Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

sve jedno, 1.9 ne moze da potrosi vise od 6.5 litara kako god ga vozio...

a moja preporuka za 1.9d

1. do 20kmh

2. do 40 kmh

3. odrzavanje 40-50, voznja do 60 kmh

4. odrzavanje oko 60 i voznja do 80

5. sve preko toga

sve to moze i brze ali je mucenje i za coveka i za mrcinu ;)

EDIT: I za ekologiju :p

Edited by Manfred

Share this post


Link to post
Share on other sites
nigde nisam rekao da je moj Mjet 1.3 :whistle: :whistle: , već je drtina od 1.9 ......

Ovo su ''pitanja za upućene''... :thumbup:

Inače, ta kombinacija Niva, Punto i pitanje na drugoj temi da li i transport ulazi u cenu, uz ponovni nick sa temom iz SSSR-a...mis'im stvaaaarno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kraj 2003, prva registracija 2004, u papirima se vodi 2004, stakla 2003 i jeste stara proverena mrcina 1.9 d !!!

i da nebude zabune ja vozim Nivu, a matori vozi punta - pošto on još živi u bg i nije vičan korišćenju net-a,

Share this post


Link to post
Share on other sites

be je specificna potrosnja goriva (g/KW) u funkciji od broja obrtaja.

Sa povecanjem potrosnje snage, raste i broj obrtaja pri kom je specificna potrosnja goriva najniza.

1Zzsdr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoki, shebo si nam raspravu, sad je gotova :D

jesmo pricali o casovnoj potrosnji na leru nekad? :D Ono, kolko kosta pola sata lomatanja po kolima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekada su mi nabijali komplekse ti što im auto ide za ‚‚džabe‚‚ tj ništa ne troši.

Po gradu 6.5 za motor 1.9D nije mnogo naravno zavisi od načina vožnje. A nekad nas adrenalin ponese...

Kada vozim strogo u lokalu: kuća, pijaca, prodavnica, drugari u blizini ( do 4-5 Km) moj 1,3mjt troši 6.

Gorivo kupujem na OMV. Na Lukoilu mi je trošio preko 6,5. Ali kako vi merite. Ja sipam na istoj pumpi do čepa - da sama stane. Pređem 400, 500, 600Km pa opet na istu pumpu do čepa. Par puta pa prosek. Leti 5 do 5,5 a na otvorenom i do ispod 4. Mnogi vole da lažu sebe, a valjda im je lepo tako.

Neko pomenu 1.9mjt - taj ne postoji evo gledam Autodatu. Samo 1.9D i 1.9JTD.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne uzimaj svoju racunicu zdravo za gotovo. Kad je ono prosle ili koje godine benzin naglo poskupljivao, ja sam na dve razlicite pumpe natocio preko 29 litara u kanistar od 25 litara. Pa ti vidi ko laze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uvek kocim motorom,kad god mogu,i sad na drugom 1.9 JTD-u,posto imam board,sam primetio da je potrosnja sa kocenjem motorom DRASTICNO MANJA nego pri radu u leru,recimo da kocenjem motorom i laganim dodavanjem gasa u 3-oj,na sajmu mogu da spustim trenutnu potrosnju(na karavanu,po zimi) od 3.5 do 4.5 lit/100KM,naravno da prosek po gradu na kraju izadje negde na 7 lit,sa svim uzbrdicama i nizbrdicama i dodavanjima gasa,pri prestrojavanju ili preticanju.

Ovo svako moze i da proveri,nek samo uporedi potrosnju pri voznji sa kocenjem motorom i kad izbaci na ler,na leru,potrosnja pocne da raste i to dobrano.

Sto se tice temperature motora,pri voznji sa kocenjem motorom,cirkulisanje rashladne tecnosti,pa samim tim i njeno hladenje,kontrolise isklucivo termostat i ako je on ispravan,odrzavace temperaturu motora tacno onolikom koliko treba da bude,to jest otvarace se samo na propisanoj temperaturi za odredjen motor,kako god ga vozili,a opet ako je neispravan,otvoren lagano(taj slucaj sam imao na Marei JTD)cim motor ostane bez gasa obrace temperaturu na cetvrtinu skale,medjutim kada sam ga zamenio auto je ,i sa mojom voznjom i kocenjem motorom uvek,ali uvek ,drzao kazaljku temperature na pola,sa jedva primetnim oscilacijama.

Dakle moj savet za stednju je proverite termostat,i kocite motorom,ler izbegavajte,samo na semaforima,i ujutru na parkingu,dok se motor malo ne zagreje,a onda doadjte i oduzimajte gas kako vam volja,sa uvek pripremljenom nogom na kocnici kad ustreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da potpišem ovo rečeno iznad. Anticipacija, lagana vožnja, što više kočenja motorom, manje kočnice i vezivanje poteza bez naglih promena brzine može da vam uštedi dosta goriva. Moj stil vožnje je već godinama takav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah,da zaboravi da kazem,sa ovim stilom voznje,kocenje motorom,i izbegavanje lera u kretanju,sam sa Mareom JTD 110CV,i njenim rezeorvarom od 62 L,u mesovitoj voznji PUT(auto ili magistrala)/GRAD,znao i da predjem 980 KM :whistle: ,znaci od cepa puna,do dna,prosek 6.3 L,sa karavanom,priznacete nije lose :lol: .

Bilo bi tu i 1 000 KM :w00t: ,sa jednim punjenjem :yes ,ali nije bas zdravo za dizela,da srche djubre sa dna :thumbdown: .

Ko ne veruje :huh: ,nek proba :) sa svojim kolima,ustedece neku kintu :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do koje brzine punto jtd ima neku optimalnu potrošnj goriva? Pošto nemam opciju trenutne potrošnje na bordu ne mogu tačno da ocenim. Na putu da CG znao je da troši 4.4, a kada sam išao za SLO autoputem 7.5. Po gradu 6-7l.

Da li su to normalne potrošnje za jtd kada je sve ispravno?

Da li zbog bolje aerodinamike ili motora sluzbeni 307 hdi mi troši 0.5-1l manje po autoputu i gradu istim stilom vožnje. Na 307 imam trenutnu potrošnju i kada se koči motorom potrošnja je 0.0.

Da li neko zna koliko jtd troši l/h dok stoji u mestu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisi samo koja je kubikaza punta.A ovo poredjenje CG-SLO mi je bas cudno,ne sme da trosi vise autoputem,pogotovo 3l :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1.9 JTD 85ks 5v. Potrošnja mi skače autoputem kada idem 140-150 i više. Lepo poteže i bez problema održava brzinu, još samo kad bi manje trošio. Do CG jedva izvučem prosek 50km/h, pa pretpostavljam da manje troši zbog manjeg otpora vazduha nego kod km/h150.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Stilo troši na 90 km/h oko 5l, a na 130 km/h 6,5l.

Otpor vazduha se drastično povećava pri većim brzinama...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do koje brzine punto jtd ima neku optimalnu potrošnj goriva? Pošto nemam opciju trenutne potrošnje na bordu ne mogu tačno da ocenim. Na putu da CG znao je da troši 4.4, a kada sam išao za SLO autoputem 7.5. Po gradu 6-7l.

Da li su to normalne potrošnje za jtd kada je sve ispravno?

Da li zbog bolje aerodinamike ili motora sluzbeni 307 hdi mi troši 0.5-1l manje po autoputu i gradu istim stilom vožnje. Na 307 imam trenutnu potrošnju i kada se koči motorom potrošnja je 0.0.

Da li neko zna koliko jtd troši l/h dok stoji u mestu?

Ako je 1.9JTD to je OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

Zanima me konkretno za Grande Punta 1.4 8v u kojoj brzini, pri kojoj brzini i na koliko obrtaja je najekonomicniji? Probao sam ali je nekako auto neodlucan, na ravnom i na istom pravcu na 80kmh pri konstantnoj brzini u 5 brzini pokazuje 5.5l/100km, a neki put ide i do 7l/100km. Znam da tu ima sad i pravac u kome vetar duva, otpor, temperatura... Papucicu gasa sigurno nisam pomerao pa da kazes da ubrzava. 15minuta konstantne brzine a 2 razlicite potrosnje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i nije baš ravno? Na primer, od sredine Gazele autoputem ka Krstu je blaga uzbrdica, i da nema trenutne potrošnje teško bi čovek subjektivno ukapirao. Meni je razlika jedan litar ili jače u trenutnoj potrošnji između smerova na toj deonici. Generalno su za potrošnju najviše vezani obrtaji motora i otpor vazduha. Pri nekoj laganoj vožnji od oko 70tak na sat se postiže najmanja potrošnja ako spustiš obrtaje baš žestoko i održavaš brzinu savršeno. :) Mnogi "gradski" benzinci se baš cinculiraju da su elastični na niskim obrtajima iz razloga ekonomičnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo nešto da dodam, zarad opšte kulture, je li, naj-optimalnije ne postoji. Optimalno je - kraj priče, nema optimalnije od već optimalnog.

Kao što ne može da postoji veće od najvećeg. :) Optimum je maksimalna vrednost neke funkcije, jer ako postoji neka bolja vrednost, onda ona postaje optimalna, a ova druga više to nije. :) Izvin'te za OFF, ali bode mi oči. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok profesore... :) izvinjavamo se i trudicemo se ubuduce da budemo bolji tj optimalni :) samo me zanima dokle ce nasi ljudi da budu u fazonu ako moze da trosi 3 litre i pici od 0-100 za 5 sec a da mu maksimalna bude bar 230km/h...... htedoh reci koliko god mu sipash potrosice..... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, ove nove dizelke u turbo benzinci bi možda i mogli. Doduše, preko 100 će svakom automobilu da raste potrošnja i tu nema priče. Sedite na bajs i probajte na ravnom da pređete 50 na sat, a protivnik vam je samo vazduh. :) Jedino rešenje je voziti sporije u što nižem stepenu prenosa, bez naglih ubrzavanja ili - u firungu neke kamiončine. :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...