Jump to content
FAS Goran
BaneJ

Zašto zimi zimske gume ...

Recommended Posts

Kraj sezone zimskih guma

 

Suzuki%20zima.jpg

 

Prvog aprila prestaje obaveza korišćenja zimskih pneumatika u slučaju snega i leda na putu. S obzirom da je proleće ove godine stiglo nešto ranije, mnogi vozači su već montirali letnje gume na svoje automobile. Oni koji to do sada nisu učinili, trebalo bi da ubrzo promene gume, jer zimski pneumatici nisu konstruisani za visoke temperature, kakve su ovih dana, a zbog mekše smese njihova gazna površina više se haba. Podsećamo, prema pravilniku o pneumaticima, upotreba sve četiri zimske gume obavezna je od 1. novembra do 1. aprila, ali samo ukoliko na kolovozu ima snega, leda ili poledice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne uništavajte zimske gume vozeći po vrelom asfaltu

 

147611-gume.jpg

 

Postoji mnogo razloga zašto zimske gume ne treba koristiti leti, a bezbednost je na prvom mestu. Kao što su letnji pneumatici nebezbedni po snegu i ledu, tako su i zimski nebezbedni na usijanom asfaltu. Takođe, savetujemo vas i kako da ih sačuvate do naredne zime. Razlika između zimskih i letnjih guma nije samo u dubini i vrsti šare, već i u materijalu od kojeg su napravljene. Letnje gume su izrađene od mešavine koja se odlično ponaša pri visokim temperaturama, ali se zato zimi stvrdnu i veoma loše koče i skreću čak i na apsolutno suvom asfaltu pri niskim temperaturama. Zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja zadržava dobre karakteristike i kada temperatura ode daleko ispod nule, pri čemu karakteristična duboka šara pomaže da ''kopaju'' kroz sneg i bolje ''grebu'' po ledu. Međutim, upravo te prednosti zimskih guma u zimskom periodu postaju veoma ozbiljne mane kada temperature odu visoko u plus.

 

Glavni razlozi

* Brže se troše - zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja se pri visokim temperaturama znatno brže troši, naročito pri oštrom kočenju, skretanju i ubrzavanju. Dakle, brže će „oćelaviti“, pa ćete ranije morati da kupite nove

* Lošije koče - ozbiljno produžavaju put kočenja, što pri višim brzinama može da dovede do udesa koji biste mogli da izbegnete da ste imali letnje gume. Tada ne samo što niste uštedeli ne kupivši letnje pneumatike, već ste se bacili u veoma ozbiljan trošak

* Lošije ponašanje u krivinama i pri oštrim manevrima – slično kao kod kočenja, zbog specifične smeše koja suviše omekša pri visokim temperaturama, jednostavno ne mogu da „drže“ asfalt kao što to mogu letnje. Takođe veća mogućnost udesa

* ''Ispeku'' se – visoke temperature trajno menjaju karakteristike materijala od kojeg su napravljene zimske gume. Kada dođe zima, one više neće imati odgovarajuće karakteristike. Dakle, dvostruka šteta – potrošiće se šara, a ono što ostane od nje, na zimu neće „raditi“ onako kako bi trebalo    

* Veća potrošnja goriva – zimske gume generalno imaju veći otpor kotrljanju, a kada se leti ''razmekšaju'', to još više dolazi do izražaja

 

Propisi

Niko vam ne zabranjuje da leti vozite na zimskim gumama – dakle, možete da ih koristite bez obzira na doba godine, datum, temperaturu, vremenske uslove... Zimske gume su obavezne u periodu od 1. novembra do 1. aprila, ali samo kada je na kolovozu sneg, led ili poledica.

 

Gde je temperaturna granica?

Stručnjaci kažu da je 7 °C temperatura koja bi trebalo da posluži kao odrednica kada treba menjati zimske i letnje gume. Naravno, ovo nije strogo pravilo, pošto u toku noći i rano ujutro temperatura može da bude 1 °C, a da posle podne skoči do 15°, pa uveče opet krene naniže...

 

Isplativost dva kompleta guma montiranih na felne?

Ako zamena i balansiranje četiri gume košta 2.000 do 2.500 dinara, što radimo dva puta godišnje, dolazimo do sume od 4.500 do 5.000 dinara godišnje. Četiri nove čelične felne za zimske gume mogu da se kupe za npr. od 4.000 do 5.000 po komadu – ukupno 16.000 do 20.000 dinara. Dakle, recimo da će se investicija isplatiti za 3-4 godine. Ne treba zaboraviti i da pritom možemo sami, kad god poželimo, da pređemo sa zimskih na letnje i obrnuto, bez plaćanja i čekanja.

Pomenimo i da na ovaj način čuvate aluminijumske felne, čiji lak može da se ošteti u zimskim uslovima (led, rizla, so...), a možete i da uzmete drugačiju kombinaciju guma/felna, npr. sa užom gumom višeg profila, što će pomoći probijanju kroz sneg. Upozoravamo, u promenu dimenzija pneumatika se ne upuštajte ukoliko niste dobro upoznati sa tom problematikom!

 

Kako da čuvam zimske gume?

* Sa felnom – horizontalno, jednu na drugoj, naduvane na uobičajen pritisak. Ukoliko vam je prostor problem, možete i da ih okačite na zid, a u tom slučaju ih naduvajte na jedan bar

* Bez felne – vertikalno, jednu uz drugu. Obavezno ih rotirajte npr. 2-3 puta mesečno, da se ne bi deformisale

Mnogi vulkanizeri pružaju uslugu čuvanja guma – cena je npr. od 250 do 400 dinara po kompletu. Možda negde ima jeftinije, a negde skuplje. Pre nego što skinete gume, obeležite njihove pozicije na automobilu, da biste na proleće mogli da ih vratite na isto mesto, ili da ih rotirate.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je razlika između nove i istrošene gume? Ogromna!

 

156660-gume.jpg

 

Jesen je vreme kad se mnogo više priča o automobilskim gumama nego u bilo kojem drugom periodu godine. Mnogi bi želeli čarobni štapić kojim bi se rešio problem sa trošenjem novca za zamenu dotrajalih setova zimskih guma, ali drugog rešenja osim nabavke kavlitetne ''obuće'' za automobil nema! U britanskoj organizaciji ''TyreSafe'' koja se bavi promocijom bezbednosti u saobraćaju, nedavno su snimili video u kojem, veoma jasno, objašnjavaju šta znači kočiti na mokrom asfaltu automobilom sa novim i sa gumama čija je ''šara'' ispod dozvoljenog minimuma. 

Video je snimljen u tehnologiji 360, tako da gledalac može da iz više uglova pogleda situaciju, a svi će se složiti da je razlika - ogromna! Na snimku, ona iznosi tačno 14 metara…

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počele glavobolje zbog snega na putu: Ko je ovde kriv?

 

159207-sneg.jpg

 

Sneg i klizav kolovoz, uz neprilagođenu brzinu, lošu preglednost i teretno vozilo koje je zaustavljeno nasred puta - svi preduslovi za nesreću su tu.

Dok se u Srbiji tek očekuju ozbiljnije snežne padavine ove sezone, delove Severne Amerike već je pogodio snežni talas. Kao i svake godine, vozačima je potreban određeni period prilogođavanja sa suvih na klizave kolovoze, pa proklizavanja, sletanja sa puta i sudari sa drugim automobilima nisu retkost. I kao da sneg na putu sam po sebi nije dovoljno opasan, uvek postoje nepredviđeni faktori koji povećavaju rizik od udesa. U ovom slučaju to je ekipa zadužena za održavanje sistema kablovske televizije i Interneta, koja je nakon snežne oluje izašla na teren da popravi oštećenu mrežu u Indijanapolisu. Iako se mesto na kome je servisni kamion zaustavljen nalazi na pravcu, mala uzvišica na putu uticala je da vozači automobila ne mogu na vreme da primete vozilo. Kolovoz delimično prekriven sabijenim snegom i neprilagođena brzina uslovima saobraćaja, uz možda i neodgovarajuće gume na pojedinim vozilima, doveli su do brojnih saobraćajnih incidenata i izletanja sa puta za kratko vreme. Autor snimka, koji je dao sve od sebe da upozori druge vozače, ali i radnike kompanije da nisu adekvatno obezbednili i obeležili zaustavljeno servisno vozilo, bio je ogorčen njihovim nemarom. Sa druge strane, radnici su tvrdili da je sve izvedeno prema propisima.

 

 

Nakon što se video pojavio u javnosti, reagovali su iz kablovskog operatera, navodeći, uz izvinjenje, da su zabrinuti zbog onog što su videli i da će kontaktirati vlasnike oštećenih vozila i dodatno upozoriti svoje radnike na terenu da treba da budu oprezniji prilikom izvođenja radova, kako ubuduće ne bi ugrozili druge vozače. Video može da posluži kao upozorenje svima nama uoči nastupajuće zime. S obzirom da ne možemo uvek da primetimo ili predvidimo kakve nas sve prepreke očekuju na putu, treba stalno da imamo na umu da je zaustavni put prilikom kočenja na snegu i klizavom kolovozu znatno duži nego na suvom, a da naglo, refleksno kočenje može samo da dovede do gubljenja kontrole nad vozilom. Zbog toga, brzina kretanja vašeg automobila u snežnim uslovima vožnje jednostavno mora da bude manja nego kada vozite po suvom kolovozu, bez obzira što vam se čini da je put pregledan i da sve držite pod kontrolom. Takođe, bitno je držati i veće odstojanje od vozila ispred vas, nego što je to uobičajeno kada nema snega na putu. O neophodnoj zimskoj opremi, kao što su zimske gume, pisali smo u više navrata, a sva vozila koja trenutno saobraćaju putevima u Srbiji trebalo bi da već imaju montirane pneumatike za zimske uslove vožnje, s obzirom da su prosečne dnevne temperature oko nule, a u nekim višim krajevima zemlje ima i snega.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ovde ne vidim nikakvu krivicu majstora iz kablovske. Radovi su sasvim propisno obeleženi i uočljivi. To što ovi voze po poleđenoj lapavici, prebrzo + vrlo verovatno i letnje gume - njihov je problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugoročna vremenska prognoza barem za Bg kaže da snega i padavina uopste nece ni biti do kraja godine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih godina uglavnom "cvrcne" nesto snega u januaru ili februaru na par dana i to mu je sve.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako @Ivane. Posto ne planiram kupovinu allseason guma u skorije vreme, uvek gledam da za zimske pneumatike potrazim one koje se donekle slicno ponasaju na mokrom i suvom. Realno u  BG-u i kada padne sneg brzo ociste i glavne ulice uvek budu uglavnom vlazne, eventualno se na kratko zadrži bljuzgavica.

 

Mozda odosmo malo u OFF. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao, što volim takve što tvrde: " Realno u  BG-u i kada padne sneg brzo ociste i glavne ulice uvek budu uglavnom vlazne, eventualno se na kratko zadrži bljuzgavica", i onda ne mogu da izađu uz blagu uzbrdicu. Da sada prekopam hard disk, mogu da napravim retrospektivu za poslednjih 5-6 godina. Moja ulica nije glavna, tj parking mi je u Ulofa Palmea u Mirijevu, i to je neki levi prioritet. I svake godine sa prozora gledam kamikaze kako hoće da izađu po ledu sa letnjim gumama, turiraju do besvesti, uništavaju hladne motore, smetaju drugima da izađu....Automobili su u rasponu od juga 45, floride...pa do BMW X6.

Ne živim u Kaluđerici ili MML, nego u planski građenom delu Beograda, kada se radilo po PS-u, tj dok je postojala SFRJ!

Evo na brzinu:

 

Ne mogu da nađem video snimak jedne ford fieste dizel, kako pola sata baja uništava auto.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimske gume neophodne na sva četiri točka

 

147611-gume.jpg

 

Bolje je koristiti i stare zimske gume, nego nove letnje. Zimske gume moraju se staviti na sva četiri točka, nije dovoljno staviti ih samo na pogonske. Zimske gume imaju četiri puta veće prijanjanje i pet puta više šara od letnjih guma i neophodno ih je staviti na sva četri točka, poručila je v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević. Ona je istakla da je bolje koristiti i stare zimske gume nego letnje, kao i da se zimske gume moraju menjati bar na pet godina. Milošević je rekla na RTS-u da iako se putevi raščišćavaju još samo u planinskim predelima vozači zbog vlažnog kolovoza i moguće poledice moraju da prilagode vožnju uslovima na putu, da održavaju bezbedno odstojanje, voze odmorni i da ne voze pod dejstvom alkohola, da ne koče naglo, poštuju saobraćajne propise...

Ona kaže da svi u kolima moraju da budu vezani pojasem, a posebno deca. ''Zimska guma daje sigurnost, razlika je što bolje prijanjaju pošto su mnogo mekše. Postoji pogrešno mišljenje da zimske gume treba staviti samo na pogonske točkove, jer kada dođe do proklizavannja auto će izgubiti upravljivost'', naglasila je Milošević. Ona kaže i da je netačno da zimske gume povećavaju potrošnju goriva, pošto je upravo suprotno jer je kod letnjih guma kada se koriste po snegu i ledu potrebno mnogo više obrtaja motora. Milošević ističe da je bolje koristiti dve ili tri godine staru zimsku gumu nego letnju. Ona je objasnila da je maksimalna veličina koeficijenta prijanjanja za podlogu 1, što leti iznosi po suvom kolovozu od 0.85 do 0.92, po snegu sa zimskim gumama 0.5, a na ledu svega od 0.1 do 0.01. Milošević zato savetuje da vozači treba kada voze po snegu i ledu što više da koče motorom odnosno prebacivanjem menjača u manji prenos. ''Preporučujemo defanzivnu vožnju koja pretpostavlja da vozač vozi tako da ima dovoljno vremena da odreaguje naku nepredviđenu sitauciju'', naglasila je Milošević. Ona je apelovala vozače da paze na pešake i đake, a pešacima savetuje da budu što vidljiviji.

Milošević kaže i da deca kada se sankaju treba da nose reflektujuće prsluke kako bi bili što vidljiviji vozačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imate pogon na sva četiri točka? Evo zašto su vam svejedno potrebne zimske gume

 

186367-zimske gume.jpg

 

Uprkos zakonskoj obavezi o korišćenju zimske opreme, mnogi vozači, posebno oni čija vozila raspolažu pogonom na sva četiri točka, veruju da njihovom automobilu zimske gume nisu neophodne. Da ova samouverenost u praksi nema podlogu dokazuju i video prilozi ''Tire Rack''-a na YouTubeu. Ekipa je dva identična modela Toyote RAV4 sa integralnim pogonom opremila zimskim i celosezonskim gumama, a onda sprovela nekoliko jednostavnih testova na ledu.

Već na prvom ispitu ubrzanja na klizavoj podlozi do izražaja je došla prednost zimskih guma. Za prevaljivanje udaljenosti od 18 metara iz mesta, Toyoti RAV4 opremljenoj celosezonskim gumama je bilo potrebno 3.7 sekundi, dok je onom sa zimskim gumama bilo potrebno 3.1 s. Kočenje na ledu je pokazalo potpunu dominaciju zimskih guma. RAV4 sa celosezonskim gumama pri 19 km/h je uspeo da se zaustavi tek nakon 17.3 metra, odnosno čak 7 metara dalje od onog sa zimskim gumama. To je za čitavu dužinu i po automobila lošiji rezultat. Isti test je ''Tire Rack'' sproveo i na limuzinama koje nemaju pogon na sva četiri točka sa sličnim rezultatom. Oba video priloga su u nastavku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za led i duboki sneg ok ali ne verujem da po vlažnom putu a pogotovo suvom zimska guma ima prednost nad allseason ,šteta što nije kompletan test tj.još kiša i suvo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyre Reviews: Letnje protiv zimskih guma

 

bmw x1 winter.jpg

 

Dva BMW-a X1, onaj sa pogonom napred ima zimske gume, onaj sa pogonom na svim točkovima ima letnje gume. Montirane su zimske gume Goodyear Ultragrip Performance Gen-1, a na X1 sa pogonom na svim točkovima su letnje Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Obe varijante su 225/50 R17, i sve gume na oba auta su naduvane na isti pritisak.

 

1. Test: Start iz mesta do brzine 50 Km/h i onda kočenje, tj. potpuno zaustavljanje.

2. Test: Kočenje sa 50 Km/h.

3. Test: Penjanje uz brdo, a onda silazak nizbrdo sa kočenjem.

4. Test: Izbegavanje iznenadne prepreke, pri čemu auto sa pogonom na svim točkovima i letnjim gumama ide 10 Km/h sporije od auta samo sa prednjom vučom i zimskim gumama.

5. Test: Upravljivost po snegu obilaskom kruga.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najčešće zablude o zimskim gumama

 

gume zablude.jpg

 

Zima je na pragu pa ćemo se pozabaviti zabludama vezanim za zimske gume. Najopasnije su tvrdnje pojedinih ''iskusnih'' vozača kako u stvari nema velike razlike između zimskih i letnjih guma, te da je to samo ''zavera da bi se uzele pare''. Nije zavera. Razlika postoji. Ali zimske gume ne mogu da krše zakone fizike, niti da spreče nekoga da se u punoj brzini zakuca u auto ispred sebe ili pokosi pešaka.

 

1) Zimske gume moram da stavim najkasnije 1. novembra.

Ne morate. Po zakonu, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila, ali samo ako je put prekriven snegom, ledom ili poledicom.

 

2) Zimske gume ne smem da skidam pre 1. aprila.

Smete. Objašnjenje je isto kao u prvoj tački - obavezne su od 1. novembra do 1. aprila, ali samo ako je put prekriven snegom, ledom ili poledicom.

 

3) Dubina šare na zimskoj gumi mora da bude bar centimetar ili više.

Ne mora - po zakonu, minimalna dubina šare na zimskim gumama je 4 milimetra. Naglašavamo, to je zakonski minimum; preporučujemo da zamenite zimske gume mnogo pre nego što dođu do ta krajnja 4 milimetra.

 

4) Letnje gume sa veoma dubokom šarom mogu da se koriste po snegu.

Ne - zato što razlika između zimskih i letnjih guma nije samo u dubini i vrsti šare, već i u materijalu od kojih su napravljene. Letnje gume su izrađene od mešavine koja se odlično ponaša pri visokim temperaturama, ali se zato zimi stvrdnu i veoma loše koče i skreću čak i na apsolutno suvom asfaltu pri niskim temperaturama. Zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja zadržava dobre karakteristike i kada temperatura ode ispod nule, pri čemu karakteristična duboka šara pomaže da ''kopaju'' kroz sneg i bolje ''grebu'' po ledu (koliko je to moguće, naravno).

 

5) Dovoljno je da imam zimske gume samo na pogonskim točkovima.

Ne, tako je po zakonu bilo nekada, ali već godinama na sva četiri točka morate da imate zimske gume. Naravno, u uslovima i u periodu koji su gore navedeni. Čak i ako izbacimo zakon iz priče, može da bude opasno da imate npr. zimske gume na prednjim pogonskim točkovima, a letnje na zadnjim.

 

6) Zimske gume mogu da vozim i leti.

Po zakonu da, ali: brže se troše, lošije koče, povećavaju potrošnju goriva, lošije ''drže'' u krivinama i pri oštrim manevrima. Pritom, visoke temperature trajno menjaju karakteristike materijala od kojeg su napravljene, pa se zimi više neće ponašati onako kako bi trebalo. Dakle, korišćenje zimskih guma leti donosi višestruku štetu, uključujući i rizik od udesa.

 

7) Oznaka za zimske gume je M+S.

Moramo da razgraničimo dve stvari. Po zakonu, gume koje na boku imaju oznaku M+S smatraju se zimskim gumama. U toj oznaci slovo ''M'' na engleskom označava blato, a ''S'' sneg. Međutim, ne postoji nikakav standard koji treba da ispunjavaju po pitanju karakteristika koje treba da imaju na snegu ili pri niskim temperaturama. Zato, ukoliko želite prave zimske gume, kupite one koje pored oznake M+S imaju i simbol pahuljice snega u planini sa tri vrha. Zimske gume moraju da ispune određene uslove da bi mogle da nose ovaj simbol.

 

8) Lanci za sneg su deo obavezne zimske opreme.

Lanci su deo obavezne zimske opreme samo ako vozite van naselja. Lance za sneg ili neka druga sredstva za povećanje trakcije (npr. ''čarape'' za sneg) morate da imate u prtljažniku u periodu od 1. novembra do 1. aprila isključivo ukoliko vozite van naselja i ukoliko je put pokriven snegom, ledom ili poledicom. Naravno da mogu da budu vrlo korisni i u naselju, pa savetujemo da ih uvek nosite i uvežbate da ih brzo montirate, kako ne biste noću u mećavi smrznutih prstiju čitali nejasno napisano uputstvo dok lanci beskorisno leže pored točkova.

 

9) Ne vozim trke, pa da mi trebaju zimske gume, a i neću kolima nigde da idem tih par dana dok pada sneg.

Koliko puta smo ovo čuli... I kao po nekom nepisanom zakonu, upravo kad padne sneg, nešto neodložno vas natera da sednete u kola. Nekoga treba odvesti do lekara, odbaciti do stanice, otići u kupovinu za novogodišnje praznike ili slavu, priteći u pomoć rođaku da upali ''na kablove''... I dalje pokušavate čvrsto da se držite odluke da ne sedate u kola sa letnjim gumama po snegu, ali u gradu je kolaps pa svi voze polako, nema autobusa, taksi je skoro nemoguće dobiti, a i nije baš jeftin...

I tako se ipak nađete sa letnjim gumama na snegu. Samo polako i sve će biti u redu. Taman se malo izvučete iz gužve, pojurite da uhvatite zeleno na semaforu, a auto ispred vas iznenada uspori kad zeleno počne da trepće. Sledi panika dok kočite i shvatate da je udarac neizbežan. Zatim kratko DUM!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montiranje zimskih guma samo na pogonske točkove? Evo zašto - ne!

 

zimske gume letnje.jpg

 

Život prosečnog vozača nije lak. Troškovi posedovanja i svakodnevnog korišćenja automobila su visoki i ne izgleda kao da će u skorije vreme postati niži. Vlasnici su skloni da zato štede tamo gde ne bi trebalo. Najbolji primer su gume koje su, verovali ili ne - najvažnija sigurnosna oprema automobila budući da čine jedini kontakt između vozila i podloge. Od dobrih guma zavisi da li ćete uspeti da izbegnete opasnu situaciju. Ono što je samo još jedno kočenje ili prestrojavanje za upravljačem automobila sa dobrim gumama, može da bude adrenalinska borba na život i smrt u onom sa lošim.

 

Možda najbolji primer nepreporučljive štednje jeste opremanje samo pogonske osovine automobila zimskim gumama. Ekipa ''Tyre Reviews''-a se uputila u Goodyearov test centar, gde su u bezbednim uslovima imali priliku da isprobaju ponašanje BMW-a X1 kome su zimske gume montirane isključivo na prednje točkove. Ovako opremljen automobil je neuporabljiv u praktično svim situacijama gde je kontakt između guma i podloge upitan. Štaviše, čini se da je mešanje guma po osovinama gora opcija od vožnje na letnjim pneumaticima iste serije, jer prilikom ubrzanja i vožnje bez promene smera ova kombinacija uliva lažno poverenje sve dok nije prekasno. Štednja na zimskim gumama nema baš nikakvog smisla, jer za vreme njihovog korišćenja ne trošite letnje gume pa će iste duže trajati. Ako baš nikako ne želite da kupite zimske gume, odaberite celosezonsku opciju. Samo nikada nemojte koristiti različite gume na istom vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...