Jump to content
FAS Goran
Coo

Fiat Idea - iskustva sa njom?

Recommended Posts

Ne prašim, ne dimi još uvek :D,  nije bila kod doktora. 

A i do Grčke nema šanse za to vreme, samo jednom sam stigao iz Haniotija za 9.5 sati.  Sa idejom neće tako moći, a i ne zanima me 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam brzo skontao sa 1.3mjet da sviram u onu stvar pa kupih brze bolje Alfu 1.9jtdm 😂😂😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja zena je bubnula Ideju , svi su ok, to je najvaznije a prica sa Idejom je zavrsena, otisla je za kesu klikera

Kad se auto pogleda, okom steta nije velika ali kad se otvori hauba, cifra je i previse za auto star 11 godina

 

Uskoro slike i tekst u novoj temi :)

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srđos, jbg. Baš mi žao.  Čitam da su svi OK / to je najbitnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, igor0511 said:

Sta je sledece u planu?

 

Sledeće je neki benc do 1600 ccm, karavan ili hatch

 

Evo i teme

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Nov sam na forumu i relativno nov vozac :-) Trenutno vozim Fiat Tipa, 90', 1.6 benzinac + plin. Jos uvek sam u fazi odvajanja novca za novi auto, posto mi je noviji i prostraniji auto potreban, s obzirom da imam zenu i dete, tj. da sam vec porodican covek :-)

 

Tragao sam duze vreme sta mi se svidja i najvise me je privlacila Astra H 1.8 karavan + plin, ali sam u nekom trenutku video Fiat Ideu koja me je jos vise privukla funkcionalnoscu pre lepote. Kao benefite vidim komfor, jeftinu registraciju, nisku potrosnju i kako neki kazu, jeftino odrzavanje auta. Ono sto me zanima oko ovog auta, jeste:

 

1. Koji model je najbolji za ugradnju plina?

2. Koji plinski sistem ugraditi?

3. Koliko se realno gubi na performansama sa ugradnjom plina?

4. Kolika je okvirno potrosnja?

5. Ono sto me ujedno i plasi, koliko je auto sa npr. 1.4 dovoljno jak za karoseriju samog auta? S obzirom da je porodica, uglavnom sam retko sam. Koliko usporava auto dodatnom masom?

 

Unapred zahvalan na odgovorima :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postojeca tema o Idei, sa kojom cemo spojiti i ovo pitanje.

Mozes da procitas dosadasnja iskustva, ali su naravno maltene sva vezana za MultiJet motore:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idea je dobar GRADSKI porodičan auto, sa relativno malim gepekom. Unutra je zaista komotna, uzimajući u obzir gabarite auta (npr pozadi ima više mesta nego u Golf 4), sedišta su ok... 

Ja bih lično popizdeo da mi ionako mali gepek zauzimaju rezervni točak, dizalica i alat.

Daću sebi slobodu pa da kažem da idea nije auto za tebe, pošto ti je najbitnije da ugradiš plin da bi se što jeftinije vozio, znači treba ti auto za koji su delovi jeftini, a to Idea nije. To jest, potrošni materijal i delovi su kao za punta, stila i slično, ali limarija je, khm khm, skupa. 

Imaš moju temu, navodili su neke cene za amortizere i opruge, ispada da su za Mideu skuplji nego za BMW serije 3 

 

U slučaju neke havarije, čukanja, korozije, ima da čupaš kosu. 

Najjeftinije što sam našao: sajtne obe čini mi se 100eur. Haubu, gornji vezni lim, donju gredu, masku i mrežicu branika sam platio 200eur. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako izuzmemo potencijalne radove na limariji u slucaju potreba za tim, ja mislim da za porodicu sa jednim detetom Idea sasvim pristojno zavrsava posao. Motor od 95ks je sasvim ok, tj izbegni onaj sa 75ks, tj 8 ventila. Novije bitrebalo da imaju i sesto stepeni menjac, pa eto i malo rasterecenja na auto putu. Prakticno je to isti motor+menjac kao iz 500L. Ni onaj od 5 brzina ne treba da te plasi. Meni je sasvim bio ok dok sam kratko imao Lanciu Musu, koja je po mom misljenju mnogo lepsi izbor od Idee, ali opet to je stvar ukusa. 

Sigurno je da po snazi i komforu nije kao Astra h1.8, ali opet dosta je skuplja za odrzavanje. Sad mi pada na pamet da je Stilo 1.6 karavan nekako best buy sto se tebe tice. Razmisli malo njemu....

Komfor-povedes zenu i klinca i vidis koliko je mala ili velika za vas. Ako je i supruga vozac, bice ti jako zahvalna jer je Idea/Musa po meri zenskih vozaca,tj ima dosta visoku poziciju sedenja. Zadnja klupa je klizna, pa imas opciju da malo povecas gepek. 

Ako ugradjujes plin ja savetujem Landi Renzo kod nekog od ovlascenih uvoznika za njega. Ako ti rez. tocak smeta-set za krpljenje je jedno resenje-Gumi defekt sprej+mini kompresor. Znam da nista nije kao tocak, ali...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, potrebna veličina gepeka zavisi najviše od žene. I taj set za krpljenje i kompresor opet zauzimaju mesto, nije to kutija šibica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i nije, mislim na 1.3mjet od 70ks, koji je patetičan u idei od 1200kg. Jeste da imaš ceo gepek sa dizelom u odnosu na plinca, ali realno 1.4 16v ide mnogo bolje. Pravi izbor je 1.9JTD od 100ks + remap na 140ks, i nema brige. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako čije, ako je ženi bitan gepek onda joj kupi VW auto :P, oni su poznati to tome

Mojoj za grad treba samo negde da se uparkira i da joj sve bude pregledno a Idea je bas bila za to, visoka, pregledna i uska, uparkiraš je gde hoćeš, pravi gradski autić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost Idea nam je jedini auto. Pošto ulećemo u zamenu stana ništa od drugog auta, inače bih odavno kupio sebi neki kršteni karavan. 

Realno možemo da se spakuje za dalji put, uz mnogo natezanja sa ženom, ili sa krovnim koferom, što mi je tek ludost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodacu ti ja krstenog karavana kad resis da kupujes, a ja taman da se vratim nekoj krstenoj limuzini :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relno 1.9JTD ili jače. Veruj mi na reč. Hoću da kažem, sve te nazovi uštede su sviranje onoj stvari. Ako želiš da voziš ispravan i pouzdan polovan auto, moraš da budeš spreman na vanredne troškove. Ja nisam od onih koji prećutkuje i laže, pa sam napisao šta mi se sve desilo, tipa trulih sajtni, pucanja prednjih i zadnjih opruga i posledica... 

Najvećim delom sam ja kriv što sam kupio auto na četiri korozijom, ali bi i dalje na svakom polovnom autu promenio amortizere i opruge i sredio trap, nema cenu to kada ništa ne lupa, ne trese, i kada u vožnji imaš osećaj da voziš nov auto. 

I onda shvatiš da te boli đoka da li je registracija 15000 ili 25000 na primer, da li troši 6.5 ili 7.5 u gradu. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slazem, ja sam presao sa 3.0 na 2.0 d motor i jedino sto sam dobio je manja registracija i to drasticno kod nas, a da je razlika 100-200eur odmah bih opet uzeo 3.0, razlika u potrosnji 0.5-1l

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adam pavlovic

 

Prošlo već 10 dana, pa verovatno više nije aktuelno.

Ali, za ubuduće...uzmi broj šasije bilo kog italijanskog auta koji te zanima, i u ePER-u pogledaš, ili ćemo pogledati šta sve ima/nema. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...