Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Kod novijih dizel motora, pri pustanju papucice gasa, prekida se dovod goriva, bord comp pokazuje potrosnju 0.

Recimo, na nekoj nizbrdici, manje se trosi gorivo ako se spustate u brzini, nego da je menjac izbacen iz brzine.

Ja imam benzinca, jel to isto vazi i za njih ili ne?

Konkretno, jel to vazi za Bravo motor 2001.god

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da vazi... Ja sam se sa Vectrom 2.0 16V 1997 spustio od Kopa do Brusa sa 0.6 lit (po boardu koji je kod Opela izuzetno precizan) 35 km je u pitanju... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

potrosnja neka mora da postoji,mizerna inace bi se motor ugasio da prekine totalno dovod goriva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta funkcija se zove Cut off, i ukljucuje je ecu uvek kada izracuna da gorivo nije potrebno. to se naj lepse moze videti kod singl point sistema jer se mlaz goriva moze videti. Kada date gas i naglo ga pustite, dizna se potpuno zatvori i drzi tako dok obrtaji ne padnu blizu lera. Onda pocinje da radi i odrzi ler tacno kako treba. Slicnu stvar imate i kod motora jtd, probajte da dok drzite gas i vozite dodirnete kocnicu, motor ce prestati da vuce i obrtaji ce padati do lera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima naravno.....mozes sam to proveriti ovako.....naravno sve je lakse pomocu dijagnostike ali moze i pomocu stapa i kanapa. Potrebna je jedna led dioda, otpornik od 1000 oma i parce kabla.....prikacis diodu sa otpornikom na jednu diznu i ona ce poceti da blinka, to znaci da dizna radi i trosi gorivo. sprovedes diodicu u auto i gledas u voznji sta se desava. cim dioda ne trepce...potrosnja je nula..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se spustate niz veliku nizbrdicu, pogotovo velikom brzinom, i kocite motorom, pogledajte temperaturu rashladne tecnosti, pa dalje prosudite koliko se isplati tako stedeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja znam da to nikako nije dobro niti to radim, a nisam primetio da mi se nesto cudno dogadja sa temperaturom rashl. tecnosti kada se spustam sa Kopa... Mogao bi "Punto Abarth" da nam pojasni na sta je mislio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam rekao da se treba izbacivati iz brzine i kociti samo motorom, mada se sad tako uci u a. skolama nekih uredjenijih zemalja.

Kod novih auta, i stanipani situacijama - legnes na kocnicu, i abs odradjuje svoje, tako da je ono inicijalno kocenje motorom gotovo nebitno.

Ne treba ni samo motorom kociti. Zbog toga sto nema sagorevanja, motor se hladi, a i dalje se vrti. Sto nije dobro. (Treba li to pojasnjavati?)

Poenta je - gledajte kad se spustate nizbrdo da vam temp bude izmedju 1/4 i 1/2. Ako je 1/2 radna temp. Malo motor, malo kocnice.

Ja lagano prelazim na taktiku - vozi motorom, koci kocnicama. Do sada sam presao skoro 60 000 sa Puntom, a nisam menjao plocice. (nizbrdo u brzini bez kocnica, obavezno kocenje motorom 4-3-2-ler na semaforu i tako to). Ne bas sjajna taktika ni po motor ni po kvacilo, ali ja uvek volim da sam u rezimu obrtaja gde 1.2 ima koliko toliko snage.

Na kraju - minimalno cete ustedeti koceci motorom a ne kocnicama. Stednja se postize odrzavanjem konstante brzine na optimalnom broju obrtaju, uz sto manje kocenja, ubrzavanja i stajanja.

Lakse i po gasu i po kocnici. Zeleni talas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se u potpunosti slazem sa tobom, vozim normalno, niti forsiram kocenje motorom, niti kocnicom... Dakle koristim i jedno i drugo... ;)

Pitanje je bilo da li auto manje trosi nizbrdo kada je u brzini ili na leru... Dosli smo do zakljucka da manje trosi kada je u brzini (bez obzira da li pritiskali kocnicu ili ne)... Razjasnismo... ;):welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno, tako je, potpuno jasno.

samo sam hteo istaci da kad se isece dovod goriva, motor se vrti, voda i dalje cirkulise, a nema sta da je greje. Motor se mnogo brzo pothladjuje. Recimo, za zimskih dana, kad se spustam niz venac, koceci samo motorom, temp hoce da padne ispod polovine radne. Cim je toliko pothladjen, odmah se i losije podmazuje, a vrti se...

Evo vam jedan zivotni primer: spust niz miseluk i most slobode u NS. Nizbrdica je suvise mala za kocenje motorom pri celoj duzini, makar bili i u petoj, tako da imate izbor ili da se vozite redovno u brzini na gasu, ili da ga malo napunite na pocetku spusta, pa pustite u ler do kraja mosta.

Provereno manje trosi u leru. ALI, to je uporedjeno sa klaj klaj voznjom 60 u cetvrtoj, ako me neko nije razumeo. Ne sa kocenjem motorom.

Sve ima svoje, morate znati svoj auto, kad i kako se ponasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i u leru i pri kocenju motorom se ubrizgava tako mala kolicina goriva da je razlika u potrosnji zanemarljiva.kocnici je potrebno pomagati kocenjem motorom kako zbog sile kocenja tako i pregrevanja kocnica narocito na duzim nizbrdicama

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i na kraju preporuka je da se ler koristi što više ( osim u otežanim uslovima ) ili motorno kočenje?

Pre svega me zanima ler u gradskim uslovima od semafora do semafora i recimo na mostovima kad može?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvoj se ne vozi, ona služi samo da kreneš iz mesta.

Iz prve se ne zaustavlja, tj. prebacuješ do druge i sa drugom brzinom staješ, a ne vraćaš u prvu.

Na tvom MJet-u ne možeš ništa ni uštedeti jer voziš motor sa 1.3l radne zapremine...a, ne neki V10 sa 4 ili 5l...

Gorivo se štedi tako što nemaš jaka ubrzavanja...i što pokušavaš da držiš konstantnu brzinu u većem stepenu prenosa kako bi obrtaji bili manji...što po Beogradu nije lako raditi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ushteda se postize kad shto pre postignes zeljenu brzinu i odrzavas je u sto vecem stepenu prenosa... tako da spora ubrzavanja vise trose ;)

a u gradu se ne nadaj smanjenju potrosnje, taj motor ionako pije kao upaljach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spora ubrzavanja vise trose al svi tako voze ko da su sheici i ko da je gorivo dzabe.U gradu voze 25 umesto dozvoljenih 40-50, naravno gde moze,na semaforu polako krecu valjda stede kvacilo?Koja je skuplja: dinamicna ili gnjavatorska voznja, imam u vidu gorivo ,kvacilo i resurs motora i menjaca.Kad ce pre isti da se pokvare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

drzati obrtaje u delu gde motor postize najveci obrtni moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najveci obrtni moment kod Punta 1.3 mjet je ________ :rolleyes: (ja bi po bordu rekao da najmanje trosi na nekih 2000-2200 obrtaja, mada sam vrovatno omanuo u proceni. I to za verovatno barem 500 obrtaja xexexe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...