Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Evo jedno moje gorko I IRITANTNO iskustvo, mozda moze biti od koristi i ostalim clanovima kluba:

-Posto sam lepo proveo neko vreme kod Mikija, koji mi je sredio Stila do BESPREKORNOG nivoa, (naravno nije bilo besplatno), podjem sa Natasom do Palica da se malko provozamo, klopamo, itd.

Do iskljucenja za Palic cisto zadovoljstvo - kostalo je, ali je vredelo- Stilo grize ko besan, motor prede, potrosnja 6 litara, sija sunce, milina.

Ali... na iskljucenju sa e-75, u petlji stoji kamion sa nekom konstrukcijom za, rekao bih, branje kukuruza, i koja viri izvan kamiona oko 2 metra. Na kraju skalamerije je navarena celicna kutija za elektroinstalaciju, a pored svega toga jos mu stoji neka celicna resetka, kao za krov, na levoj strani kamiona. I kada sam ja lepo stao iza njega, covek(tj. zivi organizam na odredjenom nivou evolucije) lepo krete u rikverc da se popne na neki zemljani put kroz njivu, koji je promasio za oko 3 metra.

Nije ni pokusao da pogleda iza sebe.

Tokom tih 5 sekundi, tokom kojih mi je drobio auto u paramparcad, dok ja nisam mogao nista sem da trubim, nisam stigao ni da opsujem, a u rikverc nisam mogao od autobusa Severtransa, lepo mi je sazvakao haubu, probio sofersajbnu, odvalio kontrolnu tablu, a kada sam otvorio vrata bezeci od gvozdenog raznjica, leva konstrukcija je udarila u vrata, napola ih odvalila i lansirala me nazad na metal, tako da sam samo uspeo da legnem ispod kutije, koja se zaustavila dodirnuvsi sedista.

Steta neopisiva. Auto UNAKAZEN. Da se ubijes na licu mesta.

STA SADA DALJE?

-Prvo paor nece da potpise evropski izvestaj o nezgodi, posto je jedva pismen. Srecom po mene, tako da sam zvao policiju.

-Policija mi je dala 1 list iz bloka A4, koji se zove "IZVESTAJ O LAKSOJ NEZGODI SA MANJOM MATERIJALNOM STETOM U KOJOJ NIJE BILO POVREDJENIH LICA". Taj izvestaj nije nesto posebno, ali bolje ista nego nista. Takodje su ga naterali da potpise evropski izvestaj o nezgodi.

Peripetije tek slede:

-Posle sportskog povratka u Beograd bez soferke, vozim auto u DDOR, gde se prvo posvadjam sa njihovim proceniteljima.

Srecom sam redovni citaoc revije SAT Plus, i to ne zato sto sam je nesto posebno cenio, bar ne do pre mesec dana, nego zato sto je jeftina, pa vec godinama subotom uz jutarnju kafu procitam sta se dogadja.

Secao sam se da je tokom leta bila serija tekstova na temu odstete i evropskog plavog toalet papira, a i onako je urednistvo preko puta DDOR-a u Zemun Polju.

Naravno, nemaju maloprodaju, pa trci u postu da uplatis oko 500 dinara za 4 broja. To je bilo malo maltretiranje, ali od tog trenutka pocinjem da shvatam vaznost i SAT Plusa i gosp. Alvirovica, ljubim ga u celo pametno. Ne samo da su sve kombinacije i stosove opisali, nego mi je neki njihov novinar ili advokat, koji je izlazio iz redakcije, usput opisao cega sve moram da se pazim u osiguranju i kakve stosove primenjuju.

Lepo, u kaficu pored sam popio kafu i proucio komplet tekstove, i ajd' na posao.

-Prva tvrdnja:

Vas auto je demoliran od ranije, ovo je samo vetrobransko staklo!

-Gospodine to nije istina, auto je bio u besprekornom stanju i tehnicki i estetski, a posto sam clan Kluba ljubitelja FIAT-a, mogu Vam dovesti bar 20 svedoka za moju tvrdnju.

Nemozemo da vam priznamo stetu vecu od sto hiljada dinara, posto evropski izvestaj pokriva toliko.

-Gospodine, to nije istina, 26. Marta ove godine ste primili obavestenje od vlade Srbije da morate prihvatati stetu do 300.000 dinara.

Mi to obavestenje nismo primili i o tome nemamo nikakve informacije.

- To Vas ne oslobadja obaveze da priznate stetu, uostalom, trebali ste da procitate obavestenje u "Sluzbenom Listu", ukoliko uopste znate da citate. Takodje je predsednik udruzenja osiguravaca dao izjavu casopisu SAT Plus u tom smislu (pokazujem mu izjavu, sve sa fotografijom)

Posle bar pola sata takvog natezanja, nevoljno gospodin fotografise stetu, najvise ga nervira sto nemam nameru da vozim auto sa oguljenom i ispucalom kontrolnom tablom, i daje mi potpisan IZVESTAJ O STETI, u kome je nabrojana steta, ali lepo pise da taj zapisnik ne znaci da se otsteta prihvata. Pazi kasnije, u tome je caka.

Idem u kancelariju 26, gde mi nezadovoljno obracunava radne sate, kolicinu boje i sl, ali zadovoljno naglasava da to nema sanse da priznaju u celosti, nego da biram, posto jelte evropski izvestaj... Dajem mu onaj papir od Policije, i on besno zeleni i vristi da to nije zvanicni uvidjaj. Ja insistiram da on to fotokopira i stavi fotokopiju u predmet. A on krece da se raspituje gde mislim da popravim kola. Na to je vrlo bitno da odgovorite "Nemam neku posebnu ideju, ako je Vama administrativno lakse sa nekim od Vasih majstora, nemam nista protiv".

E, tada mi je lupio pecat na papire, primio Policijski izvestaj, i dao vit kartu jednog servisa.

Ajd' da ne pravim svadju, odvezem auto sve onako kabriolet do tog "servisa", koji je u stvari auto otpad u Rakovici za sve tipove automobila i bez i jednog originalnog dela i ovlascenog servisera za FIAT, a kao farbara im sluzi drvena udzerica u blatu iza hangara otpada. I ja se lepo okrenem, i kod Bogunovica na Tosin Bunar.

Tu mi je Milance porucio lepo novu kontrolnu tablu iz Italije, originalnu soferku, i spakovali Stila u hangar.

Brat bratu cekao sam delove 10 dana, ali su bar stigli originalni lepi blistavi. Sredili su lepo limariju, ofarbali sve sto treba, popravili, oprali auto, i sad krece glavna prica sa DDOR-om. A to rade i svi ostali osiguravajuci zavodi.

Rec je o psiholoskom ratu, gde pobedjuje onaj sa vise love. Naime, mi Srbi smo uglavnom sirotinja, stalno smo u frci sa parama, a posle mesec dana maltretiranja, popravljen i zavrsen auto ostaje u servisu kao talac dok se ne donese kreditno pismo. Tu te oni cekaju, posto pretpostavljaju da ce ocajni izmaltretirani ljudi krenuti logikom "ma nemogu vise, daj sta das":

Vama se znate ovo ne priznaje, posto nemate zvanican uvidjaj sa skicama, nego samo jedan list papira od Policije....

- Taj list papira je zvanicni formular Ministarstva Unutrasnjih Poslova, i zvanicno je izdat uz uplatu republicke administrativne takse, tako da pretstavlja zvanican pravosnazan dokument, koji Vi mozda niste ranije videli, ali to ne znaci da ste oslobodjeni Vase zakonske obaveze da ga prihvatite.

Mi mozemo da snosimo samo 50% stete, zbog amortizacije, ako hocete prihvatite to ili na sud, pa Vi auto iz servisa kada se zavrsi sudjenje, za 3-4 godine...

-Posto me je covek iz SAT Plusa i na to pripremio, imam spreman odgovor:

-Nema problema gospodine, ja necu da prihvatim ucesce u steti, a posto sam sada igrom slucaja u situaciji da sam snosim troskove dovodjenja auta u prethodno stanje, to cu i da uradim, ali cu platiti ovlascenog sudskog vestaka da mi da procenu stete, i tuziti DDOR. Vestak obicno naplacuje 150 evra, videcemo sta ce sve da napise za 250 evra. Pa cemo imati i troskove vestacenja, i advokata, i sudske takse, i nadoknadu stete koju je naveo vestak, kao i zatezne kamate od 0,3% dnevno od danasnjeg dana. Na kraju cu ja cekati novac 4 godine, ali cu naplatiti oko 23.000 evra. Dovidjenja. I ja lepo na vrata.

TRCALI SU ZAMNOM DA MI POTPISU SVIH 284.000 DINARA STETE.

NARAVOUCENIJE

1. Obavezno zovi muriju, cak i ako si malko kriv a on je vise kriv, cak i ako je sudar na parkingu, i to je prekrsaj neprilagodjene brzine ili voznje neprilagodjene uslovima saobracaja, a ako nece da dodju lepo se zavuci u kola da te niko ne vidi, udari sam sebe pesnicom u nos da prokrvari, i prijavi sudar sa povredjenim ucesnicima. EVROPSKI IZVESTAJ SLUZI SAMO DA SMETA U KASETI. NEMA SANSE DA NADOKNADIS STETU BEZ POLICIJSKOG ZAPISNIKA.

2. Ako ikako uspes, pokusaj da zadrzis i drugu kopiju evropskog izvestaja, i cuvaj istu hemijsku, posto mozes sebi da naknadno lepo pomognes. Ja nisam mislio na to, bio sam shockiran potpuno, ali da sam mislio na vreme slatko bi dobio i nove farove, i branik sve sa brizgaljkama, i ko zna sta jos. NARAVNO, NI SLUCAJNO NEMOJTE DA DOPISETE STETU KOJA NIJE NASTALA U TOM SUDARU, POSTO JE TO PROTIVZAKONITO!!

3. Obavezno idi na popravku u ovlasceni servis, bez obzira na baljezgarije koje su napisane na vratima osiguravajuceg zavoda. ONI SU OBAVEZNI DA PRIHVATE POPRAVKU PO EVROPSKIM STANDARDIMA KVALITETA.

4. Obicno se povredi vrat ili rame, nadji doktora koji ce da te profesionalno, nepristrasno, pazljivo i odgovorno pregleda i da ti prepise 4 nedelje nosenja kragne ili udlage za rame. Nadoknada stete zbog povreda se moze traziti 6 meseci posle sudara, ali pre nego sto zavrsis garantno pismo i potpises finalni papir u kome se odrices bilo kakvih daljih zahteva. Otsteta za povredu vrata ili ramena iznosi od 1600 evra pa nadalje, puta koliko je vratova bilo u kolima. Priznaju se i potvrde privatnih lekara, posto je to obaveza. NI SLUCAJNO NEMOJTE DA IDETE KOD PRIJATELJA KOJI JE PRIVATNI LEKAR DA VAM IZDA POTVRDU O POVREDI KOJU NISTE IMALI, POSTO JE TO PROTIVZAKONITO.

5. U gradu postoji nekoliko agencija za naplatu osiguranja, obicno se mnogo lakse i vise naplati uz njihovu pomoc, ali pazi da onda trazis dovoljno, posto agencija uzima 20 posto od bruto sume nadoknade.

6. VAZNO!!! KADA POPRAVLJATE BILO STA KOD MIKIJA, OBAVEZNO SE MOTAJTE OKO KOLA I TRPAJTE NOS U TO STO RADI, POMERAJTE MU ALAT, I POSTAVLJAJTE PITANJA U STILU "A GDE ODE SVETLOST KAD UGASIMO FAROVE?", POSTO ON TO MNOGO VOLI I NIJE MU DOSADNO.

-NADAM SE DA OVAJ TEKST NIKOME NECE BITI POTREBAN U PRAKSI,

POZDRAV, BOXON

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ovo si majstorski napisao. Ja vec duze vreme pokusavam da se dotakmem problematike evropskog ugovora. Srecom, pa mi do sada nije bio potreban. Jako koristan u poucan tekst. I pismen. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gospoda iz jednog organa su utvrdila da svetlo ode u frizider kada se otvore vrata frizidera ona se pojavi svaki put :thumbsup: svaka tebi cast na ovoj golgoti sto si preziveo i izgurao :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au koja strava i uzas :wallbash:

Posle ovog texta su se ostvarile moje crne slutnje :veryangry: da je taj plavi papir <_< koji nosimo u kojima,bez prisustva policije-sarena laza i jos jedan nacin da se skine odgovornost i umanji naknada stete :thumbdown: .

Svaka cast na ovako iscrpnom textu :clap: i ponovo prozivljenoj traumi :unsure: dok si se svega prisecao i opisivao detalje ove agonije :vava:

Drago :p mi je da si izgurao sve do kraja i to u tvoju korist :yes ,ako se to uopste tako moze reci posle svega :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boxon, skoro sam slično prolazio....živaca i živaca sa potrošio.... :wallbash:

Znam kako ti je.

Meni je šteta bila procenjena na oko 950 evra i sve su mi isplatili. U pitanju je Takovo osiguranje.

Štetu sam nadoknadio na osnovu evropskog izveštaja o nezgodi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, drago mi je da si proshao dobro fizicki a na kraju je ipak lepo shto je i autic (p)ostao zdrav kad je sa tobom sve u redu :thumbsup:

Svaka cast na istrajnosti i hvala na iscrpnom tekstu (u zlu ne trebao) :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIKI JE ZA SVE KRIV! :D

Da on nije utego Stila k'o strunu, do putovanja ne bi doslo, a ni do nesrece ;)

btw, uz pomoc evropskog izvestaja moze se naplatiti manja steta...

kod naplate pretpljenih fizickih ili psihickih oboljenja, do 100 000 dinara placa osiguranje okrivljenog (od cega agencije uzimaju 15-20%), a sve preko placa on, pa nemojte biti preterano halapljivi jer je vrlo moguce da ce zbog vase halapljivosti neko ostati bez velike kolicine para...

pozdrav svima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod naplate pretpljenih fizickih ili psihickih oboljenja, do 100 000 dinara placa osiguranje okrivljenog (od cega agencije uzimaju 15-20%), a sve preko placa on, pa nemojte biti preterano halapljivi jer je vrlo moguce da ce zbog vase halapljivosti neko ostati bez velike kolicine para...

Do 100 000 dolara...

Do koje visine će osiguravajuće kuće platiti štetu koju ja načinim svojim vozilom koje je osigurano od auto-odgovornosti?

Zakonski je regulisano da najniži iznos na koji se mora ugovoriti osiguranje od auto-odgovornosti za autobuse i teretna vozila jeste 200.000 USD, a za ostala motorna vozila 100.000. Osiguravajuće kuće naplaćuju premiju osiguranja od auto-odgovornosti po Tarifnom sistemu koji je prilagođen navedenim iznosima pokrića. Dakle, osiguravajuća kuća koja Vam je izdala polisu auto-odgovornosti, za Vaš putnički automobil, je u obavezi da nadoknadi štetu, koju vi pričinite svojim automobilom za vreme važenja osiguranja, do iznosa od 100.000 USD po jednom štetnom događaju. Štetu koja prelazi ovaj iznos ćete sami nadoknaditi za razliku između 100.000 USD i stvarne visine štete.

Izvor DDOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boxon, skoro sam slično prolazio....živaca i živaca sa potrošio.... :wallbash:

Znam kako ti je.

Meni je šteta bila procenjena na oko 950 evra i sve su mi isplatili. U pitanju je Takovo osiguranje.

Štetu sam nadoknadio na osnovu evropskog izveštaja o nezgodi.

Pa jel ti dolazila policija,il su ti priznali samo na osnovu izvestaja o nezgodi? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod naplate pretpljenih fizickih ili psihickih oboljenja, do 100 000 dinara placa osiguranje okrivljenog (od cega agencije uzimaju 15-20%), a sve preko placa on, pa nemojte biti preterano halapljivi jer je vrlo moguce da ce zbog vase halapljivosti neko ostati bez velike kolicine para...

Do 100 000 dolara...

Do koje visine će osiguravajuće kuće platiti štetu koju ja načinim svojim vozilom koje je osigurano od auto-odgovornosti?

Zakonski je regulisano da najniži iznos na koji se mora ugovoriti osiguranje od auto-odgovornosti za autobuse i teretna vozila jeste 200.000 USD, a za ostala motorna vozila 100.000. Osiguravajuće kuće naplaćuju premiju osiguranja od auto-odgovornosti po Tarifnom sistemu koji je prilagođen navedenim iznosima pokrića. Dakle, osiguravajuća kuća koja Vam je izdala polisu auto-odgovornosti, za Vaš putnički automobil, je u obavezi da nadoknadi štetu, koju vi pričinite svojim automobilom za vreme važenja osiguranja, do iznosa od 100.000 USD po jednom štetnom događaju. Štetu koja prelazi ovaj iznos ćete sami nadoknaditi za razliku između 100.000 USD i stvarne visine štete.

Izvor DDOR

Da, za stetu koja se nanese vozilom na drugo vozilo, ali ne za nanosenje telesnih povreda, za to vozac odgovara licno, prekrsajno ili krivicno u zavisnosti od tezine telesnih povreda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitrose, policija je "dolazila"...ustvari, bili su u prolazu, slučajno su naleteli. :yes

Zaista, nismo ih zvali. Pitali su da li su svi živi i zdravi i kad su videli da smo obezbedili mesto događaja i da smo uredno popunjavali izveštaj, otišli su.

Inače, do 100 000 rsd isplaćuju - sigurno! Za 200 000 već ne znam.

U početku je to bilo oko 50 000 rsd, ali šta je to???? Pa na novijim automobilima je samo toliko retrovizor ili vetrobran!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija izadje kada ih pozoves, ali prvo preko telefona nastoje da saznaju razmeru stete i da li ima povredjenih, posto su i oni prilicno optereceni. Verovatno subotom posle podne jos vise, posto je po ulicama vec masa pijanih i slupanih, izbegavaju da dodju ako nema povredjenih ili je neki kardinalni prekrsaj. Ukoliko je sudar na parkingu ili nekom slicnom mestu, po pravilu ne izlaze ako nema povredjenih. Zato sam i napisao da sam sebe udaris u nos - bez tog "Izvestaja o manjem saobracajnom udesu bez povredjenih" je mnogo teze naplatiti stetu. Moras da neglasis da steta prevazilazi limit Evropskog izvestaja o steti.

MORAM DA NAGLASIM DA MOJ TEKST NIJE PRITUZBA NA DDOR, JEDNOSTAVNO, ZAPOSLENI U TOM POSLU SU TAKVI TIPOVI LJUDI KAKVI SU, A I JA SE OSIGURAVAM KOD DDOR-A, POSTO SU NA OSNOVU MOG ISKUSTVA OD RAZLICITIH OSIGURAVAJUCIH KUCA ONI NAJ KOREKTNIJI (ILI NAJMANJE NEKOREKTNI).

MNOGO GORE SAM PROSAO KADA SAM USETAO U JEDNU RENOMIRANU MEDJUNARODNU BANKU I UZEO KREDIT - TREBALI STE TEK TO DA VIDITE!!! PROBLEM JE OVDE U MENI - DONEO SAM SISTEMSKU ODLUKU DA NECU DOZVOLITI VISE NIKOME DA ME IZVATA KO MAJMUNA, I, KADA SU MOJA PRAVA U PITANJU, IZ CISTOG INATA CEPAM DLAKU NA POLA I IDEM DO KRAJA, CAK I KADA JE U PITANJU RACUN ZA MOBILNI TELEFON OD 1100 DINARA, ZA KOJI SE POSLE 5 DANA SVADJE ISPOSTAVI DA JE 920 DINARA, I ZBOG 180 DINARA JA SE 5 DANA PREPUCAVAM SA KOJEKAKVIM RETARDIMA I OLOSEM PO SALTERIMA, ALI NECU DA POPUSTIM.

MIKI JE ZA SVE KRIV! :D

Da on nije utego Stila k'o strunu, do putovanja ne bi doslo, a ni do nesrece ;)

btw, uz pomoc evropskog izvestaja moze se naplatiti manja steta...

kod naplate pretpljenih fizickih ili psihickih oboljenja, do 100 000 dinara placa osiguranje okrivljenog (od cega agencije uzimaju 15-20%), a sve preko placa on, pa nemojte biti preterano halapljivi jer je vrlo moguce da ce zbog vase halapljivosti neko ostati bez velike kolicine para...

pozdrav svima ;)

Pa on mi je samleo mog lepog voljenog Stilica idiotski vozeci u rikverc po iskljucenju sa autoputa, da je pravde trebalo bi tako da plati da mu i gace skinu i izbace ga na ulicu pa neka ide u azil za retardirane bahate pecinske neandertalce gde mu je i mesto a ne da drugim ljudima unistava njihova voljena, pazena i besprekorna kola. A ako on vozi raspadnuti truli kamion gde su rupe u limariji zapusene slikama kojekakvih sisatih pevaljki, ne znaci da i ja treba da sam na tom nivou i da se zadovoljim valjanjem u tom istom svinjcu.

I treba da plati i da bude oteran u finansijsku propast, pa sve da do kraja svog zivota ne sedne za volan, da bi i 5 njegovih komsija iz istog pecinskog plemena shvatila sta ce da ih snadje ako se ponasaju kao na njivi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peripetije koje je "boxon" doživeo su odraz stanja u državi i svim segmentima njenog funkcionisanja. Nereda, nekulture, bezobrazluka pojedinaca(onaj paor što neće da potpiše) i da ne nabrajam jer ću pronaći ružnije reči.

Taj euro obrazac nije ništa novo. On je važio još u SFRJ i što je najvažnije osiguravajuća društva su ga bezpogovorno prihvatala i nisu uslovljavala u kom servisu će se obaviti popravka. Mnogo sam putovao i za 12 godina sam ga 5-6 puta kao oštećeni potpisao. Jedino je brzina isplate štete varirala po sistemu " što južnije, to tužnije" Tako je Triglav isplaćivao štetu za 3-5 dana, Croatia, DDOR i Dunav 5-10 dana, Vardar 15-20 ............

"Maki" je pomenuo Takovo ......čini mi se da su korektni. Pre mesec dana sam bi krivac za jedno čukanje. Osiguran sam kod Takova. Oštećeni i ja smo popunili i potpisali euro obrazac. Kod procene štete dodatno su tražili fotografije mojeg auta (da se uvere da nije neki dil). Kada su to dobili, čoveku su sve priznali, poslali ga u pravi servis gde ništa nije platio , već samo potpisao račun, a taj serviser je naplatio od njih. Uglavnom, javio mi se čovek, zahvalio se i kaže da je zadovoljan (koliko to može biti) Znači, iskustva su različita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa Evropskim zapisnikom

Pre nekih mesec dana na parkingu me zakacio taksista (koji bi , da ga nije primetio i zaustavio moj drug koji se tu slucajno zadesio ,nastavio putem kojim je krenuo ).Medjutim posto je vidjen ostavi mi cedulju ispod brisaca sa brojem... dogovorimo se da se nadjemo ispred unica banke kod koje je on i osigurao kola , i predamo evropski zapisnik... Procenitelj iz banke mi je slikao kola i situaciju koja se dogodila , i pored toga sto sam popunjavao i potpisivao papira kao da uzimam kredit za stan , nisam imao niti jedan problem. nakon 10 dana su mi uplatili na racun 7800 dinara a procena je bila 3 sata limar i 1 sat farbar- ukupno 4 NC. Istina sem zagrebanog branika i krila , malo skinute farbe na istim i nije neko posebno ostecenje. Ali poenta je da je meni taj zapisnik zavrsio posao za 10 dana sa uplacenim parama na racunu - a moglo je da se desi i da niko ne vidi i nikom nista (s tim sto ukoliko bi ja otisao u limarsku radnju i za taj posao mi naplatili 12000 banka bi trebalo da nadoknadi ostatak uz prilozen racun i potvrdu o izvrsenim radovima )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boxon batice svaka cast za tekst u slicnim sam g*vnima, ovih dana to bas resavam, nadam se uspesno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod naplate pretpljenih fizickih ili psihickih oboljenja, do 100 000 dinara placa osiguranje okrivljenog (od cega agencije uzimaju 15-20%), a sve preko placa on, pa nemojte biti preterano halapljivi jer je vrlo moguce da ce zbog vase halapljivosti neko ostati bez velike kolicine para...

Do 100 000 dolara...

Da, za stetu koja se nanese vozilom na drugo vozilo, ali ne za nanosenje telesnih povreda, za to vozac odgovara licno, prekrsajno ili krivicno u zavisnosti od tezine telesnih povreda...

Odgovara se krivicno za teske t.p. ili prekrsajno za lakse ali odstetu ostecenom placa osiguranje. Tuzeni odgovara prema kaznama iz zakona. S tim da osteceni moze da te tuzi da ti jos doplatis na ono sto je dobio od osiguranja.

Na zalost, znam sve ovo iz licnog iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ,kad drugi ucesnik u "cukanju",jednostavno ode,a video mu broj,sta mi vredi evropski izvestaj... :realmad: sta se radi u tom slucaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zove se policija da napravi zapisnik i u svojoj izjavi napišeš broj tablice tog drugog. On će svakako dobiti kaznu za odlazak sa lica mesta, a o krivici za čukanje se može diskutovati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cuh ovu Boxonovu pricu uzivo na okupljanju al je dobro da je nasao vremena a i zivaca da sve to pretoci u pisanu rec. Svaka ti cast na zivcima. :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, Boxon, svaka ti cast na sreci u nesreci, upornosti da isteras pravdu a najvise na ovom tekstu! Ovo cu da odstampam i da citam dok ne naucim napamet! Ovaj tvoj tekst je tacno kao sazeti prirucnik sta uraditi ako se dozivi sudar. Jos jednom, BRAVO MAJSTORE!!! :unworthy::unworthy::unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sa jednog sajta osiguravajuce kuce (necu da napishem koje da ne bi bila reklama jer bitno je ono shto pishe) ... vezano za ono koliko mozesh da naplatish bez policije...

1. Šta je Evropski izveštaj i gde ga mogu preuzeti?

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi je standardan obrazac koji se koristi u celoj Evropi i validan je umesto policijskog izveštaja u slučaju malih šteta (do 500 evra), odnosno manjih saobraćajnih nezgoda. Evropski izveštaj važi na teritorijama svih zemalja koje su u praksu uvele prijave manjih šteta putem Evropskog izveštaja o nezgodi.

2. Kada se primenjuje Evropski izveštaj?

Evropski izveštaj se primenjuje u slučaju nastanka manje materijalne štete (do 500 eura), gde su se učesnici saglasili o odgovornosti za nastanak iste. Učesnici su u navedenim slučajevima dužni da:

- popune i potpišu Evropski izveštaj u skladu sa uputstvom na poleđini izveštaja (popunjen obrazac ne predstavlja priznavanje odgovornosti, već jedino utvrđivanje identiteta učesnika)

- obavezno dođu sa vozilima i dokumentacijom u osiguravajuće društvo kod koga je osigurano vozilo koje je počinilo štetu radi davanja izjava, sačinjavanja foto-dokumentacije i prijavljivanja štete

Kakva je procedura u slučaju da postoje povređena ili poginula lica, odnosno nematerijalna šteta?

Ukoliko je saobraćajna nezgoda uzrokovala povredu ili smrt fizičkih lica, bez obzira na vrednost materijalne štete na vozilima (do ili preko 500 eura), potrebno je:

- odmah obavestiti policiju i hitnu pomoć (u slučaju potrebe) i sačekati da ovlašceno lice izvrši uviđaj saobraćajne nezgode

- ostati na licu mesta i preduzeti zakonom propisane radnje o obezbeđivanju mesta nezgode

4. Šta se dešava ukoliko nismo sigurni da je materijalna šteta ispod 500 eura?

Ukoliko niste sigurni za visinu vrednosti prouzrokovane materijalne štete, a uzimajući u obzir da na novim vozilima samo retrovizor može imati nabavnu vrednost od 350 eura, potrebno je obavestiti policiju radi sačinjavanja zapisnika. Sa zapisnikom policije i dokumentacijom neophodnom za prijavu šteta po polisama autoodgovornosti, oštećeno lice prijavljuje štetu u osiguravajućoj kući kod koje je osigurano vozilo koje je prouzrokovalo nezgodu.

5. Šta se dešava u slučajevima da je materijalna šteta ispod 500 eura, ali se učesnici ne mogu usaglasiti po pitanju nastupanja iste?

Sasvim je realno pretpostaviti da se učesnici u nekim saobraćajnim nezgodama neće moći uslaglasiti po pitanju nastupanja štetnog događaja. U tim slučajevima potrebno je angažovati policiju radi sačinjavanja zapisnika. Sa zapisnikom policije i dokumentacijom neophodnom za prijavu šteta po polisama autoodgovornosti, oštećeno lice prijavljuje štetu u osiguravajućoj kući kod koje je osigurano vozilo koje je prouzrokovalo nezgodu.

6. Kada se u slučaju manje materijalne štete, učesnici usaglase o nastupanju iste, koja je procedura za popunjavanje Evropskog izveštaja?

Za saobraćajne nezgode u kojima je učestvovalo 2 vozača, popunjava se 1 obrazac. Za nezgode u kojima je učestovalo 3 vozila popunjavaju se 2 obrasca, itd...

Nije bitno čiji će se obrazac popuniti, važno je obratiti pažnju na samo popunjavanje - tačnost i čitljivost podataka na originalnom i indigovanom primerku.

Original, tj. prvu stranu Evropskog izveštaja dostavlja lice koje prijavljuje štetu. Sva polja na Evropskom izveštaju su obavezna i nakon popunjavanje ne trpe ispravke. Ukoliko je vlasnik vozila pravno lice, Evropski izveštaj pored potpisa, treba biti overen i pečatom pravnog lica.

7. Koja je dalja procedura nakon popunjavanja Evropskog izveštaja?

Nakon popunjavanja izveštaja, potrebno je da oba učesnika u saobraćajnoj nezgodi sa svojim vozilima u što kraćem roku, bez vršenja bilo kakvih popravki na vozilima, dođu u osiguravajuću kuću kod koje je osigurano vozilo koje je prouzrokovalo štetu radi prijave štetnog događaja i upoređivanja i procene štete na vozilu.

8. Šta je sve potrebno da donesemo od dokumentacije u osiguravajuću kuću?

Neophodno je da bude dostavljena celokupna dokumentacija koja se, po standardnoj proceduri, dostavlja pri podnošenju odštetnog zahteva po polisi autoodgovornosti - izuzev zapisnika MUP-a:

- Kopija lične karte podnosioca prijave (oštećenog)

- Kopija saobraćajne dozvole oštećenog vozila

- Kopija vozačke dozvole vozača oštećenog vozila

- Kopija polisa osiguranja učesnika u saobraćajnoj nezgodi

- Ovlašćenje za naplatu štete (ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik vozila)

- Kopija tekućeg računa na koji se vrši uplata (u slučajevima kada se uplata ne vrši servisu)

- Original račun popravke, predračun, specifikacija

Ne vršiti popravku vozila pre snimanja štete.

:question: :question: :question: :question: :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod naplate pretpljenih fizickih ili psihickih oboljenja, do 100 000 dinara placa osiguranje okrivljenog (od cega agencije uzimaju 15-20%), a sve preko placa on, pa nemojte biti preterano halapljivi jer je vrlo moguce da ce zbog vase halapljivosti neko ostati bez velike kolicine para...

Do 100 000 dolara...

Da, za stetu koja se nanese vozilom na drugo vozilo, ali ne za nanosenje telesnih povreda, za to vozac odgovara licno, prekrsajno ili krivicno u zavisnosti od tezine telesnih povreda...

Odgovara se krivicno za teske t.p. ili prekrsajno za lakse ali odstetu ostecenom placa osiguranje. Tuzeni odgovara prema kaznama iz zakona. S tim da osteceni moze da te tuzi da ti jos doplatis na ono sto je dobio od osiguranja.

Na zalost, znam sve ovo iz licnog iskustva.

Upravo tako. I ja to nazalost znam iz licnog iskustva.

Osiguranje je duzno da nadoknadim materijalnu i nematerijalnu stetu, a ako recimo nisi zadovoljan iznosom nematerijalne stete, mozes posebno teretiti pocinitelja, pred sudom, u redovnom postupku, i traziti jos.

I da naglasim. Kolegu razumem, iznerviran je i besan, ali mislim da preteruje u osudi i bacanju drvlja i kamenja na tog tipa sa kamionom.

Neke stvari se jednostavno dese, bitno je da niko nije nastradao, a nemojmo zaboraviti da svako od nas moze imati trenutak nepaznje i priciniti neku manju stetu, zbog cega ne zasluzuje ni teske reci ni sudske kazne od kojih ce njegova deca umreti gladna.

Edited by Lyon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...