Jump to content
FAS Goran
mikitzca

Fiat Grande Punto 1.3 MJet - check engine

Recommended Posts

Pozdrav junaci.

Skoro sam kupio Puntića 1.3mjt i imam sledeći problem:

Dijagnostika prijavljuje grešku P0235, reč je o MAP senzoru a ja nisam hteo da se upuštam u avanturu čišćenja istog. Kupio sam nov MAP senzor BOSCH, namontirao ali auto idalje radi u safe modu. Dijagnostika permanentno prijavljuje istu grešku i nemoguće je obrisati. E sad ono glavno. Krenuo ja sa unimerom da proveravam ožičenje kad eno ti čuda, iz ECU-a provodnik koji ide prema pinu br.3 na MAP senzoru (narandžasta žica Sector A 41 na ECU) javlja se konstantni napon od 12V, što je nemoguće jer bi tu trebao biti napon sa senzora od 1-5V. Da stvar bude još zanimljivija taj je napon prisutan čak i kada je auto ugašen.

 

Unapred hvala na odgovorima.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nijedna od tih dijagnostika nije mogla uopšte da obriše grešku:

 

46 minutes ago, Blade said:

Dijagnostika permanentno prijavljuje istu grešku i nemoguće je obrisati.

 

Ili, obrišu je, ali se opet ista greška uključi posle, npr. posle minuta vožnje, ili neposredno posle startovanja motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greška se pojavi istog momenta kada pokušaš da je obrišeš, ne posle minuta, dva ili kasnije. Ona je uvek prisutna, obrišeš je a ona se istog trena pojavi ponovo. Što je po meni i logično jer računar ne dobija signal sa senzora već je nešto u ECU-u riknulo (verovatno). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nemožeš obrisati grešku znači da je ona aktivna (stalno prisutna)

Pošto pominješ napon i pinove znači da si u elearnu proučio ožičenje?

Skini konektor sa ecu i isprati ožičenje unimerom do senzora.

Ako je sve u redu odnosno nigde ništa ne probija a na izlazu senzora dobiješ 12V proveri detalnjo senzor, ako je nov ne mora uvek biti ispravan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožičenje sam proverio, sve je uredno i nista ne probija. Jedino da skinem ECU pa da ispratim kuda ide vod na kome je probio napon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisi proverio! Kako možeš proveriti da ne probija negde osim vizuelno?

Moraš skinuti konektor sa ecu a i iz njega sve proveriti. Nađi u elarnu koji pinovi idu na senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektor je bio skinut pri proveri a merne tačke su A23 A24 i A41 na ECU. samo sto se na A41 pojavio napon od 12v direktno iz ECU-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a 41 bi trebao biti povratni signal sa senzora?

ako je tako onda to nije dobro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Umesto da je ulazni signal sa senzora ja na ECU imam izlazni napon :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino još da samo tu žicu otpojiš (a sve ostale da su na svom mestu) pa ako već nisi da proveriš jeli taj napon zaista dolazi iz ecu ili iz senzora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Hvala na odgovorima. Mislio sam da je neko vec imao slican problem ali koliko vidim nema takvih. Preostaje mi samo da sutra skinem ECU, lupa, unimer i da ispratim kuda ide vod sa te tacke. Mozda se desi cudo pa bude neki banalan kvar ili cu se voziti u safe modu dok ne sakupim novac za drugi ECU.

 

Pozdrav. Javicu ako se desi cudo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ecu se može popraviti uglavnom za smešne pare.

obavezno nam javi šta si napravio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav forumaši,

 

Studiranje ECU-a je završeno. Ispratio sam liniju voda, malo jeste bilo komplikovano zbog duple štampe ali sam uspeo da dodjem do krajnjeg cilja. Signal sa senzora ide direktno u CPU a to upravo znači da je popravka gotovo nemoguća :rant:ili je mozda i moguća ali jedino uz posedovanje šeme za ECU koju ja nažalost nemam. Taj napon verovatno dolazi od nekuda preko nekog pina na CPU, pa kroz njega probija prema senzoru. No šta je tu je, idemo dalje.

 

Sad samo ostaje da me obradujete okvirno cenom za polovan ECU Magneti Marelli MJD 6JF.P3

 

Pozz.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuu!

Polovan ne bi trebalo da je skup. Idem logikom da ima dosta grandića po otpadima a nisam čuo da ima problema sa ecu pa da se traže. Pitaj Peđu iz Inđije on je kulturan što se tiče cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Ajde sad da ne ispadne reklama ali ako možete broj da postavite od tog Peđe. 

 

I jos nešto, mogu da probam sa ECU-om od Pande 1.3mjt ali oznaka ECU-a se razlikuje. Da li će to možda stvarati problem. Mislim da je panda malo jača što se tiče snage u odnosu na mog puntića od 51KW. Inače konektori su identični. Bojim se da ne sj*bem čoveku ECU pa da kupujem posle dva :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre neki dan i meni se upalila ova lampica.Auto niti trosi vise niti gubi na performansama,a ovo trece sto kazu u upustvu da moze doci do problema u rukovanju...e to stvarno ne znam sta bi znacilo.Sipao sam pola rezervoara u Kraljevu,i vratio se za Bg,i sve bilo ok.Sad se pali.Cekacu dok ponovo sipam gorivo pa da vidim.Koja pumpa je bila u Kraljevu,pojma nemam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani, nadam se da ćete mi pomoći. Kupila sam polovan grande punto, 1,3MJet, 66kw, 2007 godište, 6+R.

Gori ova check engine lampica, upalila se odmah nakon kupovine. Auto je bilo na dijagnostici, rekao je majstor da je protokomjer ok, ali da provjerim egr ventil, da ga očistim, što je i uradjeno. Inače, auto je jedva vuklo, u odnosu na pohvale koje su se mogle čuti za njega.

 

Nakon čišćenja egr ventila, išlo je malo bolje, ali lampice je još uvijek gorila. Nakon toga je nasut i aditiv u naftu, ali nije bilo efekta.

Posle toga desilo se čudo i lampica se ugasila, ali se upalila posle par dana, pa se opet ugasila....potrajalo par dana i evo je opet gori. Kada se upalila zadnji put auto je izgubilo na snazi. Gas se morao stisniti do kraja ali nije znatno dobijao na brzini. Potrošnja je 5,1. Radjen je mali servis, mjenjano ulje i svi filteri, tada nije gorila lampica, priključivan je na dijagnpostiku i nije izbacivalo grešku.

 

Da li mozda neko zna u čemu je problem, šta mi je činiti?

Hvala vam unaprijed na odgovoru.

Pozdrav za sve forumaše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@makica06

 

Da, kada zezaju protokomer ili EGR ventil, to se pokaže tako što auto kao da odjednom izgubi snagu, ''kao da nema turbine'' više, znatno opadne max brzina, slabije vuče, može da se javi i više dima na davanje jačeg gasa. Rešava se zamenom protokomera (ili isključivanjem postojećeg), kao i čišćenjem EGR ventila (ili blokiranjem postojećeg).

 

Kada se skine džek (priključak) sa protokomera, greška će se upaliti...ali će motor umesto pogrešnih podataka koje mu šalje taj senzor raditi sa već upisanim default (srednjim) vrednostima, i to se manifestuje tako što auto dobije snagu nazad. To sa isključivanjem protokomera bi trebalo da bude privremeno rešenje dok se ne skupe novci za nov. Ne znam tačno koliko je za 1.3 MJet, npr. za 1.9 MJet je oko 140 evra (originalni, jedino njega i vredi kupovati). Ali, to ''privremeno'' može da traje i traje :) , jer motoru ništa neće biti. Može da se dogodi da ponekada malo više zadimi na gasu do kraja, eeeeeventualno podigne potrošnju za pola litre (ili manje)... To sa isključivanjem protokomera je ujedno i najlakši test da se vidi da li je do njega...jer ako se isključi i auto odjednom krene bolje da ide, onda je definitivno on u problemu. Naravno, njegova ispravnost se može ispatiti i na dijagnostici upoređivanjem traženih i izmerenih vrednosti.

 

EGR se zaprlja. Kada se to dogodi, onda fizički ima problem da se otvara i zatvara kada treba, pa obično zaglavi i nekom položaju. Rešenje je da se očisti od naslaga čađi, i u ooogromnoj većini slučajeva EGR proradi posle toga. Problem je što je to sve privremeno, tj. čađ se opet nakupi...i onda opet isti problem. Da bi se to rešilo, EGR se fizički blokira. Stavi se pločica. Onda je stalno zatvoren i ne može više da pravi problem u smislu manjka snage. Kod pojedinih motora je dovoljno da se samo fizički zatvori, a kod nekih mora i softverski da se ugasi, inače će opet sijati greška. Ako treba softverski zatvoriti i ako se to uradi, onda neće sijati greška. :thumbup: 

Kupovati novi EGR se tek ne isplati nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

@makica06

 

Da, kada zezaju protokomer ili EGR ventil, to se pokaže tako što auto kao da odjednom izgubi snagu, ''kao da nema turbine'' više, znatno opadne max brzina, slabije vuče, može da se javi i više dima na davanje jačeg gasa. Rešava se zamenom protokomera (ili isključivanjem postojećeg), kao i čišćenjem EGR ventila (ili blokiranjem postojećeg).

 

Kada se skine džek (priključak) sa protokomera, greška će se upaliti...ali će motor umesto pogrešnih podataka koje mu šalje taj senzor raditi sa već upisanim default (srednjim) vrednostima, i to se manifestuje tako što auto dobije snagu nazad. To sa isključivanjem protokomera bi trebalo da bude privremeno rešenje dok se ne skupe novci za nov. Ne znam tačno koliko je za 1.3 MJet, npr. za 1.9 MJet je oko 140 evra (originalni, jedino njega i vredi kupovati). Ali, to ''privremeno'' može da traje i traje :) , jer motoru ništa neće biti. Može da se dogodi da ponekada malo više zadimi na gasu do kraja, eeeeeventualno podigne potrošnju za pola litre (ili manje)... To sa isključivanjem protokomera je ujedno i najlakši test da se vidi da li je do njega...jer ako se isključi i auto odjednom krene bolje da ide, onda je definitivno on u problemu. Naravno, njegova ispravnost se može ispatiti i na dijagnostici upoređivanjem traženih i izmerenih vrednosti.

 

EGR se zaprlja. Kada se to dogodi, onda fizički ima problem da se otvara i zatvara kada treba, pa obično zaglavi i nekom položaju. Rešenje je da se očisti od naslaga čađi, i u ooogromnoj većini slučajeva EGR proradi posle toga. Problem je što je to sve privremeno, tj. čađ se opet nakupi...i onda opet isti problem. Da bi se to rešilo, EGR se fizički blokira. Stavi se pločica. Onda je stalno zatvoren i ne može više da pravi problem u smislu manjka snage. Kod pojedinih motora je dovoljno da se samo fizički zatvori, a kod nekih mora i softverski da se ugasi, inače će opet sijati greška. Ako treba softverski zatvoriti i ako se to uradi, onda neće sijati greška. :thumbup: 

Kupovati novi EGR se tek ne isplati nikako.

Hvala Vam na iscrpnom odgovoru. Pokušaću naći majtora koji će sve ovo uvažiti i pokušati otkloniti kvar, nadam se uspješno.
Ukokiko bude još nekih nejasnoća ja ću se javiti. 
Srdačan pozdrav i hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...