Jump to content
FAS Goran
Mateo

Grande Punto 1.2 8v / 1.3 MJet - alternator ne radi / sija lampica za akumulator

Recommended Posts

  

49 minutes ago, mitros said:

Znaci moze da kaze sta hoce a ja nemam nacina da to znam. Bukvalno razmisljam,mozda su cekice ili regler a on kaze mora remont....:rtfm:

Ne znam cemu paranoja :) , valjda imas majstora od poverenja, koji ti odrzava i poznaje auto? Najgora stvar je "svastariti", terati od servisa do servisa i svaki put razmisljati kome se ostavlja vozilo...

Ono sto svakako mozes sam lako da uradis (a Dule vec rece) - je da proveris napon punjenja alternatora. On treba da bude cca 14V (+/-), ako je to u problemu, alternator ide na remont. Licno me je za Stilo davno izaslo pomenutih 40-ak EUR i radilo je jos 7-8 godina dok je auto bio kod mene.

Po dzep mnogo "bolnija" opcija je da je crkao accu, jer su Stop&Start verzije prilicna klempa u odnosu na obicne. Mogu biti EFB, pretpostavljam da je taj kod tebe ili AGM. Cene od 15-ak hiljada kinti su kao dobar dan (za te manje, a i du i preko 20.000 din). Ni to nije iskljuceno, jer sam vidjao da ovi noviji bukvalno "crknu", bez nekih najava slabljenja u duzem intervalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad me zanima koje kablove za startovanje da (nikako da se nakanim) uzmem.Ima raznih jacina u amperima.Ima li veze sa tim koji je akumulator u kolima.I ima li veze sto je sa sistemom S/S. Cene idu od 400din pa do 2300,a amperaže od 600-1500,sta uzeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zezaš me! Ti dao 4000rsd?
Ne ide na dobro.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka


Da bre, i to dva puta. Prva ( Puli) je trajala nekih 34hkm a drugu sam stavio Ina pa cemo videti

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Ivan said:

  

Ne znam cemu paranoja :) , valjda imas majstora od poverenja, koji ti odrzava i poznaje auto? Najgora stvar je "svastariti", terati od servisa do servisa i svaki put razmisljati kome se ostavlja vozilo...

Znam,ali nisi uvek u prilici da vozis do svog majstora.Crkne negde na putu a majstor prekoputa,nemas izbora.(Goran mi daleko).
Prosli put mi crko u Kraljevu...:rant:

7 minutes ago, Ivan said:

  Po dzep mnogo "bolnija" opcija je da je crkao accu, jer su Stop&Start verzije prilicna klempa u odnosu na obicne. Mogu biti EFB, pretpostavljam da je taj kod tebe ili AGM. Cene od 15-ak hiljada kinti su kao dobar dan (za te manje, a i du i preko 20.000 din). Ni to nije iskljuceno, jer sam vidjao da ovi noviji bukvalno "crknu", bez nekih najava slabljenja u duzem intervalu.

Ima slika koji je accu u prethodnom mom postu.

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, mitros said:

Sad me zanima koje kablove za startovanje da (nikako da se nakanim) uzmem

Najpribliznije gledaj udarnu snagu paljenja tvog akumulatora. 600A i uglavnom si miran, samo je deblja zica u odnosu na slabije zbog provodljivosti. 

Jbg, verovatno brze i rikavaju zbog S/S sistema, posebno u gradu ko ih ne iskljuci u guzvi.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisah vec X puta da mi je podrazumevano da to go*no drzim ugasenim. Samo bespotrebno aka sve sklopove stalnim paljenjem/gasenjem, kada je auto ugasen ne puni se accu (jos na kratkim relacijama), svi potrosaci rade na njemu, a sve to za smesnu ustedu u gorivu. Dodatno sto su Stop&Start akumulatori skupi kao otrov, tako da eto ustede kada on dodje na zamenu...

5 hours ago, mitros said:

Znam,ali nisi uvek u prilici da vozis do svog majstora.Crkne negde na putu a majstor prekoputa,nemas izbora.

Dobro, ne pricam o vanrednim situacijama, da nesto rikne u nedodjiji. Tipa da i ovako neka stvar krene da otkazuje, moze da se skokne do majstora. A i ako je u lokalu nesto ozbiljnije, svaki krsteni servis ima svoj slep. Na stranu sto redovnim kontrolama, mnoge stvari mogu unapred da se primete i na vreme otklone. Neki moj pristup je da se sto je vise moguce auto odrzava, a ne otklanjaju kvarovi.

Poenta price je bila u poverenju u majstore i nepotrebnoj paranoji. Sve ih je manje ali, hvala Bogu, jos uvek itekako postenih i dobrih majstora.

5 hours ago, mitros said:

Ima slika koji je accu u prethodnom mom postu.

Klasika za Fiat, EFB Stop&Start brendiran pod Moparom (ranije su bili kao Magneti Marelli), jeftinija varijanta u odnosu na AGM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Pisah vec X puta da mi je podrazumevano da to go*no drzim ugasenim.  

Uvek je ugasen.

3 hours ago, Ivan said:

Klasika za Fiat, EFB Stop&Start brendiran pod Moparom (ranije su bili kao Magneti Marelli), jeftinija varijanta u odnosu na AGM.

Da li se isto pune kao i obicni.Imam neki punjac koji sam uvek punio OBICNE accu,valjda mogu i ovaj.Uvek sam ih punio jedno 24h,i sve bilo OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, mitros said:

Sad me zanima koje kablove za startovanje da (nikako da se nakanim) uzmem.Ima raznih jacina u amperima.Ima li veze sa tim koji je akumulator u kolima.I ima li veze sto je sa sistemom S/S. Cene idu od 400din pa do 2300,a amperaže od 600-1500,sta uzeti?

Ja sam kupio samo ona klešta u prodavnici a kablove na buvljaku, gledao da budu što deblji. Posle ih sam isek'o na otprilike 2.5m dužine, spojio na klešta i to je to. Upoređivao sa onim kupljenim buvljačkim koji su daleko lošiji, tanji a zapakovani kao da su profi. 

 

Vidi ko je od kolega radio remont u nekom servisu koji ti je bliže, zovni ih, pitaj za slobodan termin, dopuni akumulator kod kuće i pravac kod njih. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Axic said:
53 minutes ago, Axic said:

...dopuni akumulator kod kuće i pravac kod njih. 

 

To i pitam,dal ima neke razlike koji punjac,obzirom na ovaj accu.Imam svoj standardni koji sam uvek koristio,stavicu na njega pa sta bude...:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...