Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

18 minutes ago, nidza said:

 Ali glavni benefit mi je da uštedim hiljade nepotrebnih sati rada i habanja motora.

nema šanse da tu postoji bilo kakav problem, sem po akumulator, koji su mi btw, zamenili pre mesec dana u garanciji - iako ništa nisam provalio da postoji kao problem.
 

 

Da prostis, ali glavni benefit je zestoka glupost, ne znam kako drugacije da se izrazim, ali inzenjeri kazu da je habanje motora pri radnoj temperaturi praktiacno nepostojece.

Vruc start takodje zanemarljivo haba motor.

 

Skoro svo habanje motora dolazi prilikom hladnog starta, pa onda se manji deo habanja dogodi dok je hladan motor, pa onda habanje pri ekstremnim uslovima.

 

Misljenja sam da najvise trpe raznorazni elementi koji omogucavaju neosetan rad startstop sistema, a to su recimo razni nosaci, klapne za brzo gasenje, pa i sam anlaser.

 

Akumulator ne bi trebao nesto specijalno da trpi, ako je previdjen za te uslove rada, kao ni alternator.

p.s. i kod manuelca verovatno plivajuci zamajac trpi prilikom start-stopa, kao i robotizovani manuelci, dok bi planetarci sa konverterom trebali to mnogo lakse da podnose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu najebe najviše starter. Kod ispravnog auta i njegovih delova, nema tu problema sa punjenjem akumulatora ni njegovom potrošnjom...osim ako ostaviš upaljena svetla (novija vozila često imaju vremensko ograničenje ali....). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start stop bi bio super kad bi duže stajali na semaforima, ali za 30 sekundi nema svrhe. Na vecini semafora crveno svetlo traje minut - dva. Jedino bi se isplatilo kad bi nam se semafor zatvorio ispred nosa, ali nije to bas često slučaj. Većinom je slučaj da se zeleno upali skoro pa čim stanem... 

 

Na početku sam i koristio start - stop, ali sam odustao čim je krenulo leto - kad isključi motor, prestane da radi i klima, ali duva ventilator, pa uskoro počne da smrdi vlaga iz nje.... i tako na svakom semaforu... reko, toliko od mene... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Mene start-stop nervira kada ugasi auto bukvalno za sekundu ili par sekundi eventualno

Najjace mi je kada idem pesaka, paralelno sa nekom kreni-stani kolonom od par stotina metara, kojoj je brzina jednaka mojoj dok tabanam.

I cujem kako samo stekce, svaki cas se gase, pa anlasuju. Udri tako do besvesti i po par desetina puta, da mi bude zao urnisanja tehnike iako nije moje :D . Prvi put sam davno na Mazdi vozio i-Stop i jos tada uvideo sve "benefite" S&S. Sto se mene tice, moze da stedi koliko hoce, ako vec nije ugasen automatski, prvi refleks posle paljenja mi je vec godinama klik na dugme za ubijanje s***a. Kod mene je postavljen da je uvek upaljen, bez obzira na prethodno stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

 

Da prostis, ali glavni benefit je zestoka glupost, ne znam kako drugacije da se izrazim, ali inzenjeri kazu da je habanje motora pri radnoj temperaturi praktiacno nepostojece.

Vruc start takodje zanemarljivo haba motor.

 

 

Kako ti sebe kvalifikuješ tačno da mi napišeš da sam napisao žestoku glupost? Kakvi su to moji kolege inžinjeri po kojima motori traju večno, jer su habanja praktično nepostojeća?


Svako trenje je habanje, i tu ne bi trebalo da postoje bilo kakve disksuije. Naravno, mišljenja možeš imati, možeš ih i javno pisati i imaš svako pravo i da misliš i da pišeš šta god želiš koliko god bilo neutemeljeno na nauci i činjenicama. Ja tome ne mogu zameriti, ovo je javni forum, ali ne mogu diskutovati o stvarima o kojima se ne diskutuje.

4 minutes ago, Ivan said:

Najjace mi je kada idem pesaka, paralelno sa nekom kreni-stani kolonom od par stotina metara, kojoj je brzina jednaka mojoj dok tabanam.

I cujem kako samo stekce, svaki cas se gase, pa anlasuju. Udri tako do besvesti i po par desetina puta, da mi bude zao urnisanja tehnike iako nije moje :D . Prvi put sam davno na Mazdi vozio i-Stop i jos tada uvideo sve "benefite" S&S. Sto se mene tice, moze da stedi koliko hoce, ako vec nije ugasen automatski, prvi refleks posle paljenja mi je vec godinama klik na dugme za ubijanje s***a. Kod mene je postavljen da je uvek upaljen, bez obzira na prethodno stanje.

 

Tebe će ubiti u pojam hibridi kad se omasove. :D Pale i gase SUS motor bezbroj puta u toku vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, nidza said:

Tebe će ubiti u pojam hibridi kad se omasove. :D

Apsolutno, to ce me samo dotuci :thumbup: .

Da si mi ziv i zdrav ;) , mene vec ubija u pojam u kom smeru generalno ide auto industrija u zadnjih nekoliko godina :D .

Da ne nabrajam sta sve, poprilican je spisak, a Totti zna sta mi najvise cacka zivac :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne opirati se napretku tehnologije, uvek donosi nešto novo i bolje. 

 

Za sladokusce će uvek biti stare tehnike, kao i mesta na zemlji gde može da se pobegne od gužve i grada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza opet bih mogao napisati da pises gluposti, da prostis, ali necu :D 

 

Gde sam ja to napisao da motori traju vecno? A to ti je izgleda glavni argument i izvor tvog gneva :)  

 

Mozemo isto tako reci i da je svako pokretanje iz stanja mirovanja sok, a samim tim i habanje, materijala a mozemo ti i podvuci, ako ti je tako lakse da shvatis.

Oko toga nebi trebalo da bude bilo kakve diskusije.

 

Naravno imas pravo na svoje misljenje koliko god bilo neutemeljeno na nauci, cinjenicama, zdravom razumu i logici, jelda? 

 

Jos pokusavas da pojacas svoj stav jer si deklarativno u sirem smislu kolega sa svim inzenjerima, pa i SUS motora sa kojima nemas veze, a zanemarujes uticaj podmazivanja (i temperature) na habanje.

 

Dakle da se vratimo na temu, stvarno nema lose namere sa moje strane, vidim da sam te uvredio izgleda, a da sedimo i pricamo o ovome uzivo ne bi ti smetalo, jer ovako crno belo napisano deluje drugacije.

Npr. ovaj deo "pa i SUS motora sa kojima nemas veze", ne mislim da nemas veze o SUS motorima, vec da nemas veze sa konstruisanjem SUS motora i sa onim sto inzenjeri te branse rade i znaju, od kojih sam izmedju ostalog cuo tvrdnje i obrazlozenja.

 

Jos jednom, dajmo jedni drugima pretpostavku nevinosti, da napisano ne protumacimo na maliciozan nacin, iako mozemo.

Nismo pahuljice :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nisi me uvredio ni najmanje@vagenovac , znamo se predugo za to, nego moraš biti dosledan makar u svom sopstvenom mišljenju. Nisi napisao da traju skoro večno, ali to je zaključak koji se jednosmisleno izvodi iz stava da se nešto zanemarljivo haba. Naravno, nije slučaj, haba se usled trenja, a toga ima mnogo u motoru, i zato ima ograničen vek trajanja. Podmazivanje to samo minimizira, ali daleko je od bilo kakve zanemarljivosti.

Najduže traju (po km) motori koji imaju u svom životnom veku najmanje rada u mestu.

Pokretanje toplog i podmazanog motora nije ništa veći stres za motor od drugog ubrzavanja ili usporavanja. To ne treba da ti bude razlog za gašenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je da nema zle krvi :D

Ja bih rekao da najduze traju oni motori koji imaju najmanje startova.

Tako da motor koji ima mnogo vise rada u mestu ce trajati mnogo duze od motora slicne kilometraze koji ima vise startova.
To znam po kamionima recimo, ovi sto rade medjunarodni prevoz iako se ne gase na granici, utovaru istovaru vrlo cesto, znaju da rade celu noc u mestu itd. Su u praksi u mnogo boljem stanju i pokazuju manje znakova habanja od takvih koji vrse prevoz unutar zemlje.

Dakle znamo da se ugasen motor ne haba, to nije dovedeno u pitanje.

Pitanje je sledece, da li se vise haba/stedi motor dok radi ili prilikom pokretanja.

Tj. Dal se prilikom startovanja motora gubi vise "habanja" nego sto se ustedelo dok je motor bio ugasen, a u odnosu na upaljen motor. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, totti said:

Ti si Ivane prikriveni ljubitelj ekrana, jer kako drugačije objasniti naknadnu ugradnju navi sa kolor ekranom u Stila emoji3.png

Nemam ja nista protiv "normalnih" i dizajnerski lepo uklopljenih. Nego protiv pomodarstva i preterivanja zadnjih godina, bioskopskih sala po kolima, onih nakaradno montiranih na vr' table... Protiv "ciscenja" i prebacivanja svih fizickih kontrola na iste, bez ikakve logike ili otezavajuci koriscenje skrecuci pogled i trazeci osnovne stvari po ekranu.

Ke*a mi se :) od kako su infotainment, konektivnost i ambijentalno svetlo maltene najbitnije stvari na vozilu. Koja polako postaju mobilni telefoni i tableti na tockovima. Ili kada na testovima potrose vise vremena vozeci prstima po ekranu, nego vozeci konkretan auto. Autonomnu voznju i crossovere necu da pominjem, tu se tek smorim :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri svakom paljenju motora, bilo hladnom, bilo toplom, radilica okrene malo na "suvo", dok pumpa ulja ne podigne pritisak, tj dok uljni film ne postane dovoljno debeo. Ima dosta na internetu o premazivanju lezajeva radilice (kod start/stop motora), nekom vrstom poliamida, zarad vece kliskosti na suvo. Tacno se specificiraju/testiraju na odredjeni broj startova.

 

Tako da ti motori jesu prilagodjeni tome i mogu da izdrze to. Al da vole, ne :D 

 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

zarad vece kliskosti

Odavno nisam cuo izraz iznad, pa se automatski setih ove gluposti od pre deceniju i po :D :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako uštedeti gorivo sa pneumaticima?

 

214728-goodyear gume 01.jpg

 

Pravilan izbor i upotreba pneumatika su od suštinskog značaja za bezbednost u saobraćaju, obzirom da oni predstavljaju jedini kontakt vozila sa podlogom. Pneumatici ne utiču samo na performanse vozila, već igraju važnu ulogu i u potrošnji goriva. Goodyear-ovi stručnjaci su zato pripremili niz jednostavnih saveta, sa kojima ćete uz pomoć pneumatika postići manju prosečnu potrošnju goriva i na taj način preći maksimalan broj kilometara.

 

Obratite pažnju na otpor kotrljanja i težinu pneumatika

Dve glavne osobine pneumatika koje utiču na potrošnju goriva su otpor kotrljanja i težina. Otpor kotrljanja je energija koja je potrebna da se pneumatik kotrlja. To znači da će u slučaju velikog otpora kotrljanja motor morati da uloži više napora, kako bi se točkovi okretali. Zato prilikom kupovine pneumatika ima smisla izabrati one sa malim otporom kotrljanja, jer je to jedan od osnovnih faktora uštede goriva. Da bi smanjili otpor kotrljanja pneumatika, proizvođači koriste unapređene formule smeše gume i inovativne šare gazećeg sloja.

 

Sledeća osobina na koju treba obratiti pažnju je težina pneumatika. Naime, sa lakšim pneumaticima smanjićete ukupnu težinu vozila, što će takođe olakšati rad motoru vozila. Iako se na prvi pogled ova razlika čini zanemarljivom, ušteda goriva je na hiljade pređenih kilometara značajna. Upravo zbog toga proizvođači pneumatika prilikom razvoja pažnju posvećuju otporu kotrljanja i težini. Na primer, Goodyear radi na tome, da do 2025. godine, u celom prodajnom programu pneumatika za putnička vozila smanji otpor kotrljanja za 40%, a težinu pneumatika za 9% (u poređenju sa 2005. godinom).

 

Prilikom izbora pneumatika uzmite u obzir i svoj stil vožnje

Na izbor pneumatika utiču brojni faktori. Pre svega, potrebno je izabrati pravu dimenziju i indeks nosivosti, kao i simbol brzine, koji odgovaraju homologaciji vozila. Takođe, treba obratiti pažnju i na stil vožnje, jer od toga zavisi koje su to glavne karakteristike pneumatika najvažnije za pojedine vozače. Goodyear-ovi stručnjaci savetuju da vozači koji žele što ekonomičniju vožnju izaberu pneumatike sa malim otporom kotrljanja, a dinamični vozači pneumatike sa odličnim prianjanjem.

 

Pneumatici koji će vam omogućiti dobro iskorišćenje goriva i udobnost pravi su izbor za duga putovanja. Ne samo da ćete primetiti manju potrošnju goriva, već će ovi pneumatici ublažiti i osećaj manjih nepravilnosti na putu, čineći vožnju prijatnijom. Sa druge strane, pneumatici visokih performansi mogu se pohvaliti šarom gazećeg sloja i smešom gume, koje su namenski razvijene za bolje prianjanje. To znači veći odziv i bolju upravljivost na putu, dok je potrošnja goriva često veća.

 

Neki pneumatici će vam ponuditi najbolje iz oba sveta. Kao primer možemo da spomenemo Goodyear-ov pneumatik EfficientGrip Performance 2. Njegov razvoj je, naime, diktiralo dobro iskorišćenje goriva u kombinaciji sa odličnom upravljivošću i efikasnošću kočenja, kako na suvim, tako i na mokrim površinama.

 

Održavajte odgovarajući nivo pritiska u pneumaticima

Za optimalnu prosečnu potrošnju goriva i više pređenih kilometara ključno je održavanje odgovarajućeg nivoa pritiska u pneumaticima. Prenizak vazdušni pritisak dovodi do pregrevanja pneumatika i veće potrošnje goriva - što je pritisak u pneumaticima manji, to ćete potrošiti više goriva. Informacije o odgovarajućem pritisku za pneumatike nalaze se na vašem vozilu, na nalepnici sa unutrašnje strane vrata vozača ili u priručniku za vlasnika vozila. Goodyear-ovi stručnjaci savetuju da pritisak u pneumaticima proveravate najmanje jednom mesečno i pre svakog dužeg putovanja.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko dodatnih 100 kg povećava potrošnju goriva?

 

prtljag.jpg

 

Nemačka organizacija koja se bavi sertifikovanjem i inspekcijama, dala je nekoliko zanimljivih saveta o štedljivoj vožnji. Neke znate, a neke možda i ne.

 

Kako biste uštedeli gorivo, prebacite u višu brzinu pri 2.000 obrtaja. Takođe, mnogi vozači imaju potrebu da ostanu u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj brzini, a u zavisnosti od prenosnih odnosa u menjaču i vrste motora (turbodizel, turbobenzinac…), možda čak i u petoj. Potrošnja goriva pada za čak 50% ako ste, recimo, u četvrtom a ne u drugom stepenu prenosa pri navedenoj brzini. Novi automatski menjači optimizuju stepen prenosa, ali sa manuelnim vi ćete morati da izaberete.

Kad ugledate crveno svetlo na semaforu, sklonite nogu sa gasa i lagano se približavajte semaforu. Nemojte do poslednjeg trenutka stiskati papučicu, a zatim snažno kočiti.

Na auto-putu nemojte voziti brže od 130 km/h i to ne samo zbog zakonskog ograničenja. Neretko je zbog prirode saobraćaja, konstantnih kočenja i ubrzanja, vremenski dobitak minimalan, a potrošnja goriva raste. Rešite se nepotrebnih balasta, odnosno stvari u automobilu koje povećavaju masu. Dodatnih 100 kilograma u vozilu povećava potrošnju za 0.3 litra na 100 km. Isto važi i za dodatke poput krovnih kofera i nosača za bicikle, koji narušavaju aerodinamiku automobila i povećavaju potrošnju goriva. Na kraju, treba znati da za 0.2 bara preslabo napumpane gume povećavaju potrošnju goriva i za 10%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Dodatnih 100 kilograma u vozilu povećava potrošnju za 0.3 litra na 100 km."

To najviše zavisi od vrste puta i načina vožnje, ali, ne verujem baš da je 3 dcl, možda do 2 dcl na dodatnih 100 kg  

Što se bajsa na krovu tiče, uticaj na potrošnju najviše zavisi od brzine. I na auto putu, već jedan bajs na krovu je "katastrofa". Magistralno - možda ga i nećete osetiti ...

 

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, neshaoct said:

recimo, u četvrtom a ne u drugom stepenu prenosa pri navedenoj brzini.

I oni mi tupe...ko bre još vozi 50km/h u II stepenu prenosa ? Jedino ako je neki uspon pod nagibom blizu neverice pa da može da baci u III bez da uguši motor....ili možda u Nemačkoj tako babe voze aute do pijace pa iste dobijamo sa istom pričom :D 

 

22 hours ago, neshaoct said:

Rešite se nepotrebnih balasta, odnosno stvari u automobilu

 

22 hours ago, neshaoct said:

Dodatnih 100 kilograma u vozilu povećava potrošnju za 0.3 litra na 100 km

Žena izbačena ?  :thumbsup:

 

Felne zamenjene ?  :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resite se balasta, a s druge strane, samo daj opreme, daj, daj, panorame, vufere, elektricno ovo, ono :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/24/2021 at 4:45 PM, neshaoct said:

Na kraju, treba znati da za 0.2 bara preslabo napumpane gume povećavaju potrošnju goriva i za 10%.

Pisali X puta na temi o pritisku u gumama, ali nije zgoreg ponoviti.

Bas danas posle posla sam prekontrolisao i doduvao... Na ovaj nagli pad temperature od skoro 20 stepeni (sa oko 35C za vikend, na danasnjih 17C) - pritisak u gumama je pao za tacno 0.25 Bar. Malo li je...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/24/2021 at 4:45 PM, neshaoct said:

Dodatnih 100 kilograma u vozilu povećava potrošnju za 0.3 litra na 100 km.

Evo, emprijski. Neki dan sam u jednom smeru išao potpuno prazan oko 500 km, a u kontra smeru potpuno pun ( pet odraslih "duša" plus stvari ). Uz razliku mase od oko 350 kg, razlika potrošnje je bila samo 3 dcl, a uz istu prosečnu brzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam često potrebe da predajem po 150 km do prodavnice gde sam kupovao po 500kg.

Magistralni put, kroz više gradova.

Prokuplje / Kraljevo.

Bas sam pratio potrosnju, i razlike skoro da nema.

Samo zato što ima malo start stopova. Jedna umerena vožnja u oba smera.

Najveća promena je u dužini kočenja sa punim kolima. Zato se debelo drži odstojanje kad si pun.

Potpuno druga potrošnja bi bila u gradskim uslovima.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li često vozite na preniskim obrtajima? Ne bi trebalo

 

obrtaji.jpg

 

Stariji vozači će vam na osnovu svog iskustva reći da su najbolji recept za nisku potrošnju goriva - niski obrtaji motora. Ali, da li ovaj savet važi i danas?

 

Vremena se menjaju

Ono što je bilo aktuelno godinama unazad ne mora biti i dalje. Pogotovo jer u automobilskoj industriji postoji tehnološki napredak.

 

Pri niskim obrtajima motor nije štedljiviji

Kada motor najmanje troši? Kad se najmanje umori. A motor se umori ne samo kad ga naterate u crveno polja obrtomera, već i kad jedva radi - i umesto da ubrza počne da trza kada pritisnete gas. Prateći ovaj put, nije teško zaključiti da je motor najmanje umoran u području optimalnog raspona obrtaja.

To znači da je najveća efikasnost:

  • 1.750 - 2.500 obrtaja za dizel.
  • preko 3000 obrtaja za atmosferske benzince,
  • 2.000 - 3.000 obrtaja za benzince sa kompresorom.

Klipovi ne vole niske obrtaje. Kada vozač vozi 40 km /h u petom stepenu prenosa ne samo da ne štedi gorivo, već se čak izlaže ogromnim troškovima. ''Ubijanje'' motora ispod bezbedne vrednosti rotacije negativno utiče na radne elemente motora i pogonskog sklopa. Na primer, mali broj obrtaja znači brže trošenje klipnih prstenova ili oštećenje samih klipova, a popravka se može meriti stotinama evra.

 

Prenizak broj obrtaja će rastegnuti lanac i oštetiti plivajući zamajac

I drugi delovi pogonskog sklopa su u opasnosti. Pogonski lanac, na primer, ne voli niske obrtaje. Lanci koji se danas koriste mnogo su tanji, pa se brže rastežu i mogu se čak i prekinuti. Međutim, niski obrtaji su smrtonosni i za plivajući zamajac, koji je danas praktično standard ne samo u dizelašima, već i u benzinskim automobilima. Prigušivač pri niskim obrtajima prima ogromnu dozu torzionih vibracija. Zbog toga mu se životni vek drastično skraćuje. Plivajući zamajac zato, umesto da izdrži 200 ili 300 hiljada kilometara može zahtevati zamenu već nakon 50 ili 60 hiljada kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...