Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Ima jedna kriva potrošnje goriva po razvijenom kw snage. Na grafiku obrtnog momenta i snage ona izgleda konveksno, a najniža tačka je obično u zoni maksimalnog obrtnog momenta ;) . Stojim iza onoga što sam gore rekao!

Uostalom, uključite na boardu trenutnu potrošnju i sve će vam biti jasno. Ako se iz niskih obrtaja patosira gas, potrošnja rapidno skoči. Isto tako ako se brzina održava na niskim obrtajima, potrošnja neće biti niska!

Evo primer kod mene sad na alfi. Kad je gnjavim na 1500 obrtaja, kako god da vozim, u kom god stepenu prenosa potrošnja ne pada ispod 10l/100km, sem ako se skroz ne pusti gas i auto ide pod silom inercije. Kada dignem obrtaje na recimo 2000-2200 i održavam brzinu malim gasom, potrošnja se znatno spusti!

A što se tiče motornog kočenja, evo opet se pozivam na trenutnu potrošnju sa boarda. Kada se ide nizbrdo bez gasa, koliko god se povećavali obrtaji i brzina kretanja vozila potrošnja stoji zakucana(barem kod mene) na 2l/100km. Upravo ono što je Yugisa rekao! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banjo, mešaš dva različita pojma. Jedno je najekonomičnija vožnja (kad će najmanje da potroši), drugo je najefikasnija potrošnja, tj. ono što Yugiša kaže:

...Inace tacka momenta nije mesto gde motor najmanje trosi, tacka max momenta je trenutak kada motor ima najbolju iskoriscenost goriva. Tada ce te dobiti najvise za svoje ulozene pare :D

Takođe, nemoj se oslanjati na board, plus nemoj porediti babe i žabe, tj. ponašanje atmo i turbo motora, pa još i benzinaca i dizela...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primjetio sam da mi najmanje troši u 5. brzini (naravno ravnica) pri brzini 75-85km/h, no takođe sam uočio da isto tako malo troši i u 4. pri brzini od 60km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno su u petoj na 80km/h i u cetvrtoj na 60km/h jednaki uslovi rada motora tj obrtaji i kolicina pritisnutog gasa ;)

Inace ako ste bas jako zaludjeni potrosnjom, onda definitivno treba da imate air/fuel meter i na njemu da gledate da vozite u siromasnoj smesi kada ja najmanja potrosnja... Naravno ne morate kupovati neki profi, mogu se lako napraviti od LED ili ako niste bas upoznati sa elektronikom, prave ljudi za 1000din...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na ekonomicnu voznju uticu razni faktori,pa prvo treba proveriti pritisak u gumama,pa posle sve ostalo,a najekonomicnija voznja je,sve zavisi dal grad il otvoren put,npr po gradu bez naglog ubrzanja,kretanje sa semafora treba da bude lagano,bez jakog gasa,i voznja posle umerena i bez naglih cimanja ,obavezno menjanje brzina prema broju obrtaja,ja nemam obrtometar pa ne znam kolko je kad broj obrtaja :wallbash: :u kojoj brzini

a na otvorenom putu,sto se tice ekonomicne voznje,samo sto manje menjanje brzina i kad se ubaci npr u 5u,da se vozi onda konstantnom brzinom,optimalnom

aa nesa je sve ostalo sve objasnio :thumbup::thumbup::thumbup: za udzbenike

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedno pitanjce

Kod vožnje dizela stilo 116ks JTD na većim relacijama kad se vozi autoputem da li konstantna vožnja od 140km/h moze da zezne turbinu. Naslusao sam se raznih stvari tipa crkla mu turbina puno ga je pržio itd.

Koja bi bila optimalna brzina na većim relacijama tipa autoput gde se vozi i po 6+sati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimalna brzina u tim uslovima po motor i potrošnju je između 2000-3000 obrtaja. Što se turbine tiče, njoj neće ništa biti ako ga voziš i na 4000-4500 obrtaja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se toga tiče, možeš da ga dižeš u više zone obrtaja, ali nije baš dobro da se konstantno vozi na 4000 obrtaja nekoliko sati. Nije loše da se ritam menja lagano tokom vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo one moje price o tome kako manji motori ne moraju da trose manje goriva, deo iz review-a Toyote Yaris:

What's interesting is that the configuration equipped with a 1.0-liter gasoline engine with start-stop system achieves 4 l/100km (57.6 mpg), which means it is less efficient than the version powered by the 1.3-liter unit (3.7 l/100km (62.3 mpg)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam pažljivo ovu temu jer me zanima što više stvari oko prelaska na dizel motor, pošto sam do sad imao priliku da vozim( mislim preko 5000km i više) 4 benzinska motora, ali nisam probao nijedan dizel na duže staze i zanima me oko šaltanja i gušenja motora kako to da moderni automatici bez obzira na brzinu kojom se autmobil kreće šaltaju u najveći stepen prenosta? npr 320d ide na oko 65km/h u najviši stepen ako se vozi konstantnom brzinom i ide na 1200-1300 obrtaja. Da li bi se takvom vožnjom ugušio motor ako se radi na manuelnom menjaču?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ortak ima taj 320d i skroz si u pravu, na 55 ide shestom :)

Ja sam to probao i Stilo se ne gusi, motor se ne cuje ali cim zelis da dodas gas, opterecujes turbinu i najbolje je preshaltati u nizi stepen prenosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika ti je potrošnja pri takvoj vožnji? Meni je baš čudno što tako menjaju brzine :wallbash: a kad im npr sa 60 nabiješ pun gas vraćaju u treću i posle ako pustiš opet idu u 6..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima jedna kriva potrošnje goriva po razvijenom kw snage. Na grafiku obrtnog momenta i snage ona izgleda konveksno, a najniža tačka je obično u zoni maksimalnog obrtnog momenta wink.gif . Stojim iza onoga što sam gore rekao!

Ta kriva potrošnje je specifična potrošnja i izražena je u g/kW.h . Što znači kako raste snaga tako raste i potrošnja goriva samo recimo nije toliko strma u području najvećeg obrtnog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mu se izmešalo. Dejice kreneš od A i sve slikaj i naravno sutrašnji kurir ispred kao dokaz.

13 km/h pa to je brzina brzog hoda. Čemu auto i ti ko da voziš po pešačkoj zoni Paraćina. 

 

Ivan.ik je odlicno primetio nesto ("Cemu Auto"),na sta bih se ja nadovezao,i bicu predugacak-kao i obicno! Ja zaista verujem da se na nasim JTD ljubimcima zaista moze spustiti potrosnja i na okruglih 3L/100km,a cak i ispod toga,kao sto su izveli na onom testu sa Pasatom,koji trosi-cini mi se 2L/100km.Pitam se KOJA JE CENA takve voznje?! Ako izvadimo sedista,rezervni tocak,prvu pomoc,i vozimo goli,to bi zaista moglo tako i da bude.Bas kao sto ce neko ce reci da je prosle zime potrosio samo 100 Evra za struju.Da,ali mu je u stanu konstantno bilo 12 C,i on se smrzavao.Hocu da kazem,ako NORMALNO vozite svoj auto,saltate brzine na pravim obrtajima,ne kilavite 200m ispred semafora-normalno kocite,i NIKADA ne vozite IV brzinom ispod 85km/h,ili ti V ispod 115km/h.sto je po meni,(cisto sam cifre uzeo zbog ogranicenja i obrtaja motora-a posebno ZAMAJCA),normalna voznja,onda NEMA SANSE da bilo koji JTD trosi U PROSEKU ispod 4L/100km.Mozda se na nekom duzem vremenskom uzorku i pojave trenutne potrosnje ispod 4l,ali u proseku nikako.Svi oni kojima to "uspeva" sa potrosnjom-da im automobili trose kao skuteri,po meni nisu VOZACI,vec ljudi koji eksperimentisu dok voze,i to pozdravljam,bez da ih okrivljujem za to.Nadam se samo da to rade bezbedno po sebe i druge ucesnike u saobracaju.Ponavljam,takve potrosnje su moguce,ali koja je cena toga? Uzivanje i voznji svakako nije!

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto se i ja osecam prozvanim prethodnim postom, repliciram, i imam jedno pitanje:

 

- sto se tice bezbednosti, siguran sam da je voziti 50 km/h (+10%) kroz naseljena mesta bezbednije nego brze od toga.

- sto se tice uzivanja, ima jedan vic: "Svako ima svoj ukus, rece djavo... i sede u koprive!" ;)

 

Ali, kao sto rece Sokrat: "Ja znam da nista ne znam" -  imam i pitanje u vezi plivajuceg zamajca? Da li neko pouzdano zna sta su mali obrtaji koji skode privajucem zamajcu? Da li 1500 obtaja pri odrzavanju konstantne brzine skodi ili ne? Znam da skode velika ubrzanja iz zone maksimalnog obrtnog momenta, ali da li skodi i voznja konstantnom brzinom? Smatram da necu preci vise od 150.000 kilometara za 10 godina, i ne verujem da bi u toj kilometrazi moglo nesto da se desi ako ne ubrzavam naglo, ne potpisujem se, povlacim rucnu pri parkiranju...


p.s. Kod mene 4. brzina pri 1500 obrtaja odgovara 55 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se bezbednosti tice nisam mislio na brzinu voznje,vec na cesto gledanje u bord,kao i razmisljanje o tome kako sto manje pritiskati gas i kocnicu,i sto manje saltati brzine.Sto se plivajuceg zamajca tice,ti Ata sigurno neces imati jos dugo problema sa njim (i ne zelim ti da ih imas),jer si kupio NOV automobil,a vecina od nas na forumu vozi POLOVNE automobile,koji su presli Bos sveti zna koliko,i njima jos samo treba par "potpisivanja",voznje V brzinom 80km/h uz Bubanj Potok,a posebno naglo dodavanje gasa pri preticanju i sl,pa da nam plivajuci otpiva svoje! Naravno da voznja V brzinom,pri 60-70km/h utive lose na plivajuci.Verujem da ovde ima onih koji to znaju bolje da objasne sta se desava sa njim pri takvoj voznji.A sto se uzivanja tice jasno sam napisao da ja to POZDRAVLJAM,prema tome nisam nikoga kritikovao i napadao zbog stila i nacina voznje.Njegova stvar!

Edited by Woodoo
ne citiraj upis iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se bezbednosti tice nisam mislio na brzinu voznje,vec na cesto gledanje u bord,kao i razmisljanje o tome kako sto manje pritiskati gas i kocnicu,i sto manje saltati brzine.Sto se plivajuceg zamajca tice,ti Ata sigurno neces imati jos dugo problema sa njim (i ne zelim ti da ih imas),jer si kupio NOV automobil,a vecina od nas na forumu vozi POLOVNE automobile,koji su presli Bos sveti zna koliko,i njima jos samo treba par "potpisivanja",voznje V brzinom 80km/h uz Bubanj Potok,a posebno naglo dodavanje gasa pri preticanju i sl,pa da nam plivajuci otpiva svoje! Naravno da voznja V brzinom,pri 60-70km/h utive lose na plivajuci.Verujem da ovde ima onih koji to znaju bolje da objasne sta se desava sa njim pri takvoj voznji.A sto se uzivanja tice jasno sam napisao da ja to POZDRAVLJAM,prema tome nisam nikoga kritikovao i napadao zbog stila i nacina voznje.Njegova stvar!

izvini sto cu se nadovezati ali plivajuci zamajac, ima naj vece opterecenje kada se salta dok neuhvati lamela  prema tome ostra saltanja i izlicanja skode zamajcu a kada krene auto u" bilo kojoj brzini opruge u zamajcu nategnu i nema popustanja jedinu ulogu imaju opruge na lameli malo tad i nista vise tako  da nije dobro ubaciti iz 4 brzine u 5 na 60na sat nego lepo, lagano 4om brzinom do 90ili 100km na cas pa presaltati lagano u 5 posle toga moze se popustiti u  5om prenosu lagano na 80km na cas ali nikako ispod toga.  Ali to samo na ravnom ako je uzbrdica onda  mora brze da se vozi jer gusi se i motor ne samo zamajac  a sem zoga i taj zamajac nije 100 dukata ima novi da se nadju za 20 000 i nesto  din  sto i nije mnogo, sa obzirom, koliko moze da istera  a ko nece nov ima i polovni da se nadju za drasticno manje novca  isto u  ekstra stanju prema tome vece je uzivanje pustiti muziku i voziti penzionerski nego se izlicati   ko klinac.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sto rece Ata,svako ima pravo da uziva u voznji i da vozi-recimo V brzinom 80km/h (ili vec kako vozi da bi mu potrosnja,i to prosecna,bila ispod 4l/100km),ali da li auto "uziva" kada ga tako vozimo to je druga prica.Motor mozda DA,ali menjac sigurno NE-narocito na duze staze! Ja licno tako nikada ne bih uzivao u voznji,ali Boze moj,svi smo mi razliciti i svako vozi svoju voznju!


Nema potrebe da se izvinjavas Dejice na komentaru,jer sam ja i zeleo da cujem misljenje o tom plivajucem zamajcu,i to si u pravu.Ja TAKO i radim,kao sto ti kazes,da ga IV podignem do 100km/h,pa ga spustim na 90km/h.ali mnogi rade tako sto vec na 70 prebacuju u V,i sto je NAJGORE,pri toj brzini znajuci da JTD ima dovoljno snage,daju "patos" gas i preticu,ili krecu uz uspon.I to je "smrt" za ceo menjac,a ne samo za plivajuci zamajac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko tako vozi salta na 70km na cas u 5 prenos to je strasno  za ceo auto ne samo za zamajac to nikako  ne raditi jednom sam menjao lamelu  na puntu 1,2 8v  covek raspao lamelu  popadale opruge  zato sto je saltao na 50na cas  u 5 brzinu  znaci da je imao i plivajuci sve bi rasturio  prema tome takva voznja steti i benzincima ne samo dizelasima svim "menjacima i sklopovima steti takva voznja prema tome ko tako vozi morace pothitno da menja nacin voznje inace ce imati velike troskove bespotrebne samo zbog malo paznje u voznji.  :)

Edited by Woodoo
Ne citiraj upis iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

 -  imam i pitanje u vezi plivajuceg zamajca? Da li neko pouzdano zna sta su mali obrtaji koji skode privajucem zamajcu? Da li 1500 obtaja pri odrzavanju konstantne brzine skodi ili ne? Znam da skode velika ubrzanja iz zone maksimalnog obrtnog momenta, ali da li skodi i voznja konstantnom brzinom? 

Neces imati problema sa plivajucim zamajcem jer ga nemas. (ako me secanje sluzi tvoj motor je 85KS ?)

Kada si rekao koliki ti je prosek na 6000 Km onda vidim da je kod mene sve OK.  inace mislio sam da prodam auto i kupim Stila sa 300 000Km koji trosi do 4 litre na 100Km!

Zaboravih.  Mozes i voziti sa manje obrtaja (motor se ne buni ni u 5 brzini sa 1200 obrtaja)  ali zbog samog podmazivanja i vibracija motora na duze staze ne bi trebalo ici ispod 1400 obrtaja. Mada sto se tice losijeg podmazivanja mislim da to bas ne pije puno vodu jer bi onda u leru davno svaki motor zaribao.OK u leru nema opterecenja ali svejedno lamica za pritisak ulja ne gori znaci da je pritisak dobar!

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je taj slabiji 1.3 mJET od 75ks i on nema plivajuci zamajac,a onaj jaci od 90ks ima,i on treba da ima VI-stepeni menjac.Mislim da je tako,ali se da proveriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas bih voleo da sednem u auto kolege Dejice da vidim kako on obara sve rekorde u najmanjoj potrosnji benzina a ne koristi 5-u brzinu ispod 70 km/h.

Poenta ustede goriva je voziti na sto nizem broju obrtaja u sto visoj brzini zato i sluzi menjac da se brzina vozila poveca a obrtaji ostaju niski mada ja vozim ovako radi moje sigurnosti a ne radi ustede goriva.

Posle 30 godina voznje automobila promenio sam svega par lamela i to kada sam kupio auto jer nisam znao kako je prethodni vlasnik vozio.

Znaci u Beogradu Dunavskom ulicom, preko Brankovog mosta i bulevarom Nikola Tesla dva puta dnevno brzina od 50 km/h ( zbog snimanja kamerom i radarske kontrole ) u 5-oj brzini sa malo gasa RPM oko 1200 board kaze 17km/L

Ovu razdaljinu prelazim skoro svaki dan vec vise od 18 godina i za to vreme sam vozio vise razlicitih automobila kojima nisam menjao lamele posle voznje na moj nacin ( peglica, opel kadet, opel korsa, nissan, jugo 45, jugo 55 i sad Punto mk2 1.2 8v ).

A prica o opterecenju sklopova vozila je tacna ali samo kada se auto vozi kao na autotrkama, potpisivanje pri svakom startovanju, drzanje menjaca u prvoj brzini na semaforu ili guzvi, promena brzine u gornjim obrtajima motora ..... ali onda prica o maloj potrosnji pada u vodu. Zato se 5 odnosno kod nekih modela 6 brzina zovu krstarece ( ekonomicne ) brzine koje ne sluze za preticanje ( kick down i opleti od 70 do 120 ) vec za konstantnu voznju bez naglih promena brzine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nikad nisam znao zašto moj ćale 6. brzinu na Cromi zove krstarica. Hvala na objašnjenju.  :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas bih voleo da sednem u auto kolege Dejice da vidim kako on obara sve rekorde u najmanjoj potrosnji benzina a ne koristi 5-u brzinu ispod 70 km/h.

Poenta ustede goriva je voziti na sto nizem broju obrtaja u sto visoj brzini zato i sluzi menjac da se brzina vozila poveca a obrtaji ostaju niski mada ja vozim ovako radi moje sigurnosti a ne radi ustede goriva.

Posle 30 godina voznje automobila promenio sam svega par lamela i to kada sam kupio auto jer nisam znao kako je prethodni vlasnik vozio.

Znaci u Beogradu Dunavskom ulicom, preko Brankovog mosta i bulevarom Nikola Tesla dva puta dnevno brzina od 50 km/h ( zbog snimanja kamerom i radarske kontrole ) u 5-oj brzini sa malo gasa RPM oko 1200 board kaze 17km/L

Ovu razdaljinu prelazim skoro svaki dan vec vise od 18 godina i za to vreme sam vozio vise razlicitih automobila kojima nisam menjao lamele posle voznje na moj nacin ( peglica, opel kadet, opel korsa, nissan, jugo 45, jugo 55 i sad Punto mk2 1.2 8v ).

A prica o opterecenju sklopova vozila je tacna ali samo kada se auto vozi kao na autotrkama, potpisivanje pri svakom startovanju, drzanje menjaca u prvoj brzini na semaforu ili guzvi, promena brzine u gornjim obrtajima motora ..... ali onda prica o maloj potrosnji pada u vodu. Zato se 5 odnosno kod nekih modela 6 brzina zovu krstarece ( ekonomicne ) brzine koje ne sluze za preticanje ( kick down i opleti od 70 do 120 ) vec za konstantnu voznju bez naglih promena brzine.

Vidjao sam i na Golfu 2 , da na mestu pete brzine pise E...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...