Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Izvoz oldtajmera? / Prodaja automobila u inostranstvo?

Recommended Posts

@Majstor_Paja @pedja punto

 

On 10/26/2010 at 10:38 AM, djape1977 said:

za automobile proizvedene posle 1.1.1970. nema nikakvih posebnih ogranicenja na izvoz iz Srbije sem primeraka koji su zavedeni kao kulturno istorijsko dobro od posebnog znacaja za drzavu i bla bla truc...

posto ovih "posebnih" ima oko 50 komada ukupno, mozemo zanemariti tu karegoriju.

 

dakle kupac mora napraviti obican kupoprodajni ugovor i poplacati takse i poreze i moze da tera auto gde god hoce i kako hoce. ako je u voznom stanju, registrovan i ispravan moze sa njim bilo kuda pa i u EU. odande ce poslati tablice nazad da bi ga ovde odjavio a zatim sa tim papirima ocariniti i ako prodje tehnicki pregled i registrovati. ako ne prodje tehnicki, moze da ga stavi na travnjak ispred kuce ili da ga restaurira ili da radi sta god vec hoce sa njim.

 

u zemljama EU a i u svajcarskoj recimo, koja nije clan EU, procedura uvoza i carinjenja polovnih vozila je potpuno odvojena od procedure registracije vozila. moze da se uveze bilo sta! ne mora da bude euro ovaj ili onaj. moze najnormalnije da se uveze lada stara 30 godina, 50 godina star vw bus ili dva meseca stara toyota prius. da bi se registrovao, polovan auto mora da prodje tehnicki pregled, za nase pojmove strasno rigorozan, na kojem se izmedju ostalog kontrolise izduv. koncentracija CO2 i stetnih materija u izduvu ne sme da predje vrednosti koje su bile na snazi u EU godine kada je taj auto proizveden.

za vozila koja nisu u registrovana vazi sve isto osim sto auto naravno ulazi na prikolici.

 

za automobile proizvedene pre 1.1.1970. vazi isto sto i gore navedeno osim sto je potrebno i odobrenje zavoda za zastitu spomenika kulture. zavod za referentnu ustanovu smatra muzej automobila u beogradu Brace Petkovica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista komplikovano da izvezes automobil, za carinu ovde i za granicu i tamo u inostranstvu moras da napravis kupoprodajni ugovor, javis se spediteru i on ti sve papire napravi da ti auto stigne tamo bezbedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I za izvoz starog Yuga mora posebna dozvola

 

yugo gv sport 1987.jpg

 

Ukoliko posedujete oldtajmera i nađete kupca u inostranstvu, ne možete tek tako da ga prodate. Morate da dobijete odobrenje od nekoliko institucija. Ovakva procedura postoji kako bi se sprečilo da Srbiju napuste vozila od naročitog istorijskog ili kulturnog značaja. Oldtajmerima se smatraju sva vozila starija od 30 godina. To znači da ukoliko u ovom trenutku želite da izvezete auto proizveden 1987. godine ili stariji, morate da tražite posebnu dozvolu, pa makar to bio i Yugo.

 

Prva adresa za izvoz oldtajmera

Prvo treba da se obratite Muzeju automobila u Beogradu (011/30-34-625, Majke Jevrosime 30, sajt). Tu ćete zatražiti potvrdu da nije reč o kulturnom dobru, odnosno da muzej nije zainteresovan za taj automobil. Ova potvrda košta 5.000 dinara.

 

Drugi korak - brza procedura

Nakon što uzmete nju, obraćate se Republičkom zavodu za zaštitu spomenika kulture (sajt) u Beogradu. Zavodu je potrebno dostaviti sve podatke o automobilu, dve fotografije, kupoprodajni ugovor i u suštini što više prateće dokumentacije. Za uslovno rečeno mlađe oldtajmere, iz 80-ih, 70-ih ili 60-ih godina, dovoljno je samo mišljenje Muzeja automobila. Rešenje se dobija za jedan dan - ukoliko danas podnesete zahtev, sutra će biti gotovo. Za one starije, Zavod mora da konsultuje i Muzej nauke i tehnike. U tom slučaju procedura traje malo duže, dok se ne dobije mišljenje tog muzeja. Cena rešenja je oko 2.000 dinara.

 

Treći korak - traženje špeditera

Što se tiče izvozne papirologije, morate po zakonu da koristite usluge špeditera, isto kao i kod uvoza. Špediterska agencija se ne bavi fizičkim transportom vozila, već sređuje uvozno-izvoznu papirologiju. Međutim, nije lako naći špeditera koji se bavi izvoznom procedurom. Jednostavno, vozila se iz Srbije retko izvoze, pa malo ko želi da se bavi time. A cene - od 40 evra pa naviše. Zato pokušajte da nađete više špediterskih agencija i detaljno ispitajte kolika će biti ukupna cena i šta sve podrazumeva njihova usluga, kako se ne bi kasnije ispostavilo da imate neke dodatne troškove.

 

Da li kupac/stranac mora da dolazi u Srbiju?

Vi možete da kod našeg notara u Srbiji overite svoj potpis na kupoprodajnom ugovoru. Kupac ne mora da bude prisutan. Međutim, pre toga kupac iz inostranstva treba da proveri kakvi su propisi u njegovoj zemlji po ovom pitanju. Odnosno, da li možete da mu pošaljete taj kupoprodajni ugovor i da on zatim overi svoj potpis kod notara u svojoj zemlji? Pošto propisi i procedure nisu isti u svim državama, a kupac ne želi ili nema vremena da dolazi u Srbiju, na njemu je da u svojoj zemlji proveri kakva je procedura.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo jednostavno na mobile de

Sve ti je dostupno, ako imaš ideju i plan.

Micubiši fan forumi, old timer forumi, društvene mreže i td. .

Kad sam bubu prodavao stigao sam samo na polovne automobile da stavim i tel se usijao pola Evrope me zvalo ovi naši balkanci

Prodao u roku od tri sata na neviđeno.

 

Послато уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište istorijskih vozila može biti unosno i u Srbiji

 

zastava 750 1.jpg

 

Oldtajmeri dobra investicija, za čuvenog Fiću kupac daje više od 9.000 evra...

 

Procenat istorijskih vozila svakim danom sve je manji jer ekonomski aspekt ne opravdava njihovu dalju upotrebu. Takva vozila skupa su za održavanje, nabavka delova je teška, veoma često potrebno je uraditi limarske i farbarske radove koji nisu manji od 200.000 dinara, pokazuje Analiza postojećih problema vezano za istorijska vozila koju je uradio predsednik Srpskog saveza za istorijska vozila (SSIV), Dalibor Ružić.

 

''Kad vlasnik uloži toliki novac sigurno neće voziti svog ljubimca svaki dan. Trenutno na tržištu ima polovnih vozila starosti do 10 godina, a veoma je veliki izbor kvalitetnih vozila od 120.000 dinara i naviše, koja imaju mnogo manju potrošnju i pružaju veću bezbednost i pouzdanost eksploatacije. Ipak, tržište istorijskih vozila veoma je skromno u Srbiji, a uzrok za to su najgori uslovi u Evropi i svetu po pitanju registracije i ostvarivanja prava vlasništva'', naglasio je naš sagovornik.

 

Kako on kaže, danas je najbolje ulaganje novca upravo u istorijska vozila, jer nijedna banka ne daje kamatu na čuvanje novca, a ulaganje u akcije je ogroman rizik. ''Ulaganje novca u istorijska vozila je siguran dobitak. Vrednost nekih vozila za 10 godina je porasla i više od 200%. Sa druge strane, istorijska vozila stara 30 i više godina veoma su podložna rđanju i vlasnici apsolutno izbegavaju vožnju po kiši. Znači, svakodnevna upotreba ne dolazi u obzir. Po našim sagledavanjima u saobraćaju u južnom delu Srbije ih ima više, ali to je u domenu od 5%. Verovatno ih u evidenciji registrovanih ima mnogo više, ali oni se ne voze'', napominje Ružić.

 

Prema definiciji po tehničkom pravilniku FIVA organizacije, istorijsko vozilo je mehanički pokretano vozilo za upotrebu na putevima: koje je staro najmanje 30 godina; koje je sačuvano i održavano u istorijski tačnom stanju (da ima originalne delove); koje se uglavnom ne koristi kao svakodnevno prevozno sredstvo; i koje je samim tim deo našeg tehničkog i kulturnog nasleđa. Za navode da se sumnja da je bilo raznih zloupotreba sa izdavanjem dozvola i da su status oldtajmera dobijala i vozila koja to nisu, zbog čega se navodno prestalo sa izdavanjem potvrda o homologaciji, bez kojih se ne može obaviti tehnički pregled, naš sagovornik tvrdi da nisu tačni jer Muzej automobila u Beogradu ima dokumentaciju za svaku izdatu dozvolu.

 

''Pre uredbe od 19. januara 2018. godine važila je uredba koja je izašla još 2000. godine, koja je definisala da mogu da se uvezu vozila koja su proizvedena do 31. decembra 1970. godine ili kasnije, ako su od posebnog istorijskog značaja. To znači da su uvožena i mlađa vozila, a to je procenjivao Muzej automobila, kako je bilo propisano uredbom. Primera radi, model BMW850 coupe V12 iz 1990. godine napravljen je samo u 500 primeraka'', istakao je Ružić.

 

On je dodao da je jedina organizacija koja je autorizovana od strane FIVA organizacije da izdaje sertifikate Srpski savez za istorijska vozila, jer je to tako, kako kaže, organizovano u celoj Evropi i svetu. ''To bi recimo u fudbalu značilo da Fudbalski savez Srbije koji je član Unije evropskih fudbalskih asocijacija (UEFA) ništa ne odlučuje, već Ministarstvo sporta. Nestručno tumačenje zakona dovodi do ovakvih stavova agencije, a u suštini se krije izgovor kako bi agencija preuzela izdavanja sertifikata za istorijska vozila. Agencija protivustavno sprečava više od 100 vlasnika koji su uvezli istorijska vozila da ih registruju. To znači da neki građani u Srbiji mogu da registruju istorijska vozila, dok neki ne mogu već više od dve godine. Na osnovu kog zakona ili uredbe je to tako?'', upitao je Ružić.

 

Kako su za Biznis.rs istakli u Agenciji za bezbednost saobraćaja, uvoz vozila od istorijskog značaja regulisan je Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, Uredbom o uvozu motornih vozila i Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima. ''Agencija za bezbednost saobraćaja je nadležna nad poslovima ispitivanja vozila od stupanja na snagu Pravilnika o ispitivanju vozila 12. februara 2013. godine. Agencija nije nadležna nad poslovima registracije i tehničkih pregleda. Nadležnost nad tim poslovima je u okvirima Ministarstva unutrašnjih poslova - Uprave za upravne poslove i Uprave saobraćajne policije. Takođe, Agencija nije nadležna nad poslovima carinjenja vozila od istorijskog značaja. Agencija poseduje evidencije vozila na ispitivanju od 2013. godine, a to nije dovoljno za uvid u stanje tržišta vozila od istorijskog značaja u Srbiji'', objašnjeno je za Biznis.rs u pomenutoj instituciji.

 

Uredbom o uvozu motornih vozila propisane su odredbe po kojima se Uredba ne primenjuje na uvoz vozila od istorijskog značaja, kolekcionarskih primeraka i oldtajmera, kao ni vozila koja uvozi primalac donacije i humanitarne pomoći, saglasno propisima koji uređuju donacije i humanitarnu pomoć. Po toj Uredbi, vozila od istorijskog značaja, kolekcionarski primerci i oldtajmeri su vozila koja su proizvedena pre trideset i više godina, zatim ona koja su očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju, kao i ona koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa. Dokaz da se radi o takvom vozilu jeste potvrda koju izdaje Muzej automobila u Beogradu.

 

''Zastava 750 (Fića) mogao je da se do skoro kupi za od 20.000 do 30.000 dinara. Svi su govorili - kakav oldtajmer, nemoj da mi dolazi na skup oldtajmera! Međutim, danas je cena restauriranog Fiće na evropskom tržištu od 9.000 evra, pa naviše. Vrednost mu na godišnjem nivou raste od 10% do 20%. Velika je potražnja za rezervnim delovima, a to je šansa za pokretanje male privrede. U Srbiji još uvek ima veliki broj Fića, ali sad ih svi čuvaju i voze isključivo kad su izložbe i skupovi oldtajmera. Mnogo ljudi restaurira Fiću i drže ih kao simbol nacionalnog vozila u svojim kolekcijama. To se isto polako dešava sa Zastavom 101, kao i sa Yugom'', objašnjava Ružić.

 

Odredbom Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koja je doneta 2018. godine i objavljena nakon Uredbe o uvozu motornih vozila i izmena i dopuna Uredbe, propisano je da postupak utvrđivanja i razvrstavanja vozila od istorijskog značaja (oldtajmer), oduzimanje statusa vozila od istorijskog značaja, uslove za dobijanje ovlašćenja za vršenje poslova utvrđivanja i razvrstavanja, kao i način vođenja evidencije o vozilima od istorijskog značaja propisuje Vlada Srbije.

 

''Do donošenja bližeg uređenja odgovarajućim propisom za postupak utvrđivanja i razvrstavanja vozila od istorijskog značaja, nije moguće ovo razvrstavanje i zahtev za ispitivanje predmetnih vozila, koja se uvoze kao upotrebljavana, može se podneti prema istim uslovima koji važe za sva ostala vozila, odnosno koja nisu od istorijskog značaja. Pre objavljivanja navedene odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima u decembru 2018. godine, evidentirano je 122 vozila od istorijskog značaja u postupcima ispitivanja vozila koja su se uvozila kao upotrebljavana'', istkanuto je u Agenciji za bezbednost saobraćaja. Kako se navodi, Agencija je podnela predlog nacrta izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Predlog sadrži odredbu za izmenu prethodno navedene odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

 

''Postupak utvrđivanja statusa, oduzimanja statusa i razvrstavanja vozila od istorijskog značaja (oldtajmer), sadržaj i način vođenja evidencije, kao i izgled i sadržaj identifikacione potvrde o vozilima od istorijskog značaja propisuje ministar nadležan za poslove saobraćaja, na predlog Agencije za bezbednost saobraćaja. Za utvrđivanje statusa, oduzimanja statusa i razvrstavanje vozila od istorijskog značaja neophodno je propisati bliže uslove'', navedeno je u Agenciji.

 

Naglasili su da se Agencija bavi ispitivanjem vozila, a kada je reč o uvozu vozila od istorijskog značaja, dali su primer iz prakse. ''Prema propisanim odredbama nije moguće razvrstati, recimo, vozilo marke Volkswagen, komercijalne oznake Golf proizvedeno 1990. godine od vozila od istorijskog značaja ukoliko se pribavi odgovarajuća potvrda prema navedenoj Uredbi. Prema stanju pre objavljivanja navedenih odredbi, mogućnost nepravilnog svrstavanja vozila u vozila od istorijskog značaja bi bila u suprotnosti sa primenom odredbi iste Uredbe po kojoj se ne mogu uvoziti vozila ispod nivoa izduvne emisije Euro 3. U očekivanju predloženih izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja u toku je priprema pravilnika sa bližim uslovima za vozila od istorijskog značaja'', istakli su u Agenciji.

 

Srpski savez za istorijska vozila naveo je i podatak da u engleskoj tržište oldtajmera donosi prihod od preko 10 milijardi evra. ''Srbija ima veliki kapital u smrznutim projektima koji stoje po garažama. Ova oblast je veoma važna jer može da otvori veliki broj radnih mesta, obnavlja male radionice i obnavlja razne zanate - farbare, limarske radionice, tapetarske radionice, električarske radionice. Veći prihod može da se napravi sređivanjem Fiće i prodajom u inostranstvo, nego proizvodnjom jednog vozila Fiata 500L. Svaki Fića izvezen sa statusom istorijskog vozila otvara potražnju za rezervnim delovima, a to pokreće malu industriju i otvaranje novih radnih mesta. Posebno treba skrenuti pažnju na veliku atraktivnost istorijskih vozila i pokretanje turističke ponude, a time i povećanje finansijskih prihoda od turizma. Rešenje za ovu situaciju bila bi izmena zakonskih odredbi koje regulišu ovu oblast po uzoru na druge evropske zemlje, a to podrazumeva primenu svih standardnih normi svetske organizacije FIVA'', zaključuje Ružić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim temu iz naftalina :D
A da ne otvaram novu, generlno ima veze sa ovim...

 

Naime, nije u pitanju prodaja u inostranstvo, vec izvoz ličnog automobila u inostranstvo iz Srbije. Čitao sam dosta po netu, sa više strana skupljao informacije, ali mislim da tu ima još dosta rupa.

Konkretno, interesuje me izvoz svog auta u Švedsku, da bih tamo nastavio da ga koristim.
Na sajtu njihove transportne agencije stoji da se vozilo mora prijaviti carini prilikom preseljenja, nakon toga se popunjava zahtev za proveru porekla, nakon toga osiguranje, tehnicki i registracija. Ne pominje se nigde da li se placa carina, koliko, itd...

 

Googlao sam druge neke slucajeve gde su ljudi licno vozilo uvozili u Nemacku, tu sam naišao na podatak da je jedino bitno da si vlasnik vozila minimum 6 meseci i u novoj saobraćajnoj dobiješ zabranu prodaje vozila na 12 meseci. Carina nema.

Medjutim, ovaj podatak je star nekoliko godina, ne znam da li se nesto menjalo u medjuvremenu.

 

Mene interesuje da li osim saobraćajne treba još neki dokument o vozilu da se pridobije, i da li bih možda mogao dobiti dokumenta koja su ostala u SUP-u kada sam prvi put registrovao auto ovde u Srbiji, s obzirom da je uvezen iz Nemačke, ako se ne varam kod njih je ostala ona strana saobracajna, papiri neki sa carine itd... Ili mi je to nebitno?

 

Generalno sam prezadovoljan autom, ne bih ga prodavao i kupovao novi, pogotovo sada kada su i tamo cene poludele. Potrudio bih se da ga zadrzim i u inostranstvu :)

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno, to što ti pitaš zavisi od zemlje gde uvoziš auto. 

Jedino što ćeš u nekom trenutku morati da auto odjaviš u Srbiji i tada traži da ti izdaju potvrdu o odjavi vozila u svrhu izvoza. To što ga ne prodaješ ih ne zanima, za njih je izvoz. 

 

Pitanje je šta može da se uveze u Švedsku, da li u slučaju preseljenja auto mora da zadovolji neku euro normu kao pri standardnom uvozu polovnjaka. Za oldtajmere, starije od 30 godina, znam da to ne važi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...