Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poskupljuje obavezno auto-osiguranje?

Recommended Posts

Obavezno auto-osiguranje moglo bi da poskupi od 2011. godine. Cene najniže u regionu, a troškovi povećani, kažu u osiguravajućim kompanijama.

Direktor ''Unika osiguranja'' u Srbiji, Zoran Višnjić, ocenio je da bi obavezno auto-osiguranje moglo da poskupi od 2011. godine. On je kazao da je cena osiguranja vozila u Srbiji najniža u regionu i da iznosi, u proseku, 90 eura, dok je u Makedoniji 120 eura, u Crnoj Gori 140, a u Hrvatskoj 180 eura.

Višnjić je naveo da je novi Zakon o saobraćaju doprineo smanjenju broja udesa u Srbiji, ali da su oštećenja na automobilima veoma česta u sudarima, što povećava troškove osiguravajućih kompanija, zbog čega bi trebalo povećati cene auto-osiguranja.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao, sto volim ovu logiku osiguravajucih kuca i banaka

Zaista, izuzetan primer radjenja onih stvari u mozdane hemisfere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, logika im je...jeste da imamo zaradu i po ovim cenama...širimo se, rastemo, otvaramo nove poslovnice, investiramo u objekte, reklamu u najskupljim terminima na TV-u...ali...treba još da zaradimo jer eto...kod drugih je skuplje. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bas su slatki ! Kako se samo nisu setili da kazu da u pola sveta ne postoji registracija kakva je kod nas i da recimo u Francuskoj mozes da preneses osiguranje sa jednih kola na druga , u slucaju da imas dva automobila ili da se negde radi na dve godine , ma lopovi sami sve :wallbash:

Sta meni vredi ovo osiguranje ovde , valja samo onom ako ne daj boze nekog ja udarim , pih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa lepo je to sto se svi pozivaju na novi ZOBS kada treba nesto da poskupi, ali sta bi sa onim Malusima ili kako vec, i Bonusima za one koji non stop porave saobracajke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka poskupi i tri puta rec necu reci, ali da kad se desi neko biiip lepo priznaju popravke po EU normi+ rentacar za dane dok je auto na popravci (naravno u ovlascenom servisu). A ne da klepaju po usima a da idalje prilikom procene imaju norma casove za plasticare. :wallbash: Ako je polomnjeno nesto, onda novo i zdravo djaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa eto.... ovde se stalno ponavlja prica kako moramo placati isto kao na zapadu, a niko ne nudi uslugu po tim standardima.

Na stranu to sto niko ne pominje koliki deo zarade nekog zapadnjaka ispada taj trosak osiguranja, a koliki deo prosecne zarade ispada ovde

Opste je poznato da bi sve banke i osiguravajuce kuce bile zatvorene za nedelju dana kad bi na domicilnim trzistima nastupile sa ugovorima kakve ovde nude

O uslovima, kamatama i zaradama da ne govorimo, jer bi na domacem trzistu propali kad bi ocekivali takve profite

Zato mudro palamoode, iznose evre i skidaju kajmak dok mogu

Edited by Lyon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuplje obavezno osiguranje vozila?

fiat_punto_188_015.jpg

Obavezno osiguranje motornih vozila moglo bi, kako saznaju ''Novosti'', da poskupi. Konačnu odluku doneće Narodna banka Srbije, koja bi morala da odobri zahtev osiguravajućih kuća za više cene. Iako i sada cena ove polise može slobodno da ide gore, retko koja osiguravajuća kuća se na to odlučuje, pošto bi, u velikoj konkurenciji, izgubila klijente. A, kada NBS odobri minimalnu cenu polise na većem nivou, ponuda svih osiguravajućih kuća automatski mora da poskupi. O poskupljenju se, doduše još uvek nezvanično, govori pred šalterima raznih agencija koje se bave ovim poslovima. Potvrdu iz Udruženja osiguravača i Narodne banke Srbije, koja ove zahteve odobrava, još nismo dobili. Izvesno je, međutim, da su se osiguravači dogovorili da zahtevaju povećanje.

Minimalna cena polise poslednji put je menjana 2008. godine i kreće se u rasponu od 5.328 do 15.629 dinara, već u zavisnosti od snage motora određenog vozila koje se osigurava. Cena ovog osiguranja obavezno mora da pokrije štete koje se dogode. U 2010. godini, šteta je u proseku učestvovala 75 odsto u ukupnoj premiji, tako da razloga za više cene nije bilo. Sa druge strane, osiguravačima u prilog ide činjenica da je poslednje poskupljenje bilo pre četiri godine, kada je evro vredeo svega 76 dinara, dok danas vredi 118 dinara. Osiguravači navode da je broj saobraćajnih šteta u porastu, a naknade za štete sve veće, rezervni delovi iz uvoza, pa im cena zavisi od kursa...

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskupljuje osiguranje

sudar%20novosti.jpg

Vozači u Srbiji ne mogu da se otmu utisku da su najredovniji punioci budžeta Srbije, ali i kasa banaka, osiguravajućih kuća, raznoraznih agencija, auto-servisa ovlašćenih i onih divljih, parking servisa... Plaćamo i neuspela dizajnerska rešenja tablica, saobraćajnih znakova, ''krpimo'' (bezuspešno) rupe na putevima, izdvajamo za ekologiju. Pri tome nismo srećni što, statistički, plaćamo jedno od najjeftinijih goriva u regionu. O kvalitetu, naravno, i ne razmišljamo... Najnoviji udar na džepove prosečnih srpskih vozača, čini se, pripremaju osiguravajuće kuće.

ZAHTEV

Kako se u poslednje vreme sve glasnije govori, osiguravači u Srbiji su spremni da zatraže povećanje cena polisa obaveznog auto-osiguranja. Kažu, porastao je i broj saobraćajnih udesa - šteta za 15 odsto (kada je smanjen posle uvođenja novog Zakona o saobraćaju, niko se nije setio da predloži sniženje cena), a pozivaju se i na ''sudsku praksu'' po kojoj su nadoknade za štetu sve veće. Pri tome, izračunali su i da je kurs dinara prema evru opao za 35 odsto otkako su 2008. godine uskladili svoje cene. Ipak, čini se, bez obzira na muke vozača, da će cene auto-osiguranja ipak porasti. To što su naše prosečne zarade male, nije nikakav značajan tas na vagi za ''precizno merenje''. Kada visina štete preti da prevaziđe visinu sume koja je data za osiguranje, jedini izlaz je poskupljenje polise, ili nema isplate štete.

PROCENA

Udruženje osiguravača Srbije je, kako saznajemo, dalo zadatak svojim aktuarima da procene sve relevantne činjenice i da onda, sa precznim podacima, zatraže od nadležnih da ''koriguju cenu''. Konačnu odluku donosi Narodna banka Srbije, koja će, stiče se utisak, sa ovim ''vrućim krompirom'' gledati da se pozabavi što kasnije. Pri tome, Narodna banka Srbije će, kao i do sada, odrediti samo minimalnu cenu obavezne polise auto-osiguranja. To znači da ni sada niko nije branio auto-osiguravačima da podignu cenu svojih usluga, ali podići cenu na sopstvenu ruku, u uslovima pada standarda građana i sve jače konkurencije na tržištu, ne bi bio dobar poslovni potez, pa se osiguravači uzdaju u veću minimalnu cenu.

RAČUNICA

U Evropi je praksa da se u auto-polisu ukalkuliše od 5 do 10 odsto naknade od vrednosti polise zbog eventualnih nadoknada nastalih zbog prevara osiguranja. U Srbiji do sada nije vladala takva praksa, tako da će to biti još jedan od argumenata za poskupljenje.

(NE)ODRŽIVO

Procena je da Narodna banka Srbije neće podići cenu obaveznog osiguranja do isteka prvih 100 dana rada nove vlade. Ruku na srce, minimalna cena polise nije menjana od 2008, što je u Srbiji veoma retka pojava. Sadašnje cene od 5.328 do 15.628 dinara, u zavisnosti od zapremine i snage motora automobila, najniže su u regionu. U osiguravajućim kućama kažu da na duži rok ta tarifa nije održiva, jer neće moći da pokriva troškove sprovođenja osiguranja (obrade i isplate šteta, provizija pri tehničkim pregledima), nabavke originalnih rezervnih delova iz inostranstva, a tu su i štete u inostranstvu, jer sve više naših građana putuje (ukidanje viza). Osiguravači su izvukli jak adut na sto - kada su cene usklađene poslednji put, evro je vredeo 76, a sada vredi 118 dinara. Rekosmo da se osiguravači pozivaju i na cene u regionu. Polisa u Srbiji, prosečno, košta 90 evra. U Makedoniji je 120, u Crnoj Gori 140, a u Hrvatskoj čak 180 evra. To što su nama plate najmanje u regionu, izgleda nema mnogo uticaja na ovu kalkulaciju. U međuvremenu je uvedena i naknada za video-nadzor auto-puteva od 1.2 odsto za svaku polisu auto-osiguranja, što je još jedan razlog za poskupljenje, smatraju u UOS.

CENE U REGIONU

Srbija - Obavezno osiguranje za npr. Punto Classic u Srbiji košta 7.145 dinara.

Bosna i Hercegovina - Obavezno osiguranje za isto vozilo u BiH iznosi 230 KM (jedna KM - 60.47 dinara), što znači da Bosanci plaćaju skoro duplo više od naših vozača.

Crna Gora - Obavezna polisa za Punto u Crnoj Gori je 118.47 evra, što bi bilo oko 14.000 dinara.

Hrvatska - 2.926,41 kuna je cena obaveznog osiguranja za ''puntić'', što, prevedeno u dinare, iznosi čak 43.800 dinara. Ovoliko bi (najskuplje) platili stanovnici Zagreba, jer se u Hrvatskoj i iznos premije razlikuje od grada do grada.

Slovenija - Vlasnik Punta za obavezno osiguranje u Sloveniji plaća 409.32 evra.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koliko će vas koštati registracija automobila posle poskupljenja osiguranja!

 

zastava%20koral%20in%20222210.jpg

 

Vozači automobila plaćaće skuplje obavezno osiguranje za 45 odsto od 1. jula, što je predlog Udruženja osiguravača Srbije (UOS) Umesto 6.139 dinara, od sledećeg meseca, vlasnik Yuga, plaćaće osiguranje veće za 2.762 dinara, odnosno 8.901 dinar. Međutim, ukupan trošak polise osiguranja i taksi i registracije za Yuga biće 10.836. Primera radi, premija osiguranja za Toyotu Jaris  od 1.000 kubika, snage motora 49 kw, sada košta 8.154 dinara. Sa poskupljenjem od 45 procenata, odnosno za 3.669 dinara, vlasnik automobila treba da odreši kesu za 11.823 dinara. Na kraju balade, ukupan trošak sa registracijom je 13.933.

 

Međutim, proteklih dana spekulisalo se da će za pojedine kategorije poskupljenje obaveznog osiguranja ići i do 60 procenata! Navodno, to uvećanje mogu da očekuju vlasnici vozila između 33 i 44 kw, kao i vlasnici kola od 44 do 59 kw kojima sledi čak 62 odsto skuplja polisa. Ukoliko zaista poskupljenje bude toliko, to bi praktično značilo da će vlasnik Yuga plaćati osiguranje 9.761 dinara, dok će ukupan trošak polise osiguranja taksi i registracije njemu biti 11.696 dinara. Takođe, na primer, premija osiguranja za Toyotu Yaris sa poskupljenjem od oko 60 odsto biće veća za 4.892 dinara pa će od 1. jula koštati 13. 046 dinara. Ukupan trošak je 15.156 dinara za polisu osiguranja, taksu i registraciju.

Paradoks je da će u tom slučaju za bolje automobile, iznad 110 kw, povećanje biti manje nego za slabija kola. Ljubimci skupljih četvorotočkaša platiće veću cenu za 40 odsto. Na primer, vlasnici Audija A8 4.2 FSI, snage 257 kw koji su do sada imali ukupan trošak polise, registracije i taksi od 234.580 dinara, od 1. jula će morati da plate 240.579 dinara, odnosno za oko 6.000 dinara više.

 

Ukoliko ovakav predlog prođe, vlasnici skupih automobila zapravo neće ni osetiti poskupljenje.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ukoliko ovakav predlog prođe, vlasnici skupih automobila zapravo neće ni osetiti poskupljenje.

 

Kao i uvek :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi skupi malo više od 2,5 % a sirotinja 45 %. Neko baš brine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje price "trla baba lan" i udaranje naroda po dzepu. Ako poskupljuje osiguranje zasto onda ne placaju stetu nastalu na putu kao ostale zemlje vec to osiguranje sluzi samo da nadoknadi stetu trecem licu. Procenitelji stete su tek posebna prica, imaju neke svoje cene za delove a po tim cenama ne moze se kupiti ni polovina ostecenog dela. Kada sam imao registrovane automobile u Sloveniji pri svakoj kupovini polise osiguranja u Triglav-u sam dobijao broj telefona na koji mogu da zatrazim pomoc ma sta mi se desilo na putu u zemlji i inostranstvu. Mnogo puta sam u Nemackoj video zaustavljen automobil na putu a vlasnik obukao svetloodbojni prsluk, stao pored puta i pozvao osiguranje. Nece ni prstom da mrdne jer placa osiguranje, a mi? Placamo a ni ne dobijamo odstetu. Strasno je dokle smo dosli. Na nasu veliku zalost nije ovo dno, ima jos da se pada i pada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nervira me ta priča stalno o bogatima... stalno taj fazon "samo da drugom crkne krava". I onda naprave varijantu sa Jugom i Jarisom gde su poskupljenje 45% pa onda kao "nešto se spekuliše" da će biti 60% i sve vreme pričaju samo o AO polisi. E a onda krenu da računaju za A8 i odjednom se sete i ostalih troškova pa odjednom ispada da je poskupljenje za A8 "samo" 2,5%, a zapravo poskupljenje za te automobile (gledano u dinarima) najveće. 

 

I naravno neizostavni komentar - bogataši neće ni osetiti poskupljenje... a to što VEĆ plaćaju 2000€ za registraciju potpuno debilno to se zaboravlja... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako im je puno 2000 e, ostaje opcija Jaris, da ne budemo zli sa Jugom.

Koliko imaš toliko se kur..iš.

Ali nije ni fer onog jadnika da odvališ da 45 %. Pa tom kad dođe registracija hoće da se ubije. 

Znam dalje priču što vozi kad nema itd itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa o tome i pričam. Svi se nekako mahinalno uhvate odmah za A8 i 4,2 motor... a takvih pitanje uopšte koliko ima, a i to koliko ima pitanje koliko njih plaća pravu cenu registracije. Nisu ni bogati blesavi ako već imaju para... Sad otkako su počeli da se pojavljuju 2,0 turbo benzinci sa 250-300KS više niko ni ne kupuje ove veće... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povećava se nematerijalna šteta sa 80 hiljada na milion evra... pa onda ni 45% nije mnogo ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...