Jump to content
FAS Goran
PuntoAbart

Potrošnja TNG-a

Recommended Posts

Ja sam danas uzeo od drugara iz servisa lap top i sam stelovao uredjaj kako mi odgovara :) sutra idem na put pa cu javiti sta sam uradio, do sada je trosio 9L po gradu i oko 7 na otvorenom, sad sam mu malko pojacao smesu pa cu videti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas se vratih sa odmora. Predjeno je 380 km na relaciji Kg-Zlatibor, Zlatibor-Tornik, Zlatibor Mokra Gora i MOkra Gora-Kg. Po mojoj racunici prosecna potrosnja je oko 7-7.5 litara bez klime, jer sam pre polaska napunio bocu do kraja(32l) i jos uvek nije upalio rezervu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam juce sipao 1000din plina i vozao se po somboru pa otisao na palic i tamo se vozao pa se vratio kuci i na 180km predjenih nestane gasa...nisam prelazio 120km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati mog stelovanja kazu, 8L kombinovano magistrala i auto put ali bas nenormalne voznje po magistrali, konstantno 3-4 od 80 do 120 km/h.

Podesio sam da mi na 3700rpm prebacuje na benzin kako bi izvukao maksimum tokom preticanja i odlicno funkcionise tako :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

izmerih i ja konacno sa 37 litara sam presao 330km,ciste beogradske voznje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam poceo da obaram rekorde, 12.5l na 100 km cisto otvorenog puta sa upaljenom klimom i briznom do 120 km/h. Znaci po gradu bije 20l. Odo sad da probaju da presteluju plin, posto mi se po ovoj potrosnji vise isplati da vozim na benzin.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio jutros, i otklonili kvar. U pitanju je bio senzor visokog pritiska koji je zatvarao protok plina iako je plina bilo u boci, posto po recima majstora citava seriaj koju su oni dobili nije valjala i bez pogovora zamenjeno novi Boschovim. Potrosnja je stabilizovana na 9l sa klimom....

Edited by Dusan

Share this post


Link to post
Share on other sites

61.2 ltr plina na 535km sto mu dodje 11.4 potrosnje

360km autoput

40km magistrala

ostalo grad

nije se stedelo ni momenta po gradu a autoput izmedju 120 i 150

ja zadovoljan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio do Grčke i nazad, ukupno pređeno oko 1800km. Potrošnja sa našim plinom, natovarenim autom i decom na autoputu 7L sa klimom. Potrošnja sa makedonskim gasom i kroz Grčku sa konstantno upaljenom klimom 6.5L. Mereno jedino merodavnom metodom- potroši se cela boca pa se sipa do vrha. Ja blokadu na boci nemam i konstantno staje 32.5L.

A kad mi neko naže da zavisi od pritiska..... hahaha samo ga pitam da li može u flašu od 2L da se sipa 2.5L, jer litar je litar :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad mi neko naže da zavisi od pritiska..... hahaha samo ga pitam da li može u flašu od 2L da se sipa 2.5L, jer litar je litar :laughing:

Druze, nisi u pravu! Kad bi tu istu bocu zatvorio hermeticki i poceo tociti gorivo u nju, nikad ne bi stala ista kolicina goriva vec bi zavisila od pritiska tocenja! Znaci, u flasu od 2lit stalo bi 1,5 - 1,9lit u zavisnosti od pritiska točenja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Grčkoj je manji pritisak plina, tako da su ljudi ubeđeni da je Grčki plin puno bolji i da im auto manje troši. U plinskoj boci imaš onu toleranciju 20% zbog širenja i plinskih para (tzv gasne faze) što znači pištolj se ranije isključuje u Grčkoj . Količina TNG koja se natoči pored pritiska zavisi i od njegove temperature.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam točio u Grkoj ni jednom, Toleranciju od 20% nemam jer je blokada skinuta, namerno, da bih mogao da sipam punu bocu.

Tečnost se meri u litrima i kubicima a pritisak u Barima. Ja točim TEČNI naftni gas, ne znam da li je tu nešto nerazumljivo. TNG se u određenom momentu usled pritiska pretvori u tečnost, i tu je kraj priče, ne može se sabijati više. Odgovorno tvrdim da u bocu koja ima skinutu blokadu a ima zapreminu 30L može stati samo 30L ili možda 31L (zbog odstupanja u proizvodnji). Kako bi vas krali ako ne bi izmišljali takve priče.

Ali sve ovo ne važi ako imate blokadu :harhar:

P.S. Boca gaziranog pića od npr 2L je pod pritiskom kada je zatvorena, da li mislite da ima više ili manje tečnosti ako je pritisak u boci drugačiji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tečnosti se mogu sabijati, moraš se puno bolje raspitati. TNG kao i drugi gasovi imaju na određenoj temp određenu težinu....

Kako je recimo u kontejner koji max prima 2500 litara NH3, točioc utrpao 2800 l (a inače se pazi da nepređe 2100 l) a pritisci su vrlo slični kao i TNG. Srećom bilo je blizu istovarno mesto inače belaj. Tada mi inž. koji je tamo radio objašnjavao celu pricu vezanu za tu materiju. Kad smo već kg/l u kojoj meri su plinske boce za domaćinstvo, tehnički gasovi itd.

Nije to nikakva blokada nego najobičniji plovak (sličan sistem u vodokotliću).

Na č. padini sam točio TNG, taxista točio na pumpi ispred. Njemu su u bocu koja prima max 42 l usuli 65 l ???? Naravno tražio je odmah šefa pumpe. Ovo je bila čista krađa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tečnost nije stišljiva, menja zapreminu sa promenom pritska zanemarljivo malo.

Promene zapremine u zavisnosti od temperature su veće ali opet relativno male.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja verovao, dok nisam čitao sa kakvim se sve problemima sretali proizvođači sistema za ubrizgavanje goriva (početak 90-tih). I jedan je bio stišnjavanje nafte i kašnjenje ubrizgavanja naročito za VW kod prvih TDI motora pa su prešli na PD jer common rail nije bio spreman. Ako si gledao kamione čak su podelili Boš pumpu i Mercedes je imao sistem PLD, pumpa (kratak)vod dizna. Koliko se sećam metan se isto toči u KG. Zemni gas se za transport sabija pod ogromnim pritiskom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednino ispravno merenje je tezinsko ,neke tecnosti menjaju zapreminu tj. stishljive su neke ne ( kao voda).

Znaci skines bocu i izmeris tezinu kad je prazna , potom vratis u vozilo i natocis na pumpi do kraja i ponovo skines i izmeris tezinu i tako dobijes tezinu plina.

Ponovis tako na vise pumpi i vidis stvarnu situaciju kolko koja natoci i dal varaju.

Litar benzina ,litar dizela ,litar plina nikako nisu isti. Kazu trosi manje dizela -uopsteno al ne kazu da je dizel tezi!

Benzin je 720 grama po litru , dizel 780 grama ,plin 520 grama , pa shodno tome i potrosnja u litrima varira. Treba promeniti merenje u kilograme jednako za sva goriva i tako preracunati cene ,potrosnju i zdravo.

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za te sitne finese kod obrizgavanja.

TNG je mešavina u PROPAN/BUTAN najčešće u zapremiskom osnosu 35:65

PROPAN 0.53 kg/L

BUTAN 0.6 kg/L

pri normalnim uslovima t=0C, P=1bar.

Ovi podaći važe za tečnu fazu, za raspon pritisaka i temperature koji vladaju u boci ne menja se mnogo, što naravno ne važi za gasnu fazu.

Hoći reći nemoguće je u bocu od 40L nasuti 42L tečne faze TNG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa svi govore na ovoj pumpi ovoliko na onoj onoliko , lepo uzmes praznu bocu ali skroz , i najbolje sto vecu (tj. vece zapremine) ,i natocis do vrha na jednoj pumpi, pa na drugoj ,pa na trecoj itd , i uvek izmeris masu prazne i masu pune , masa prazne bi trebala da bude uvek ista jelte pri svakom merenju ali za svaki slucaj , i onda vidis gde toce najbolje vidis dal te kradu- npr. na jednoj pumpi natoce 80l i na drugoj isto ,a tezine se razlikuju -tu nesto ne valja!!!

Al ako natoce na jednoj 60l a na drugoj 70 l , a pri merenju imas 30 kg i 35 kg NETO -znaci kad oduzmes tezinu prazne boce od ukupne tezine (hipoteticki govorim) , onda je ok znaci na toj pumpi je samo slabiji pritisak , proporcije su u redu.

-------------

Ovi podaći važe za tečnu fazu, za raspon pritisaka i temperature koji vladaju u boci ne menja se mnogo, što naravno ne važi za gasnu fazu.

Hoći reći nemoguće je u bocu od 40L nasuti 42L tečne faze TNG.

----------------------

Moguce je al znas kako, ako dodaju vodu prilikom tocenja voda je mnogo teza od plina ima 1.000 grama po litru , onda se i dobiju veci (lazni) podaci.

To je glavna mana starinskog merenja po zapremini jer ovako ispada ako je tebi boca puna na primer od 100 litara ona ima 50 kg , medjutim ako dodaju vodu onda moze da nabije da ima 60 kg jer voda je gushca od plina--> 1.000 gr po litru / 550 gr po litru?

Cudno zar ne al pazi sad ovaj paradox ,tebi ce merac uracunati to kao zapreminu pa ce ispasti da je napunio 60/50=1,2

1,2*100= 120litara ti je utocio na meracu tj. tolko ce pokazati ,naravno mislim da ne varaju bas toliko ali ovo je samo primer ;)

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Boca gaziranog pića od npr 2L je pod pritiskom kada je zatvorena, da li mislite da ima više ili manje tečnosti ako je pritisak u boci drugačiji?

U tu istu bocu gaziranog pića, sipa se 2l pića svojim slobodnim padom iz mašine punilice. Kako piće popunjava bocu, tako iz nje isterava višak vazduha kroz grlić flaše. Kad se boca napuni pićem, ista se začepljava a pritisak u istoj pravi ubrizgani CO2.

Kad je u pitanju plinska boca, TNG se ubrizgava pod zatvorenim hermetičkim uslovima. Kako višak vazduha iz boce nema gde da izađe a stišljiv je u velikoj meri, on ostaje u boci gde ga ubrizgani TNG stiska i smanjuje mu zapreminu. Na ovaj način stvara se pritisak u boci! Što manje TNG sipaš, manji je pritisak u boci i obrnuto.

Prema tome, ako neka boca ima 50l stvarne zapremine (logično je da plovak isključuje točenje na oko 80% zapremine - onih 20% je stisnuti vazduh koji pravi pritisak), onda nema šanse da se i natoči 50 lit!!! Odnosno može da se natoči, ali tu onda nigde nema pritiska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno! Ovako uzgred, ja sam otvarao punu bocu plina, deco :laughing:ne radite ovo kod kuce , i nigde nije bilo vazduha ! :laughing:

dopuna:

Tacnije , pritiska je bilo dok nisam otvorio bocu a posle je prelivao tecni plin dok se nije izravnao nivo sa rubom boce. :geek:

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, ubacih se i upropastih temu :laughing:

U svakom slučaju, plin nem je skup u odnosu koliko bi realno trebao da košta, plin je loš, jer se standardi ne primenjuju, plinadžije kradu kad mogu...

Ali... ovo je zemlja Srbija, i to je jednostavno tako.

Pa čak i pored svega najisplativije je voziti se na plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jednom mi je gradska vožnja na plinu bila ispod 11. Sve malo preko 11 a kad sam stavio veće gume 10%, potrošnja isto gore. Često sam baždario OMV Vidikovac (gornja točilica) i bogami uvek tačno 42 l. Generalno uvek te zajebu, nemaju milosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je normalna potrosnja od 13l plina na 100km cisto gradske voznje za Brava 1.6, od cega je polovina kilometraze sa upaljenom klimom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel imas putni kompjuter ? Iskoristi ga ! Ukljuci da ti pokazuje na trenutnu potrosnju l/km i....

Izadji na neki prav i ravan deo puta ili gde je pad ili uspon jednak , vozi na benzin i na oko 2.000 obrtaja (bolje je malo nize da bi se primetila razlika ako je ima) i neka ti noga bude stabilna i miruje na papucici gasa -jako vazno,tada prebaci na plin ,ako pokazivac trenutne potrosnje ostaje isti kompjuteru i brzina ista pri istim uslovima na putu onda- nastelovano je dobro.

Znaci lupam sad jer ne poznajem auto ,vozis cetvrtom ,ravan ,prav put ,bez saobracaja, pokazuje 6/km i stabilizovalo se na kompu ,prebacis na plin i stoji 6l/km i auto ide i dalje istom brzinom ,sve isto ,tada je dobro.ako odma poveca na 7-8--9 nije dobro ili moze da smanji na 5,5-5, pa ti refleksno turiras dajes vise gasa i onda skace potrosnja.Nije dobra bilo kakva promena.Nikakav mehanicki sistem bez obzira na cenu nema takvu preciznost kao elektronika u milisekundama tako da sekvent je zaista izvukao maximum iz plina.Naravno ako je nastelovano dobro moguce je da je los plin :scooter:

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...