Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Američki policajac kaznio vozača za presporu vožnju i postao hit

 

policajac voznja.jpg

 

I spori vozači su opasnost na putu, pa i za presporu vožnju postoji kazna. Iako zakon jasno propisuje kaznu za presporu vožnju, ona se u praksi retko primenjuje. Čak i u policijski revnosnoj zemlji poput Amerike, gde saobraćajna policija nastoji da drži red na putu. Ipak, u frustrirajućim situacijama kad spori vozač vozi autoputem u levoj traci i uporno ne želi da se prestroji u desnu traku ponekad reaguju i policajci. Upravo je to napravio Stephen Wheeles koji je na svom ''Tweeter'' profilu objavio sliku Chevroleta uz komentar da je veliki SUV vozio sporo u levoj traci i stvorio kolonu od bar 20 vozila. ''Ako je vozilo iza tebe moraš da se makneš u desnu traku i pustiš brže vozilo da prođe''. Za ovakav prekršaj nije strogo definisan iznos kazne, ali može se izreći kazna od maksimalno 500 USD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažnjavaju 9.000 dinara za sporu vožnju brzom trakom

 

153842-usa.jpg

 

To nije problem samo u Srbiji, regionu i Evropi, već i u SAD, a tom problemu su odlučili da stanu u kraj vlasti države Ajdaho. Od 1. jula spori vozači koji ''guše'' i bokiraju protok u brzoj traci koja pre svega služi sa prestizanje plaćaće kaznu od 90 dolara (oko 9.000 dinara). ''Ako se vozili kreće sporije, može da izazove nesreće i sudare. Zbog njih će saobraćaj biti zaustavljen. Ako vidimo potencijalno opasnu situaciju, reagovaćemo'', rekao je državni policajac Šon Stejli. Istraživanja pokazuju da je spora vožnja jednako opasna kao i brza. Primera radi, ako se krećete 8 km/h ispod prosečne brzine, veći ste rizik za izazivanje udesa nego oni koji se kreću 8 km/h brže od proseka. Prema zakonu države Ajdaho, vozač mora da se kreće ispod dozvoljene brzine u levoj traci da bi dobio kaznu. Međutim, ako se vozilo kreće propisanom brzinom, ne rizikuje kaznu, čak iako zadržava vozače koji se kreću brže. Sličan zakon je 2017. uvela Virdžinija, ali koja oštrije kažnjava spore vozače sa 250 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Kako trošiti manje goriva?

 

Potrošnja goriva jedno je od pitanja koje ćete uvek postaviti prijatelju kada pričate o autu.

A kako je smanjiti pogledajte u novom videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako smanjiti potrošnju goriva i uštedeti koji dinar?

 

hr put.jpg

 

S obzirom da cene goriva stalno rastu i da se tome ne vidi kraj, jedino na šta donekle možete da utičete je koliko će goriva potrošiti vaš automobil. Neki su zbog trenda povećanja cena goriva odlučili da pređu na bicikl, ali većina nas, iz raznih razloga, jednostavno ne može bez automobila. Za one kojima je automobil neophodan, prenosimo nekoliko korisnih saveta o tome kako smanjiti potrošnju goriva.

 

- Konstantan tempo

Kada vozite automobil pokušajte što je više moguće da održavate konstantan tempo vožnje, naravno onoliko koliko vam uslovi na putu to dopuštaju. Ne ubrzavajte i ne kočite bespotrebno jer tako više forsirate motor i on troši više goriva.

 

- Redovno održavajte vozilo

Vozilo kod koga su redovno menjani ulje, filter ulja, filter vazduha, svećice i ostalo, trošiće manje goriva. Takođe, vodite računa da je akumulator ispravan i da radi na odgovarajućem naponu.

 

- Napumpajte gume do propisanog pritiska

Pneumatici uveliko utiču na potrošnju pa se preporučuje redovna kontrola pritiska u gumama jer slabije napumpana guma povećava potrošnju.

 

- Smanjite opterećenje

Iz vozila izvadite sve stvari koje vam nisu potrebne kako biste smanjili opterećenje i potrošnju goriva. Možda vam se čini da neke sitnije stvari ne mogu ozbiljnije uticati na opterećenje, ali dosta takvih stvari u zbiru mogu.

 

- Vozite na nižim obrtajima

Kako savetuju stručnjaci iz automobilske industrije, preporučuje se vožnja na nižim obrtajima i rano prebacivanje u višu brzinu. Međutim, nije dobro ni prerano menjati brzine jer se tako takođe povećava potrošnja. Važno je znati na kom broju obrtaja motor postiže maksimalan obrtni moment jer tada je najveća iskorišćenost motora. Naravno, ovaj podatak se razlikuje od automobila do automobila.

 

- Držite prozore zatvorenim (kad god je to moguće)

Kada su prozori automobila otvoreni smanjena je aerodinamika vozila zbog većeg otpora vazduha pa motor troši više goriva.

 

- ''Ugasite'' motor

Ako znate da ćete negde duže biti zaustavljeni i čekati, isključite motor - ukoliko ga ostavite da radi, a provedete npr. 5-10 min čekajući, bespotrebno trošite gorivo.

 

- Isključite klimu (kada vam nije neophodna)

Klima-uređaj, grejači stakala i ostali uređaji povećavaju potrošnju. Isključite ih ukoliko baš nisu neophodni. Tokom najžešćih vrućina teško je voziti bez klime, ali ako nije baš tako vruće, ugasite je.

 

- Izbegavajte kratke relacije

Na kratkim relacijama motor ne stiže da se pošteno zagreje pa troši više goriva. Pokušavajte izbegavati kratke deonice do nekoliko kilometara - ukoliko baš nije neophodno da koristite automobil, prošetajte ili sedite na bicikl.

 

- Na auto-putu pronađite ''žrtvu''

Na auto-putu pokušajte da vozite iza nekog automobila koji se kreće tempom koji vam odgovara jer vozilo ispred vas smanjuje otpor vazduha vašem automobilu, pa će on manje trošiti. Najbolje je ''prikačiti'' se nekom većem vozilu, kamionu ili kombiju, jer veća vozila stvaraju veću zavetrinu. Ne zaboravite pritom držati dovoljan razmak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodati:

*Gledati auto sa 6b manuelnim menjačima (ako provodite najviše vremena na AP-u) ili višestepeni automatik

 

*Gledati aerodinamičan auto koji liči na nešto a ne ciglu

 

*Bosanski benzin/dizel ? Jašta ! 

 

*Vožnja iza kamiona je kao vožnja bicikla iza debelog bicikliste - sve je to lepo dok se on ne izmakne a tebi uvali šaht koji nisi video jer ne možeš :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvise stedi konstantan tempo, sve ostalo je bas sitno i/ili se podrazumeva.

Cak i kad vozim zustro i ubrzavam pun gas, ako posle ubrzavanja ne moram kociti, vec samo pod punim gasom ubrzam do zeljene brzine ili ako sam presao zeljenu brzinu pustim gas dok se ne spustim do zeljene brzine onda prakticno ne "okrnjim" potrosnju.

Kocenjem bacas gorivo i kocenjem mozes da bacis bas mnogo goriva.

Voznja iza kamiona je nepregledna, manje bezbedna, a imas i rizik od kamencica daleko veci.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveću uštedu goriva ima onaj ko manje koristiti kočnice i koji što manje stoji na semaforu. Po meni ima dva tipa vozača. Prvi tip “homo brejker” - koji cesto menja noge na papučicama gasa i kočnice. Na otvorenom - on ubrzava čim izadje na ravan (prav) put, a zatim koči pre svake krivine, ili u gradu ubrzava sve do 100m pre semafora na kome je crveno svetlo, a onda sedne na kočnicu... i drugi, “homo ekonomicus” koji na vreme skinu nogu sa gasa i koči motorom.
Po gradu semafori povećavaju potrošnju (i nerviraju, što je značajnije, jel da...). Ja npr.  istu deonicu prelazim svaki dan, i znam kolikom brzinom treba ići izmedju koja dva semafora da  bi prošao bez zaustavljanja. Izmedju neka dva semafora polako ubrzavam i vozim 30-40 na sat, a kod drugog čim se otvori semafor odmah jurnem, kako bi stigao dok je još zeleno svetlo... primer - Liman 4 prema centru. Tamo svi redovni voze tako, osim nekog zalutalog... Takodje, dobro bi bilo izbegavati bulevare na kojima je večito neka gužva, makar u NS... Manjim ulicama bez semafora izmedju dve tacke mi treba oko 5 minuta, a ako se za istu razdaljinu koristi bulevar, stane se na bar nekoliko semafora, kreni-stani, i treba mi oko 10-15 min. Jel da... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, vagenovac said:

Najvise stedi konstantan tempo, sve ostalo je bas sitno i/ili se podrazumeva.
Kocenjem bacas gorivo i kocenjem mozes da bacis bas mnogo goriva.

 

9 hours ago, ata said:

Najveću uštedu goriva ima onaj ko manje koristiti kočnice

Apsolutno tacno :thumbup: . Jos su me davno, daleko iskusniji od mene (neki i ucesnici ex-YU relija 70'-ih) ucili da ces dobrog i racionalnog vozaca na putu prepoznati po tome da maltene nema blinkanja stop svetala, a da i po krivinama drzi dobar i konstantan tempo. Iskustvom sam kasnije to i sam uvideo, sto se ogleda i u kvalitetu same voznje, potrosnji goriva, trajnosti komponenti... Onda sitne cake, tipa blagog ubrzavanja pre nailaska na uspon, pa pustanje gasa pre vrha da se auto "skotrlja" (ako je blag prevoj), pa spustanje nizbrdo bez kocenja u brzini kojom bi se peo (pri cemu je potrosnja 0.0 l), pa i na pravcu "igranje" sa gasom i doziranje samo koliko masini treba da odrzava brzinu... Primera je gomila, zato iskusan vozac lako smanji potrosnju u odnosu na tempomat, koji je "glupa" sprava za puko odrzavanje brzine, bez mogucnosti da predvidja situacije.

Sto se gore pomenutog blinkanja stopaljki tice - prica je prvenstveno vezana za "normalno" putovanje, npr. sa porodicom. Naravno da svakome od nas ponekad dodje da (gde moze) odvoza za svoj gust po krivinama, da produva auto, odrzi vozacku kondiciju i reflekse...

Zadnjih 10-15 godina, sa pojavom jeftinih a jacih automobila i ocigledno tanke bilo kakve obuke - uvidjam sve veci broj "kocnica-gas" vozaca. I na otvorenom putu - cigla na gasu na pravcu, pa upaljena stopaljka 100m i davljenje cim se udje u jednu, a ne daj Boze u seriju krivina. A verovatno su i isti ti, po BG Schumacheri od semafora do semafora.

Ono sto se u tekstu naravno ne spominje - u znatne usporivace i "povecavace" potrosnje po gradu bih dodao i lezece policajce, tamo gde im apsolutno nije mesto. A toga kod nas, hvala Bogu, ima na svakom cosku. Citao sam nedavno studiju sprovedenu (cini mi se) u Britaniji, koliko se smanjilo zagadjenje (samim tim i potrosnja) kada su na testnim deonicama umesto lezecih policajaca uveli kontrolu brzine patrolama ili kamerama.

Ono na sta mozemo da uticemo, a sto malo ljudi radi, je redovna kontrola pritiska u gumama. Pogotovo pred duzi put (gde se dodaje obicno 0.2-0.3 Bar za opterecen auto) i pogotovo na nagle promene spoljne temperature.

Pojedine nebuloze iz gornjeg teksta, tipa voznje iza kamiona i jos par njih - ne bih komentarisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Kada pominjemo lezece - jesi li primetio ove nove plastikanere koje postavljaju po gradu, crni sa belim prugama? Toliko su neprijatni za prelaz autom, da sam ih bas zagledao kada sam prolazio peske (i to inzenjerski detaljno :)).

Prvo sto mi upade u oko je na njima ugraviran natpis "Una". Tvrdi su i nemaju lepo oborene ivice do asfalta, nego je napadna ivica visoka maltene 1cm, pod 90 stepeni. Da stvar bude jos gora, postavljaju ih umesto starih lezecih. Iza kojih ostaje gravirano ulegnuce u asfaltu koje im verovatno smeta pri montazi, tako da novi lezeci pomere za sirinu starog.

Pa kad se to ulegnuce starog lezeceg doda na visinu napadne ivice novog - rezultat je poprilican udarac, tako da preko tih novih lezecih prelazim kao po jajima. Prosto mi bude milina kada negde naidjem na onaj mekani, stari lezeci sa zutim straftama :D .

Recite mi samo da sam lud i da niste primetili :lol: ?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:

Au šta bih dao da sklone sve policajce i postave kamere. pa da se samo kotrljamo.

 

Gledao sam neki video, gde kamera meri brzinu nadolazeceg vozila.

Ako je brzina dozvoljena, lezeci se spusta u nivo sa putem tj kao da ga nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je do sportaka

A ako me nešto izluđuje, to je kretanje sa semafora sa ubrzanjem do 50 km/h za dve minute, sa šaltanjem na 1300 obrtaja zbog "uštede", pravljenja razmaka od 50 metara u odnosu na onog ispred i kao posledica svega toga situacija da na zeleno prođe 5 automobila umesto 10 i više.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo je protočniji saobraćaj kada je veći razmak između vozila i dobra anticipacija učesnika, nego kad se vozi na braniku uz puno naglih kočenja, bez šanse da se iko prestroji, uključi, itd. Stil vožnje u Beogradu, kakav je danas, je jedan od faktora što se prave gužve. Mišljenja sam, da bi adekvatno naštelovani semafori, usporili maksimalne brzine, a povećali prosečne i naučili ulične trkače da je svaka jurnjava bespoentna.

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da me nisi razumeo... kretanje sa semafora, prvi kreće posle dve sekunde zelenog, pa onaj iza njega dodatne tri sekunde kasnije, pa tako i treći...

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se dugo stoji u mestu onda start stop bas stedi gorivo, ali kreni-stani rezim gde pali gasi svakih 10ak sekundi, mislim da nema nikakve svhre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, nidza said:

Zapravo je protočniji saobraćaj kada je veći razmak između vozila i dobra anticipacija učesnika, nego kad se vozi na braniku uz puno naglih kočenja, bez šanse da se iko prestroji, uključi, itd. Stil vožnje u Beogradu, kakav je danas, je jedan od faktora što se prave gužve. Mišljenja sam, da bi adekvatno naštelovani semafori, usporili maksimalne brzine, a povećali prosečne i naučili ulične trkače da je svaka jurnjava bespoentna.

 

Zatvaraj temu! Covek je objasnio! apsolutno nemam nista za dodati!

Tako se vozi u Nemackoj i Holandiji, nikada problem sa prestrojavanjem nisam imao. Kod nas je sve kontra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno. Da ne spominjemo sinhronizaciju semafora i dosta onih koji su u sistemu "gazim da dođem pre čitavih 10 sekundi nego u sihro-režimu". Treba na pojedinim lokacijama (ima ih par u gradu, sećam se negde kod Hitne pomoći - nekadašnje USA ambasade) ima tabla sa odbrojavanjem - koliko traje crveno svetlo - treba ih staviti više. Mnogo znači, pogotovu kada semafor drži preko minut. Nije toliko cimanje za stare automobile, ali svakako je manje cimanje za novine sa start-stop sistemom. Ima rezona, pozdravljam inicijativu. 

 

Za vožnju "motorom" pozdravljam, tog sam kova, najviše zahvaljujuči mom ocu, a najbolje se vidi kakav je vozač kojeg sustižeš u planinskim uslovima, da ne spominjemo stari put kroz Moraču ili preko Žabljaka, komšijske puteve kroz Bosnu i slično...koliko sam "gastosa" video oči da izbiju sa kočenjem, ali i dosta domaćih tabli (na žalost). Potpuno ste u pravu. Blagovremeno "čitanje situacije" mnogo znači. Na žalost, gledajući i moju devojku kako je učila vožnju i kako se instruktori "pozicioniraju" ili daju savete, prilično sam razočaran... ne kažem da je ranije bilo bolje, ali sve je više onih koji te metnu za volan, obuče koliko toliko da voziš auto koji ti je dodeljen a na tehniku vožnje, način na koji može biti i udobnije i "dugotrajnije" se ili ne pridaje značaju ili nema vremena za isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, totti said:

To je do sportaka emoji3.png

:D

Nisam hteo da budem ljakse, pa da kazem da ih prelazim i sa sluzbenom CX-5, ali 'aj kad bas moram. Udarac i razlika u odnosu na stare lezece su evidentni.

Slazem se sa Tottijem, da ljudi na semaforu dobrim delom blese u sve zivo, sem u ono sto treba. Po Italiji sam gledao da na zeleno svetlo maltene u isto vreme krece i prvi i 20. u koloni i to onda sve daleko tecnije ide. Dok ovde prvi kucka poruke na Viberu, drugi cacka nos, treci telefonira, cetvrti kulira i trese pikavac kroz prozor, peti zeva u gu*ice (opravdano :D), sesta se sminka, sedma hvata pudlicu da ne bi ispala kroz prozor...

Isto tako je tacno i ovo sto Nidza navodi - sve vise "trkaca" izmedju semafora, apsolutno bespotrebno. Zna se gde se auto gazi, produvava i gde mu to prija. Previse je sujete, netolerancije, voznje na braniku, nepropustanja drugih i kada tebi to nista ne steti... Maltene svaki dan iz tih razloga samo gledam kako se takvi redjaju jedni na druge na Gazeli. Gledaju samo u onog ispred i da se slucajno neko ne ubaci, umesto da sto mogu dalje napred i drze bar trunku odstojanja. 

Apropo Stop&Start - tacno je da stedi, ali bilo sta da vozim odmah ga gasim, to mi je vec navika godinama. Zarad ustede od 4, max 5 dl goriva na sat rada u leru (60 din za sat stajanja), ne pada mi na pamet da non-stop akam sve komponente stalnim paljenjem/gasenjem, drzim elektro sisteme samo na akumulatoru, prekidam punjenje akumulatora (pogotovo na kratkim relacijama), itd... Pored "ustede" (koja se posle naplati visestruko), videli smo i koliko saobracaj utice na zagadjenje, kada je tokom vanrednog stanja isti maltene bio stopiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja ljubitelj start-stopa, ali zanemarujes da je 0.5l na sat vremena pri gradskim prosecima brzine nekih 2l razlike u potrosnji na 100km gradske voznje, a to je bas oho ho razlika :D

 

Takodje kod BMW zadnjih 10 godina recimo sa AGM akumulatorima prekida punjenje svaki cas maltene, bukvalno vozis se na akumulatoru, a on puni akumulator kad pustis gas i usporavas ili kad napunjenost akumulatora opadne ispod 60% onda ce puniti i u voznji, tako stalno on vrti napunjenost 60-100, tj. osciluje oko 80% u praksi.

Verujem da je tako i kod raznih drugih automobila sa slicnim agm start stop sistemima.

 

Mene start-stop nervira kada ugasi auto bukvalno za sekundu ili par sekundi eventualno, opet ne zato sto je intruzivan, nego vise zato sto mislim da nepotrebno njaka sve komponente, a da nije napravio nikakvu ustedu  u tom slucaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprilična je razlika. Ja ne gasim start-stop, pošto radi auto kao hibrid po gradu, ne osetiš ni kad se ugasio ni kad se upalio. Ušteda goriva je sporedan benefit, Ali glavni benefit mi je da uštedim hiljade nepotrebnih sati rada i habanja motora. Paljenje je sa tolikom lakoćom, da nema šanse da tu postoji bilo kakav problem, sem po akumulator, koji su mi btw, zamenili pre mesec dana u garanciji - iako ništa nisam provalio da postoji kao problem.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...