nidza 621 Posted December 23, 2010 Svaka kvalitetnija zimska guma novije generacije za putnička vozila bi trebala po ledu mnogo bolje da 'radi' od kramponki. Kramponkama nešto treba da zahvate da bi imale smisla, tako da nikako ne mogu da budu dobre za led, dok moderna zimska guma ima puno poprečno postavljenih lamela koje 'štipaju' sneg i površinu leda, kao i specijalnu smešu kojom se stvarno lepe za podlogu. Zato je nekad važilo da guma mora biti što uža, a sad imaš zimske gume pravih sportskih profila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mig 0 Posted December 28, 2010 ima li osetne razlike sto se tice neproklizavanja tj. bezbednosti u voznji po snegu, kisi i poledici ako auto ima sve 4 zimske gume (malo ispustene) i ABS u odnosu na onaj auto koji ima letnje gume i nema ABS?Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted December 28, 2010 Jel to neka pošalica od sinoć? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 28, 2010 Ma jok nema razlike dok ne pocne kocenje i proklizavanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
mig 0 Posted December 28, 2010 (edited) Ozbiljno pitam! Edited December 28, 2010 by mig Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted December 28, 2010 ima li razlike u igranju fudbala u atletskim patikama i u kopackama? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mig 0 Posted December 28, 2010 Pojma nemam, ja sam vaterpolista Ma pitam kolika je razlika 4xW + ABS u odnosu na bez? Mislim na (po)kretanje vozila na nekoj blazoj uzbrdici kada je manja poledica kao sada?ima li razlike u igranju fudbala u atletskim patikama i u kopackama? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 28, 2010 ABS nema ulogu prilikom pokretanja, već zaustavljanja. Ali, zimske gume još kako imaju...Prilikom zaustavljanja zimske gume opet imaju jer je bolje prijanjanje za podlogu...plus još ABS.Drugim rečima, razlika je ogromna u koristi zimskih guma...pa onda i ABS dolazi do izražaja.Letnje gume i ABS je gore nego letnje gume i bez ABS-a po snegu i ledu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted December 28, 2010 Sve što je rekao Neša + NEMOJ IZDUVAVATI GUME! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 8, 2011 Danas na nekih 13 C vlazni i prljavi kolovozi.Nista ne pomaze,gume klizaju i pri kocenju i pri kretanju.Gore nego po snegu.Bas ume neprijatno da iznenadi. BtW gume su GY eagle vector 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 8, 2011 Zimske gume bi trebalo na blatu da se ponašaju isto kao na snegu, naročito na ovako visokoj temperaturi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 24, 2011 Evo još primera: Da sve nije tako jednostavno kao što izgleda dokazuje i podatak da je lik sa crnom Lagunom (koja se vidi na snimku) i ''univerzalnim'' gumama izlazio sa onog mesta čitav minut. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 22, 2013 (edited) Vozi zimske sta ce da im fali, samo sto do zime ces malo da ih potrosis ...Sretene to su fore, bitno je da je guma sa dobrom sarom, pusti ti komitete i agencije, sta fali zimskoj gumi, kako je onda napravljena M+S za sve uslove ...Uostalom ovo nije tema za te stvari Edited February 27, 2013 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted February 22, 2013 ^^@beli_PuntoUpravo sam i pitao zbog ovoga sto si naveo. Nije frka ako se malo potrose,imam jos jedne zimske...Znam da nije tema,sad cu poslati adminu poruku da je prebaci,ali morao sam da pitam ovde kad se vec povela prica o gumama Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted February 22, 2013 Pa u principu ništa. Jedino što će manevrisanje biti slabije, povećanja potrošnja goriva i, naravno, brže habanje guma. Zimska guma na viskom temperatura poprilično omekša i deformiše se.Kod mene u firmi rade baš po tom principu, da ne kupuju letnje gume za leto već teraju zimske. Baš pred početak zimske sezone smo bacili zimske gume koje su vožene celo leto. Izdeformisale se i šta drugo sa njima nego u đubre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 22, 2013 Kako slabije manevrisanje, kako povecana potrosnja ... objasni mi molim te ne ide mi u glavu nikako Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted February 22, 2013 Taman sam pošao u krevet Zimske gume su napravljene od mekšim materijala, s ciljem da pri niskim temperaturama zadrže elastičnost. Samim tim, visoke temperature im ne prijaju i u takvim uslovima omekane, jer ti ćeš njih voziti i na 40+ °C.Naveo sam ti primer kako kod mene rade u firmi. Aj što su se pojele, već se i izdeformisale i izgubile svoj oblik. Kažu i da neravnomeran pritisak u gumama povećava potrošnju, zašto te onda čudi ovo Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted February 22, 2013 Mekša guma= bolje prijanjanje za podlogu.Bolje prijananje za podlogu= veći otpor podloge i samim tim i potrošnja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted February 23, 2013 Jednom rečju gube svojstvo zimske gume... mada recimo moj deda već 3 godine vozi Wintere na svojim kolima i leti i zimi, za manje zahtevnog vozača ništa ne smeta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted February 23, 2013 Alal vera za dedu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mile Punto 0 Posted February 23, 2013 Vozi zimske sta ce da im fali, samo sto do zime ces malo da ih potrosis ...Sretene to su fore, bitno je da je guma sa dobrom sarom, pusti ti komitete i agencije, sta fali zimskoj gumi, kako je onda napravljena M+S za sve uslove ...Uostalom ovo nije tema za te stvariCitam i razmisljam...M+S guma ne mora u svakom slucaju biti za sve uslove tj ne mora biti ni zimska. Dakle guma koja na sebi ima oznaku M+S i pored toga sneznu pahuljicu to je samo zimska guma a ako nema pahuljicu pored oznake to je guma za sve uslove. Imate na ovom linku malo o tome, pa koga ne mrzi nek pogleda:http://www.4gume.com/o-gumama/ms-oznaka-na-auto-gumama/Ja licno imam dva seta felni sa letnjim i zimskim gumama i nikada nebi vozio zimske gume leti jer uopste nema potrebe za tim... Pogledao sam ovaj oglas i mislim da tu vrede samo felne nekih 50, 60e jer su gume katastrofa ispucale i ratkapne nisu sve iste. Inace te ispucale gume pogotovo leti mogu da ti donesu mnogo problema u slucaju da slucajno pukne, posledice mogu biti kobne... Ja se sa gumama nebi igrao... POZDRAV Quote Share this post Link to post Share on other sites
FIAT Lancia 2 Posted February 23, 2013 (edited) M+S=MUD+SNOW (engl. BLATO+SNEG). Guma koja ima tu oznaku je ISKLJUCIVO Zimska, dal' ima pahulju ili ne kao dodatak je nebitno. Guma koja je predvidjena za sva godisnja doba nosi oznaku "All Season" i takva guma nije dobra za nase podneblje, jer imamo hladne Zime i topla Leta, pa ne valja ni za Leto ni za Zimu. Dobra je samo za podneblja gde su Zime blage, a Leta prijatna. Zimska guma radi posao samo do +7 stepeni, jer je napravljena od meke smese. Na visim temperaturama (narocito na +40) se nenormalno greje, pa se i vise trosi i slabije prijanja. Mogu bukvalno komadici da otpadaju sa nje, kada je ekstremno toplo. Sa druge strane, Letnja guma se previse ukruti Zimi, pa su njene performanse ocajne. Treba imati dva seta guma na 8 felni, ne da bi ispuno neku zakonsku obavezu, vec da bi bio bezbedan za volanom. Ne pricam napamet, imam ogromno iskustvo (preko 1.000.000 Km.) za volanom automobila i motocikala (vozio sam sve isvasta u Zivotu, neki automobili su imali i preko 500 konja, a neki Motocikli preko 200). Vozio sam i na zicama po snegu i dobro znam sta znaci Zimska guma na BMW-u sa zadnjiom vucom, na Snegu, kao sto znam kako se Leti unistava Zimska guma na BMW-u (kao da su je misevi oglodali). Vec duze vreme (mnogo pre donosenja novih podzakonskih akata) koristim osam tockova na kolima. Edited February 23, 2013 by FIAT Lancia Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted February 23, 2013 Lepo objasnjeno, svaka cast i svaka rec na mestu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 23, 2013 M+S=MUD+SNOW (engl. BLATO+SNEG). Guma koja ima tu oznaku je ISKLJUCIVO Zimska, dal' ima pahulju ili ne kao dodatak je nebitno. Potpuno netačno. M+S je oznaka koja se danas četo "zloupotrebljava" kao oznaka zimske gume, što ustvari nije već je "univerzalna". Ili da e preciznije izrazim, to je - loša zimska guma. Guma sa pahuljom jednoznačno kazuje da je guma potpuno zimska. Argument: Pogledajte malo kako izgleda šara M+S gume koja ima pahulju i one koja nema pahulju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mile Punto 0 Posted February 23, 2013 to sam ja upravo rekao, a na obom linku imate ukratko objasnjenje i video kako koci m+s i m+s sa pahuljom... Quote Share this post Link to post Share on other sites