Jump to content
FAS Goran
BaneJ

Zašto zimi zimske gume ...

Recommended Posts

Svaka kvalitetnija zimska guma novije generacije za putnička vozila bi trebala po ledu mnogo bolje da 'radi' od kramponki. Kramponkama nešto treba da zahvate da bi imale smisla, tako da nikako ne mogu da budu dobre za led, dok moderna zimska guma ima puno poprečno postavljenih lamela koje 'štipaju' sneg i površinu leda, kao i specijalnu smešu kojom se stvarno lepe za podlogu. Zato je nekad važilo da guma mora biti što uža, a sad imaš zimske gume pravih sportskih profila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima li osetne razlike sto se tice neproklizavanja tj. bezbednosti u voznji po snegu, kisi i poledici ako auto ima sve 4 zimske gume (malo ispustene) i ABS u odnosu na onaj auto koji ima letnje gume i nema ABS?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojma nemam, ja sam vaterpolista :)

Ma pitam kolika je razlika 4xW + ABS u odnosu na bez? Mislim na (po)kretanje vozila na nekoj blazoj uzbrdici kada je manja poledica kao sada?

ima li razlike u igranju fudbala u atletskim patikama i u kopackama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS nema ulogu prilikom pokretanja, već zaustavljanja. Ali, zimske gume još kako imaju...

Prilikom zaustavljanja zimske gume opet imaju jer je bolje prijanjanje za podlogu...plus još ABS.

Drugim rečima, razlika je ogromna u koristi zimskih guma...pa onda i ABS dolazi do izražaja.

Letnje gume i ABS je gore nego letnje gume i bez ABS-a po snegu i ledu... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas na nekih 13 C vlazni i prljavi kolovozi.Nista ne pomaze,gume klizaju i pri kocenju i pri kretanju.Gore nego po snegu.Bas ume neprijatno da iznenadi.dry.gif BtW gume su GY eagle vector 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimske gume bi trebalo na blatu da se ponašaju isto kao na snegu, naročito na ovako visokoj temperaturi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još primera:

Da sve nije tako jednostavno kao što izgleda dokazuje i podatak da je lik sa crnom Lagunom (koja se vidi na snimku) i ''univerzalnim'' gumama izlazio sa onog mesta čitav minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi zimske sta ce da im fali, samo sto do zime ces malo da ih potrosis ...

Sretene to su fore, bitno je da je guma sa dobrom sarom, pusti ti komitete i agencije, sta fali zimskoj gumi, kako je onda napravljena M+S za sve uslove ...

Uostalom ovo nije tema za te stvari

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^

@beli_Punto

Upravo sam i pitao zbog ovoga sto si naveo. :) Nije frka ako se malo potrose,imam jos jedne zimske...

Znam da nije tema,sad cu poslati adminu poruku da je prebaci,ali morao sam da pitam ovde kad se vec povela prica o gumama :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u principu ništa. Jedino što će manevrisanje biti slabije, povećanja potrošnja goriva i, naravno, brže habanje guma. Zimska guma na viskom temperatura poprilično omekša i deformiše se.

Kod mene u firmi rade baš po tom principu, da ne kupuju letnje gume za leto već teraju zimske. Baš pred početak zimske sezone smo bacili zimske gume koje su vožene celo leto. Izdeformisale se i šta drugo sa njima nego u đubre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taman sam pošao u krevet :D

Zimske gume su napravljene od mekšim materijala, s ciljem da pri niskim temperaturama zadrže elastičnost. Samim tim, visoke temperature im ne prijaju i u takvim uslovima omekane, jer ti ćeš njih voziti i na 40+ °C.

Naveo sam ti primer kako kod mene rade u firmi. Aj što su se pojele, već se i izdeformisale i izgubile svoj oblik. Kažu i da neravnomeran pritisak u gumama povećava potrošnju, zašto te onda čudi ovo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekša guma= bolje prijanjanje za podlogu.

Bolje prijananje za podlogu= veći otpor podloge i samim tim i potrošnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom rečju gube svojstvo zimske gume... mada recimo moj deda već 3 godine vozi Wintere na svojim kolima i leti i zimi, za manje zahtevnog vozača ništa ne smeta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi zimske sta ce da im fali, samo sto do zime ces malo da ih potrosis ...

Sretene to su fore, bitno je da je guma sa dobrom sarom, pusti ti komitete i agencije, sta fali zimskoj gumi, kako je onda napravljena M+S za sve uslove ...

Uostalom ovo nije tema za te stvari

Citam i razmisljam...M+S guma ne mora u svakom slucaju biti za sve uslove tj ne mora biti ni zimska. Dakle guma koja na sebi ima oznaku M+S i pored toga sneznu pahuljicu to je samo zimska guma a ako nema pahuljicu pored oznake to je guma za sve uslove. Imate na ovom linku malo o tome, pa koga ne mrzi nek pogleda:

http://www.4gume.com/o-gumama/ms-oznaka-na-auto-gumama/

Ja licno imam dva seta felni sa letnjim i zimskim gumama i nikada nebi vozio zimske gume leti jer uopste nema potrebe za tim... Pogledao sam ovaj oglas i mislim da tu vrede samo felne nekih 50, 60e jer su gume katastrofa ispucale i ratkapne nisu sve iste. Inace te ispucale gume pogotovo leti mogu da ti donesu mnogo problema u slucaju da slucajno pukne, posledice mogu biti kobne... Ja se sa gumama nebi igrao...

POZDRAV

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S=MUD+SNOW (engl. BLATO+SNEG). Guma koja ima tu oznaku je ISKLJUCIVO Zimska, dal' ima pahulju ili ne kao dodatak je nebitno. Guma koja je predvidjena za sva godisnja doba nosi oznaku "All Season" i takva guma nije dobra za nase podneblje, jer imamo hladne Zime i topla Leta, pa ne valja ni za Leto ni za Zimu. Dobra je samo za podneblja gde su Zime blage, a Leta prijatna. Zimska guma radi posao samo do +7 stepeni, jer je napravljena od meke smese. Na visim temperaturama (narocito na +40) se nenormalno greje, pa se i vise trosi i slabije prijanja. Mogu bukvalno komadici da otpadaju sa nje, kada je ekstremno toplo. Sa druge strane, Letnja guma se previse ukruti Zimi, pa su njene performanse ocajne. Treba imati dva seta guma na 8 felni, ne da bi ispuno neku zakonsku obavezu, vec da bi bio bezbedan za volanom. Ne pricam napamet, imam ogromno iskustvo (preko 1.000.000 Km.) za volanom automobila i motocikala (vozio sam sve isvasta u Zivotu, neki automobili su imali i preko 500 konja, a neki Motocikli preko 200). Vozio sam i na zicama po snegu i dobro znam sta znaci Zimska guma na BMW-u sa zadnjiom vucom, na Snegu, kao sto znam kako se Leti unistava Zimska guma na BMW-u (kao da su je misevi oglodali). Vec duze vreme (mnogo pre donosenja novih podzakonskih akata) koristim osam tockova na kolima.

Edited by FIAT Lancia

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S=MUD+SNOW (engl. BLATO+SNEG). Guma koja ima tu oznaku je ISKLJUCIVO Zimska, dal' ima pahulju ili ne kao dodatak je nebitno.

Potpuno netačno. M+S je oznaka koja se danas četo "zloupotrebljava" kao oznaka zimske gume, što ustvari nije već je "univerzalna". Ili da e preciznije izrazim, to je - loša zimska guma.

Guma sa pahuljom jednoznačno kazuje da je guma potpuno zimska.

Argument: Pogledajte malo kako izgleda šara M+S gume koja ima pahulju i one koja nema pahulju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...