Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

Mateo

Grande Punto 1.2 8v / 1.3 MJet - alternator ne radi / sija lampica za akumulator

38 posts in this topic

Sinoc na auto-putu upalila mi se lampica za akumulator i sve je bilo ok dok nisam stao da se parkiram kad sam skapirao da mi servo uopste ne radi dok auto stoji...danas odem do elektricara izmeri punjenje i konstatuje da je alternator mrtav...inace problem postoji vec dva meseca ali sam tek pre nekih 10 dana saznao da je to zvizdanje koje je dolazilo iz motora ustvari Alt. a ne spaner kako su mi neki majstori govorili.

Sta mi je ciniti REMONT? uzeti NOV ili mozda POLOVAN....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od stepena ostecenja. Kada ti elektricar kaze koliko izadje remont najbolje ces tada znati. Nov je preskup odmah da ti kazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh i na mojoj temi, rekoh i preko telefona i ovde cu zbog ostalih koji mozda imaju slican problem. Meni se alternator naduo i pukao. Kompletan remont sa rukama i garancijom kosta 9500din. Nov je od prilike 34.000din u Delti i nigde drugde nisam nasao. Remont sam uradio kod Autoelektricara "Mica" u Dimitrija Tucovica( ne znam koji broj), momci su koretkni maximalno, 2 auta sam radio kod njih do sad i zadovoljan sam. E sad, meni su menjali i lezajeve i kolektor i varili su kuciste pa nosili na obradu i svasta ponesto... :) U sustini SVE sto je moglo da crkne je crklo. Znaci u najgorem slucaju je 9500din, ako je ostenje manje, kostace sigurno manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

remont je daleko isplativiji i normalno je da se radi,pa neces valjda za svaki kvar na altenatoru uzimati drugi.popravke se krecu od oko 3000din pa navise zavisi koji deo altenatora je crko-lezajevi,regler,blok diode,rotor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mateo

Kog proizvodjaca je alternator na tvom GP-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da je Magneti Marelli... nisam pametan

Evo zovem par majstora i naravno svi kazu moras da dodjes da vidimo sta je e sad dal mi je pametno da vozim tako bez punjeja kad servo ne radi u mestu sta ako nestane bez struje ne daj boze u voznji...

a drugo svi daju garanciju na rad i delove koji su zamenjeni sto je skroz logicno ali jel mi bolje da odradim komplet remont ko Omladinac za 10 hiljada ili samo ovo sto je crklo pa da razmislajm i dalje...

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi,majstor kad ti skine alternator videce u kakvom je stanju i reci ce ti sta bi trebao da menjas a sta ne. Nije ti bash pametno da ga vozis na akumulator dugo. Mozes neku kratku relaciju ali ne na duze. Bolje neko da te shlepa nego u krivini da izgubis servo ili nesto da padne napon pa da ubije ili resetuje ECU(predpostavka po tudjim pricama i iskustvima)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Znači isti problem postoji i na GP-u! Meni je na puntu kecu isto pukao ali sam tada za neku siću uzeo polovni koji je izgleda radio 10 puta više nego onaj moj što je pukao i više nisam imao problema! Alternator je isto bio M. Marelli a i na sadašnjem GP-u je od istog proizvođača! Nadam se da i ovaj neće crći? (kuc,kuc,kuc!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mateo

Nije nikakav problem da vozis automobil bez pomoci el. serva, kod hiraulicnog je druga prica.

Pitao sam te ko je proizvodjac alternatora jer sam pretpostavljao da je M.Marelli. Ubedljivo alternatori sa najvise kvarova na Fiat vozilima. Ako mislis jos dugo da vozis taj automobil, probaj da nadjes polovan alternator proizvodjaca Bosch ili Denso i montiraj ga umesto nesretnog Marellija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ovde uradio remont alnasera. --> http://www.011info.com/view_details.php?fid=18885&sid=31

Sve pohvale i preporuke.

A ako je remont skup, zovni otpade iz SA tipa Raca ili Maki pa vidi koliko je polovan.

[mislim da je oko 50e cena]

Opet, postavi se pitanje da li je na duze staze bolji taj polovan ili remontovan ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako uzme polovan, to je macka u dzaku... Moze da traje i 10 godina, a moze i mesec dana. Po meni je remont isplatljiviji jerbo dobija garanciju, svi delovi su novi(kompletan remont)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je bolji remont .. :thumbup:

Nego, govorim sta ako je npr polovan 50e, remont 100e, a neko ogranicen finansijama ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili se malo strpi ili pozajmi... Ili kupi polovan pa za 7 dana opet uradi remont i na njemu... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako odlucio sam se za remont , u iskri mi je covek reako da je montaza-demontaza 2000 + stepen ostecenja a to cemo da vidimo sta je...idem sutra tamo na novoj su adresi negde kod novog groblja...ako mi se ne svide njihovi uslovi trazim dalje...

Sto se alternatora tice ne znam dal je problem u proizvodjacu ali problem je itekako u njegovoj poziciji koja je maltene tik uz asfalt ako uzmemo u obzir da GP nema nikakvu zastitu od vode upravo ona moze da bude uzrok cestog crkavanja alt...

Odem u deltu pre neki dan da pitam dal imaju plastiku koja stiti instalacije od vode i decko kaze nema nije to u planu za nase trziste kaze postoji komplet zastita motora ali samo za hladnije zemlje sto Srbija nije....tako da je jedina zastita pored pod krila na Grande puntu ona ispod kartera i to je sve, a na levoj strani gde su sve moguce instalacije kompjuter, akumulator, kutija osiguraca instalacije za sirenu svetla bla bla...nema ama bas nista sto bi stitilo od vode....

Da dodam i to da sam juce video i pozitivno se iznenadio da je na Loganu alt. skroz gore maltene u visini poklopca motora i tako je lepo ususkan da ne postoji ama bas nikakva sansa da dodje u kontakt sa vodom + sto taj isti logan dole ima kompelt zastitu motora.

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

POZDRAV!

Ma ne smeta njemu voda! Njemu smeta nešto drugo a to možda jedino znaju momci u Mareliju ili ne žele da znaju! Ja sam mog i na GP-u i na starom puntu 100 puta prao pod visokim pritiskom i nije od toga crko! Rekoh na Puntu kecu mi je pukao! izvadih ga ja a on se sjaji kao nov! Inače auto je tada jedva imao 60 000Km! Kupim na otpadu polovan koji je izgledao tako kao da će da se raspadne! Čekice mu potpuno istrošene! Stavim ja to smeće u auto i vozio se narednih 10 godina i napravio još 100 000KM a on još radi! Eto toliko o polovnim delovima a što je naj zanimljivije od svega i taj polovni što sam uzeo je bio Marelijev pa sada ti budi pametan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator remontovan u Servisu ISKRA u ul. vojvode vuka 12

Zamenjen stator 4000 , oba lezaja 2100, obradjeno kuciste celicnom cetkom a posle prefarbano ,punjenje akumulatora 400 i ruke 3500 dinara = 10 000 rsd i Garancija na sve 6 meseci.

E sad ovo sto mozete videti je moj stari stator, prednji i zadnji lezajevi rotora.

Nchii.jpg

NcSIr.jpg

kako majstori kazu sad sam miran za naredne 2 godine sto se alternatora tice nadam se da ce tako i biti.

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ti je Aca-Aleksandar radio?

Ovo je jedan od primera [uz moj slucaj naravno] zasto i anlaser/alternator treba redovno odrzavati, na svake 2-3godine ili 40-60-80 hiljada km, zavisno da li je dizel/benzinac, kakav je akumulator, i koliko se cesto pali [sluzbena/taksisti, privatna kola..]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste Aca je radio... ovo sto si napisao mi je i on rekao, tacnije sto se mog auta tice pozeljno je proveriti stanje alternatora kada se radi servis kompresora klime koj se na GP nalazi iznad alternatora pa je lakse skinuti i sam alternator kad se izvadi kompresor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina da ima problema sa mareli alternatorima!!! :realmad::wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li neko da mi pomogne, u pitanju je Grande Punto 1.2

prilikom startovanja automobila sve lamipce se pogase jedino ostane da gori lampica za akumulator

Šta je ustvari kvar ?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator ti ne puni akulumator. Vozi elektricaru inace ce biti guranja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali kada ugasim odmah motor i ponovo startujem onda se lampica od akumulatora ugasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kad ti se to desava? svrati do elektricara da vidis dal ti puni alternator....ta lampica se upali kad alternator prestane da puni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo I mog iskustva vezano za alternator .U pocetku se cuo cudan zvuk nalik zvizdanju ispod haube koji se vremenom pojacavao , I to pretezno prilikom paljenja kad je bio ladan malo poradi u mestu zvuk utihne I ja terao tako 3/4 meseci .I tog kisnog dana pogodim jednu baru pri brzini od 70/80 I upali se lampica za akumulator I do novog sada je gorela vratio se za Srbobran(ukupno sam  preso nekih 60km al vi nemojte odma kod autoelektricara ili vam sledi guranje) I sta ciniti dvoumio sam se dal da ga teram za NS ili kod majstora Ikica tu u Srbobranu I prelomio za komsiju sto se kasnije ispostavilo pravo resenje jer cim sam stigo u dvoriste kod majstora akumulator se ispraznio sreca moja I ugurasmo ga u radionicu I sta reci otiso alternator odradio reparaciju kuciste rotor lezajevi itd sve ukupno 75e dopunili aku. I to je to tako da znate zlu vam netrebalo pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja da dodam slično iskustvo.

 

Vlaga, korozija, naduo se taj jedan deo na alternatoru, napuklo aluminijumsko kućište i spalio se stator. Ostavio me na putu u Staroj Pazovi, srećom nisam izašao na autoput ka kome sam krenuo.

 

Pronašao sam loklanog električara, koji je zamenio te delove, plus neki ležaj i četkice, sve zajedno 9000.

 

Dobro je to što novi stator ima već na sebi odgovarajuće kanale po obimu, jer navodno sva korozija ubuduće će da se povlači u njih te neće da se pravi zadebljanje na samom statoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now