dusan_veli 0 Posted December 22, 2014 Ma znam ja sve to, ali kazem kako god da se okrene opet spustanje na std amortizer sa bilo kojom oprugom nije ok jer ce da propisa u svakom slucaju, a s sa minimalnim kracenjem sipke ne verujem da se kaci u rub osim ako se ne pretera pa da neko hoce udoban spzsten auto :-D Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 22, 2014 Ja ti kazem da nije tako, amortizer propisa samo iz tri razloga, kada se sipka nabije do kraja sto se desi kad se strada odbojna guma, kada strada odbojna guma odnosno prahobran (obicno kod McPherson oslanjanja) pa kamencici, blato i slicno osteti klip i semering i kad se koristi los kvalitet amortizera pa se vozi agresivno (istina ovo ne mora biti uvek razlog za spustanje) i ulje izgubi viskozitet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted December 22, 2014 Jedini pravi način za spuštanje auta, a da se ostane na fabričkim amortizerima, jeste da se stavi zamenski kit opruga sertifikovanog proizvođača baš za tu svrhu. Sabijanja, sečenja opruga, ili stavljanje opruga od nekog drugog automobila su obično budženje, koje u današnje vreme samo u teoriji neki suvi genije može da odradi. Kada bi postojao neki doktor za opruge mogao bi da napravi i prepravi šta hoćeš, ali ja nisam čuo da takav neko postoji, verovatno iz razloga što zamenske opruge nisu toliko skupe da bi se uopšte isplatilo zajebavati se sa toliko ozbiljnim delom automobila. Suština spuštanja je da funkcionalno unaprediš auto, a ne da ga unazadiš, što veliki broj neinformisanih vozača na kraju uradi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 23, 2014 Opruge se ne seku, ne sabijaju. Amortizeri se ne krate.Intervencije (tehnička unapređenja) na autu koštaju. Ako imamo pare za taj sport, onda se to radi i auto se bolje ponaša posle tih intervencija.Ako se pare nemaju, onda se ne radi...a, ne krene se u avanture tipa sabijanje pruge, sečenja opruga ili sečenja amortizera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 23, 2014 Budimo malo realni, takvom filozofijom bi ulice bile prazne jer veci broj ljudi realno ne moze sebi da pruzi luksuz posedovanja licnog vozila, nego bi isli gradskim prevozom. Svako krpi i sastavlja kraj sa krajem i gleda kako da prodje jeftinije i da ima vise pa tako i oni koji bi prepravljali auto... Niti ako kupite nesto sa poznatim imenom znaci da ste uradili super stvar, pisao sam svoja iskustva sa FK i Eibach oprugama (naravno ne kazem da su sve takve niti da su ti proizvodjaci u svim slucajevima losi ali ima izuzetaka)... U zavisnosti od zelje, sabijanje, secenje opruga i amortizera kao i kombinacija sa delovima drugih vozila moze da se dobiju relativno lepi rezultati, naravno treba znati kako uraditi takve stvari, druga je stvar sto vecina ljudi nije strucna za tako nesto i sto svoje odgovore nece moci naci na prosecnom forumu iz Srbije... I ta iskustva sa navedenim oprugama su se mogla resiti malom prepravkom fabrickih amortizera i ugradnjom kracih i tvrdjih odbojnih guma sa nekih drugih vozila i ne bi ih resila sa nikakvih sportskim amortizerima jer je mala sansa da ih nadju a cak i da ih nadju, vecina sportskih amortizera ima samo drugacije performanse ali ne i dimenzije, npr primer Bilstein amortizeri, postoji B6 koji je istih dimenzija kao B4, samo je drugacija tehnlogija izrade i sportski je orjentisan, postoji B8 koji vecinom imaju samo kraci klip u odnosu na B6, ne i telo amortizera sto opet ne resava vecinom problem sa oprugama za spustanje koje ne mogu na fabricke amortizere... Ne kazem da ne bi bile nesto bolje performanse sa sportskim amortizerima, ali da bi bilo savrseno, ne bi. Naravno opet zavisi od slucaja do slucaja. Moj auto ima oslanjanje koje je sklopljeno od delova raznih automobila, krpljeno, sklapano, skracivano i daje takve performanse da sam spreman da se kladim da bih da bih pobedio 95% automobila sa ovog foruma na nekom poligonu precizne voznje gde nije toliko izrazena prednost snage motora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted December 23, 2014 Budi i ti realan, znas vrlo dobro na sta misle Ne razumem kada se da npr. 500e za felne, a nema se za gume, kada se auto polira i licka i picka, a ne radi se servis itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusan_veli 0 Posted December 23, 2014 (edited) A tesko je vreme nekom je jeftinije da da 2000 za sabijanje nego 80e za drugi set oprua Edited December 23, 2014 by dusan_veli Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 27, 2014 Onda ne radiš to, nego se držiš samo toga da ti auto bude ispravan, a tehnička unapređenja ostaviš za vreme kada budeš imao više novca. U protivnom, postoji najveći mogući rizik da ono što bi trebala da budu tehnička unapređemja, odnosno da se posle tih intervencija auto bolje ponaša, ustvari bude suprotno, tj. da auto bude u gorem stanju, rizičniji, da krenu da pucaju te npr. opruge i sl.Budimo malo realni, takvom filozofijom bi ulice bile prazne jer veci broj ljudi realno ne moze sebi da pruzi luksuz posedovanja licnog vozila, nego bi isli gradskim prevozom. Svako krpi i sastavlja kraj sa krajem i gleda kako da prodje jeftinije... Sve ok, samo što ovde (koliko sam razumeo) nije bilo reči o intervencijama koje spadaju u redovno održavanje, pa se onda krpi kako ko zna i ume...nego je bilo reči o onome preko tog redovnog održavanja, preko toga da auto bude ispravan, pouzdan, bezbedan...već se otišlo na teren priče hoću da leži bolje, da bude upravljiviji, da bude brži, da koči bolje ili šta već. Super, može sve...ali taj sport svuda na svetu uvek košta...i, ne može da ne košta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 27, 2014 Ajd da odem malo u off, pa moze vrlo lako da se prenese u tom pravcu jer kako mnogi (ne)odrzavaju svoja vozila, moze biti vrlo nebezbedno... A da se vratim malo na temu, imam relativno dosta iskustva sa razlicitim proizvodjacima amortizera, mnoge koji ljudi kupuju nisu nikakvog kvaliteta i kopije i realno nisu bas ni bezbedni... Ljudi misle da je pitanje kvaliteta samo koliko ce da traje, a istina je daleko od toga. Naravno ne vidimo u temama da ljudi pricaju nemoj to raditi i nemoj voziti pare dok ne skupis pare za to i slicno Brdo tema je u fazonu primetio sam da mi cure amortizeri, jel bas moram da menjam i koliko je to kriticno a verovatno su vec prosle 1000km od kad su propali... Imao sam priliku jedan dan da posmatram 15ak minuta vozila kako prolaze preko jedne dobro postavljene neravnine, ako se ja dobro secam, nabrojao sam nekih 30ak vozila, od toga oko 40% ih je imalo ispravne amortizere, nekih 30% su imali amortizere koji su spremni za zamenu i ostalih 30% je toliko kriticno da prakticno ni ne rade... Ako se neko malo razume u to, znace sta treba da posmatra. Mogu auti da se spuste sabijanjem ili secenjem opruga, samo sto u 99% slucajeva treba ugraditi krace i tvrdje odbojne gume i mozda malo okratiti klip amortizera, mozda to izgleda i zvuci ne bezbedno, ali moze da se uradi bez ikakvih negativnih posledica. Druga stvar je sto se sa time cesto jako malo moze spustiti auto i sto nema realno nekog povecanja performansi sem mozda malo nizeg tezista... Naravno ako se sastavi nestrucno spusten auto sa dotrajalim amortizerima, onda ce stvar biti daleko od kriticne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 27, 2014 Ajd da odem malo u off, pa moze vrlo lako da se prenese u tom pravcu jer kako mnogi (ne)odrzavaju svoja vozila, moze biti vrlo nebezbedno... Slažem se...baš zato ljudi jedni drugima uglavnom i ne pričaju bilo šta oko snalaženja po tom pitanju, po pitanju redovnog održavanja.Međutim, na teren unapređivanja auta odeš kada ti je sve na autu ispravno, sve održavaš kako treba, imaš dovoljno novca za to...ali eto...hoćeš još bolje i imaš dovoljno novca i za to.Problem nastane kada se nema ni za osnovno održavanje, a zanosi se sa nekim spuštanjima, ubrzanjima, ili čime već. Plus, onaj koji zna da ima par stvari da odradi na autu, ali nema novce za njih u tom trenutku, verovatnije je da neće ulaziti u krivinu sa 100 kad već zna da su mu amorti za zamenu.A, onaj koji je kratio, kupio ko zna šta...i montirao na auto, većina njih je ubeđena da im je tada auto postao kao ''pegla'', krenu brže nego inače u krivinu, kad ono...umesto da se auto ponaša bolje, stabilnije, bude suprotno.Ima tu i do samih ljudi, karaktera. Možda ja samo rezonujem pogrešno, možda je previše oprezno. Možda je pogrešno ''ili radi kako treba, ili nemoj raditi uopšte''. Ne tvrdim da je moj stav po ovom pitanju ispravan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 27, 2014 (edited) Pa pazi, ja ne kazem da je pogresno, tj i slazem se sa time, ne treba raditi ako ne mozes uraditi kako treba, ali ono sto se ne slazem je da eto nekad ne moze da se napravi neka precica. Neke stvari mogu da ispravno funkcionisu cak i kad nisu bas "pravilno" odradjene Ne bih savetovao ni ja da neko sece i sabija opruge bez ikakvog znanja o tome ali ne bih to bas samo otpisao kao lose resenje koje ne treba cini nikada jer sve zavisi od slucaja. Isto tako ako neko prihvati da vozilo nece biti nista bitnije stabilnije kad se spusta na taj nacin moze da prihvati da ne ulece u krivinu brze nego pre Jednom clanu sam ja radio Pandu kockicu, kupio je FK sportske opruge koje spustaju 40mm, prednje jednake tvrdoce ko i fabricke, zadnje tvrdje nekih 5% ako se dobro secam... Nista bolje ne bi prosao ni da je samo sabio fabricke opruge... Na kraju se to zavrsilo tako sto su napred ugradjene skracene odbojne gume od Yuga, skracen je 20mm klip amortizera (posto kad se sabije skroz amortizer, klip viri nekih 25mm izvan tela sto ne dozvoljava koriscenje kratke odbojne gume jer bi u tom slucaju amortizer mogao da se sabije do kraja kad naleti na neku rupcagu i slicno) i na kraju smo mogli cak i odseci pola kruga od tih sportskih opruga i auto je dobio redovan hod amortizera i nije kacila na guma (istina nije fabricka) o rub ni nista slicno... Nazad jos na zalost nismo nista resili, vozi sa tim sportskim ali cesto udara u odbojnu gumu, trazimo neke tvrdje opruge za oko 30% odgovarajuceg precnika pa cemo da ih po potrebi skratimo i zavrnemo grejanjem da lepo nalegne i bice bolje nego sto su ikad mogle biti te sportske opruge... Te sportske opruge su bile 80e, zadnje su prakticno neiskoristive, napred smo mogli jeftinije odseci fabricke opruge i grejanjem zavrnuti poslednji krug da lepse nalegne... Covek bi sad imao 80e vise u dzepu Auto nece biti nesto preterano stabilniji, ali ce barem normalno da funkcionise... Ne kazem da ce svacije iskustvo biti ovakvo, mozda neko uzme FK opruge za drugi model auta i bude sve ok, ali ne treba slepo verovati imenu Edited December 27, 2014 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted December 28, 2014 @nesha +1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 30, 2014 Evo nesto krpi/seci metoda od strane mene Gewinde za Yuga za spustanje od 50 do 100mm bez remecenja hoda amortizera, prenapregnutosti opruge uz postovanje fabrickih tolerancija oslanjanja i pogona 3.35 puta tvrdje opruge od fabrickih, 3.43 puta tvrdji amortizeri na sabijanje i 1.77% na izvlacenje u odnosu fabricke amortizere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted December 30, 2014 Jbt kako je ovo za voznju, jugo je vec tvrd i skakutav sa ispravnim fabrickim ogibljenjem, a ovo, kontam kao karting, kad predjes preko dinara znas jel pismo ili glava, kul za stazu, ali ne za ulice.Hardcore Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 30, 2014 Pogresio sam gore, nije 1.77% nego 1.77 puta tvrdje Generacijski jaz u tehnologiji amortizera je cudo Amortizeri Pristina koji su fabricki dolazili sa Yugicima su najobicniji uljni, vrlo skromno ventilisani, ovo su Bilstein gasni amortizeri visokog pritiska, oni su prakticno skoro isti po udobnosti, a razlika u stabilnosti nebo i zemlja kad se uporede ta dva amortizera... Opruge jesu dosta uticale na udobnost, ali nije nista preterano strasno, verovatno na nivou tih specijalnih edicija kod hotheceva... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gavrilo011 30 Posted February 19, 2015 (edited) Da li neko zna kakve su ovo opruge i da li ista valjaju? http://www.kupujemprodajem.com/Sportske-opruge-Fiat-Punto2-NOVO--19616131-oglas.htm?filter_id=20507226 Edited February 19, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted February 19, 2015 Kolega Dellas kaze odlicne, a ja verujem kolegi Dellasu Nisam ih sretao u praksi, ali bez zezanja trebale bi da su dobre...kolega Dellas je imao i ovde oglas i cak mislim da su i jeftinije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gavrilo011 30 Posted February 19, 2015 Video sam temu al nije duze vreme pisano, mozda covek nema vise https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/63546-autotechnics-opruge-originalni-kn-filteri-cold-air-intake-setove/ Ja se razmisljam za ovo pa trazim da vidim iskustvo drugih ljudi ako je neko koristio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted February 19, 2015 Manje - vise da li je neko to koristio, bitnije da je to kvalitet ili ne, a ovo bi trebalo da jeste...Kontaktiraj ti Dellasa, tu je on, nema veze sto nije u temi pisano neko vreme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gavrilo011 30 Posted February 19, 2015 Hvala milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 21, 2015 Evo od mene jos jedna krpi seci metoda za VW G1 Spusten za 40mm i napred i nazad, po ceni polovnih sportskih opruga, udobnost vrlo malo pogorsana, a stabilnost bolja nego sto je ikad dosao iz fabrike Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted March 21, 2015 Kidane i grijane pa sabijane? Koliko je to sigurno za malo jacu voznju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 21, 2015 To nije ni Golfova opruga Opruga je od drugog auta, samo je smotan vrh da bi pasala na Golfovu solju i nece puknuti jer je samo taj poslednji krug smotan gde naleze na samu solju, funkcionalni krugovi opruge nisu dirani Opruga je oko 3 puta tvrdja od fabricke Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manjane93 0 Posted March 22, 2015 E ovako nisam citao temu od pocetka al od prilike ovo pri kraju mii je dovoljno, Planiram da spustam auto fiat croma 1993 god, e sad u planu mi je tvrdo punjenje fabrickih amortizera , presovanje opruga i ne znam kako se to zove da opruge budu tvrdje, e sad zanimaju me vasa iskustva da li to moze da se odradi da li treba da kratim amortizer kod strugara nekog il nesto, ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 23, 2015 Mozda bi trebao da je procitas jer se amortizeri ne pune tvrdo, oni se ventilisu za odgovarajuce sile i viskozitet ulja (takodje koriscenje polovnih amortizera za to daje upitne rezultate), a presovanje opruga se zove u zargonu sabijanje i nece biti tvrdje sem ako ne sabijes dva kruga opruge jedan do drugog, a ni to bas ne povecava nesto drasticno tvrdocu a kod spustanja je najveca fora povecati dovoljno tvrdocu opruga da se kompenzuje kraci hod oslanjanja Quote Share this post Link to post Share on other sites