Manfred 2 Posted January 16, 2010 (edited) sve jedno, 1.9 ne moze da potrosi vise od 6.5 litara kako god ga vozio... a moja preporuka za 1.9d1. do 20kmh2. do 40 kmh3. odrzavanje 40-50, voznja do 60 kmh4. odrzavanje oko 60 i voznja do 805. sve preko togasve to moze i brze ali je mucenje i za coveka i za mrcinu EDIT: I za ekologiju Edited January 16, 2010 by Manfred Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 16, 2010 nigde nisam rekao da je moj Mjet 1.3 :whistle: , već je drtina od 1.9 ......Ovo su ''pitanja za upućene''... Inače, ta kombinacija Niva, Punto i pitanje na drugoj temi da li i transport ulazi u cenu, uz ponovni nick sa temom iz SSSR-a...mis'im stvaaaarno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted January 16, 2010 Nisam znao da se 1.9d proizvodio i 2004 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22638 Posted January 16, 2010 Samo 1.9 MTJ, a taj sigurno nije drtina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Нквд 0 Posted January 17, 2010 kraj 2003, prva registracija 2004, u papirima se vodi 2004, stakla 2003 i jeste stara proverena mrcina 1.9 d !!!i da nebude zabune ja vozim Nivu, a matori vozi punta - pošto on još živi u bg i nije vičan korišćenju net-a, Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 17, 2010 Navratićeš na Okupljanje, pa ćemo videti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted January 17, 2010 Aj skinite mu ban vidite da ne moze covek bez fiat foruma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted January 21, 2010 be je specificna potrosnja goriva (g/KW) u funkciji od broja obrtaja.Sa povecanjem potrosnje snage, raste i broj obrtaja pri kom je specificna potrosnja goriva najniza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted January 22, 2010 zoki, shebo si nam raspravu, sad je gotova jesmo pricali o casovnoj potrosnji na leru nekad? Ono, kolko kosta pola sata lomatanja po kolima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 25, 2010 (edited) Nekada su mi nabijali komplekse ti što im auto ide za ‚‚džabe‚‚ tj ništa ne troši.Po gradu 6.5 za motor 1.9D nije mnogo naravno zavisi od načina vožnje. A nekad nas adrenalin ponese...Kada vozim strogo u lokalu: kuća, pijaca, prodavnica, drugari u blizini ( do 4-5 Km) moj 1,3mjt troši 6.Gorivo kupujem na OMV. Na Lukoilu mi je trošio preko 6,5. Ali kako vi merite. Ja sipam na istoj pumpi do čepa - da sama stane. Pređem 400, 500, 600Km pa opet na istu pumpu do čepa. Par puta pa prosek. Leti 5 do 5,5 a na otvorenom i do ispod 4. Mnogi vole da lažu sebe, a valjda im je lepo tako.Neko pomenu 1.9mjt - taj ne postoji evo gledam Autodatu. Samo 1.9D i 1.9JTD. Edited January 25, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted January 25, 2010 ne uzimaj svoju racunicu zdravo za gotovo. Kad je ono prosle ili koje godine benzin naglo poskupljivao, ja sam na dve razlicite pumpe natocio preko 29 litara u kanistar od 25 litara. Pa ti vidi ko laze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted January 25, 2010 Ja uvek kocim motorom,kad god mogu,i sad na drugom 1.9 JTD-u,posto imam board,sam primetio da je potrosnja sa kocenjem motorom DRASTICNO MANJA nego pri radu u leru,recimo da kocenjem motorom i laganim dodavanjem gasa u 3-oj,na sajmu mogu da spustim trenutnu potrosnju(na karavanu,po zimi) od 3.5 do 4.5 lit/100KM,naravno da prosek po gradu na kraju izadje negde na 7 lit,sa svim uzbrdicama i nizbrdicama i dodavanjima gasa,pri prestrojavanju ili preticanju.Ovo svako moze i da proveri,nek samo uporedi potrosnju pri voznji sa kocenjem motorom i kad izbaci na ler,na leru,potrosnja pocne da raste i to dobrano.Sto se tice temperature motora,pri voznji sa kocenjem motorom,cirkulisanje rashladne tecnosti,pa samim tim i njeno hladenje,kontrolise isklucivo termostat i ako je on ispravan,odrzavace temperaturu motora tacno onolikom koliko treba da bude,to jest otvarace se samo na propisanoj temperaturi za odredjen motor,kako god ga vozili,a opet ako je neispravan,otvoren lagano(taj slucaj sam imao na Marei JTD)cim motor ostane bez gasa obrace temperaturu na cetvrtinu skale,medjutim kada sam ga zamenio auto je ,i sa mojom voznjom i kocenjem motorom uvek,ali uvek ,drzao kazaljku temperature na pola,sa jedva primetnim oscilacijama.Dakle moj savet za stednju je proverite termostat,i kocite motorom,ler izbegavajte,samo na semaforima,i ujutru na parkingu,dok se motor malo ne zagreje,a onda doadjte i oduzimajte gas kako vam volja,sa uvek pripremljenom nogom na kocnici kad ustreba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted January 25, 2010 Samo da potpišem ovo rečeno iznad. Anticipacija, lagana vožnja, što više kočenja motorom, manje kočnice i vezivanje poteza bez naglih promena brzine može da vam uštedi dosta goriva. Moj stil vožnje je već godinama takav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted January 25, 2010 Ah,da zaboravi da kazem,sa ovim stilom voznje,kocenje motorom,i izbegavanje lera u kretanju,sam sa Mareom JTD 110CV,i njenim rezeorvarom od 62 L,u mesovitoj voznji PUT(auto ili magistrala)/GRAD,znao i da predjem 980 KM ,znaci od cepa puna,do dna,prosek 6.3 L,sa karavanom,priznacete nije lose .Bilo bi tu i 1 000 KM ,sa jednim punjenjem ,ali nije bas zdravo za dizela,da srche djubre sa dna .Ko ne veruje ,nek proba sa svojim kolima,ustedece neku kintu . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted January 26, 2010 Do koje brzine punto jtd ima neku optimalnu potrošnj goriva? Pošto nemam opciju trenutne potrošnje na bordu ne mogu tačno da ocenim. Na putu da CG znao je da troši 4.4, a kada sam išao za SLO autoputem 7.5. Po gradu 6-7l. Da li su to normalne potrošnje za jtd kada je sve ispravno?Da li zbog bolje aerodinamike ili motora sluzbeni 307 hdi mi troši 0.5-1l manje po autoputu i gradu istim stilom vožnje. Na 307 imam trenutnu potrošnju i kada se koči motorom potrošnja je 0.0.Da li neko zna koliko jtd troši l/h dok stoji u mestu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 283 Posted January 26, 2010 Napisi samo koja je kubikaza punta.A ovo poredjenje CG-SLO mi je bas cudno,ne sme da trosi vise autoputem,pogotovo 3l Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted January 26, 2010 Punto 1.9 JTD 85ks 5v. Potrošnja mi skače autoputem kada idem 140-150 i više. Lepo poteže i bez problema održava brzinu, još samo kad bi manje trošio. Do CG jedva izvučem prosek 50km/h, pa pretpostavljam da manje troši zbog manjeg otpora vazduha nego kod km/h150. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted January 27, 2010 Moj Stilo troši na 90 km/h oko 5l, a na 130 km/h 6,5l.Otpor vazduha se drastično povećava pri većim brzinama... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 28, 2010 Do koje brzine punto jtd ima neku optimalnu potrošnj goriva? Pošto nemam opciju trenutne potrošnje na bordu ne mogu tačno da ocenim. Na putu da CG znao je da troši 4.4, a kada sam išao za SLO autoputem 7.5. Po gradu 6-7l. Da li su to normalne potrošnje za jtd kada je sve ispravno?Da li zbog bolje aerodinamike ili motora sluzbeni 307 hdi mi troši 0.5-1l manje po autoputu i gradu istim stilom vožnje. Na 307 imam trenutnu potrošnju i kada se koči motorom potrošnja je 0.0.Da li neko zna koliko jtd troši l/h dok stoji u mestu?Ako je 1.9JTD to je OK. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest maliomladinac Posted November 3, 2010 Zanima me konkretno za Grande Punta 1.4 8v u kojoj brzini, pri kojoj brzini i na koliko obrtaja je najekonomicniji? Probao sam ali je nekako auto neodlucan, na ravnom i na istom pravcu na 80kmh pri konstantnoj brzini u 5 brzini pokazuje 5.5l/100km, a neki put ide i do 7l/100km. Znam da tu ima sad i pravac u kome vetar duva, otpor, temperatura... Papucicu gasa sigurno nisam pomerao pa da kazes da ubrzava. 15minuta konstantne brzine a 2 razlicite potrosnje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted November 3, 2010 Možda i nije baš ravno? Na primer, od sredine Gazele autoputem ka Krstu je blaga uzbrdica, i da nema trenutne potrošnje teško bi čovek subjektivno ukapirao. Meni je razlika jedan litar ili jače u trenutnoj potrošnji između smerova na toj deonici. Generalno su za potrošnju najviše vezani obrtaji motora i otpor vazduha. Pri nekoj laganoj vožnji od oko 70tak na sat se postiže najmanja potrošnja ako spustiš obrtaje baš žestoko i održavaš brzinu savršeno. Mnogi "gradski" benzinci se baš cinculiraju da su elastični na niskim obrtajima iz razloga ekonomičnosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAZIONE_INTEGRALE 0 Posted November 3, 2010 Zanima me jedna stvar ... da li je tebi toliko bitna potrosnja? Mislim, da li zaista trazis najidealniju i najoptimalniju potrosnju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted November 3, 2010 Samo nešto da dodam, zarad opšte kulture, je li, naj-optimalnije ne postoji. Optimalno je - kraj priče, nema optimalnije od već optimalnog.Kao što ne može da postoji veće od najvećeg. Optimum je maksimalna vrednost neke funkcije, jer ako postoji neka bolja vrednost, onda ona postaje optimalna, a ova druga više to nije. Izvin'te za OFF, ali bode mi oči. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAZIONE_INTEGRALE 0 Posted November 3, 2010 Ok profesore... izvinjavamo se i trudicemo se ubuduce da budemo bolji tj optimalni samo me zanima dokle ce nasi ljudi da budu u fazonu ako moze da trosi 3 litre i pici od 0-100 za 5 sec a da mu maksimalna bude bar 230km/h...... htedoh reci koliko god mu sipash potrosice..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted November 3, 2010 Pazi, ove nove dizelke u turbo benzinci bi možda i mogli. Doduše, preko 100 će svakom automobilu da raste potrošnja i tu nema priče. Sedite na bajs i probajte na ravnom da pređete 50 na sat, a protivnik vam je samo vazduh. Jedino rešenje je voziti sporije u što nižem stepenu prenosa, bez naglih ubrzavanja ili - u firungu neke kamiončine. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites