Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Izvoz oldtajmera? / Prodaja automobila u inostranstvo?

Recommended Posts

Interesuje me jel neko zna sta je potrebno za IZVOZ vozila starije proizvodnje? I za izvoz delova za njih?

U pitanju su VW kombiji, stariji od 1970., neki su i mladji, nesredjeni, za restauraciju.

Cuo sam da je potrebna dozvola od Muzeja oldtajmera iz BG, samo ne znam da li se to odnosi na sredjene oldtajmere koji su u evidenciji Muzeja ili na sva vozila starija od 30 godina.

Jel ima neko iskustva sa izvozom oldtajmera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zar je moguce da nema niko u Srbiji da ih kupi? Ili bivsoj Jugi. Steta da odu.

Bosanci - Faltdach oldtimers bas dosta sredjuju te VW kombije, kontaktiraj ih (preko FB), znace ti odovoriti, ako ih ne kupe i sami.

Ne bi trebalo da je bilo kakva posebna papirologija potrebna. Napises neki ugovor samo da novi gazda ima sta da pokaze na granici, das mu pripadajuce dokumente vozila i gotovo. Makar tako sam ja uvezao auto iz Belgije. On dalje regulise UVOZ u svojoj drzavi i to je sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam nekog poznanika u UK, on bi hteo da ih kupi. S druge strane, drugar ih prodaje, ima kupaca i po Srbiji, al mozda neki ode i u Englesku, sto da ne?

Ti kombiji nisu u voznom stanju, krsine su za restauraciju, pa bi morao transport prikolicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti kombiji nisu u voznom stanju, krsine su za restauraciju, pa bi morao transport prikolicom.

ne verujem da u takvom stanju mogu da udju u EU!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno da mogu

Na tockovima moze da udje sve sto je registrovano, osigurano i sa zelenim kartonom, pa bilo to i 50 godina staro. Izuzev komercijalnih vozila.

A na prikolici moze sta oces i to je provereno.

Ne mali broj oldtajmera iz bivse juge se osipa na zapad upravo na prikolici.

Jednostavno, prikolica se podrazumeva, neregistrovan auto.

A i da je registrovan - odjavljuje se, i onda opet prikolica.

A i da je odjavljen pa uzete neke nazovi carinske table - niko nije lud da vozi 30, 40, 50 godina star auto sa kraja na kraj Evrope. A ne zbog toga sto ne zadovoljavaju Euro 10 ili sta vec.

Dakle, moze izvoz, moze prikolica, tj, jedino prikolica.

Edited by Punto Abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

redom:

za automobile proizvedene posle 1.1.1970. nema nikakvih posebnih ogranicenja na izvoz iz Srbije sem primeraka koji su zavedeni kao kulturno istorijsko dobro od posebnog znacaja za drzavu i bla bla truc...

posto ovih "posebnih" ima oko 50 komada ukupno, mozemo zanemariti tu karegoriju.

dakle kupac mora napraviti obican kupoprodajni ugovor i poplacati takse i poreze i moze da tera auto gde god hoce i kako hoce. ako je u voznom stanju, registrovan i ispravan moze sa njim bilo kuda pa i u EU. odande ce poslati tablice nazad da bi ga ovde odjavio a zatim sa tim papirima ocariniti i ako prodje tehnicki pregled i registrovati.

ako ne prodje tehnicki, moze da ga stavi na travnjak ispred kuce ili da ga restaurira ili da radi sta god vec hoce sa njim.

u zemljama EU a i u svajcarskoj recimo, koja nije clan EU, procedura uvoza i carinjenja polovnih vozila je potpuno odvojena od procedure registracije vozila. moze da se uveze bilo sta! ne mora da bude euro ovaj ili onaj. moze najnormalnije da se uveze lada stara 30 godina, 50 godina star vw bus ili dva meseca stara toyota prius. da bi se registrovao, polovan auto mora da prodje tehnicki pregled, za nase pojmove strasno rigorozan, na kojem se izmedju ostalog kontrolise izduv. koncentracija CO2 i stetnih materija u izduvu ne sme da predje vrednosti koje su bile na snazi u EU godine kada je taj auto proizveden. u praksi to znaci da stojadin (z101) iz '80. moze da prodje test izduva ako je motor ispravan i nastelovan kako treba dok stojadin iz 2000. ne moze da prodje jer je tad u EU bila na snazi (valjda) euro4 norma. za vozila koja nisu u registrovana vazi sve isto osim sto auto naravno ulazi na prikolici.

za automobile proizvedene pre 1.1.1970. vazi isto sto i gore navedeno osim sto je potrebno i odobrenje zavoda za zastitu spomenika kulture. zavod za referentnu ustanovu smatra muzej automobila u beogradu Brace Petkovica.

dakle vi od zavoda trazite odobrenje za izvoz a oni za misljenje pitaju Bracu Petkovica. to je papiroloska procedura koja u srbiji ume i da potraje ali se rutinski i u 95% slucajeva zavrsava bez problema i pozitivnom odlukom. za VW kombi ili bilo koje velikoserijsko vozilo proizvedeno posle IIsv. rata je pozitivan ishod zagarantovan. u praksi, odobrenje za izvoz je odbijano samo za retke predratne i ratne modele i za neke od bivsih titovih automobila tipa mercedes pullman, rols royce itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A taman sam se ponadao da je 1970. bitna samo pri uvozu automobila a ne i pri izvozu.

hvala na iscrpnom odgovoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tacno je sto ti je djape rekao stim da ne gubis vreme i nosis u zavod za zastitu spomenika donesi direktno u muzej (m. jevrosime) jer jedino je muzej merodavan za davanje misljenja (dozvole) za uvoz i izvoz motornih vozila, ovo vazi i za vozila nakon 1970 god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovali ili ne, javio mi se ozbiljan kupac za Kappu koji je od mene vec uzimao dosta delova do sada ali taj kupac se nalazi u inostranstvu.
Treba mi savet jer stvarno ovo nikad nisam radio pa se nadam da postoje ljudi koji pretpostavljam dosta vise o ovome znaju od mene.

Tacnije : Automobil trebam da izvezem iz zemlje u Nemacku ili u Poljsku odakle auto treba da se tovari na brod i preveze u Afriku..Covek je trazio od mene da automobil prevezem do jedne tacke odakle ce ga pokupiti drugi ljudi i obaviti sve sto treba..
Ono sto mene muci je IZVOZ : Dakle kako da izadjem iz zemlje autom a da se vratim bez njega? Sta moram da uradim? Potrebne su mi proverene informacije da ne bi bilo problema jer covek hoce sve da mi plati unapred (auto, prevoz, dokumentaciju itd)

 


 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da ali ce auto morati da izadje "na crnjaka" jer nema euro 3 ili je stariji od 10 godina..On tamo namerava da ga "preuredi" u auto koji vec ima tamo.Transport je vazan, odnosno moj povratak bez auta u zemlju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se izvrze ali detalje ne znam. Prosle godine smo arapima prodali kamion. Kupuju oni ovde i dan danas

Share this post


Link to post
Share on other sites

isto pitanje imam samo sto je moj auto (ford orion) 1984.godiste kakva je fora za forda? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol::lol:

 

Sad bez zezanja, drug mehanicar je pre 3 godine sredjivao Ficu '82 za nekog naseg u Svici. Za detalje oko prebacivanja auta preko ne znam jer je taj covek koji je tražio Ficu sve odradio. Na mom drugu mehanicaru je bilo da ga nakon limara sredi mehanicki tip top.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, pedja punto said:

isto pitanje imam samo sto je moj auto (ford orion) 1984.godiste kakva je fora za forda? 

 

Za forda se obrati tottiju, možeš na pp ali je najbolje da ga pozoveš. On je radio takve stvari i zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...