Jump to content
FAS Goran
kole

Spuštanje - iskustva i saveti

Recommended Posts

ProKit snizava toliko, jedino sto treba da uzmes bas za tvoj motor po kataloskom broju.

U samom kompletu su zadnje verovatno iste za sve verzije motora, dok se prednje razlikuje, sve imas na njihovom sajtu u online katalogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam od drugara u ostavi on je nekad vozio alfu 159 1.9 jtd to je ista tezina isti motori mala razlika e sad da li te opruge pasu na moj bravo dobio bi za dz te opruge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi koja marka, model, pogledaj katalog, uporedi sifre i znaces odmah. Pogledaj moze li uopste amort sa 159 na Bravo, fabricki. Inace nicemu ne sluzi ni dzabe da je, bar ne tebi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam opruge bile na fiat bravo 1 1.8 e sad da li pasu na moj bravo 2 2.0 identicne su e sad da li pasu da li neko zna

 
cxcv14000.jpg  cxcv14001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemogu nikako da nadjem normalne opruge koje spustaju 3 3,5 cm napred i pozadi i da lepo legnu na fabricke amorte, naso sam na nekim sajtovima al su skupe pakao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima da poludim i da odem kod gorana u bataju da mi odradi spustanje iako sam najveci protivnik gedora stajling

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ovaj iz bataje je profi za to na jednim kolima sam radio vec, i on je uradio milion automobila, al uvek sam imao predrasude za to sabijanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehehe ovo kad procitam radio je brdo kola me uvek nasmeje  :laughing: Imao sam dva iskustva sa majstorima koji je isto tako brdo auta radili. Prvi majstor je imao ovaj rezultat, dva amortizera razlicitih sila, naopako definisane sile (tamo gde treba vise sile je imao relativno malo, a tamo gde treba malo sile je imao tonu) pa je auto bio jako ubedljiv u voznji, neudoban a jedva stabilniji i pored toga sto je bio skracen, opruga je bila toliko skracena i sabijana da je skoro stalno lezao na odbojnoj gumi (koja je isto bila skracena) a o tome da trap i pogon nije ni predvidjen da se toliko nisko spusti auto necu ni da pominjem :D Ali jedan drugi majstor je bio jos veci majstor, on je levu oprugu skracivao pola kruga vise od desne jer je sa desne strane motor i tezi je pa onda kao vise legne pa treba duza opruga :laughing: I onda kad je toliko sekao da je auto legao na odbojnu gumu, onda je pokusao da sece jos malo jer nije dovoljno spusten pa kad nije hteo da ide nize onda je rekao da nije nesto u redu sa autom  :laughing: Inace nije moje licno iskustvo, iskustvo dva poznanika sa dva majstora koji su dosli kod mene da me pitaju kako da rese problem automobila nemoguceg za voznju posto rastura kamenje u bubregu  :laughing: 

 

Inace je jedan relativno poznat u Srbiji a drugi je pre posecivao ovaj forum  :laughing: Mali off, ali prosto sam morao kad cujem to brdo auta je radio, nesto sto sam doziveo u Srbiji da jednostavno ne funkcionise, ako radi brdo, nista ne znaci ako ih radi pogresno :D 

 

PS: Da ne bude zabune, nije prica povezana za Bataju i Dragnceta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u bataji radio prosli auto i savrseno je uradio i taj auto je preso bog zna koliko posle i sad ga vozi moj kum i full je i dan danas, nikog nisam cuo da je imao reklamaciju ko god da je otiso u bataju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem ja tebe yugisa :) nema nista lepse kada otpakujes kutiju na kojoj pise kw/h&r/eibach...ali evo najiskrenije, i ne zato sto poznajem coveka - za draganceta sam cuo samo pohvale za rad. A takvih "majstora" kao sto ti spominjes ima u svakoj oblasti. Sta reci kada odes u servis.. das 25.000 za variator...oni ti ga zavrnu i kazu vozi. Uopste ne shvataju kako funkcionise i da tu postoji jedan solenoid koji upravlja rezimom rada variatora.. i ako on ne radi kako treba eto tebe u servisu za 2 meseca opet, a 1.8 16v u oglasima i to "full fullova"

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ali treba uzeti u obzir i ko hvali rad :D Vecina ljudi kvalitet prepravljenih amortizera i opruga meri sa time, kako dobro izgleda (koliko je puno spusten), sto vise skakuce to je "stabilniji", pitanje je jedino eto da li neko ima toliki prag za (ne)udobnost i koliko dugo traje dok ne iscuri. I ne veruju mi ljudi kad kazem da sto manje auto izgubi na udobnosti nakon spustanja to je bolje uradjen :laughing: Kao i da prosto zakucavanje auta ne mora da podrazumeva vecu stabilnost jer dobitak na nizem tezistu nije toliko veliki koliko je najcesce gubitak na geometriji trapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali mi ne pricamo o spustanju od 5 i vise cm nego 2, 3 cm max a sa ta 2, 3cm sigurno amortizer nece procureti i sigurno se nece pomeriti geometrija i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehehe i ja sam se tako zavaravao da eto bas to moje nije strasno tako jer oni drugi rade jos vise i gore :D 2-3cm se mozda ne izgleda puno, ali ako uzmemo u obzir da tvoj auto mozda ima 80-100m hoda onda govorimo o 20-30% pa kad tako gledas, onda vec jeste puno ;) Automobil je precizna mehanika, nije gradjevinarstvo pa da 2-3 cm ne znaci puno.

 

Ali da ne budem pogresno shvacen, nemam ja nista protiv toga i ne kazem da ne moze da se napravi kako treba, 2-3cm je moguce izvesti na vecini vozila sa fabrickim oprugama, samo je pitanje koliko stavki treba doraditi, da li moze samo opruga da se sabije, da li treba mozda skratiti odvbojnu gumu, da li mora tvrdja i kraca odbojna guma, da li mora i amortizer da se cacka ili ne, samo voleo bih da razdvojim mitove od realnosti ;)

 

 

Sto se tice geometrije trapa, iznenadio bi se koliko je malo potrebno. Par mm razlike moze biti upecatljivo koliko i razlika izmedju upravljivog i neupravljivog auta... Recimo moj auto je spusten 95mm, samo zato sto sam pomerio kacenje spone za 12mm i produzio rame za 20mm, dobio sam geometriju trapa bolju nego auto spusten 30mm. Tj za to sam siguran, moracu proveriti jedan fabricki auto, mozda je cak bolja i od njegove, ali se nesecam mera pa nisam siguran koliki mu je dinamicki nagib.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-3cm moze da se spusti i obicnim oprugama a sto se tice geometrije posle spustanja kod trapadzije pa odradi reglazu a za nesto ozbiljnije kod nuneta u kg i zavrsite poso covek pravi sta pozelite....za 2-3 cm sabijanje opruge ne secenje moje iskustvo....a ako hocete da ima istu udobnost a da bude spusten malo vise od 3cm skratite telo amortizera i oprugu......ali ako je nesto ozbiljnije nune kg i zavrsite poso :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako spustim samo prednjicu za 2-3cm zamenom opruga (ne sabijanjem ili secenjem) sta dobijam a sta sve gubim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...