Evidenticar 0 Posted July 13, 2014 Šta to konkretno, praktično znači u mom slučaju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 23, 2016 (edited) Pozdrav junaci. Skoro sam kupio Puntića 1.3mjt i imam sledeći problem: Dijagnostika prijavljuje grešku P0235, reč je o MAP senzoru a ja nisam hteo da se upuštam u avanturu čišćenja istog. Kupio sam nov MAP senzor BOSCH, namontirao ali auto idalje radi u safe modu. Dijagnostika permanentno prijavljuje istu grešku i nemoguće je obrisati. E sad ono glavno. Krenuo ja sa unimerom da proveravam ožičenje kad eno ti čuda, iz ECU-a provodnik koji ide prema pinu br.3 na MAP senzoru (narandžasta žica Sector A 41 na ECU) javlja se konstantni napon od 12V, što je nemoguće jer bi tu trebao biti napon sa senzora od 1-5V. Da stvar bude još zanimljivija taj je napon prisutan čak i kada je auto ugašen. Unapred hvala na odgovorima. Edited May 23, 2016 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 23, 2016 @Blade Čime je pokušano brisanje greške? Examinerom ili nekom drugom dijagnostikom? Ako je nekom drugom, kojom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 23, 2016 Brisanje je radjeno AutoCom-om, Texom i Delphy-jem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 23, 2016 I nijedna od tih dijagnostika nije mogla uopšte da obriše grešku: 46 minutes ago, Blade said: Dijagnostika permanentno prijavljuje istu grešku i nemoguće je obrisati. Ili, obrišu je, ali se opet ista greška uključi posle, npr. posle minuta vožnje, ili neposredno posle startovanja motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 23, 2016 Greška se pojavi istog momenta kada pokušaš da je obrišeš, ne posle minuta, dva ili kasnije. Ona je uvek prisutna, obrišeš je a ona se istog trena pojavi ponovo. Što je po meni i logično jer računar ne dobija signal sa senzora već je nešto u ECU-u riknulo (verovatno). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 23, 2016 Ako nemožeš obrisati grešku znači da je ona aktivna (stalno prisutna) Pošto pominješ napon i pinove znači da si u elearnu proučio ožičenje? Skini konektor sa ecu i isprati ožičenje unimerom do senzora. Ako je sve u redu odnosno nigde ništa ne probija a na izlazu senzora dobiješ 12V proveri detalnjo senzor, ako je nov ne mora uvek biti ispravan! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 24, 2016 Ožičenje sam proverio, sve je uredno i nista ne probija. Jedino da skinem ECU pa da ispratim kuda ide vod na kome je probio napon. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 24, 2016 nisi proverio! Kako možeš proveriti da ne probija negde osim vizuelno? Moraš skinuti konektor sa ecu a i iz njega sve proveriti. Nađi u elarnu koji pinovi idu na senzor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 24, 2016 Konektor je bio skinut pri proveri a merne tačke su A23 A24 i A41 na ECU. samo sto se na A41 pojavio napon od 12v direktno iz ECU-a. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 24, 2016 a 41 bi trebao biti povratni signal sa senzora? ako je tako onda to nije dobro! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 24, 2016 Upravo tako. Umesto da je ulazni signal sa senzora ja na ECU imam izlazni napon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 24, 2016 Jedino još da samo tu žicu otpojiš (a sve ostale da su na svom mestu) pa ako već nisi da proveriš jeli taj napon zaista dolazi iz ecu ili iz senzora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 24, 2016 OK. Hvala na odgovorima. Mislio sam da je neko vec imao slican problem ali koliko vidim nema takvih. Preostaje mi samo da sutra skinem ECU, lupa, unimer i da ispratim kuda ide vod sa te tacke. Mozda se desi cudo pa bude neki banalan kvar ili cu se voziti u safe modu dok ne sakupim novac za drugi ECU. Pozdrav. Javicu ako se desi cudo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 25, 2016 ecu se može popraviti uglavnom za smešne pare. obavezno nam javi šta si napravio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 28, 2016 Pozdrav forumaši, Studiranje ECU-a je završeno. Ispratio sam liniju voda, malo jeste bilo komplikovano zbog duple štampe ali sam uspeo da dodjem do krajnjeg cilja. Signal sa senzora ide direktno u CPU a to upravo znači da je popravka gotovo nemoguća ili je mozda i moguća ali jedino uz posedovanje šeme za ECU koju ja nažalost nemam. Taj napon verovatno dolazi od nekuda preko nekog pina na CPU, pa kroz njega probija prema senzoru. No šta je tu je, idemo dalje. Sad samo ostaje da me obradujete okvirno cenom za polovan ECU Magneti Marelli MJD 6JF.P3 Pozz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 28, 2016 Auuuu! Polovan ne bi trebalo da je skup. Idem logikom da ima dosta grandića po otpadima a nisam čuo da ima problema sa ecu pa da se traže. Pitaj Peđu iz Inđije on je kulturan što se tiče cena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 28, 2016 Ok. Ajde sad da ne ispadne reklama ali ako možete broj da postavite od tog Peđe. I jos nešto, mogu da probam sa ECU-om od Pande 1.3mjt ali oznaka ECU-a se razlikuje. Da li će to možda stvarati problem. Mislim da je panda malo jača što se tiče snage u odnosu na mog puntića od 51KW. Inače konektori su identični. Bojim se da ne sj*bem čoveku ECU pa da kupujem posle dva Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted May 28, 2016 Drugi ECU treba da se programira za tvoj auto, koliko sam ja upućen. Peđa ima temu u otpadi-ma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted May 28, 2016 To je naš partner kluba, Fiat polovni delovi Inđija. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/71141-fiat-polovni-delovi-in%C4%91ija/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blade 0 Posted May 28, 2016 aha OK. Hvala na informacijama. Pozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 139 Posted September 11, 2016 Od pre neki dan i meni se upalila ova lampica.Auto niti trosi vise niti gubi na performansama,a ovo trece sto kazu u upustvu da moze doci do problema u rukovanju...e to stvarno ne znam sta bi znacilo.Sipao sam pola rezervoara u Kraljevu,i vratio se za Bg,i sve bilo ok.Sad se pali.Cekacu dok ponovo sipam gorivo pa da vidim.Koja pumpa je bila u Kraljevu,pojma nemam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
makica06 0 Posted November 7, 2016 Poštovani, nadam se da ćete mi pomoći. Kupila sam polovan grande punto, 1,3MJet, 66kw, 2007 godište, 6+R. Gori ova check engine lampica, upalila se odmah nakon kupovine. Auto je bilo na dijagnostici, rekao je majstor da je protokomjer ok, ali da provjerim egr ventil, da ga očistim, što je i uradjeno. Inače, auto je jedva vuklo, u odnosu na pohvale koje su se mogle čuti za njega. Nakon čišćenja egr ventila, išlo je malo bolje, ali lampice je još uvijek gorila. Nakon toga je nasut i aditiv u naftu, ali nije bilo efekta. Posle toga desilo se čudo i lampica se ugasila, ali se upalila posle par dana, pa se opet ugasila....potrajalo par dana i evo je opet gori. Kada se upalila zadnji put auto je izgubilo na snazi. Gas se morao stisniti do kraja ali nije znatno dobijao na brzini. Potrošnja je 5,1. Radjen je mali servis, mjenjano ulje i svi filteri, tada nije gorila lampica, priključivan je na dijagnpostiku i nije izbacivalo grešku. Da li mozda neko zna u čemu je problem, šta mi je činiti? Hvala vam unaprijed na odgovoru. Pozdrav za sve forumaše. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 8, 2016 @makica06 Da, kada zezaju protokomer ili EGR ventil, to se pokaže tako što auto kao da odjednom izgubi snagu, ''kao da nema turbine'' više, znatno opadne max brzina, slabije vuče, može da se javi i više dima na davanje jačeg gasa. Rešava se zamenom protokomera (ili isključivanjem postojećeg), kao i čišćenjem EGR ventila (ili blokiranjem postojećeg). Kada se skine džek (priključak) sa protokomera, greška će se upaliti...ali će motor umesto pogrešnih podataka koje mu šalje taj senzor raditi sa već upisanim default (srednjim) vrednostima, i to se manifestuje tako što auto dobije snagu nazad. To sa isključivanjem protokomera bi trebalo da bude privremeno rešenje dok se ne skupe novci za nov. Ne znam tačno koliko je za 1.3 MJet, npr. za 1.9 MJet je oko 140 evra (originalni, jedino njega i vredi kupovati). Ali, to ''privremeno'' može da traje i traje , jer motoru ništa neće biti. Može da se dogodi da ponekada malo više zadimi na gasu do kraja, eeeeeventualno podigne potrošnju za pola litre (ili manje)... To sa isključivanjem protokomera je ujedno i najlakši test da se vidi da li je do njega...jer ako se isključi i auto odjednom krene bolje da ide, onda je definitivno on u problemu. Naravno, njegova ispravnost se može ispatiti i na dijagnostici upoređivanjem traženih i izmerenih vrednosti. EGR se zaprlja. Kada se to dogodi, onda fizički ima problem da se otvara i zatvara kada treba, pa obično zaglavi i nekom položaju. Rešenje je da se očisti od naslaga čađi, i u ooogromnoj većini slučajeva EGR proradi posle toga. Problem je što je to sve privremeno, tj. čađ se opet nakupi...i onda opet isti problem. Da bi se to rešilo, EGR se fizički blokira. Stavi se pločica. Onda je stalno zatvoren i ne može više da pravi problem u smislu manjka snage. Kod pojedinih motora je dovoljno da se samo fizički zatvori, a kod nekih mora i softverski da se ugasi, inače će opet sijati greška. Ako treba softverski zatvoriti i ako se to uradi, onda neće sijati greška. Kupovati novi EGR se tek ne isplati nikako. 1 Ofsajd reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
makica06 0 Posted November 8, 2016 3 hours ago, neshaoct said: @makica06 Da, kada zezaju protokomer ili EGR ventil, to se pokaže tako što auto kao da odjednom izgubi snagu, ''kao da nema turbine'' više, znatno opadne max brzina, slabije vuče, može da se javi i više dima na davanje jačeg gasa. Rešava se zamenom protokomera (ili isključivanjem postojećeg), kao i čišćenjem EGR ventila (ili blokiranjem postojećeg). Kada se skine džek (priključak) sa protokomera, greška će se upaliti...ali će motor umesto pogrešnih podataka koje mu šalje taj senzor raditi sa već upisanim default (srednjim) vrednostima, i to se manifestuje tako što auto dobije snagu nazad. To sa isključivanjem protokomera bi trebalo da bude privremeno rešenje dok se ne skupe novci za nov. Ne znam tačno koliko je za 1.3 MJet, npr. za 1.9 MJet je oko 140 evra (originalni, jedino njega i vredi kupovati). Ali, to ''privremeno'' može da traje i traje , jer motoru ništa neće biti. Može da se dogodi da ponekada malo više zadimi na gasu do kraja, eeeeeventualno podigne potrošnju za pola litre (ili manje)... To sa isključivanjem protokomera je ujedno i najlakši test da se vidi da li je do njega...jer ako se isključi i auto odjednom krene bolje da ide, onda je definitivno on u problemu. Naravno, njegova ispravnost se može ispatiti i na dijagnostici upoređivanjem traženih i izmerenih vrednosti. EGR se zaprlja. Kada se to dogodi, onda fizički ima problem da se otvara i zatvara kada treba, pa obično zaglavi i nekom položaju. Rešenje je da se očisti od naslaga čađi, i u ooogromnoj većini slučajeva EGR proradi posle toga. Problem je što je to sve privremeno, tj. čađ se opet nakupi...i onda opet isti problem. Da bi se to rešilo, EGR se fizički blokira. Stavi se pločica. Onda je stalno zatvoren i ne može više da pravi problem u smislu manjka snage. Kod pojedinih motora je dovoljno da se samo fizički zatvori, a kod nekih mora i softverski da se ugasi, inače će opet sijati greška. Ako treba softverski zatvoriti i ako se to uradi, onda neće sijati greška. Kupovati novi EGR se tek ne isplati nikako. Hvala Vam na iscrpnom odgovoru. Pokušaću naći majtora koji će sve ovo uvažiti i pokušati otkloniti kvar, nadam se uspješno. Ukokiko bude još nekih nejasnoća ja ću se javiti. Srdačan pozdrav i hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites