Jump to content
FAS Goran
Coo

Fiat Idea - iskustva sa njom?

Recommended Posts

Konkretno 1.3 MJet ili 1.9 MJet. Znam da je 1.3 motor isti kao u Puntu, ali me zanima da li je slab za toliku karoseriju. Od Gorana Zemun sam dobio par veoma korisnih informacija (trapovi od Lancie Muse). Zanima da li je neko lično ima, vozio neko vreme... Čisto subjektivni utisci :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komsija ima Ideu 2005 1.3 Mjet i vozi je u taksiju zadnje 3 godine i za sada nije imao nikakvih problema ni prituzbi a radi po 12 sati dnevno :rolleyes: i motor nije slab za tu karoseriju, mislim neide nista losije nego u puntu koliko sam ja uspeo da primetim . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drugar, inace vlasnik Fiat servisa u KG-u , ima Ideu, 1.3mjt, 2004 god. ja bio zainteresovan za kupovinu pa odustao, auto je odlican... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od onoga sto sam ja probao Scenic, Civic i Idea su kola u koja mogu da sednem, a da iza mene ima mesta. Pošto je Idea Fiat, zato mi je u nekom dugoročnom planu. Još jedno 20 hiljada sa trenutnim autom . Muka je što malo Idea ima kod nas i kapiram da je auto za sva vremena. Kupiš je i večno je tvoja, a pogotovo što dosta ljudi nije ni čulo za taj auto :wallbash: . Pročitao sam svašta po netu, ali nema ništa bez FL forumaš insajderskih informacija :thumbsup: . Mislim da i ona ima neku restajling verziju od 2006. Ako neko zna na šta obratiti posebno pažnju...

BTW Džordž Kluni je bio promoter u reklami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi,

ja imam ideu 1,9 105 ks.

Kupio sam je prošlog septembra sa 85.000 km.

Platio je 5600

reg i prenos 420

Varta ak. 80

Goran zemun: veliki servis, ulje filteri , jedan ležaj , čišćenje egr, pločice diskovi. oko 470 eur

Suma oko 6600 eur

Od opreme 15 felne, digitalnu klimu , radio cd, parking senzore, 4x podizači, komande na volanu itd, itd.

Kada sam je kupio nisam ni razmišljao o tom autu, krenuo sam da kupim Chromu ili Stila kad ono vidi čuda upravo ono što sam i hteo,

mali auto, puno opreme, dizel i to ozbiljan, i prostora koliko ti volja.

Pitam ljude jel mogu da je oteram kod Gorana oni se slože, u servisu zaključe da je auto super i da ne moram da radim odmah ni servis...

I tako ja sednem u Ideu i evo sad posle 14-15 meseci i 15000 km ( nisam stigao da uradim servis na 10000 pa ču ovih dana) ja prosto obožavam taj auto.

Preformanse su sjajne potrošnja zanemarljiva prostor fenomenalno zadovoljavajući.

Za sve ovo vreme koliko je imam samo mi je pre par meseci izgubio dah i nije hteo da ide Goranovi momci su odmah zatvorili EGR i on je ponovo živnuo.

To je to radi upravo ono za šta sam ga i kupio.

Ja sam visok 188 , supruga 173, i imamo dvoje dece.

Svakome bi je preporučio kao i Goranov servis(oni su jedan od razloga što se držim Fiata)

Prethodni automobili:

Reno 19 1,8

Reno klio 1,6

Citroen C4 1,6

Fiat punto automatik 1,2

Fiat Doblo teretnjak 1,9

Lancia Thesis 2,4

FIAT IDEA 1,9 :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Eto kolega baš iste utiske koje si napisao imam i ja :thumbsup: Dodaću samo u prilog jedno pitanje i odgovor iz PM-a možda posluži nekome:

Pozdrav savetnik. Vidim da si ponosni vlasnik fiata idea dizel 1.9. Ja se nesto mislim da kupim benzinca 1.4, vidim pohvale za taj auto, no medjutim isto sam se razocarao kada sam video da dilera delova za taj auto fakticki ne postoje u srbiji, bar koliko ja vidim na netu. Cak na zvanicnom fiatovom sajtu, fiat idea ne postoji! Pa me interesuje da li sam u pravu i kakva je ponuda delova za fiat ideu i kakva su ti iskustva sa tvojom, sve osim motora posto mene dizel varijanta ne zanima. Puno pozdrava iz Nisa. Aca

Pa iskreno da ti kažem i ja sam prilično tražio po netu o Idei kada sam je uzimao i isto sam bio zbunjen ona se izgleda proizvodi u Brazilu i uglavnom je najviše podataka na netu baš odatle. Ja sam probao taj 1.4 motor i to nije bilo zanimljivo bukvalno je moj drugar imao istu kao i ovu za koju sam se odlučio i bila jeftinija itd... ali ja sam tačno znao šta mi odgovara. Mošda si video gore sam napisao šta sam sve vozao i veruj mi Fiat dizel je prava uživancija od motora. Ja sam zakleti benzinac ali se mnogo toga promenila ili sam ostario ili je to stvarno cool. Za delove nemoj da brineš ima svega to ti je Punto izvučen na gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 17.11.2011 do sada prešlo se 3000km sa Fiat Ideom

Prednosti:

  • višlji auto, prelazi sve neravnine i rupe bez problema
  • jako udoban, nije tvrd, nije mekan, taman kako treba
  • višlja pozicija od običnih auta, mnogo bolji pregled saobraćaja
  • PROSTRAN! Mesta unutra za tako mali auto da ne veruješ koliko ima
  • lako parkiranje, uteraš ga skoro svuda

Mane:

  • BUČAN! Motor 1.9 mJet nije mJet nego je JTD mašina ispod i bučna je kao i svaki drugi JTD. Zašto ga prodaju kao multiJet, nemam pojma.
  • po kiši i snegu nabacuje nazad kao lud. Višlji auto i kraći branik = kupio sam zavesice, neke Fiat univerzalne, ružne do bola ali radiće posao.
  • slabija cirkulacija vazduha unutra, samim tim i grejanje i hlađenje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Želeo bih da kupim Ideu, pa me interesuje da li neko ima iskustva sa ovim automobilom?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je potrosnja za 1.9 JTD ili Mjet?

 

Normalna vožnja - Idea 1.9 potrošnja po gradu od 5.5-6 litara, van grada je smesno, oko 4-4,5L

Sa zimskim gumama na te cifre dodaj još pola litre.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponosni vlasnik FIATA Idee, benzinca od 1400 kubika, 2005. godiste. Praktično je identičan kao i model sa testa B92. Evo mojih iskustava nakon pređenih skromnih 1500 km.

Pre svega da kažem da sam do Idee došao slučajno, po svoj prilici kao i većina njenih vlasnika u Srbiji. (Ograničenog budžeta) krenuo sam po Multiplu, od iste odustao zbog starosti automobila (govorim o starijem modelu Fiat Multiple)...

 

Trenutno u ljubavi sa Ideom. Po gradu troši malo više od 7 litara, na auto putu oko 5... Ako se poredi sa Puntom može se reći da je preglednost u mnogome na strani Idee (posebno ističem viši položaj sedišta vozača, pri čemu je sedište moguće i dodatno podizati), komfor putnika takođe predstavlja plus za Ideu, a visina "plafona" je takva da sve deluje i komfornije nego što zapravo jeste. Auto zapravo uopšte nije širok, zato mu ta visina daje dodatni komfor.

 

Od mini van vozila inače ne treba očekivati velike prtljažnike, Idea tu nije nikakav izuzetak. Ima dosta prostora za odlaganje sitnica, ali za odlaganje krupnijeg prtljaga definitivno je potreban krovni nosač. Ne znam kako to utiče na stabilnost vozila pošto krovni nosač još nisam ugradio.

 

Mislim da će me vlasnici Idee podržati kada kažem da auto nije previše fotogeničan, pa je u stvarnosti mnogo lepši nego na fotografijama. Ideu je teško videti na ulicama, pa ću vam reći da dosta liči na Opel Merivu. prednji deo deluje agresivnije nego kod Merive, pa nema tako dosadan izgled kao Nemac.

 

Eto toliko za sada...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije fotogenican ali je extra prostran za tako mali auto i jako praktican za grad.

 

Elem, problem su delovi, govorim za model 1.9 jtd

Ima isti motor kao i Punto jtd ali zbog oblika karoserije neke stvari su naravno drugacije, pre svega plastika, sama mašina je ista.

Tako da turskih delova dela, za dosta stvari se poručuju samo originali.

 

Samo čekam da mi vrisne zamajac, da vidim koliko će to posebno zadovoljstvo da me izadje....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idea sa 1.9 motorom je JTD, iako na autu piše MultiJet, valjda je takva klasifikacija kod njih.

To je isti onaj motor koji ide u Fiat Punta 1.9JTD

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam u Metrou konačno našao patosnice koje u najvećoj meri odgovaraju Fiatu Idei. Pošto verujem da ova informacija može da bude zanimljiva vlasnicima ovog Fiatovog modela, reći ću da je reč o univerzalnim gumenim patosnicama "Sprint" marka "4 car". Cijena - sitnica! 900 dindži. Potrebna su mala prekrajanja, zanemarljiva u odnosu na prekrajanja potrebna kod drugih "univerzalnih" patosnica.

Verujem da bi i model "Una 3" proizvođača "Una Zorčić" odgovarao, ali nisam uspeo da pronađem nijedan primerak u AP sportovoj prodavnici. One su od ovih koje sam kupio otprilike duplo skuplje. Ne znam kakvog su kvaliteta (i ove što sam upravo kupio od danas su na probi), mada vidim da ih hvale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obnovljeni Fiat Idea
 
99348-Fiat%20Idea%201.jpg
 
Fiat je u Brazilu 2010. godine predstavio restilizovanu varijantu svog manjeg MPV modela Idea, koji je tada dobio pre svega osveženi izgled spoljašnjosti (svetla, hauba, branici i prednja maska), mada je i unutrašnjost doživela modifikacije (volan, kvalitetniji materijali...).
 
99347-Fiat%20Idea%2011.jpg
 
Sada je Fiat ponovo blago doterao ovaj model, ali su izmene prilično skromne. One najvažnije se tiču prednje maske, branika, kućišta svetala za maglu, novog dizajna alu točkova, hromiranih detalja, kao i novih detalja u enterijeru (pre svega doterana instrument tabla i bogatiji paketi opreme).
 
99349-Fiat%20Idea%20111.jpg
 
U ponudi će biti tri varijante, i to Attractive, Essence i Adventure, u koje će se ugrađivati motori Fire 1.4 (80KS), 1.6 (115KS) i 1.8 E.torQ (130KS), u paru sa manuelnim ili automatizovanim Dualogic menjačem.
 
Fiat%20Idea%2011111.jpg
 
99350-Fiat%20Idea%201111.jpg
 
Pažnju privlači i Idea Adventure koja se se ističe (pro)terenskom šminkom koja podrazumeva široke bočne zaštitne lajsne, zaštitu blatobrana, pragove, robusnije branike, kao i alu točkove, hromirani prednji gril, krovne nosače, rezervni točak na zadnjim vratima i zatamnjena svetla. 
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Idea samo spolja liči na staru. Enterijer uopšte ne podseća na staru Ideu (instrument tabla sa sredine pomerena iza volana, menjač nije izdignut, nema onih velikih kaseta ispred vozača i suvozača)... Na osnovu ovih slika rekao bih da jedino unutrašnji deo vrata nije pretrpeo bitne izmene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko moze da podeli jos svojih iskustava sa ovim modelom? Nasao sam jednu jako negativnu kritiku, pa me interesuju iskustva vlasnika, posto mi se model svidja, registracija kao za punta a i cena polovnjaka je pristojna... Zanima me 1.3 mjt, koliko trosi, da li se cesto kvari, ima li plivajuci zamajac, koliko su delovi, servis... Hvala na odgovoru! :)

Evo i tog komentara, tj. kritike... http://www.ooyyo.rs/automobili/pitajte/fiat-idea-je-los-izbor-konkurencija-je-bolja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, cenjeni gospodin A.Todorović..vidim da nisi upoznat sa stručnim testovima dotičnog... Inače,  ne vidim šta je on ovde toliko negativno napisao, osim uvoda i zaključka :laughing:  Razrada je skroz pozitivna, od dopadljivog dizajna, velikog prtljažnika, puno prostora, ergonomije za čistu desetku, do 150 ubrzava odlično, troši manje od 8 litara, dobre kočnice, upravljač sa siti modom (sve ovo je on napisao)..

I na kraju kaže da je bolje kupiti corolu verso... Gle, topla voda :D

 

Ustvari, najveća mana se vrti oko cene nove ideJe, što tebi nije bitno u ovom slučaju.. Meni se auto sviđa, pre nekih mesec dana sam probao tri komada, kolega je kupovao, i kupio na kraju, i sve su bile fino utegnute i dopadljive. Najbolje od svega je što se sedi dosta visoko, izađeš i odmah stojiš, a ne kao kod mercedesa a klase, koji je visok, ali mu je i pod podignut, pa su ti kolena opet pored ramena..

 

1,3 mjet ćeš teže naći i cena im je solidna, a motor je naravno odličan, nema plivajući (ne bi trebalo), potrošnja teško da može biti manja, a delova ima, nisu puno skupi. U svakom slučaju su jeftiniji od 1.4hdi ili 1.5dci..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma fiat idea je ekstra auto,ja imam lanciu musu,a u stvari to je isti auto,samo sto su kod lancie  stavljali bolje i kvalitetnije materijale

al iovako idea je za svaku preporuku,ima bas dosta mesta unutra,pregledan je

a sto se tice motora najbolja varijanta je 1.3 mjet,al nije ni 1.9 mjet los,jedino je registracija veca i mozda malo veca potrosnja  i sto 1.3 nema plivajuci

slabo ih ima po oglasima,al mislim da ce sve vise i vise da se uvoze i idea i lancia musa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...