Jump to content
FAS Goran
alien50r

Fiat Punto 1.2 8v/16v - problem pri davanju gasa/trokiranje/seckanje

Recommended Posts

Danas kada nisam zapalio servis od muke.Naime posle stojanova odnesem ja u jedan servis BOSH jer mi je i kompjuter na puntu boshov pa reko oni ce to pre da saznaju zasto nema gasa.Ja ga danas odneo u devet i majstor zove vec u 13.30 ja reko jel moguce da je vec gotov kad kazem vec jer sutra ce biti tri nedelje kako stoji i niko do trojice majstora ne zna sto posto sta moze biti.

Stojanov je na keca uzeo 8500 i rekao da mora da se menja ECC dok kod ostalih je uglavnom izbacivala klapna motora leptir taj sta vec. Ali ovaj u boshu fenomem kaze da mi jedan od balasta zeza neki mali dzek koji kontrolise jacinu gasa tako nesto nisam ga ni slusao jer sam samo cekao da zavrsi da mu kazem da ne lupeta.

Kaze zemljak sada radi gas ja reko koliko sam duzan kaze tri crvene i ja odo do kola da upalim auto on naravno iz prve sva elektronika radi ali gas nista. Ja onako nervoza ga pitam sta je sada kaze cekaj da vidim ko je radio na njemu. Dodje lik ja ga pitam jesi li ga ti uopste i provozao kaze jesam,a da li si uopste pokusao opet posle gasenja da upalis i das gas kaze nisam niko mi nije rekao. Ja poludeo zovem gazdu i kazem mu zasto niste momku rekli da je problem u pedali gasa i klapni motora on cuti.Tako da cekam bas sta ce sutra da kaze kad me nazove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ce da kaze... Pa jednu od milion glupih recenica za vadjenje, unapred smisljenih...

Na koju covek ne moze smisleno da odgovori :)

Ajd samo malo mu daj neku interpunkciju kad pises, molim u ime svih na forumu.

Da se lakse razumemo.

PS Zasta ti je ovlasceni uzeo 8.500 Dinkica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e 'fala Bogu :)

A ne mogu da verujem za šta je Stojanov uzeo 8500...kud si i terao kod njih.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav osecaj kada posle tri nedelje sednes upalis auto A gas papucica radi.idem sutra da ga malo operem pa cu ga slikati da vidite autic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijavio mi je gresku P-0120 potenc. stvar. vrijed. pr. lep. z. 1 smetnja u funkcioniranju,koliko sam nasao po internetu to je Throttle Position Sensor Malfunction koji ne mogu da shvatim u prevodu sta znaci i sta mu fali,ako neko zna ili je imao slican problem neka mi pojasni malo. :)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalni prevod ti je Senzor pozicije gasa, gledaj oko toga nesto, tj oko klapne ili papucice gasa i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Throttle Position Sensor je senzor pozicije leptira gasa u klapni.

Prvo treba pokusati sa ciscenjem, po sistemu kako je ovde na forumu opisivano.

Videti da li taj senzor moze da se odvoji i cisti posebno, ili je u sklopu klapne i nije predvidjeno njegovo skidanje.

U svakom slucaju, ma kako da je reseno, Carb Cleanerom moze da se cisti.

Od toga kreni, ako ciscenje ne pomaze, pogledaj kontakte da nisu na njemu oksidirali.

Ako je sve ok, a opet ne radi i prijavljuje gresku, znas sta preostaje... Zamena.

Kolega PK me podseti... Ako imas potenciomer na papucici gasa, treba da ti neko i njega proveri, jer i on i senzor na klapni cesto potpadaju pod isti kod greske.

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam bio prethodno i cistio leptir gasa jer sam bio menjao filter vazduha i otad mi je i palio MIL lampicu,moguce da sam tu nesto pokvario ali ne bi trebalo da je zbog toga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je upalio MIL neposredno nakon cackanja, verovatno da si nesto uspeo da mu "sredis".

Kako si cistio? Cime? Da nisi "natezao" leptir rukom umesto sajlom ili nesto slicno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bice tu da mu spasa nema verovatno je stradao leptir gasa,ali hardvet ti je dao dobar odgovor!

Prijavio mi je gresku P-0120 potenc. stvar. vrijed. pr. lep. z. 1 smetnja u funkcioniranju,koliko sam nasao po internetu to je Throttle Position Sensor Malfunction koji ne mogu da shvatim u prevodu sta znaci i sta mu fali,ako neko zna ili je imao slican problem neka mi pojasni malo. :)

a mogao bi reci koji auto imas,koji motor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

punto mk.2 1.2 8v,bio sam cistio sa obicnom krpom,klapnu sam otvarao sa strane ima ona plastika na koju je prikacena sajla gasa i ko stisnuo gas u kabini ko ovamo rucno isto mu dodje tako da to nisam zajebao,krpu sam gurao unutar karburatora tj ispod klapne i cistio ulje sa zidova kojeg je bas imalo,moracu da pogledam po forumu gde mu je taj senzor da to ocistim malo ako bude moglo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je punto 2 ,nemas ti tu brale sta da ocistis,kada strada senozr leptir gasa ,da li potenciometar ili step motor,tu mu je kraj,to da otvoris ne mozes ili tako nesto,mozes da uzmes kliner za karburatore ,skines kuciste filtera i da to ocistis,ali to je sve!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogu i senzori da se pocupaju na silu... Samo sto ne mogu da se vrate nazad :)

Kod nas ne postoje kao rezervni delovi. Kinezi ih naravno prave, i postoje kao delovi, ali ih kod nas nema. Hrvati vidim da ih imaju i u servisima privatnim uveliko menjaju za po 20-ak evrica...

Na alibaba.com se mogu porucivati, ali je to sve na veliko, 5.000 komada i vise. Cene su smesne, nesto par evrica po senzoru :)

Malo sam "istrazivao" pre par meseci i tako je bilo.

Problem sa cupanjem senzora iz klapne je taj sto puknu gumice koje ih drze unutra( u kucistu klapne). Kad postoji nov deo sa citavom gumicom, moze da se upakuje i sve da radi normalno.

Kineski delovi imaju cak i homologacije za evropsko trziste. Prodaju to na milione...

Kod nas izgleda niko nema interes da se to uvozi, jer je isplativije da se prodaju citave klapne za ogromne cifre. Iz originala je cena da padnes u nesvest.

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja imam sličan problem na mom puntu (mk2a 1.2 8v),samo što je kod mene problem posle jutarnjeg paljenja kada pokušam da mu dam gas,skoro da se ugasi dok ne proguta knedlu i tek onda prini gas(ako stisnem gas malo jače ugasi se),i tako radi na 2-3 davanja gasa,posle toga,kad već krenem,knedle su sitnije,kad prebaci na plin,knedle nestaju i ide zajebao vek.Kad je motor vruć sve je u redu ali i dalje na plinu bolje prima gas.Plin sam ugradio pre 20-ak dana (i tada zamenio svećice,mada ni stare nisu bile loše) a ovaj problem se javio 10-ak dana ranije,čim su jutarnje temperature pale posle onih velikih vrućina od 40 stepeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad na Yuga ubacis MPI, dodas brdo brljavih senzora i jako nekvalitetan servo upravljac, bobijes Yugo Restajling, odnosno 1,2 8v Punta.

Ali, to ne znaci da kad je hladan guta knedle kao njegov prethodnik :)

Dakle, knedli ne treba da bude kad je sve kako treba. Bez obzira bio hladan ili vruc, ili bilo napolju kisa ili sunce...:)

Ovo je sve naravno iz licnog iskustva sa tim motorom( bez plina).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti da je pumpa za gorivo oslabila, da su se dizne malo zaprljale ili kao sto se meni jedno vreme desavalo da benzinski komp brljavi zbog plina i to bas kod prvog paljenja. Probaj prvo da skines i da vratis klemu sa akumulatora jedno jutro pre nego sto ga upalis da vidis da li ce se isto ponasati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tipujem na dve stvari,ili su dizne ili klapna gasa,pumpa ne verujem da je jer pretpostavljam da bi se gušio i kad je vruć,al šta ga znaš.Takodje i kablovi,iako ih nisam menjao,da je do njih gušenje bi se osećalo više na plinu.Da li bi dijagnostika rešila problem s'obzirom da mi nepali grešku na tabli?To mi nije neki veliki problem ali je vrlo iritantno!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dijagnostika moze puno, cak i kad ne pali na tabli lampicu.

Live parametri su cudo.

Sad postoji problem sto majstori to jednostavno ne koriste. Ocitaju greske, ima , nema i kraj.

Ako naletis na nekog to to zna i hoce da koristi kako treba, navedi mu ime i prezime ovde, bice jedini slucaj koji radi normalno i po uputstvu koje postoji uz svaku dijagnostiku, a u Eperu i dijagnosticka procedura za svaku komponentu pojedinacno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mislio da treba da guta knedle kao jugo, nego ako mu odmah das gas po paljenju da je normalno da proguta knedlu dok neodradi par minuta u mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozz svima...imam i ja problema pri dodvanju gasa,naime juce su mi u servisu promenili klapnu,uradili kalibraciju itd...uradili dijagnostiku sa examinerom i izbacio 2 greske,P0170 i P0141.e sad upalim auto i stisnem jaci gas krene da se gusi,u voznji se to toliko ne oseti.na plin radi lose,lose prima gas takodje kad mu stisnem krene da se gusi.ciscene su dizne,stavljenje druge bombine,kablove i svecice sam menjao pre 9000km...kazu mi u servisu da sada moram ici kalibrirati plinski uredjaj kao pa ce sve valjati.ocitavali su mi vrednosti senzor radilice i kazu da je dobro,zacepe rupu na klapni auto se odmah ugasi,pa kazu da ne vuce fals vazduh.jedino nisu merili vrednosti lambda sonde.pre menjanja klapne lose je isao i na benzin i plin,a sada ide bolje na benzine nego na plin.da li ce se to resiti kalibracijom plinskog uredjaja?

P0170-mixture strenght-Intermittent,system rich

P0141-Lambda 1 heater below catal-Intermittent,signal not feasible

Edited by Djomla85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...