nacrt enterijera-Pininfarina

 

coupe-proto-int1.jpg

 

Model Limited Edition

 

jamescouple.jpg

 

Model Turbo Plus

 

images.jpg

 

Specificni detalji svakog Coupe-a

 

9jvx0.jpg 9jUtr.jpg 9k5X9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

i od mene cestitke za tekst...

to su bila vremena pravih masina, jakih motora koja se kod nas nisu osetila volim fiat al ne razumem sada ove male turbake sigurno su dobri ali ne verujem da ce ponoviti oakav model i motore ikada, volim i lanciu i alfu ali sto ih tako dele bzvz da u fiat-u sada ne postoji veci motor od 1.4 (benzin) niti neki sportski model...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat ga je napravio, odnosno FPT, a kada će se ugrađivati i u neki Fiat...videćemo.

Da su npr. hteli da prave Abarth verziju novog Brava, to je motor i za njega. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma meni se sve cini da zbog ove podele oko sportskih, luksuznih a jakih modela fiat ce ostati uskracen za neki jaci motor, ne mislim na dizele meni su srcu blizi benzinci...i ne samo motori vec sve ostalo oko izbora materijala u modelima opreme i svega, jednostavno fiat za svaki dan odnosno srednja klasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tako su izgleda podelili karte.

Ali, sa vremena na vreme, možda izbace neki model ne zbog neke zarade na njegovoj prodaji već čisto da eto...izbace nešto što nije standardni Fiat, malo podignu imidž marke po pitanju bržih automobila i sl...

Duuuugo pričaju o novom Coupe-u, ali izgleda će to biti prepušteno Abarth-u, tj. da oni naprave svoj Coupe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat, Alfa i Lancia su tako jaki brendovi da vecina od nas nije svesna sta su oni predstavljali u svetu automobilizma i sta danas predstavljaju. Ako malo prelistate odredjene rubrike po netu videcete da su ova tri brenda aktuelna i u svetu mode, filma, sporta i drugih vrsta marketinga koji je iz dana u dan jaci. Najpoznatija imena iz sveta sou-biznisa se pominju sa ovim markama.

Meni je sve bilo jasno kakva je moc u pitanju kada su Ricarda Gira angazovali kao promotera nove Delte, a sada Uma Turman kao promoterka nove Giuliete. Svi znaju koliko kosta njihovo pojavljivanje na nekom skupu, a ne snimanje spota za predstavljanje auta...U pitanju su milioni.

 

Ne sumnjam ja da ce Fiat izbaciti nekog sportistu, jer oni savrseno dobro tempiraju vreme kada to da urade i sa cim. Osecam da ce biti padanje u nesvest od lepote i snage, ali i , nazalost, cene.

Samo treba pogledati limitirane serije Fiat-a 500 i novog Bravo-a Black Edition i vec se sklapaju kockice jednog mozaika. Koliko su fenomenanlne ove limitirane serije ne treba trositi reci, jer se granice sa pojmom remek dela auto industrije. Sa pojavom Fiat-a 500 serije Diesel bacena je rukavica u lice svakom proizvodjacu koji treba da drzi do ekskluzivnosti i neceg posebnog.

 

A, sad, evo malo lepotana za kojeg je rezervisana ova tema

 

coupe001.jpgcoupe002.jpgcoupe003.jpg

coupe004.jpgcoupe005.jpgcoupe008.jpgcoupe009.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 godina: Fiat Coupe (1993. - 2000.)

 

186084-fiat c 1.jpg

 

Kris Bengl, američki dizajner, proslavio se kao šef dizajna BMW-a, Mini-ja i Rolls-Roycea, večno ćemo ga pamtiti po ''Benglovoj BMW petici'' (E60). A, ovde je reč o prelepeom kupeu, privlačnoj transformaciji modela Fiat Tipo, ''Evropskog automobila 1989. godine''. Bengl je dizajnirao u sklopu ''Centre Stilo Fiat'', a za sportski skockani enterijer je zaslužan Pininfarina.

 

186085-fiat c 11.jpg

 

Mada ''konfekcijska'' koncepcija na Fiatovoj koncernskoj platformi, na kojoj su bili postavljeni i Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra, poprečno postavljen motor i prednji pogon nisu bili ''preporuka'' za sportski užitak (to se prigovaralo i 155-ici), napravljen je uzbudljiv kupe kompaktnih dimenzija (4250 x 1768 x 1340 mm).

 

186086-fiat c 111.jpg

 

Iznenađenja, ni razočarenja nije moglo da bude, jer je koncepcija već proverena i usavršena u Tipu, a Italijani su majstori za tjuniranje još od vremena slavnog Karla Abartha. Fiat Coupe, koji je predstavljen pre 25 godina, bio je ''vau'' spolja i unutra, gde su sportski komfor i stil naglašavala sedišta Recaro. Izgledao je, zaista, poput umanjenog i jeftinijeg Ferrarija.

 

fiat c 1111.jpg

 

A da nije bio ''fejk'' sportista, kakve su voleli da proizvode Ford, Opel, Renault..., potvrdio je već osnovni model 1.8 16v. Sa ''zdravih'' 131KS do stotke je stizao za 9.1s i mogao, zahvaljujući niskoj silueti i maloj čelnoj površini, više nego dobrom koeficijentu otpora vazduha 0.34, respektabilnih 205 km/h. Nije, dakle, bio šala...

 

fiat c 11111.jpg

 

U ponudi su još bili 2.0 16v (139KS, 9.2 s, 208 km/h), 5-cilindraš sa motorom razvijenim za luksuznu Lancia Themu 2.0 20v (147KS, 8.9 s, 212 km/h), 2.0 20v V.I.S., sa podešavanjem faze usisnih ventila (154KS, 8.4 s, 217 km/h) i 2.0 16v Turbo (190KS, 7.5s, 225 km/h).

 

fiat c 111111.jpg

 

Top-gun model je imao motor 2.0 20v Turbo (220KS, 6.3s, 250 km/h u verziji sa 6 brzina, odnosno 240 km/h sa menjačem sa 5 brzina). Taj model je imao i samokočni diferencijal Getrag i kočnice Brembo. Do kraja 1993. godine proizvedeno je 119 primeraka a pravi tržišni start je usledio početkom 1994. godine. Te godine je proizvedeno 17.619 primeraka, a do kraja ''života'' proizvodnja je dostigla, za taj tip vozila, lepih 72.762 primerka. Nažalost to je bila i ''labudova pesma'' Fiatovih ''sportiva'', slavne serije kupea iz Torina i nije dobio naslednika. Poslednji je proizveden u decembru 2000. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj se prodao pre neki dan na ricardo.ch za pristojnu cifru, steta sto ne mogu da se uvezu, bem ti drzavu.

5c03ea2c67abf_img.ricardostatic(2).thumb.jpg.d0b440e323a7e9303e75d535fbc4dc75.jpg5c03ea2f4552c_img.ricardostatic(3).thumb.jpg.270cfec26d64f303b6e37682fe19595e.jpg5c03ea31a991a_img.ricardostatic(4).thumb.jpg.fdfb9bc22f9507fabc2709c10a7afc80.jpg5c03ea345568a_img.ricardostatic(5).thumb.jpg.57e312ddf048617a9340b57fc3704531.jpg5c03ea371ce74_img.ricardostatic(6).thumb.jpg.ff0b6f9a3103fc92b2413e85f8d3f5c6.jpg

isti prodavac je imao i ovog, nije sredjen kao beli ali nije za bacanje :)

c02.thumb.jpg.bf91f969e640148aa57430e8792031fa.jpgc01.thumb.jpg.82f574df43b8cfcf8db094e7dd24c009.jpg

 

Edited by integralac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...