Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Guest maliomladinac

Ko je spominjao 230kmh, 5 sekundi do 100 i 3 litre da trosi?

Pitao sam jer sa Puntom na put jos nisam isao, put je veliki i o mom trosku a za posao je(jako duga prica). Pug znam da trosi oko 5l na ibarskoj lagano kad se vozi, a Punto ne znam tacno. To je glavni razlog pitanja. Hocu sto jeftinije da prodjem jer je po mom dzepu a ne idem za svoj gros.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecu ekonomicnost ces imati ako vozis 80km/h u 4. stepenu prenosa, a 100-115km/h u 5. stepenu prenosa. Podrazumeva se da je put ravan.

Tvoj motor ostvaruje najveci Nm pri 3000RPM. Znaci najbolje iskoristenje i optimalna potrosnja je na tim obrtajima, naravno +,- 500 RPM gore-dole, tj od 2500-3500RPM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

Trosi GSP najmanje, a 2 kofera alata i jednu torbu sa laptop-om cu na ledja pa lagano do Kopaonika, pa do Nisha, pa do Bora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omladinac, meni u petoj pri brzini 80-90km/h trosi 4.6-5l i mogu ti reci da sam ja licni ODUSEVLJEN potrosnjim na otvorenom putu,a sto se tice gradske voznje plin je jedino resenje, i to ne samo za nase GP , vec za sve , bukvalno sve benzince... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

Za grad mi je otom potom posto obicno idem busem do centra kad ne vucaram stvari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo prati i sve ce ti se pre ili kasnije kasti :)

Ima tu i necen sto se ne moze opisati. Treba steci osecaj. Nije samo bitno da ti motor radi na 2000 obrtaja kako bi najmanje trosio.

Moze se desiti da motor manje trosi na 3000 u nizem stepenu neko na 2000 u visem. Pricam za benzince dizelase nikad nisam vozio pa ne znam.

Znaci ako je recimo neka uzbrdica manja ili veca i tu ga ubacis u petu samo da bi dobio 2000 obrtaja i pri tome vidis da auto gubi snagu,a i dalje tako vozis onda ce ti potrsnja biti maximalna i ako ga vozis na civenih najekonomicnijih 2000 obrtaja.

P.S. Velika je stvar i u tome koliko ti je papucica gasa pritisnuta da bi odrzao zenjeni broj obrtaja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samo nešto da dodam, zarad opšte kulture, je li, naj-optimalnije ne postoji. Optimalno je - kraj priče, nema optimalnije od već optimalnog.

ahahahahhah care

elem, smatram da najmanje trosi u najvecem stepenu prenosa a na najmanjim prihvatljivim obrtajima (kod mene je to na ravno 1700 a uzbrdo bar 2000, neka moja ocena za 1.9 multijet i 1.5T)

i neprihvatljiva je konstatacija da svaki auto ima da trosi vise na brzinama od 100 pa na gore......marginalni primer: neki setak od 3000ccm najmanje trosi na otprilike 200 kad je u sedmoj brzini na 1700 obrtaja.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja se slazem kao kiseli... ili jos bolje u 13. na 250rpm :lol: :lol:

Pametni ljudi su rekli... tacka obrtnog momenta+ 100-200rpm vise sa sto manje davanja gasa.

Ako je moment kod GP na 2500rpm, onda da se tera na 2600, i da pri promeni brzine se ubrza taman onoliko da obrtaji padnu negde a taj nivo od 2500. Inace svaki kmiondzija ce vam to reci jer im je to jedini naci da prezive :(

Ima jedan moment na koji skoro niko ne obraca paznju a to je potrsnja na niskim obrtajima i u visokm stepenu prenosa a tu su bas gubici najveci jer je na neravninama, uzbrdicama... cak i onim najneprimetnijim duty cycle 100%, sto znaci da je motoru potrebno vise chorbe da odrzi tempo, mnogo guta a sporo ubrzava. tako da to sto se ustedi...cca5% na par minuta, ode u 10 sekundi mucenja motora.

kod turbo motora je to mnogo uocljivije, pogotvo ako imate bost chukicu, jer pri muchenju motora na nizim obrtajima kad krene gorivo, krene i boost da se povcava. Nije o znacajan boost ali samim tim mozete primetiti kako potosnja skace.

Nizbrdo... blage nizbrdice bi trebao da se voze u zavisnosti od brzine na optimumu Torque+100 ali da se odrzava broj obrtaja jer je onda duty cycle minimalan... bukvalo se ne tosi chorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maliomladinac

E bash me zanima nesto, mozda sam i ja lood. Nizbrdo, bez opterecenja, auto ide sam, na Pugu mi pokazuje 0.0 l/100km, a na Djuntu mi pokazuje 2.0 l/100km. Kad sam od tebe Chelicu zajmio OBDII, na OBDScope mi je pokazivao nizbrdo vrednosti tipa od 5 do 7 litara i ako je auto sam isao, bez gasa, samo sa kocnicom po nekad. A tako isto i na Pugu. Mislio sam da je program djubre, probao sam sa ScanMaster-om, na Djuntu ne moze da ocita potrosnju, a na Pugu opet isto, od 5 do 7 l/100km nizbrdo, bez opterecenja, u brzini... Ko koga hebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedite na bajs i probajte na ravnom da pređete 50 na sat, a protivnik vam je samo vazduh.

probao i uspeo :welcome:

sorry, morao sam :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li može neko da mi kaze na koliko obrtaja se otvara turbina kod Stila 1.9 JTD 116KS, 2005 godište

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema više bukvalno to ''kada mi se otvara turbina''...- promenljiva geometrija, moderan CR dizelaš.

Napiši šta je problem, šta si primetio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina sve vreme vrti, al' mislim da je na Stilu 1.9 jtd 116hp negde oko 1750rpm, isprav'te me ako gresim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čisto me zanima na koliko mu se obrtaja povećava potrošnja.

Uhhh...tako si postavio pitanje, da se sad ja mislim svi hvataju za glavu. :thumbsup: Najjednostavnije, najmanja ti je potrošnja otprilike pri maksimalnom obrtnom momentu, ali pri malom gasom. ;) Potrošnja ne mora da zavisi od broja obrtaja motora. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam da obrtaji nemaju puno veze s potrosnjom,nego je covek postavio smesno pitanje,nisam mogao da izdrzim da ne lupim nesto :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnja goriva nije najmanja pri obrtajima na kojima je maximalan obrtni moment, a itekako zavisi od broja obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ steel

Kada budeš hteo auto koji manje troši, biraj neki koji nema 1900 kubika. :thumbup:

Ne treba da se zanosiš da idejom nekakve vožnje na ne znam kojim niskim obrtajima, možeš bilo šta uštedeti. Po gradu i gužvama kao u Beogradu, računaj oko 7-8 litara, zavisi koliko je teška noga na gasu i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam svima na ovako iscrpnim odgovorima u kojima ništa niste konkretno odgovorili.

Nije isto voziti kola na 3000 i 1500 obrtaja uu npr trećoj brzini.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa neces ga ni voziti konstantno na 3000 obrtaja,zato i postoji menjac.

Saltaj ga na 2500 i to je to,nema tu puno pameti.

Ne znam kakav si odgovor ocekivao :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam svima na ovako iscrpnim odgovorima u kojima ništa niste konkretno odgovorili.

Nije isto voziti kola na 3000 i 1500 obrtaja uu npr trećoj brzini.....

A, šta da ti se odgovori? :whistle::D Kad da menjaš brzine, na kom broju obrtaja? Šta bi da nemaš obrtomer, jel' onda ne bi znao da voziš?

Prosto je, kada hoćeš da voziš brže, da imaš jača međuubrzanja, pustićeš auto da se više vrti, kada ti ne treba da voziš brzo, ili ne želiš, menjaćeš brzine ranije. Ako tebi treba obrtomer da bi znao kada da menjaš brzine, idi i vrati vozačku dozvolu. Da, znam da ćeš sada da se naljutiš, ali ako ti na uvo, na sam rad motora koji čuješ nisi u stanju da oceniš kada treba da menjaš stepen prenosa, onda zaista idi i vrati svoju vozačku dozvolu.

Ovo jeste grubo napisano sa moje strane i nije u duhu ovog foruma...međutim, kada neko ovako prvo vidi problem u drugima jer mu eto...nisu rekli na kom broju obrtaja treba da menja brzine...k'o da to ne zavisi od vožnje koju želiš, ubrzanja koje želiš, brzine kretanja koju želiš, opterećenosti auta (prazan, pun, upaljena klima...), kao da ne zavisi od puta kojim se krećeš (ravno, uzbrdo, nizbrdo, suvo, pokriveno snegom...). Sve su to promenljive koje utiču na način vožnje i zato ti niko ne može reći univerzalni odgovor na kom broju obrtaja.

Evo npr. sneg je na putu...i ako pokušaš da voziš u visokim obrtajima, naročito u nižim stepenima prenosa, točkovi će stalno vrteti u prazno tj. šlajfovati. Zato ćeš u tim uslovima vožnje gledati da što pre dođeš do visokih stepena prenosa (treća ili četvrta), što će opet biti suprotno ukoliko je asfalt suv...Ili, ideš 60 i održavaš tu brzinu na putu koji ima sneg...i ako lupiš po gasu želeći da ubrzaš, točkovi će proklizati...zato ćeš prvo smanjiti broj obrtaja (prebaciti u veći stepen prenosa), pa tek onda dati gas, itd...itd. Tako ima milion mogućih situacija...

Ekonomičnost:

  • kupi mali motor, ne 1.9
  • drži na niskim obrtajima
  • ne previše niskim (šta je previše nisko čuješ po radu motora, po njegovom odzivu na gas). Ne previše niskim jer je to jednako štetno po motor kao i stalna vožnja u visokim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne

Nema ljutnje

Sto se tiče šaltanja na uvce, profesionalni sam vozač 15 godina tako da mi to nije problem.Vozačku ne vraćam jer sam pošteno polozio sve kategorije a ne kao mladi naraštaj što je kupuje bez polaganja :coffee:

Pitanje sam postavio umesto drugara pošto je uzeo stila pre par dana na kome je kompjuter pokazao da je prešao 100 km sa potrošnjom od 4.2l. Pa nas je živo interesovalo kako i na koji fazon, pošto njemu sa bilo kakvom vožnjom ne pokazuje manje od 5.8l.

Zato sam postavio pitanje , da možda nema koja fora oko šaltanja.

Sad postoji mogućnost da je prethodni vlasnik vozio auto putem 100km sa tom potrošnjom( ali to ga nije pitao)

Nadam se da je sad malo jasnije :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...