Jump to content
FAS Goran
BaneJ

Zašto zimi zimske gume ...

Recommended Posts

bome ja srećno krstarim po snegu sa svojim zimskim opancima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podelio bih moja iskustva sa vama, što se tiče zimskih guma....

Sa "letnjim" načinom vožnje, po snegu sa zimskim gumama, mogu reći da sam poprilično zadovoljan. :yes

Prilikom odlučnijih i oštrijih ubrzavanja bilo je proklizavanja ali i ubrzavanja, a prilikom naglijih kočenja, abs se konstantno palio, ali je kočio i bilo je upravljanja. Što se tiče bočnih klizanja, bilo je i toga, ali sve u granicama normale, dakle sve je pod kontrolom. E sad, ako naiđete na LED, onda..... :clover: ....onda nek je sa srećom...

Elem, prilagodivši vožnju zimskim uslovima, za 10-20 km/h sporije, onda sam video šta znači imati zimske gume. Svo vreme, u svim uslovima, sam video koliko kontrole imam. Vozim već 6 godina, ali ovo je prva godina sa zimskim gumama. :thumbup:

Hm, a da ne opisujem osećaj kad pretičete nekog ko vozi 20 km/h sa letnjim gumama, a vi ga obilazite kao od šale....naravno, sa oprezom, ali opet je i to izvodljivo!

Na autu imam Wintere, u dimenziji 195/60/15. :respect:

...mogu misliti kako se ponašaju Mišelinke ili neke ozbiljnije marke...

Na kraju, moje je mišljenje - uzeti zimske, makar i polovne - bolje su nego nove letnje. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto zimi zimske gume...? Zato sto to tako treba. Zato sto je zima, a zimi se zimske koriste... Ja imam semperit speed grip i extra sam zadovoljan, one su mi napred, a pozadi su winter1. 195/65/15. uz asr milina za voznju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na autu imam Wintere, u dimenziji 195/60/15. :respect:

...mogu misliti kako se ponašaju Mišelinke ili neke ozbiljnije marke...

Mislim da razlika nije mnogo velika. Ja votim Mishelin Alpin, pa mi se sve čini da su Gislaved Eurofrost 2, koje sam imao na bivšem autu bile bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod toga, ja prošle godine imao para samo za dve zimske, pa sam napred tada kupio Fuldine Cristal Montero 2, nisam ih birao, no nije bilo drugih... Ove jeseni njih bacio pozadi, a od jednog našeg forumaša kupio skoro nove BF Goodrich Go-Grip Winter sa sve felgama... i prezadovoljan sam, oprezno vozim, ali uglavnom nemam nikakvih problema, sreća je neizmerno veća kad imaš četiri zimske, nego li samo dve...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

Sinoc na Karaburmi, Audi 80 ispred mene, na ravnom i mili 10kmh, a mozda i manje. Video sam na trotoaru kako bakica sa stakom i kisobranom pretice i mene i njega. Ja mislim covek me zeza, blicnem mu, naidje prosirenje, on se skloni, ja gas i nastavim. Kad pogledam u retrovizor, on mucenik ne moze da nastavi. Bilo mi je zao posle, al jbg, oce sa celavim letnjim da se vozika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vidi, taj je barem vozio 10 (nije silovao ostale učesnike u saobraćaju) ima onih koji misle da mogu normalno da voze s letnjim gumama... pa onda sjebu one koji su u blizini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam na trotoaru kako bakica sa stakom i kisobranom pretice i mene i njega.

:rofl::rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da podelim sa vama ovo iskustvo..pre 10 min,stizem kuci,zadnja ulica u koju treba da skrenem,nigde nikog na svu srecu,nije tako ni brzo,2 brzina,na leru,nisam gledo brzinomer jer skretao sam,kad ono zadnjica pobegla i zanesem ti sa je sve u 16!

Objasnjenje...zimske gume napred bf goodrich,nove,nazad letnje Firestona,vec losije mada ne toliko,auto fiat Djunto!

Na mnogo foruma sam citao ako se kupuju samo 2 zimske gume da je bolje staviti ih nazad zbog zanosenja,e pa ja cu sa 3 cinjenice demantovati te tvrdenj...

primer 1. : ZIMSKE GUME NAZAD,NAPRED LETNJE-(ovako tvrde strucnjaci) - 1.volan ne slusa,dzaba ga ti okretao skrenuti neces ako samo malo oces nesto da izbegnes,ne pricam prenaglo,nego onako osrednje

-2.kociona sila zbog Tezine auta napred je manja iz razloga celavih guma napred a nazad dobrih,znaci kocnice jos slabije,JER IPAK JE NAPRED RASPOREDNJEN TERET

-3.Proklizavanje prilikom kretanja je neizbezno,ma koliko da polako pustas kvacilo!!!

primer 2.: ZIMSKE GUME NAPRED,LETNJE NAZAD (ovako tvrdim ja)- 1.zadnjica bezi,sto je lako ispraviti onome ko i malo je sedeo u autu od rodjenja za volanom a ne da mu tata i mama kupe sa 500e dozvolu!

Na osnovu ovoga pogledajte iz mog iskustva sta je bolje i gde montirati gume,napred iili nazad???? ako ste uslovnjeni da kupite samo 2 zimska pneumatika a 2 ostaju stara...ja glasam za napred IZ RAZLOGA : BOLJA UPRAVLJIVOST,BOLJI START I BOLJE USPORAVANJE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema boljeg usporavanja ako dupe stalno beži jer ima letnje gume.

Em je lagano, em ima slabiju trakciju jer su letnje gume...ima da beži i kada nema kočenja...u krivinama.

Napred je težina i letnje gume će se bolje ponašati napred (gde ima težine koja malo pomogne), nego pozadi gde je lagano.

Meni su M+S gume...i zadnje su bolje od prednjih, tj. imaju dublju šaru...i opet pobeže zadnji kraj, ali lagano i kontrolisano. Da je bilo obrnuto...nešto ne verujem da bi tako malo pobegao zadnji deo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da i ja uporedim, na punta ima pirelli p2500 m+s u dobrom stanju a na juga su montirane wintere, to je nebo i zemlja, jugo slusa bez problem ali punto bas i ne, m+s su malo bolje od letnjih ali neuporedivo losije od zimskih ili nasi prave mnogo bolje gume od italijana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

E pa drugari, overih i felnu i ratkapnu veceras

Pri brzini od 20kmh krenuo da skrenem, ulazim u krivinu, ide auto putanjom kojom ja zelim i odjedno samo auto nastavio pravo a ne u pravcu u kom je krenuo... Rezultat je udaranje direktno celom povrsinom felne(celicne) u ivicnjak...

I pored sve 4 zimske gume, kad je auto naisao na to parce leda ispod snega, nije bilo pomoci u toj sekundi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSCF0960.jpg

e ovako je u mojoj ulici ,sam led je na putu,klinci se po ceo dan sankaju :santa:,nekad sam se i ja ovde sankao i uglaca se sneg tako da i peske se tesko uzidje na gore

autom laganice uzidjem na gore zbog zimskih guma, dok neki drugi auti koji nemaju zimske ni na pola ne mogu da dodju, evo jos jedan razlog zbog kojeg bi smo trebali imati zimske gume po zimskom vremenu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozacku imam od '89.g . Nisam do sada imao nikakvih karambola iako mi je ovo prva zima sa zimskim gumama. Da sam juce u..o , ne bih znao kako je zadovoljstvo i opustencija voziti u ovim uslovima na pomenutim gumama iako sam prilican broj km napravio i zimi premda nisam profi vozac.

Naravno , za sve postoji prvi put ! :thumbup:

Ko nije obuo zimske gume , trebao bi to uciniti sto pre. Oni koji jesu , znaju o cemu pricam ! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...m+s su malo bolje od letnjih ali neuporedivo losije od zimskih...

:thumbup:

Sta po vama zapravo znaci taj m+s? Objansite narodu...zasto vam m+s gume nisu dobre zimi i za cega su po vama zapravo napravljene te m+s gume?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oznaka m+s ima veoma neodređeno značenje (mud + snow) bi trebalo da znači da su te gume podjednako dobre i po blatu i po snegu.

Mnogi se ovde žale na takve gume, tj. da su loše zimi.

Odgovorno tvrdim da nisu sve takve.

Na Belom Stilu sam imao Gislaved Eurofrost 2, m+s. Bolju zimsku gumu nisam vozio. Sada vozim Mishelin Alpin, istu dimenziju, lošija je.

beli_zimske.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimska guma čuva džep i glavu

ZAKONODAVAC je, imajući u vidu istanjene kućne budžete, odložio primenu propisa o „obaveznoj zimskoj opremi“ (sve četiri zimske gume, lanci), pa će zastarele zakonske odredbe - potrebne samo dve zimske gume na pogonskim točkovima, ili letnji pneumatici sa najmanje 4 mm dubokom šarom - važiti do sledeće zime! Ali, čak ni ovaj „retro-propis“ mnogi, nažalost, ne poštuju i sa neodgovarajućom opremom - pneumaticima bez šara („ćelestonkama“) - nađu se na drumu pod snegom i poledicom, ne razmišljajući o posledicama.

- Mi imamo poslovicu „ko ne da na mostu daće na ćupriji“, samo što je u ovom slučaju, primenjujući je na vozače, ova ćuprija papreno skupa - kaže direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Po našem zakonu, posedovanje neodgovarajuće zimske opreme tretira se kao teža tehnička neispravnost vozila. Nije u pitanju samo mandatna kazna od 6.000 ili 20.000 dinara (jedan ili dva točka na pogonskoj osovini), već i moguće materijalne štete i ugrožavanje života.

- Ukoliko se desi nezgoda, a policija u zapisniku konstatuje neodgovarajuću zimsku opremu, osiguravajuća kuća nije u obavezi da nadoknadi štetu. Čak i oštećeni koji je, pored materijalne štete, pretrpeo i fizičku povredu, ima pravo da tuži vozača. Pri tome, zakonski je na snazi „solidarna odgovornost“, pa pored vozača odgovara i vlasnik vozila (upravljanje tuđim vozilom sa ili bez ovlašćenja) - upozorava Okanović.

Malo vozača zna i da se zimske gume, samo kroz smanjenje potrošnje goriva u prosečnim uslovima eksploatacije, isplate za samo dve sezone.

ZAKON I KAZNE

U ZAKONU je propisana obavezna zimska oprema od

1. novembra do 1. aprila. Ukoliko je vozač zatečen bez obavezne zimske opreme, novčana kazna je od 6.000 do 20.000 dinara i dva kaznena poena. Ukoliko izazove nesreću, pa čak i ako je samo akter, rizikuje kaznu od 10.000 do 40.000 dinara, zatvor do 45 dana i tri kaznena poena!

NOVOSTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice M+S guma, zaista sarenilo svega, ima ih koje su zaista zimske sa sarom za sneg, dok ih ima sa nekom univerzalnom sarom. Koje su prednosti M+S gume nad zimskom? M+S guma definitivno zadrzava prianjanje uz asfalt pri hladnom vremenu u poredjenju sa letnjom, tisa je od zimske i bolje se ponasa na asfaltu od zimske gume do nekih ne previse ekstremnih hladnoca. Znaci imate situaciju, hladne zime bez snega ili voznju putevima sa kojih je sneg ociscen gde ce M+S gume posluziti fino sve dok se ne krene uz planinu ili vijugave snegom pokrivene puteve.

Naravno da je ovo samo generalno receno, konkretno poredjene dva modela guma bi dalo prave rezultate. Verovatno da postoji zimska guma koja ce nadmasiti M+S u svim rezimima, ali isto tako i M+S guma koja ce biti ispred zimske u svemu osim voznji po snegu.

Uglavnom treba proveriti specifikaciju proizvodjaca, uglavnom je receno za kakve uslove je guma projektovana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S Nije All Season guma kao sto vecinaljudimisli, to je GUMA ZA SNEG I BLATO... T.> guma za podrucja koja imaju malo snega a vis kisnih perioda sa niskim temperaturama ispod 10C. U prevodu idealna zimska guma za nase uslove.

Zimska guma je predvidjena da se vozi SAMO po snegu(ili delimicno osnezenim kolovozima) i u uslovima de je pored snega moguc i led.

U prevodu, svi mi gresimo er na 10C zimska guma ima mnogo duz zaustavni put, mnogo vise se trosi, deformise se i ima slabiju bocnu potporu.

Inace, ja samo prosle zime nisam vozio na zimskim gumama i mogu reci da skoro nisam ni osetio nedostatak zimskih guma, iako sam pola zime vozio na 205/45/16 a pola na 215/40/17 sto je extremno siroko za Punta, pogotovo zimi. L&M

Najvise mi se gadi zakon gde pise da su obavezne gume na pogonskim tockovima umesto da dozvole samo vozilima sa pednjim pogonom da voze na 2 zimske gume.

Vidjao sam brdo Ciganskih Sreca kako ne mogu da se povataju na snegu, pogotov kad koce, pa se onako lepo okrecu, vrte... pa... gas, kvacilo, gas, kocnica, kocnica, kvacilo, kocnica, gas... BANDERA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S Nije All Season guma kao sto vecina ljudi misli, to je GUMA ZA SNEG I BLATO...U prevodu idealna zimska guma za nase uslove.

Nema ona ni I od idealne gume za zimske uslove... 3 godine neka Pirelijeva M+S na Stilu, i đubre je za zimu.

Zimska guma je predvidjena da se vozi SAMO po snegu(ili delimicno osnezenim kolovozima) i u uslovima de je pored snega moguc i led.

Zimska guma nije samo za sneg.

Imaš gume koje su posebno samo za sneg i led...one sa spajkovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje i specijalne gume za sneg i led koje ne sebi nemaju spajkove, vec su radjene od posebne smese tako da se guma fakticki lepi za led. Ove gume sam video pre par godina na jednoj Nivi koja je izasla uz deo puta na kome je bio led, koji ja nisam mogao da savladam sa mojom Nivom sa kramponkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...