Jump to content
FAS Goran
kole

Spuštanje - iskustva i saveti

Recommended Posts

Drugar je radio sad na BMW e30 amorte , skoro da ni nemaju hod, Mislim ima al fazon ponasa se kao gevinde tako nesto  radio je isto sto i ja planiram kod istog lika gde ja planiram , i svidja mi se kako je odradio, cuo sam da secenje (skracivanje opruga ) odma batalim jer je nesigurno , jbg nemam para dovoljno za gevinde ili neke sportske fabrike da uzimam . staljam gume 205/40/17 i planiram da odradim izmedju gume i ruba da mi razmak bude max 2 prsta, e sad bicu verovatno dosta nizak tad i nebih bas da imam veliki rad amortizera inace ode mast u propast :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo potvrdjujes da ne valja :laughing: Opruga je ta koja treba da daje stabilnost tj da utice na hod oslanjanja, amortizer ima funkciju samo da uspori oscilacije i to naglasavam oscilacije kao mnozinu, ne oscilaciju kao jednina. Kad amortizer krene da utice i na tu jednu oscilaciju samo se gubi na performansama i udobnosti, ali naravno svima je biiip jer se auto ne naginje i razbija kamenje u bubregu... Secenje ili sabijanje ima svojih prednosti i mana u odnosu jedno na drugo ali i jedno i drugo ima manu tu da u vecini slucajeva ne funkcionise sve to kako treba u odnosu na oslanjanje. Ali ako si ti zadovoljan sa time sto je drug uradio, onda nema razloga da te ubedjujem dalje u suprotno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bi mi ti preporucio da uradim da bih spustio auto, zanimaju me svacija iskustva, budzet mi je jako mali nekih stotinak evrica . iskreno taj osecaj razbijanja kamenja u bubregu mi je cool, :D sreca imam ok sedista pa ce malo da ublaze truckanje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jako mali budzet da bi se uradilo bilo sta zanimljivije sem najobicnijih sportskih opruga... Barem duplo od toga pa da moze nesto smisleno napraviti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E a vidi drugara na e30 je izaslo 100e takozvanoo tvrdo punjenje ili kako ga ko krsti , presovanje ili ti sabijanje opruga. raspitivacu se ja jos malo pa cu videti sta i kako, hvala u svakom slucaju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kumovom puntu mk2 sporting  zamenili fabricke opruge za H&R 30cm/30cm . Usledio je pozitivan sok, punto koji je bio tvrd, osetila se svaka rupa na putu , zvonilo dosta plastike u kabini, postao meksi i to osetno toliko da nismo mogli doci sebi. Apsolutno neverovatno, da mi je neko pricao ne bih mu verovao. Auto je postao skoro kao nov, prestao da lupa, prilikom prelaska preko rupa uopste nema onog iiritantnog lupanja, auto ne poskakuje kao sa fabrickim oprugama. Odusevljen sam. Izgleda mocnije jer je nizi a o udobnosti da ne govorim. Opruge kad smo uporedili su otprilike  iste velicine samo sto su fabricke sa istim razmakom izmedju krugova dok su H&R na gornjoj strani sa  vecim razmakom a na donjoj strani sabijenije i to je izgleda razlog mekoce. Kontam da su fabricke opruge i za punta sport i za brava sport isto smece .Posto se i moj bravo ponasa slicno trvrdo  razmisljam da nadjem iste takve ali ne mogu pronaci 30/30 nego samo 25/45 sto mislim da je previse za nazad. Ako neko zna gde mogu potraziti polovne ili nove molio bih za savet.

 

Untitled.jpg

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su tako zvane izrazito progresivne opruge... Opruga je sama po sebi mozda nesto meksa od fabrickih ili je taj kraj gde su krugovi blizi jedni drugima nesto meksi i kad vozis po manjim neravninama i kad ne ides brzo kroz krivine kad se auto ne naginje onda je udoban, kad oprugu malo sabijes onda ti meksi krugovi nalegnu jedni na druge, pa automatski dobijes manje krugova na kojima dise i onda auto postane kruci i stabilniji... Mada ima i tih progresivnih opruga koje nisu bas tako projektovane, neke se sabiju odmah od tezine auta pa onda se ne dobije tako poboljsanje udobnosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si to sto pricas . Dok su bile izvadjene iz auta probali smo uporediti mekocu i fabricke su kao kamen a ove se mogu sabiti malo golim rukama.  Skoro su iste visine , jedino sto H&R imaju jedan krug vise i malo su sabijenije u donjem delu.

Sve u svemu bacio sam se u potragu za takvim oprugama  :)

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da vise hvale Eibach, pa eto...mozda ti je to bolji izbor po slicnim novcima. Imaju Pro kit i Sportline, Pro kit su vise, a Sportline nize. Crne i crvene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eibach je neki sinonim u prici oko opruga, ali recimo moje licno iskustvo sa Sportline oprugama na Alfi 147 je totalno negativno... Te opruge kao mogu na fabricke amortizere ali to nije ni blizu istine, to je dizajnirano da funkcionise samo kao set B12 od Bilsteina gde idu B8 sportski kraci amortizeri u kombinaciji sa tim oprugama. Ali ja nigde na Eibach sajtu ne nadjem da pise izricito da nije preporucljivo sa fabrickim amortizerima i nesto slicno... Ok, mozda postoje neka vozila gde te opruge funkcionisu ok, zavisi od konstrukcije oslanjanja, ali u primeru te Alfe, nije nikakvo resenje... A ako se dobro secam po katalogu, spusta oko 45mm... Opruge jednostavno nisu bile dovoljno tvrde da kompenzuju dovoljno kratak hod amortizera i na malo vecoj neravnini, odmah se sabije do odbojne gume i pored toga sto je imao Top Line amortizere koji iz mog iskustva su tvrdje trimovani... Alfa je po udobnosti bila gora od mog Yuga neuporedivo a po performansama moj Yugo bi otresao tu Alfu kao od sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je sve od auta do auta. Recimo za Grande Punto na engleskom forumu iskljucivo svi preporucuju Eibach Sportline. E sad, za nase puteve sam pretpostavio da su Pro Kit bolji izbor jer ne spustaju bas toliko auto.

 

Sto se tice oglasa za TA Tech opruge, mislim da ti je bolji izbor da kontaktiras kolegu Dellas i pitas za Autotechnics opruge. A za te pare koje za koje si gledao TA Tech mozes da kupis Eibach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jos jedno delo mojih ruku, resenje za spustanje Pande mk1 za oko 40mm:
Fabricka, sportska (valjda FK) i moja:
CAM02142.jpg

Bilstein amortizeri, skraceni 50mm:
CAM02139.jpg


I pored toga sto je moja opruga tvrda kao prakticno ta sportska plus fabricka i pored toga sto su Bilstein amortizeri tvrdji od tih ITN auto je stabilniji a postao je udobniji. Sto je samo primer koliko je bitan adekvatan hod amortizera tj oslanjanja na kompresiju pri spustanju, kao i primer prednosti gasnih amortizera viskog pritiska u odnosu na uljne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam na ebay-u po povoljnoj ceni od 130e eibach pro kit koje spustaju max 30mm sto i trazim ali sam u poslednjem trenutku saznao da su linearne , tacnije da nema razlike izmedju krugova u opruzi. Meni trebaju progresiv zbog gore pomenutih razloga udobnosti. I tako odlucim da odustanem od kupovine. Ljudi na stranim forumima takodje pricaju da su pro kit udobnije od  fabrickih sport stock opruga na novom bravu . E sad postavlja se pitanje da li mogu ocekivati blago poboljsanje udobnosti i sa linearnim pro kit-om u odnosu na moje stock sport opruge ili da samo lovim progresiv pro kit?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naisao sam negde na podatak da su do 2010. bile linear a kasnije progresiv. Pitao sam lika sto ih prodaje na ebayu , kaze da su linear . Jako su zbunjujuci oglasi , pola njih imaju iste slike na kojima su linearne a u opisu ima stavka da su progresiv...

 

http://www.ebay.de/itm/301366260090?euid=025c2aa52f07495c8ef406eacc9eb212&cp=1

 

http://www.ebay.com/itm/MOLLE-ASSETTO-SPORTIVO-RIBASSATO-EIBACH-PRO-KIT-FIAT-BRAVO-2-0-MULTIJET-06-/261649044373?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item3ceb7f9395

 

Mislim da imaju neku drugu oznaku ali sam zaboravio sacuvati link

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam bacio pogled na zvanicni katalog, i napravio sam i sam gresku.

Za Grande punta su oba seta prednje opruge linearne, zadnje progresivne.

Za Bravo su oba seta napred linearne a zadnje su kod Pro Kit-a linearne, a Sportline-a, progresivne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte samo da zaboravite cinjenicu da ako je progresivna, ne mora ni automatski da znaci da je udobnija. Ta crvena koju sam ja stavio sliku u prethodnoj poruci iako je progresivnog dizajna, nije udobnija od fabricke (ako izuzmemo to da nije dobro dizajnirana pa da auto naleze cesto na odbojnu gumu sto nije bas udobno), jer pod opterecenjem auta se ti krugovi koji su blizi jedni drugima sabiju skroz, tako da nalegne zica na zicu i onda deluje punom tvrdocom. Da bi progresivna opruga bila udobnija, potrebno je ipak da izmedju tih krugova koji su blizi jedni drugima da ostane koji mm razlike izmedju zice koji bi omogucili udobniju voznju. Recimo, ako imate oprugu od 8 krugova, ako su 4 kruga takva da zica naleze na zicu, onda automatski dobijate duplo tvrdju oprugu u odnosu na onu gde su svih 8 krugova slobodni (naravno ako su sve druge karateristike opruge jednake) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unworthy:  za link

Mislim da ako se uzmu kvalitetne progresiv i za tacno odredjen model auta mora da budu udobnije od linearnih. Ako su pravljene za tacan model auta ne sme da dodje do spajanja krugova u delu gde su mali razmaci. Jedino ako uzmem opruge od 1.4 t-jeta i stavim na mog dizela bi doslo verovatno do tog sabijanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa teoretski da, ali u praksi postoji mnogo zateva koji proizvodjaci moraju da ispostuju da bi sve to funkcionisalo kako treba. Prva i glavna stavka je problem napraviti oprugu koja spusta auto ali da je dovoljno tvrda da kompenzuje manji hod amortizera ali sa druge strane da je dovoljno dugacka da ne klapara kad je ugradjena na amortizeru (da ne ispada iz lezista) a sa druge strane si ogranicen i time da ako bude pretvrda, mozda je amortizer nece moci amortizovati kako treba ;) Ljudi misle da je 30mm malo, ali vecinom ne racunaju da to znaci nekad i smanjenje hoda amortizera za 1/2, sto kad gledas sa te strane je mnogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...